Reis @Doortje: 1e opzet route 2023 camperreis.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
@Doortje
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2022, 15:30

Reis @Doortje: 1e opzet route 2023 camperreis.

Bericht door @Doortje »

Hallo allemaal,
Ik ben Doortje en ga volgend jaar met mijn gezin (man en 2 jongens van 19 en 16) een 4-weekse trip maken naar Amerika. We starten in San Francisco en eindigen in Las Vegas. We vertrekken 28/7 heen en 24/8 terug. We starten met 3 nachten in SF en eindigen met 2 of 3 nachten Las Vegas. Vlucht, camper en hotels begin en einde zijn geboekt, nu rest de invulling van de route nog. Globaal weten we wat we willen zien en doen, alleen vind ik het best lastig om de juiste route te maken gezien de reisafstanden. In 2013 en 2015 zijn we in Canada geweest, ook met de camper en gem rij je dan 60km per uur, maar heb me laten vertellen dat je dat op deze route niet haalt.
Hieronder zal ik mijn vlp route posten, graag jullie suggesties en/of aanvullingen.

28/7 vertrek Amsterdam - Frankfurt - San Francisco
29/7 SF
30/7 SF
31/7 ophalen camper (early bird), boodschappen doen en door naar Monterey
1/8 Monterey - whale watch
2/8 Monterey - Yosemite
3/8 Yosemite
4/8 Yosemite
5/8 Yosemite - June lake
6/8 June lake - barstow (tussenstop op weg naar GC)
7/8 Barstow - Needles of Kingman (wat is leuker?)
8/8 Needles/Kingman - Grand Canyon
9/8 Grand Canyon (helicoptervlucht?)
10/8 GC - Page
11/8 Page (antelope canyon)
12/8 Page / Lake Powell
13/8 Page/Lake Powell - Monument Valley
14/8 Monument Valley - Capitol Reef
15/8 Capitol Reef
16/8 capitol reef - Bryce canyon
17/8 Bryce canyon
18/8 Bryce canyon - Zion
19/8 Zion
20/8 Zion - ?
21/8 ?
22/8 inleveren camper in Las Vegas
23/8 Las Vegas
24/8 Vertrek Amsterdam

Waar ik mee zit is de route vanaf Yosemite naar GC. Ik mag met de camper (el monte) niet door Death valley en ik zoek dus overnachtingen die nog een beetje leuk zijn. Ik wil niet te ver rijden maar denk dat ik daar niet aan ontkom. Een langere rijdag tussendoor vind ik op zich geen probleem maar wel als het er meerdere zouden zijn. Dan aan het einde hou ik "ineens" een dag over. Wat is handig om 20/8 te doen? Al richting Las vegas gaan en daar een camping opzoeken maar dan zitten we wel erg veel nachten in LV dus wellicht beter om onderweg nog iets toe te voegen? Of een extra dag aan lake Powell om te relaxen?
Moab en Arches heb ik er bewust uitgelaten omdat dan mijn route te vol wordt. We kunnen toch niet alles doen.

Alvast bedankt voor jullie hulp en input!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: 1e opzet route 2023 camperreis

Bericht door Marcopstal »

Barstow - Kingman lijkt me nogal zinloos, deze afstand is klein en er is niet echt vele te zien. Waarom niet naar Sedona ?

Een extra dagje Vegas lijkt me dan ook weer geen straf.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: 1e opzet route 2023 camperreis

Bericht door JaapofJake »

Ik ben nog even in je schema gaan schuiven. Je zou Moab met Canyonlands NP en Arches NP nog aan je reisschema toe kunnen voegen, want daar heb je nog tijd/ruimte voor. Ik weet niet hoe laat je de camper op 22/8 moet inleveren. Als dit ‘s ochtends is, zou je eventueel je Capitol Reef NP ‘in kunnen leveren’ waardoor je 1 dag vrij speelt. Verder heb ik in ‘vet’ nog wat tips meegegeven.

28/7 vertrek Amsterdam - Frankfurt - San Francisco
29/7 San Francisco (fietstocht over de Golden Gate Bridge naar Sausalito en terug per veerboot)
30/7 San Francisco
31/7 ophalen camper (early bird), boodschappen doen en door naar Monterey
1/8 Monterey - whale watch + Aquarium
2/8 Monterey - Yosemite
3/8 Yosemite
4/8 Yosemite
5/8 Yosemite - June lake
6/8 June Lake - Barstow
7/8 Barstow - Kingman of Seligman (beiden aan Route 66)
8/8 Kingman of Seligman - Grand Canyon
9/8 Grand Canyon (helicoptervlucht?)
10/8 Grand Canyon - Page
11/8 Page (antelope canyon)
12/8 Page / Lake Powell
13/8 Page/Lake Powell - Monument Valley
14/8 Monument Valley - Moab
15/8 Moab (Arches NP)
16/8 Moab (Canyonlands NP/Dead Horse Point SP)
17/8 Moab - Capitol Reef
18/8 Capitol Reef
19/8 Capitol Reef - Bryce Canyon
20/8 Bryce Canyon - Zion
21/8 Zion
22/8 Zion - Las Vegas / inleveren camper in Las Vegas
23/8 Las Vegas
24/8 Vertrek Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 1e opzet route 2023 camperreis

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Mooie route, en voldoende ruimte overal.
Ik ben het wel met Marcopstal eens dat het niet gek is om het stuk tussen June Lake en de GC iets anders in te delen.
Je kunt ook overwegen om van June Lake naar Las Vegas te gaan; dat is wat de meeste mensen met een camper doen om Death Valley te vermijden.
Maar jullie hebben wel voldoende tijd om ook iets van de 395 mee te nemen, dus dan is deze route ook een mogelijkheid. Ik zou dan een overnachting in Lone Pine niet gek vinden; dan heb je tijd voor de omgeving van Mammoth Lakes, het Bristlecone Pines Forest, en de Alabama Hills. Kijk eens in onze laatste 4 reisverslagen (2013-2019) voor dat stuk.
Na Lone Pine kun je dan met nog 1 stop naar de Grand Canyon. Ik denk dat je niet echt moet kijken naar leuke overnachtingsplaatsen; een mooie camping, met wat schaduw, is het belangrijkste. Qua afstanden is Kingman niet gek denk ik.
Vanuit June Lake kan Barstow ook; maar dan zou je daarna zeker tot Williams door kunnen rijden en dan is 1 nacht Grand Canyon wellicht voldoende.

Ik zou een extra overnachting in Yosemite niet gek vinden; nu heb je de nadruk wel heel erg op de rode rotsen liggen. Met meer tijd voor Yosemite kun je de eerste nacht in de omgeving van de Mariposa Grove overnachten voor een bezoek aan de sequoia's. Dan de volgende dag naar Gl]acier Point en twee dagen voor de vallei. Een extra overnachting in June Lake als je daarna tot Barstow doorrijdt is ook niet gek. Wij vonden in die omgeving de wandeling naar Rainbow fall (bij Mammoth Lakes) leuk om te doen, net als de Little Lakes Valley Loop.

Voor PAge zijn 2 nachten in principe wel voldoende, je hebt ook nog een groot deel van de dag dat je naar MV rijdt. Maar als je een dag wilt gaan varen is het zo ook prima.
@Doortje schreef:
19 nov 2022, 16:07
en gem rij je dan 60km per uur maar heb me laten vertellen dat je dat op deze route niet haalt.
Dat kun je niet zo zeggen lijkt me. In de bergen is het heel anders dan op een snelweg. Hanteer de tijden van GoogleMaps en tel er 10-25% bij op. De afstanden in jouw route zijn allemaal goed te doen.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis @Doortje: 1e opzet route 2023 camperreis.

Bericht door josea »

Of je gaat vanuit June Lake bovenlangs naar Valley of Fire en overnacht daar, en vandaaruit een rondje.
Ook zou ik kiezen voor twee nachten Page in plaats van drie, en die nacht ergens anders inzetten, in Zion of in Las Vegas, dat vinden je kinderen vast geen straf :wink:

28/7 vertrek Amsterdam - Frankfurt - San Francisco
29/7 San Francisco
30/7 San Francisco
31/7 ophalen camper (early bird), boodschappen doen en door naar Monterey
1/8 Monterey
2/8 Monterey - Yosemite
3/8 Yosemite
4/8 Yosemite
5/8 Yosemite - June lake
6/8 June Lake - Big Pine
7/8 Big Pine - Valley of Fire
8/8 Valley of Fire - Zion
9/8 Zion
10/8 Zion
11/8 Zion - Bryce
12/8 Bryce - Capitol Reef
13/8 Capitol Reef
14/8 Capitol Reef - Moab (via Little Wild Horse canyon)
15/8 Moab
16/8 Moab
17/8 Moab - Monument Valley
18/8 Monument Valley - Page
19/8 Page
20/8 Page - Grand Canyon
21/8 Grand Canyon - Las Vegas
22/8 Las Vegas / inleveren camper in Las Vegas
23/8 Las Vegas
24/8 Vertrek Amsterdam
@Doortje
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2022, 15:30

Re: Reis @Doortje: 1e opzet route 2023 camperreis.

Bericht door @Doortje »

Bedankt voor de reacties! Goeie tips ook, ik ga er nog eens goed naar kijken. De route eerst via Zion is wellicht ook een goeie en dan kun je moab wel doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer