Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door sharon-vb »

Komende zomer gaan we eindelijk weer naar Amerika. Eigenlijk zouden we in 2020 gaan maarja, corona kwam om de hoek.
In 2011 zijn we met onze dochter (van toen 3) naar het zuidwesten gegaan en hebben daar het klassieke rondje gedaan. Wij willen nu met onze 2 dochters ( dan 15 en 9) opnieuw naar Amerika omdat de oudste zich het niet herinnert en de jongste het zuidwesten nog niet heeft gezien.
We hebben bewust de keuze gemaakt om het stuk tussen San Fransisco en Las Vegas over te slaan zodat we op een rustig tempo de door ons gekozen route kunnen rijden. Wij reizen met een rolstoel gezien ons kind meerdere beperkingen heeft en alleen korte afstanden kan lopen. De grand canyon en andere parken doen we dus op zijn ''Japans''; uitstappen, foto maken, beetje rondlopen bij de uitkijkpunten en weer instappen. Waar rolstoelvriendelijke trails zijn willen we die wel doen maar we zitten met het feit dat ons kind niet alles aankan of niet te lang.
Bryce slaan we over omdat ik graag naar monument valley wil. Hier hadden we vorige keer geen tijd voor terwijl we Bryce wél hadden gezien.
We zijn 4 dagen in San Fransisco, wellicht dat er daar nog een dagje af kan om elders aan te plakken.
Alvast bedankt.

Reisplanning Amerika 2023: 17 juli - 17 augustus

17 juli Vlucht Amsterdam - Las Vegas
18 juli Las vegas
19 juli Las Vegas
20 juli Las Vegas - Page
21 juli Page
22 juli Page
23 juli Page - Monument valley
24 juli Monument valley
25 juli Monument Valley - Grand Canyon
26 juli Grand canyon - Sedona
27 juli Sedona
28 juli Sedona - Parker
29 juli Parker - Palm Springs
30 juli Palm Springs - Los Angeles
31 juli Los Angeles
01 aug Los Angeles
02 aug Los Angeles - Santa Barbara
03 aug Santa Barbara - Montery
04 aug Montery - San Fransisco
05 aug San Fransisco
06 aug San Fransisco
07 aug San Fransisco
08 aug San Fransisco - Hawaii
15 aug Hawaii - San Fransisco
16 aug Vlucht San Fransisco - Amsterdam
Laatst gewijzigd door sharon-vb op 26 nov 2022, 10:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: reis juli-aug ZW Amerika en Hawaii

Bericht door josea »

Je kunt beter je route even per dag uitschrijven in een van-naar schema, want zoals het er nu staat, is het niet heel duidelijk wanneer je reist en wanneer je ergens een hele dag bent. Dan kunnen we beter adviezen geven.
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: reis juli-aug ZW Amerika en Hawaii

Bericht door sharon-vb »

Ik heb het schema aangepast. :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Sharon,
Dit is niet wat josea bedoelde. Kijk anders ook even in andere topics. Als je het per dag opschrijft zie je in één oogopslag hoe lang je ergens bent en wat de reisdagen zijn. Nu lijkt het er op of je er 3 dagen over doet om van Las Vegas naar de volgende bestemming te gaan.
Zet je nieuwe route dan even in een nieuw bericht want anders zijn onze reacties niet te volgen.

Even een voorzetje: voor dit stuk
17 juli Vlucht Ams- Las Vegas
17-20 juli Las Vegas (3 hele dagen) 438 km naar volgende bestemming
20-23 juli van Las Vegas naar Page (2 hele dagen) 195 km naar volgende bestemming
23-25 juli van Page naar Monument valley (1 hele dag) 281 km naar volgende bestemming

Dat schrijf je dan zo uit:
17 juli Vlucht Ams- Las Vegas
18 juli Las Vegas
19 juli Las Vegas
20 juli Las Vegas- - Page
21 juli Page
22 juli Page
23 juli Page- Monument Valley
24 juli Monument Valley
25 juli Monument Valley- Grand Canyon
Etc.

Jullie slaan niet alleen Bryce maar ook Zion over? En wat zijn de plannen in Page en bij Monument Valley? Bij die laatste is één nacht wel voldoende. En voor Page zouden twee nachten ook kunnen volstaan.

Vier dagen SF lijkt me wat veel. Drie nachten, dus twee volle dagen, is mooi.
Vanuit LA zou Ik al war verder rijden dan naar Santa Barbara. Bijvoorbeeld naar Pismo Beach. Dat geeft je meer tijd voor het mooiste deel van de kust en voor Monterey.

Marianne
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door sharon-vb »

Bedankt Marianne voor de uitleg.

Hieronder mijn reisschema...

Reisplanning Amerika 2023: 17 juli - 17 augustus

17 juli Vlucht Amsterdam - Las Vegas
18 juli Las vegas
19 juli Las Vegas
20 juli Las Vegas - Page
21 juli Page
22 juli Page
23 juli Page - Monument valley
24 juli Monument valley
25 juli Monument Valley - Grand Canyon
26 juli Grand canyon - Sedona
27 juli Sedona
28 juli Sedona - Parker
29 juli Parker - Palm Springs
30 juli Palm Springs - Los Angeles
31 juli Los Angeles
01 aug Los Angeles
02 aug Los Angeles - Santa Barbara
03 aug Santa Barbara - Montery
04 aug Montery - San Fransisco
05 aug San Fransisco
06 aug San Fransisco
07 aug San Fransisco
08 aug San Fransisco - Hawaii
15 aug Hawaii - San Fransisco
16 aug Vlucht San Fransisco - Amsterdam
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door Old Faithful »

Ik zou zeker Bryce niet overslaan. Het is een (in mijn ogen) prachtig park, waar je van kunt genieten zonder veel te hoeven wandelen. Daarvoor kun je de tweede overnachting bij Monument Valley gebruiken. Daar heb je zeker aan één overnachting genoeg.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door Martin & Marianne »

Bryce kan prima toegevoegd worden, daar is 1 overnachting voldoende.
Je kunt ook een overnachting in Springdale toevoegen voor een kort bezoek aan Zion. Dat kan door een dag minder Page te doen. Of doe maar 1 tussenstop tussen Sedona en LA.

Marianne
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door sharon-vb »

Ik heb Bryce nu toch maar toegevoegd en een nacht minder in Page. Ik was toentertijd nml meer onder de indruk van Bryce dan van de grand canyon. De keus om hem dan in eerste instantie toch over te slaan en voor de grand canyon te kiezen is omdat ik mijn kind in ieder geval wel de grand canyon wilde laten zien gezien zijn bekendheid.
Ik kan me niet meer herinneren hoe we het toentertijd hebben gedaan met het reserveren van antelope canyon, vandaar dat ik drie nachten had gepland zodat we niet mis zouden grijpen voor het geval de tour vol zou zitten. Verder willen we in Page horseshoe bend zien rond zonsondergang en misschien naar glenn canyon dam.
Santa Barbara veranderen we in Pismo beach.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door paulr »

Antelope canyon (zowel upper als Lower) kun je gewoon online boeken, dus je weet precies wanneer en hoe lang je nodig hebt.reken op ca 3 uur inclusief er naar toe, aanmelden, tour en terug…. Horseshoe Bend inmiddels een mooi pad er naartoe, dus je hoeft niet meer door het mulle zand. Reken hier op ca 1,5 - 2 uur incl er naartoe, parkeren, lopen en terug.
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door sharon-vb »

Bedankt Paul.

Toentertijd hebben wij het rechtstreeks bij een tourleider geboekt, volgens mij kon het nog niet online. Ik zal straks eens kijken online. Fijn te weten dat horseshoe bend nu beter te bereiken is. Heb er nu al zin in. :P
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door Old Faithful »

sharon-vb schreef:
27 nov 2022, 00:33
Ik heb Bryce nu toch maar toegevoegd
Daar ga je geen spijt van krijgen, denk ik.
sharon-vb schreef:
27 nov 2022, 00:33
en een nacht minder in Page
Kijk nog eens naar Monument Valley Monument Valley . Het is van Page twee uur rijden. Je kunt er dus op tijd zijn. Met één overnachting heb je meer dan genoeg tijd om van het uitzicht te genieten en eventueel de 17 mijl lange Valley Drive te rijden, met een georganiseerde tour of met de eigen (huur)auto. Dat laatste is niet voor iedereen weggelegd, omdat de weg onverhard is en het eerste en laatste stuk een behoorlijke helling is waarvan het wegdek in slechte staat kan zijn.
De rit door Valley Of the Gods zou een alternatief voor bovengenoemde rit kunnen zijn.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door sharon-vb »

Dank je. Ik zal het hier eens overleggen. We hebben namelijk nog geen keuze gemaakt qua huurauto. Met een 4-wheel drive zou het geen probleem moeten zijn.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door Martin & Marianne »

Of je nu zelf de Valley Drive doet, of met een tour meegaat, maakt voor de tijd niet veel uit denk ik; 1 nacht MV is voldoende. Voor de Valley Drive is met name high clearance handig; 4 wheel drive is niet nodig. In principe kan het ook met een gewone auto.

Marianne
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door sharon-vb »

Ik bedoelde dan dat we wellicht zelf de 17 mile drive zouden gaan doen als we een 4-wheeldrive zouden huren. Ik weet alleen nog niet wat we gaan doen. De 4-wheel of een minivan. Hangt een beetje af van de kofferbak. Er moet nml wel ook een rolstoel in.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, dat begreep ik. Maar ik probeerde aan te geven dat je voor die rit door Monument Valley geen 4 Wheel drive nodig hebt.

En ik weet niet of je nog steeds twee nachten hebt staan voor Monument Valley? Misschien is het niet gek om je route nog eens te plaatsen met alle wijzigingen erin?
Als je nog ruimte hebt en je vindt het niet erg om wat meer te rijden zou je ook na Bryce via Capitol Reef naar Monument Valley kunnen rijden. Je rijdt dan vi de ut12 en ut95. Dat zijn beide prachtige wegen.

Marianne
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door sharon-vb »

We hebben wel nog 2 nachten in monument valley, ik zal eens kijken naar capitol reef. Het lijkt mij daarna wel wat om om dan na monument valley naar Page te gaan alvorens naar de GC te gaan. We zullen er eens over nadenken want het ziet er wel mooi uit. Er is zoveel keus en zoveel te zien dat ik bang ben het te vol te plannen. We moeten het echt rustig aan doen en het is ook een goede reden om weer terug te moeten/mogen komen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het zeker rustig aan doen, maar de enige plek waar je niet echt twee nachten wilt zitten is Monument Valley lijkt me.

Marianne
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door sharon-vb »

Misschien maak ik me er dan een hele verkeerde voorstelling van.
Is het gewoon 1 weg waar je op rijdt en dat je langs de bezienswaardigheden komt? Dat dit dus zou betekenen dat je 17 mile rijdt en that's it? Niet meer, niet minder?
Want ik zie online tours van enkele uren staan en musea en noem maar op dus ik dacht dat we ons daar wel bezig zouden houden. Maar als het idd alleen erlangs rijden is, stoppen, foto en weer door... Tja, dan annuleer ik de 2e nacht meteen.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door Tantelotje »

Het is wat je zegt, in feite 1 weg waar je (meestal) gewoon met je eigen auto overheen kunt rijden.
Je doet óf de jeeptour, of de valley drive met je eigen auto, maar mensen doen meestal niet beide.

Ik vind Monument Valley best mooi hoor, en je hoort gewoon het deuntje van die oude western films in je hoofd als je het ziet. Maar ik zou er echt niet 2 nachten blijven. Dan kun je die tijd beter spenderen in Zion, of extra tijd in Page, of ... Nou ja, eigenlijk is overal behalve als 2e nacht in MV :lol:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Reis sharon-vb: juli-aug ZW Amerika en Hawaii.

Bericht door sharon-vb »

Oke, duidelijk. Dank je. We gaan 1 nacht skippen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer