Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Bericht door redeye »

Hallo allemaal!

Mijn vriend en ik gaan met zijn tweeën in september 2023 een mooie roadtrip maken met de auto. We gaan een rondje LA-SF-LV-LA doen inclusief de NP’s. Ik ben erg benieuwd wat jullie mening is over onze route. We willen vooral een niet te gehaast programma en af en toe ergens even rustig aan kunnen doen. Daarom willen we graag aan het einde een paar dagen LA/Huntington beach/Orange county oid doen om te relaxen en eventueel nog een uitstapje te maken naar LA mochten we daar zin in hebben. Tips voor leuke plekken in die omgeving zijn welkom.

Wij vertrekken het liefst op een vrijdag. Dit in verband met de gratis hotelovernachtingen die we dmv MyVegas bij elkaar spelen, die alleen geldig zijn vanaf zo/ma-do. De zaterdag vertrekken heeft niet onze voorkeur omdat wij dan in Zion NP in het weekend zitten en dat proberen we een beetje te vermijden.
We zouden dan op vrijdag 1 september kunnen vertrekken of op vrijdag 8 september. Hieronder de route, er vanuit gaande dat we op 8 september vertrekken (zodat we Labor Day Weekend overslaan).

Vrij 08 sept: Los Angeles
Za 09 sept: Los Angeles
Zo 10 sept: Los Angeles – Pismo Beach
Ma 11 sept: Pismo Beach – Carmel/Monterey
Di 12 sept: Carmel/Monterey – San Francisco
Woe 13 sept: San Francisco
Do 14 sept: San Francisco – Angels Camp (Hier hebben we een excursie)
Vrij 15 sept: Angels Camp – Yosemity NP
Za 16 sept: Yosemity NP
Zo 17 sept: Yosemity NP – (via Tioga Pass) Death Valley NP
Ma 18 sept: Death Valley NP – Las Vegas
Di 19 sept: Las Vegas
Woe 20 sept: Las Vegas – Zion NP
Do 21 sept: Zion NP
Vrij 22 sept: Zion NP – Bryce NP
Za 23 sept: Bryce NP
Zo 24 sept: Bryce NP – Monument Valley
Ma 25 sept: Monument Valley - Page
Di 26 sept: Page – Grand Canyon
Woe 27 sept: Grand Canyon - Kingman
Do 28 sept: Kingman – Los Angeles
Vrij 29 sept: Los angeles/Huntington Beach / Orange County
Za 30 sept: Los angeles/Huntington Beach / Orange County
Zo 1 oktober: Los Angeles – vliegen naar huis
Ma 2 oktober: Thuis

Ik ben erg benieuwd wat jullie mening is over onze route. We hebben alleen nog maar een auto geboekt (die kosteloos geannuleerd kan worden) dus veel staat nog open.
Beperken we ons te veel als we vast houden aan de gratis MyVegas nachten? Zouden jullie een andere indeling van de dagen (wel of niet bepaalde dagen in een NP) beter vinden?
Het fijnst zou natuurlijk zijn als we die gratis Myvegas nachten kunnen gebruiken, maar als het nou helemaal niet handig blijkt te zijn, kunnen we dat altijd omgooien.

Bedankt alvast voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een prima route zo, maar niet echt rustig. Als je het niet te gehaast wilt doen zou ik die laatste dagen tijdens de rondreis gebruiken. Dat is echt geen overbodige luxe dan.
Waar zeker een extra overnachting nodig is, is tussen Yosemite en Death Valley. Dit is een prachtig stuk, met veel bezienswaardigheden onderweg, zoals de Tioga Pass, Bodie, Mono Lakke, Alabama Hills, en natuurlijk Death Valley zelf. Ook voor Yosemite is de tijd nu niet ruim. volgend jaar is de weg naar Glacier Point weer open, dat zou ik zeker niet overslaan. En als je naar de Mariposa Grove wilt is een extra dag daar zeker aan te raden.
Voor Bryce zou eventueel een nacht minder kunnen. Maar dan zou ik wel een extra nacht Page doen zodat je op dat deel ook wat rust hebt.

Tussen Kingman en La kun je een bezoek brengen aan Joshua Tree NP.

Je kunt ook in SF of in Las Vegas beginnen als dat beter zou uitkomen met de dagen in Las Vegas.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Bericht door josea »

Ik zou liever de dagen die je aan het einde zet voor “rust” onderweg gebruiken om meer rust in je route te brengen en dan onderweg eens een middagje rustig(er) aan te kunnen doen. Ik denk dat je daar meer aan hebt.
Bryce kan met een dag minder, en dan kun je een dag extra bij Yosemite en Page kunnen zetten.
Daarnaast kun je nog een extra dag doen bij Monterey of San Francisco.

Verder zou ik de route bij Page/Grand Canyon omgooien, namelijk:
Bryce
Page
Monument Valley
Grand Canyon
Dat scheelt weer iets in rijtijd.
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Bericht door redeye »

Het liefst eindig ik in Las Vegas (dus vliegen op LA en terug vanaf LV), maar het lijkt alsof de tickets dan ineens duurder zijn? Het stuk tussen Grand Canyon en Los Angeles lijkt ons het minst mooie/leuke deel van de reis, maar dat hebben we zo in de route gezet vanwege de ticketprijs. Als we toch in Las Vegas zouden eindigen, scheelt dat ons 1 lange reisdag. We hebben die dan misschien extra nodig bij LA aan het begin van de reis aangezien we dan daar niet meer eindigen? Wat denken jullie?

Page een extra dag. Ik denk inderdaad dat dat meer rust geeft daar om alles te bekijken.
Wat is een mooie overnachtingsplek tussen Yosemite en Death Valley? Bij Lone Pines (Alabama hills)? Of betere suggesties? Als ik dit doe, is het dan ook nog aan te raden om de extra nacht Yosemite toe te voegen aan de roadtrip? (dus én extra nacht bijv. Lone Pines én extra nacht Yosemite of extra nacht Lone Pines óf Yosemite?

Is er in Bryce niet genoeg te zien om daar 2 nachten te verblijven?

De route Bryce - Monument Valley - Page - Grand Canyon kreeg ik als tip (ik dacht ook eerst Bryce, Page, MV, GC) omdat er in Monument Valley minder te doen is dan in Page. Hierdoor houd ik in Page meer tijd over. Zouden jullie dit andersom gooien?


Zouden jullie rondje LA doen, met die lange reisdag (Kingman via Joshua Tree naar LA) op het einde of toch LA-LV eventueel met rond de €150 pp extra voor tickets? De auto die ik heb geboekt zou ik om kunnen zetten naar LA-LV voor €55 extra.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet in Lone Pine overnachten als je ook een overnachting hebt in Death valley. waar in Death Valley wil je overnachten? En waar in Yosemite?
De mooiste verdeling is Yosemite Village - Lee Vining (of Mammoth Lakes) - Death Valley (Furnace creek) - Las Vegas.
Maar je kunt hierin schuiven, afhankelijk van wat je wilt doen onderweg. Kijk eens in ons 2013- en 2019-verslag voor andere mogelijkheden.
De Alabama Hills bij Lone Pine zijn zeker een bezoek waard en het is wel mooi om dat in de ochtend of tegen de avond te doen, maar onderweg van bijvoorbeeld Lee Vining naar Death Valley kan ook prima. Wil je ook naar Bodie? Dan zou ik zeker niet verder rijden dan Lee Vining of Mammoth Lakes als je van Yosemite komt.
Wacht ook niet te lang met het reserveren van iets in de parken. Hoe eerder je boekt hoe meer keuze er is,

Of je met die tussenstop nog een extra dag Yosemite nodig hebt hangt weer of van wat je de dag doet als je vna Angels Camp komt. Heb je die dag bijna helemaal voor Yosemite? Of heb je dan de excursie (ik ben wel benieuwd wat jullie gepland hebebn daar). En wil je naar de Mariposa Gorve? En bijvoorbeeld de Panorama Trail lopen? Of et de auto naar Glacier Point en dan bijvoorbeeld de wandelingen naar Taft Point en Sentinel Dome maken?

Voor wat betreft het stuk tussen Bryce en de GC: de volgorde die josea aangeeft is de meest logische. De tijd die je overal doorbrengt kun je natuurlijk zelf bepalen door ergens langer te blijven of eerder weg te gaan. Als je van Bryce naar MV gaat kom je langs Page, dus het lijkt niet zo logisch om eerst MV te doen.
Bryce is een prachtig park, maar niet heel groot. Je kunt op de eerste middag/avond genieten van de uitzichten vanaf de rim, en dan de volgende ochtend een wandeling naar beneden maken. Dat kost je een paar uur. Dus tijd genoeg om daarna naar Page te rijden.

Op zich hoeft een vlucht niet duurder te zijn als je een open jaw neemt. Heb je bij de multicity optie gekeken?

Marianne
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Bericht door redeye »

Een boel informatie, waarvoor dank!

In Death Valley willen we inderdaad overnachten in Furnace Creek. In Yosemite willen we het liefst naar Curry Village in een heated cabin, maar twijfelen licht of de bedden wel fatsoenlijk liggen. Heb jij hier ervaring mee? Ligt het wel comfortabel of is het afzien? (Anders wordt het El Portal of Mariposa, maar vooral Mariposa is nog wel een eindje weg)

Tussen Yosemite en Death Valley lijken de Tioga Pass, Mammoth Lakes en Alabama Hills ons erg mooi. Is Bodie de moeite waard om er voor om te rijden? We kunnen dat niet goed inschatten.

In Angels Camp hebben we een gave goud zoek excursie gevonden waarbij je een ‘guided gold panning tour’ krijgt. Dit lijkt ons erg gaaf en de recensies zijn lovend op internet. (Gold Rush Originals in Angels Camp).
We zouden dus uit SF vroeg kunnen vertrekken richting Angels Camp, de gold panning tour doen en dan eventueel nog doorrijden naar Yosemite. Of zou dit te veel worden op één dag. (De optie die ik nu beschrijf is dus anders dan in de planning van de openingpost staat. )
Anders hebben we twee opties: 1. We kunnen vroeg vertrekken uit SF, de gold panning tour doen en overnachten in Angels Camp. Dan de volgende ochtend direct richting Yosemite. 2. (later op) de middag vanuit SF richting Angels Camp, overnachten en dag erna de tour doen en dan later op de dag richting Yosemite. Is die extra tijd juist handig in SF of in Yosemite denk je? Of zou je in één dag SF, tour Angels Camp en dan nog richting Yosemite de voorkeur geven?

We hebben ons nog niet goed verdiept in wat we allemaal willen doen in Yosemite. We hebben een paar highlights genoteerd, maar het echte uitzoekwerk moest nog komen. We dachten eerst de route maken, dan tickets boeken en hotels/motels/cabins reserveren en de planning van Yosemite daarna. (De andere parken weten we wel zga wat de planning is). We willen zeker gaan hiken, maar zijn vanwege gezondheidsredenen niet in staat om zware hikes te doen. Makkelijke hikes en misschien een medium hike heeft onze voorkeur daardoor.

Dan ga ik Monument Valley en Page toch weer omdraaien in de route zodat het logischer is. Als 1 nacht in Bryce genoeg is scheelt dat ook een dag die we dan bij Page eraan plakken. Dan hebben we daar meer tijd.

Hoeveel dagen Los Angeles zijn goed om in te calculeren? Ik denk dat we het leuk vinden om de stad te verkennen (dus willen niet te kort daar verblijven), maar gaan niet naar Universal oid.

Ik kijk inderdaad bij de multicity optie, maar misschien moet ik meer en vaker gaan kijken op die optie. Ik merk dat het stuk tussen GC en LA overslaan en in plaats daarvan in LV eindigen ons leuker lijkt. Dit alles geeft weer genoeg stof om te puzzelen. Ik probeer voor het weekend een nieuwe route in dit topic te gooien.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Bodie is wat mij betreft echt een omweg waard maar misschien spreekt het jullie helemaal niet aan. Wij waren er in onder andere in 2013. Lees ons verslag eens. En kijk hiervoor en voor andere bezienswaardigheden eens op www.ontdek-amerika.nl.
Mammoth Lakes is een plaats. Wat spreekt je daar aan?

In 2015 hebben we in een tent in Curry Village overnacht. Ik vond de bedden prima maar ik slaap eigenlijk overal wel goed.
Er zijn natuurlijk nog meer mogelijkheden in het park zelf qua accommodatie. En ook zonder lange wandelingen is er meer dan genoeg te doen in Yosemite. Kijk eens op mijn wandelsite voor wandelmogelijkheden. Fietsen is ook een optie en kijk eens naar rangeractiviteiten.
Ik zou eerst kijken wat je overal wilt doen, en dan pas het aantal nachten vastleggen.

Marianne
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Bericht door BJK2810 »

Wij hadden een soortgelijke route afgelopen zomer. Ik denk dat het aantal dagen ergens toch heel persoonlijk is. Wij hadden 1 nacht in Bryce (en waren er de eerste dag al om 10 uur), maar ik had liever 2 nachten daar gehad omdat ik het zo'n indrukwekkend park vond.
Als het gaat om LA, wij hebben daar 4 volle dagen gehad en het als volgt verdeeld:
1. Dag fietsen bij Santa Monica en Venice en daar alles bekijken
2. Dag richting Hollywood, inclusief beverly Hills, Mullholland drive etc
3. Dag met een wandeling in de Runyon Canyon, en daarna een bezoek aan het california Science Centre met de Endeavor, In de avond naar Griffith Observatory
4. Dag met bezoek aan Downtown, waar we de angels walk hebben gedaan en zo alle mooi bezienswaardigheden hebben gezien (plus een bezoek aan het dakterras van City Hall) en aan het einde een bezoek aan het Broad Museum (aanrader en gratis).

Voor een eerste bezoek vonden wij 4 dagen perfect. In de toekomst als ik nog een keer die kant op zou gaan zou ik dit niet nodig vinden, want ik vond LA niet de leukste stad, maar wel de moeite om het allemaal een keer gezien te hebben
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Zeker is het heel persoonlijk! We geven ook alleen maar suggesties, en iedereen moet zelf kijken wat hij wel of niet daarvan meeneemt. En ja, Bryce is heel indrukwekkend. Maar als je geen lange wandelingen gaat maken zijn de mogelijkheden in het park toch verder vrij beperkt dacht ik. En dan is het de vraag of je die dag niet beter ergens anders kunt gebruiken.

Marianne
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Bericht door redeye »

Wederom bedankt voor al jullie tips. We hebben hier erg veel aan. We hebben onze route nu aangepast en zijn benieuwd naar jullie mening. Ook weten we wat we graag zouden willen doen in Yosemite.

In Yosemite willen we graag doen: Tunnel view, Bridalveil Fall trail, Sentinel Meadow & Cook's Meadow Loop, Panorama Trail van boven naar beneden (voor deze trail zullen we gaan trainen vanwege gezondheid, maar lijkt ons een gaaf doel) en Mariposa Grove. Zoals hieronder in onze planning te zien is zullen we 2 volle dagen, één dag driekwart en een ochtend hebben in Yosemite. Zou dit voldoende zijn? En wat zou een goed moment zijn voor Mariposa Grove? Juist de eerste of laatste dag of een volle dag? We rekenen nu in ieder geval Panorama Trail op de laatste volle dag. We willen niet meer overnachten in Curry Village, want we kiezen liever iets meer comfort als we daar meer nachten verblijven en ook nog die lange hike doen. Onze voorkeur heeft dan een accommodatie in Yosemite Valley (tips zijn welkom!), maar dat ligt er ook aan wat vrij is zodra we de route klaar hebben.

Dag 1: Los Angeles (reisdag)
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles
Dag 5: Los Angeles – Pismo Beach
Dag 6: Pismo Beach – Carmel/Monterey
Dag 7: Carmel/Monterey – San Francisco
Dag 8: San Francisco
Dag 9: San Francisco – Angels Camp
Dag 10: Angels Camp – Yosemite
Dag 11: Yosemite
Dag 12: Yosemite
Dag 13: Yosemite – Lee vining (via Tioga Pass en Bodie)
Dag 14: Lee vining – Death Valley (via Alabama Hills)
Dag 15: Death Valley – Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas – Zion
Dag 18: Zion
Dag 19: Zion – Bryce
Dag 20: Bryce – Page
Dag 21: Page
Dag 22: Page – Monument Valley
Dag 23: Monument Valley – Grand Canyon
Dag 24: Grand Canyon – Las Vegas
Dag 25: Las Vegas
Dag 26: Las Vegas – naar huis vliegen
Dag 27: Thuis

Op dag 13 gaan we dan van Yosemite via de Tioga Pass naar Bodie en dan overnachten in Lee Vining. We krijgen het gevoel dat dit misschien te druk is? Ons lijkt Bodie leuk om mee te pakken, maar als dit te druk wordt slaan we hem liever over in plaats van ons erg te moeten haasten. We hebben wel bewust op dag 13 dan Bodie staan, want dag 14 is al druk genoeg. Wat denken jullie?

We horen graag wat jullie nog meer denken bij deze route. Alle tips en opmerkingen zijn weer welkom. Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Bericht door josea »

Je kunt tijdens je reis kijken hoe het gaat op dag 13.
Tel voor Bodie 1 tot 1,5 uur en dan is het ook nog 45 minuten heen en 45 minuten terug rijden, dus totaal een uur of drie.
Als je bijvoorbeeld om zes uur in je hotel wilt zijn, dan zou je dus om drie uur ‘s middags bij Lee Vining moeten zijn.
Ben je iets later bij Lee Vining, dan kun je kijken of je het nog acceptabel vindt om te gaan en of je nog zin hebt.
Ikzelf vond het wel heel leuk, en ook erg fotogeniek.

Als je ook naar de Mariposa Grove wilt, zou ik een andere overnachtingsplaats kiezen dan Angels Camp, dat ligt niet handig.
Kies bijvoorbeeld voor Oakhurst als eerste overnachting, en dan kun je de volgende ochtend via Mariposa Grove naar de vallei rijden, eventueel nog Glacier Point Road meepakken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

De Mariposa Grove is wat omrijden omdat jullie van Angels Camp komen. Ik zou het wel op die eerste dag doen, anders hou je op de laatste dag veel te weinig tijd over voor de Tioga Pass. Vanuit Angels Camp via de Mariposa Grove naar de vallei is ongeveer 3,5 uur rijden, dus dat kan.
Je kunt ook op dag 10 naar Wawona rijden en daar overnachten. Dan kun je de Mariposa Grove op dag 10 of op dag 11 doen. Op dag 11 kun je dan iets in de vallei doen en op dag 12 de PT.
Kijk voor de overnachting in Wawona en de Mariposa Grove eens in ons 2019-verslag bij 31 augustus en 1 september. Ook voor de Tioga Road kun je in dat verslag kijken.
Curry Village heeft meer dan alleen tenten (die ik zelf prima te doen vind en het scheelt je zo'n 100 dollar per nacht). Als je wat meer luxe wilt kun je kijken naar een cabin in Curry Village of de Stoneman room. Anders is de Lodge in Yosemite Village een goede keuze; zeker als startpunt voor de Panorama Trail want de hikers bus vertrekt vanaf de Lodge.
Kijk voor alle accommodatie op www.travelyosemite.com (onder lodging). En leg zo snel mogelijk iets vast! Het is wellicht nu allemaal vol, maar er zijn altijd wel annuleringen en dan moet je er snel bij zijn.

Ik zou inderdaad kijken hoeveel tijd je nog hebt op dag 13 voor Bodie. En je kunt eventueel ook op dag 14 nog naar Bodie. Als je in Stovepipe Wells overnacht in plaats van Furnace Creek heb je een iets kortere rijdag.

De route ziet er mooi uit! Wel redelijk veel tijd in LA, maar daar is natuurlijk wel veel te doen.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Bericht door Pete.Z »

Mooie route, wat ik oersoonlijk wel zou doen is een dag LA minder, en een dag meer SF, dat is echt de leukere stad.
Verder, kijk als overnachtingsplek in Death Valley ook naar Panamint Springs resort, kortere rijdag, en een stuk leuker/sfeervoller/aparter (maar ook simpeler) dan Furnace Creek of Stovepipe Wells.
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Bericht door redeye »

Bedankt voor jullie snelle reacties. Erg blij mee!

Een andere overnachtingsplaats in plaats van Angels Camp zou zeker een optie kunnen zijn. We hadden dit nu zo gepland ivm een excursie in Angels Camp en dat we dan de ochtend nog in San Francisco zouden hebben.
Bodie gaan we op de dag zelf kijken. Dat is inderdaad een goed idee! Bij tijd over gaan we er langs en anders slaan we het over.

@Martin & Marianne Ik ga zeker even jullie reisverslag uit 2019 doornemen. Bedankt voor de tip.

We willen nu zsm de overnachtingen boeken, maar zeker die in Yosemite Valley. Zijn die nog gratis te annuleren? Anders hebben we namelijk 2 dagen waarop we zouden kunnen vliegen, afhankelijk wat het goedkoopst is. Maar als de boeking in Yosemite niet gratis te annuleren is, verliezen we onze flexibiliteit voor de vluchtdata.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt tot een week voor aankomst gratis annuleren. Je betaalt wel de eerste nacht aan, maar dat krijg je terug als je annuleert.
Ik had al naar de site verwezen, zie https://www.travelyosemite.com/discover ... formation/

Marianne
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Bericht door redeye »

We zijn druk bezig met het boeken van onze accomodaties (Curry village is gelukt, yes!) maar stuiten op een probleem.
Het weekend dat wij een nacht in Carmel of Monterey willen overnachten is er een Indy Car race. Dit zorgt ervoor dat de prijzen erg hoog zijn. Zo hoog dat we het zonde van het geld vinden om dan daar te overnachten.

Nu vragen we ons af waar in de omgeving jullie zouden overnachten in deze situatie? Wat is ook haalbaar. We komen dan die dag vanuit Pismo Beach en willen ook de 17 mile drive rijden. Zouden jullie daarna enkele plaatsen verder rijden (waar de prijzen wel normaal zijn) om te overnachten of doorrijden tot vlak voor San Francisco? Wat is haalbaar die dag?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt Gilroy proberen. De Motel6 kost 127 dollar, dat lijkt me redelijk.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Bericht door jojostravelusa »

Jammer dat je niet half juli in Gilroy bent, want dan zou je meteen het Garlic Festival mee kunnen nemen. Gilroy is immers de knoflookhoofdstad van de wereld. Wij waren er in 2014 een dag of 2 eerder en toen rook je op de snelweg de knoflook al :lol: Het festival zelf hebben we niet meegemaakt.
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Bericht door redeye »

Bedankt voor jullie Gilroy tip! Inderdaad Motel 6 in Gilroy is nog betaalbaar voor dat weekend. Dit gaat hem worden.
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Bericht door redeye »

In een van de reisgidsen die ik aan het lezen ben voor onze reis las ik iets over Canyon de Chelly. Deze plek lijkt ons prachtig. Naast Google natuurlijk ook op dit forum gekeken en ik zag veel enthousiaste reacties.

Nu de hamvraag.. Past dit in onze route? Het lijkt mij krap, maar ik dacht ik vraag de echte kenners eens. :)
Is het een idee om alleen door Monument Valley heen te rijden en die dag te eindigen in Canyon de Chelly?
Een andere optie zou zijn om na Death Valley niet twee nachten Las Vegas te doen, maar één van die nachten in CdC te doen en de ander aan het einde bij de Las Vegas dagen?
De keuze dat we nu kiezen voor twee nachten Las Vegas in het midden van de route, is om even na wat parken een stad te hebben voor de afwisseling. De keuze enkele dagen LV aan het einde van de roadtrip is om even nog te kunnen ontspannen (niet meer veel rijden, aan het zwembad liggen, rustig aan doen). Deze dagen (zoals in de huidige route) aan het einde willen we dus niet veranderen en zijn dus minimaal.

Is CdC een toegevoegde waarde in mijn route of wordt het daarmee net te druk en/of lijkt het teveel op hetzelfde (veel canyons)?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer