Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sarah9000: rondje Las Vegas - wijzerzin of tegenwijzerzin?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sarah9000
Amerika-newbie

Reis Sarah9000: rondje Las Vegas - wijzerzin of tegenwijzerzin?

Bericht door Sarah9000 »

Dag allemaal,

Ik droom er al lang van om met mijn gezin (2 volwassenen + kind van 12) de nationale parken in het Zuidwesten van de VS bezoeken. We hebben als probleem dat mijn man en ik beiden weinig rij ervaring hebben. We hebben geen eigen wagen maar maken gebruik van een autodeel systeem en gebruiken de wagen eigenlijk enkel voor de wekelijkse boodschappen en kleine uitstappen.

Daarom zijn we eerst op zoek gegaan naar een groepsreis, maar we kunnen ons niet vinden in het huidige aanbod met lange reisdagen en weinig tijd in de parken zelf.

Volgens vrienden en collega’s die al naar de VS reisden, is het autorijden in de VS echter gemakkelijker dan in Europa (buiten de grote steden). Is dat ook jullie ervaring? Denken jullie dat het haalbaar is om in de VS te rijden met weinig rij ervaring?

We zouden eerst San Francisco bezoeken en vervolgens met het vlieguig naar Las Vegas reizen om daar een rondje van de bekendste parken te doen.
We zien vooral op tegen het rijden in de bergen. Heeft iemand tips of het beter is om het rondje in wijzerzin of in tegenwijzerzin te rijden, als je zenuwachtig bent over het rijden in de bergen?

We denken aan volgend rondje (in wijzerzin): Las Vegas – Zion – Bryce Canyon – Page – Grand Canyon – Las Vegas.
Of in tegenwijzerzin, dan dus omgekeerd.

Ik heb hier al veel nuttige tips gelezen, maar kon geen antwoord vinden op bovenstaande vraag.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Sarah
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rondje Las Vegas: wijzerzin of tegenwijzerzin?

Bericht door Trom »

Het autorijden in de VS is inderdaad een stuk relaxter dan in Nederland. Voor weinig ervaren chauffeurs is het ook fijn dat je niet hoeft te schakelen. Dat geeft een stuk rust.
Je rondje is zeker goed te doen voor minder ervaren bestuurders. Tijdens mijn laatste reis vond ik alleen San Francisco stressvol m.n. bij het uitrijden van de stad richting Yosemite vanwege de drukte en vele op- en afritten. Maar SF laat je bewust buiten je reis. Als mijn geheugen goed is, kun je op dit rondje gewoon gebruik blijven maken van je automaat en hoef je niet gebruik te maken van je bergversnellingen.
Ik zou het rondje met de klok meerijden en tussen Page en Grand Canyon nog Monument Valley toevoegen. Als je vanuit richting Monument Valley naar Grand Canyon rijdt, kom je binnen via de West Entrance. Die is meestal erg rustig en als je b.v. rond 10 of 11 uur daar aankomt, zijn de uitzichtpunten nog betrekkelijk rustig omdat de meeste mensen vanaf de andere en drukkere ingangen komen.
Wij verbleven bij Grand Canyon in het plaatsje Williams. Dat is een aanrader want een echt Route 66 stadje.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondje Las Vegas: wijzerzin of tegenwijzerzin?

Bericht door Martin & Marianne »

Het maakt echt helemaal niets uit in welke richting je het rondje doet. Belangrijker is om te kijken waar je nog betaalbare accommodatie kunt vinden en waar je in het weekend zit (Zion is dan bijvoorbeeld aardig druk).
Je rijdt in dit rondje niet door de bergen.
Tijdens onze eerste reizen hadden wij ook geen auto en geen rijervaring, maar dat was geen enkel probleem. Het rijdt er zeer relaxed. Wij hadden toen ook nog geen navigatie, maar dat was ook geen probleem.
Ik zou niet gaan vliegen tussen SF en Las Vegas maar liever de mooie route via Yosemite, Tioga Pass en Death Valley nemen.
Hoeveel tijd hebben jullie voor de reis?

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Sarah9000: rondje Las Vegas - wijzerzin of tegenwijzerzin?

Bericht door Marcopstal »

Een vlucht tussen SF en Vegas kan uiteraard, maar op zich vind ik dat wel een heel gedoe wat veel tijd kost.
Overigens ga je nu met je rondje eigenlijk bijna alleen rode rotsen zien en mis je het contrast met een park zoals Yosemite wat toch zeer bosrijk gebied is.
Alles hangt natuurlijk af van de beschikbare tijd.

Overigens zijn de huurauto's allemaal automaten en buiten in "D" zetten om te vertrekken hoef je je om de versnellingen alvast niet te bekommeren.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Sarah9000
Amerika-newbie

Bericht door Sarah9000 »

Bedankt voor jullie reacties! Erg geruststellend dat dit een "makkelijk" rondje blijkt te zijn om te rijden. Zijn er rond Zion Bryce geen moelijke stukken? Die parken liggen toch op een redelijke hoogte, of gaat het daar geleidelijk omhoog?

Door het werk van mijn man kunnen we maar 2 weken besteden aan de reis.
Yosemite lijkt me een prachtig park, en ik had graag de watervallen en de Mariposa grove bezocht, maar we hebben er geen tijd voor. Daarnaast lees ik dat je een permit nodig heb om het park te bezoeken, wat het ook weer ingewikkelder maakt. Ik heb ook schrik om door Death Valley te rijden.

De route die we in gedachten hadden, zag er initieel zo uit:

Dag 1: vliegreis naar SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF
Dag 4: SF -> LV -> Kingman? (we zouden al een stukje in de richting van de GC rijden)
Dag 5: Kingman? -> Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon -> Page (onderweg Horseshoe Bend)
Dag 7: Page (Antelope Canyon, Boottocht of kayak op lake Powell)
Dag 8: Page -> Bryce (onderweg Toodstool Hoodoos trail)
Dag 9: Bryce -> Zion (onderweg Canyon Overlook trail)
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion -> Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: vliegreis naar huis
(aankomst op dag 14)

We kunnen eventueel nog 1 dag langer blijven, dat laat ik wat afhangen van de prijzen van de vliegtickets.

Ik zal de route nu proberen herwerken in de andere richting met de tips van @Trom .
@Martin & Marianne geruststellend om te horen dat jullie op je eerste reis ook weinig rijervaring hadden. Ik heb al veel voorpret gehad met het lezen van jullie reisverslagen :-). Wat zou het beste (of minst slechtste eerder) zijn om in het weekend te bezoeken? Ik denk Page? (Als het lukt om dit zo te mikken, het zal ook van de vliegtickets afhangen).

Nog een algemene vraag: kan je in de Grand Canyon 's nachts een prachtige sterrenhemel zien, als je in het park zelf verblijft, of zijn daar 's nachts ook lichten rond de lodges om ongelukken te vermijden? We gaan altijd op reis naar steden en ik zou mijn zoon graag eens een echte sterrenhemel laten zien.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Allereerst... géén zorgen, dat rijden komt helemaal goed !
Zeker inderdaad als je niet in SF gaat rijden. Vanuit Las Vegas ben je zo de stad uit en vervolgens kom je tijdens het hele rondje nauwelijks verkeer meer tegen hahaha (beetje overdreven uiteraard, maar het rijdt echt heel relaxt).
Linksom of rechtsom maakt idd niks uit, als je al ergens rekening mee moet houden zijn het wellicht 2 dingen:
- vrijdag en zaterdag nachten in Las Vegas zijn vaak 2, soms wel 3 x zo duur als doordeweeks
- rijd je eerst zuidwestwaarts, dus eerst GC dan start je met veel snelweg en heb je op het laatst wat ''bergen''. Vanaf de luchthaven zit je zo op de juiste snelweg en hoef je zelfs Las Vegas niet door... De weg naar Bryce gaat gewoon geleidelijk omhoog. Vervolgens van Bryce naar Zion heb je de afdaling de vallei in, maar dat is een paar bochten en dan ben je er... (en die heb je dus aan het eind als je al een week gewend bent).

Je hebt vrij weinig tijd, dus ik raad aan om dichtbij en IN de parken te overnachten en niet ''onnodig'' heen en weer te reizen.
Afhankelijk van je vluchttijd kun je op de eerst dag wellicht gewoon direct naar GC rijden ? het is maar 1,5 uur vliegen en geen tijdsverschil. Als je dat niet haalt, probeer dan tot Williams te rijden (zoveel leuker dan Kingman) en bezoek daar dan even het (gratis) spoorwegmuseum :)

Sterrenhemel kun je prima bekijken in de GC (beetje weglopen/rijden van de lodges) en Bryce (als je in de Lodge overnacht en niet in Ruby's)

Nog een tip t.a.v. de vliegtickets: overweg een ''multicity'' (meerdere bestemmingen, afhankelijk van waar je zoekt) te boeken AMS-SFO en LAS-AMS en dan het traject SFO-LAS los te boeken. Wellicht heb je dan een voordeliger tarief én kan je mogelijk uit meer vluchten (ook met lowcosters) kiezen voor het stukje SFO-LAS.
(waar staat AMS is natuurlijk te vervangen door BRU of DUS of evt FRA, afhankelijk van waar jullie willen vertrekken)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met zo weinig tijd zou ik zelf San Francisco laten vallen. Misschien kun je dat een volgende keer doen, met bijvoorbeeld de kust en Yosemite etc.
De dagen die je dan overhoudt kun je gebruiken om wat meer rust te creëren in je rondje. Of voeg Monument Valley toe.
Sarah9000 schreef:
12 nov 2022, 19:52
Daarnaast lees ik dat je een permit nodig heb om het park te bezoeken, wat het ook weer ingewikkelder maakt. Ik heb ook schrik om door Death Valley te rijden.
Als je in het park overnacht is dat niet nodig. Het is ook niet duidelijk of er voor komend jaar weer een entrance reservering komt. En de weg door Death Valley is een gewone weg, waarbij je lekker in de auto met airco zit. Dat is echt niet iets om bang voor te zijn.

Marianne
nohtyp
Amerika-newbie

Bericht door nohtyp »

Sarah9000 schreef:
12 nov 2022, 19:52
Nog een algemene vraag: kan je in de Grand Canyon 's nachts een prachtige sterrenhemel zien, als je in het park zelf verblijft, of zijn daar 's nachts ook lichten rond de lodges om ongelukken te vermijden? We gaan altijd op reis naar steden en ik zou mijn zoon graag eens een echte sterrenhemel laten zien.
Aan de Noord kant van de Canyon: https://www.google.com/maps/place/Tuwee ... 13.0665971 was voor mij een absoluut hoogtepunt van het bezoek aan de Grand Canyon. Een van de meest afgelegen plekken in Amerika.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer