Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Bericht door TradeMarkNL83 »

Update: ben er van 7-19 januari. Heb tot nu toe dit, hoe denken mensen hier over qua tijdverdeling? En hebben mensen nog goeie tips voor hotels?

Dag 1 7-1 Las Vegas - Zion
Dag 2 8-1 Zion
Dag 3 9-1 Zion
Dag 4 10-1 Zion - Bryce
Dag 5 11-1 Bryce
Dag 6 12-1 Bryce - Moab
Dag 7 13-1 Moab (Canyonlands of Arches)
Dag 8 14-1 Moab (Canyonlands of Arches)
Dag 9 15-1 Moab (Canyonlands of Arches)
Dag 10 16-1 Moab - GC
Dag 11 17-1 GC
Dag 12 18-1 GC - Las Vegas
Dag 13 19-1 Las Vegas - Amsterdam

Mochten mensen dit qua weer niet handig lijken, dan zou ik Byrce, Moab en GC kunnen inruilen voor DV en Alabama Hills
Laatst gewijzigd door TradeMarkNL83 op 17 nov 2022, 14:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi plannen weer!
Kijk eens naar het 2020-verslag van forumlid Michelly op www.michelly.nl. zij reisden in ongeveer dezelfde periode en hebben ook gekampeerd.

Ik weet niet of de oostkant van de sierra's goed toegankelijk is in die periode. Bij Mammoth Lakes kun je skiën en bijvoorbeeld Bodie is gesloten in de winter vanwege de sneeuw. Maar het lijkt mij wel mooi om het eens in de winter te verkennen.
Je kunt natuurlijk ook richting Joshua Tree gaan; dat is heerlijk in die tijd van het jaar.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Bericht door hemmie »

Kamperen lijkt mij koud, wij deden een paar jaar geleden LA-Phoenix via Death Valley begin januari, het was overal best fris, en zelfs in Death Valley behoorlijk koud, maar daar troffen we wel een uitzonderlijk koufront.
Terug in Texas!
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Bericht door TradeMarkNL83 »

Dank @Martin & Marianne , ik zag inderdaad al iets van Michelle, die pagina ga ik zeker eens bekijken! Joshua Tree weet ik niet of dat zo handig te combineren is met DV, maar ik ga het zeker eens bekijken! Eventueel met Mojave NP erbij? Dat is dan wel een optie inderdaad, ipv verder dan DV omhoog te gaan.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Bericht door TradeMarkNL83 »

Zo zou ik inderdaad wel een mooi rondje kunnen rijden. Zou dit wat zijn? Twijfel ook om ipv lone pine en Joshua nog een keer naar Zion te gaan om daar wat trails te doen die ik vorige keer gemist heb zoals The Narrows. Alleen dat is niet echt een rondje qua route, maar lijkt me wel mooier dan Joshua. Ik zou zelfs door kunnen gaan naar Bryce, Canyon Lands en Arches, die heb ik vorige keer overgeslagen ivm eventuele sneeuw, maar ik weet niet welke ervaringen anderen daarmee hebben in begin januari?

Dag 1 7-1 Las Vegas - DV
Dag 2 8-1 DV
Dag 3 9-1 DV
Dag 4 10-1 DV - Lone pine
Dag 5 11-1 Lone Pine - Joshua Tree
Dag 6 12-1 Joshua Tree
Dag 7 13-1 Joshua Tree - Las Vegas
Dag 8 14-1 Las Vegas - Amsterdam
E68DC75B-7DA5-4C5C-A024-2FA1290470A9.jpeg
E68DC75B-7DA5-4C5C-A024-2FA1290470A9.jpeg (90.59 KiB) 2579 keer bekeken
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Bericht door TradeMarkNL83 »

Nieuw rondje bedacht, hoe realistisch denken jullie dat dit is in januari? Ik lees wisselende dingen over toegankelijkheid ivm sneeuwval. En hoeveel dagen zouden jullie hier voor uit trekken? GC zou er nog tussenuit kunnen, die staat er nu meer tussen om het rondje compleet te maken. Ben daar ook al eens geweest dus hoef ik niet per se mee te pakken.
Screenshot 2022-11-16 at 11.19.05.png
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij heel mooi, maar inderdaad wel kans op winterse omstandigheden. kijk eens in de verslagen van Kalaman, die heeft dit al eens in de winter gedaan.
Ik neem aan dat je voor dit rondje wel meer tijd uittrekt dan 1 week?

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Bericht door TradeMarkNL83 »

Update: ben er van 7-19 januari. Heb tot nu toe dit, hoe denken mensen hier over qua tijdverdeling?

Dag 1 7-1 Las Vegas - Zion
Dag 2 8-1 Zion
Dag 3 9-1 Zion
Dag 4 10-1 Zion - Bryce
Dag 5 11-1 Bryce
Dag 6 12-1 Bryce - Moab
Dag 7 13-1 Moab (Canyonlands of Arches)
Dag 8 14-1 Moab (Canyonlands of Arches)
Dag 9 15-1 Moab (Canyonlands of Arches)
Dag 10 16-1 Moab - GC
Dag 11 17-1 GC
Dag 12 18-1 GC - Las Vegas
Dag 13 19-1 Las Vegas - Amsterdam

Mochten mensen dit qua weer niet handig lijken, dan zou ik Byrce, Moab en GC kunnen inruilen voor DV en Alabama Hills
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Bericht door TradeMarkNL83 »

Wat zeg jij ervan @kalaman? Proberen qua weer of niet?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind dit heel mooi. Misschien een nacht minder Bryce? Het zal er koud zijn. En misschien niet echt toegankelijk. En dan een overnachting in Monument Valley?
Of een stop in Capitol Reef? Hoe had je nu de rit naar Moab gedacht? Niet via de UT12?
En misschien niet helemaal naar Zion rijden na aankomst maar stoppen bij Vof?
De Narrows lijkt mij in de winter niet aangenaam of niet mogelijk.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Bericht door TradeMarkNL83 »

Dank voor de suggestie @Martin & Marianne van een nacht minder Bryce. Dat klinkt als een goed plan. Ik zal kijken naar een nacht monument valley of capitol reef inderdaad.

De route heb ik nog niet helemaal uitgestippeld. Kan ik uit je woorden opmaken dat een andere weg dan de UT12 de voorkeur heeft? In 2019 ben ik inderdaad via vof naar Zion gereden. Dat zou nu ook leuk zijn maar dat ligt er even aan of ik die dag al in de ochtend kan gaan rijden of pas einde van de middag.

In 2019 had ik echt prima weer in Zion, toen was de Narrows wel te doen geweest dus ik hoop nu op hetzelfde week. Maar als het te koud is houdt het op en ga ik andere ontondekte delen van het park verkennen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Bericht door Tipsy_1 »

Ik volg graag mee. Wij gaan begin Februari. Wel iets zuidelijker (meer Arizona en Zuid California) maar we gaan ook naar LV en naar de Grand Canyon South rim/ Williams - tenzij echt te koud/sneeuw.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ah tof, @Tipsy_1! Al veel geboekt?
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Bericht door kalaman »

TradeMarkNL83 schreef:
19 nov 2022, 11:18
Wat zeg jij ervan @kalaman? Proberen qua weer of niet?
Geen enkel probleem als je niet bang bent van de kou en om op ijs te rijden.
Sowieso behoren onze winterreizen in het ZW tot de allermooiste. Met een beetje geluk vertoef je de ganse tijd in een sprookjeslandschap.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Bericht door TradeMarkNL83 »

Nou @kalaman met rijden op ijs heb ik nul ervaring en ik reis alleen dus dat vind ik wel een beetje spannend ;) Dan zou ik ook een AWD-auto moeten huren, als dat niet veel duurder is en dat makkelijk rijden is, zou het nog een optie zijn. Of zeg jij dan dus niet doen? Een alternatief zou zijn enkel Zion te doen in die hoek en dan Death Valley ipv verder naar het Noord-Oosten te gaan.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Bericht door kalaman »

Onze ervaring, al zijn dit uiteraard momentopnames, is dat het vooral in Zion was dat er op ijs gereden werd, terwijl Bryce en de UT-12 altijd goed gecleared waren. Maar je moet nu ook niet denken dat dit kilometerslang was en als je dat voorzichtig doet dan valt dit zeker wel mee. Ik zou overigens sowieso een SUV nemen omdat dit veel hoger zit en dus een beter zicht heeft en toch ook wel een veiliger gevoel.
Meer naar het oosten maakt niets uit qua temperatuur. Op een ochtend in Moab was zelfs ons drinkwater IN de auto helemaal bevroren.
Zo bezochten we in december 2013 Valley of Fire bij een zalige zonnetje en toen we richting Zion reden daalde de temperatuur eens voorbij Mequite tot onder het vriespunt: http://kalaman0032dec2013.blogspot.com/
Hoe meer naar het westen hoe warmer het dus wel zal zijn.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hebben het al gehad in September dat onze flesjes water in de auto deels bevroren waren, was in Mount Rainier meen ik me te herinneren :lol:

@TradeMarkNL83 alles :lol: . We vliegen op Phoenix en gaan naar Yuma (event), Anza Borrego, San Diego, Route 66 (incl Wigwam motel), Las Vegas, Grand Canyon en Williams en Tucson. Behalve Yuma al overal eens geweest hoor. Ik bereid me wel voor op flexibel zijn op basis van het weer.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Bericht door TradeMarkNL83 »

Hm okey bedankt @kalaman dan moet ik het misschien maar gewoon boeken en evt ook boeken voor plan-b richting DV als het weer echt tegenzit. Zoals gezegd in 2019 in Zion echt stralend weer gehad en was er niks aan de hand qua sneeuw. Enkel Grand Canyon waar boven nog wat sneeuw/ijs lag. Maar heeft een SUV dan altijd AWD/4WD? Dan zal ik morgen eens kijken wat me dat zou kosten.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Bericht door kalaman »

Een SUV is niet altijd AWD maar wel meestal. Maar dat heeft geen voordeel op ijs, daar helpen enkel spijkerbanden, maar die krijg je op de rentals enkel in IJsland en Scandinavië ;-)
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Bericht door TradeMarkNL83 »

Hehe nee oke maar je hebt wel meer grip lijkt me. Maar goed ik zal hier in het auto-topic over verder gaan. Zie dat een standaard SUV niet eens zoveel duurder is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer