Reis Arjennn: mei 2023.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Arjennn
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 nov 2022, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Arjennn: mei 2023.

Bericht door Arjennn »

Hoi allemaal!

Al een tijdje lees ik hier lekker mee met al jullie verhalen, tips en ervaringen. Volgend jaar mei wil ik samen met mijn vriendin een reis gaan maken door West-Amerika. Startende in San Francisco. Hieronder onze route. Ik ben benieuwd of jullie deze route haalbaar en logisch vinden, dan wel nog tips hebben om de route aan te passen.

6/5: Amsterdam -> San Francisco
7/5: San Francisco
8/5: San Francisco
9/5: San Francisco -> Yosemite (Mariposa)
10/5: Yosemite
11/5: Yosemite
12/5: Yosemite -> Las Vegas - (Via Death Valley)
13/5: Las Vegas -> Zion
14/5: Zion (o.a. Angels Landing Hike)
15/5: Zion
16/5: Zion -> Bryce
17/5: Bryce
18/5: Bryce -> Page
19/5: Page
20/5: Page -> Grand Canyon (South)
21/5: Grand Canyon
22/5: Grand Canyon -> Mojave
23/5: Mojave -> Los Angeles (Onderweg Joshua Tree)
24/5: Los Angeles
25/5: Los Angeles
26/5: Los Angeles -> Amsterdam

Ik vraag me vooral ook even af of Yosemite in begin mei ook goed te bezoeken is. En of dat dan ook vanaf Mariposa goed kan. Daarnaast ben ik ook benieuwd naar jullie ervaringen met de loterij voor de Angels Landing Hike. Wij willen deze hike onwijs graag doen. Het zou zo zonde zijn mochten we geen ticket krijgen.

Wij hebben ook expres voor een tussenstop in Mojave gekozen, zodat we dit nationale park ook nog kunnen bezoeken, aangezien de afstand tussen de Grand Canyon en Los Angeles best fors is voor 1 dag. Daarna kunnen we dan meteen nog Joshua Tree aandoen. Mocht iemand hier ook nog andere opties of suggesties voor hebben ... let me know. :D
Laatst gewijzigd door Arjennn op 09 nov 2022, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Arjennn: mei 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Liggen de vluchten al vast? Zo nee, overweeg dan eens om de route andersom te doen zodat je later in Yosemite bent . En eerder in Joshua Tree.
Je noemt Death Valley tussen SF en Yosemite. Dat wordt lastig. Kijk eens op de kaart.
In 1 dag van Mariposa naar Las Vegas is een lange rit. De Tioga Pass zal gesloten zijn dus je moet onderlangs. Als je door Death Valley wilt zou ik een extra overnachting plannen op dat stuk. Bekijk het eens op Google Maps en gebruik voor de route door Death Valley Furnace Creek als tussenstop.
Yosemite is prachtig in mei. Maar behalve de Tioga Pass heb je ook het risico dat de Glacier Point Road gesloten is. Mariposa is geen goede uitvalsbasis vind ik. Je hebt zo behoorlijk veel reistijd elke dag. Waarom niet iets in het park of in El Portal? Voor de Mariposa Grove en de rit naar Las Vegas ligt Oakhurst goed.

Waar wil je overnachten tussen de GC en LA? Als je naar Joshua Tree wilt zou ik in bijvoorbeeld 29Palms overnachten zodat je dat park in de avond en vroege ochtend bezoeken.

Als je nog geen accommodatie hebt vastgelegd is het verstandig om daar zo snel mogelijk naar te kijken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 nov 2022, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Arjennn: mei 2023.

Bericht door paulr »

Welkom,
Mooie rustige route !
Je hebt zelf al twijfels over Yosemite begin mei en dat is terecht…
Overweeg daarom de route om te draaien en dit park dus aan het eind te bezoeken. lA naar SF dus… heb je ook de meer hete parken aan het begin….
Verder denk ik dat nog 1 nacht extra daar wel mooi zal zijn als je van wandelen houdt.
Voor zowel Zion, Bryce als GC zou je wellicht ook een nacht korter kunnen doen, maar dat hangt helemaal af van wat je wilt gaan doen. Ga je regelmatig wat langere wandelingen doen dat is het ook zoals je nu doet prima.
Zo niet, dan heb je zelfs tijd denk ik om Monument Valley mee te pakken en eventueel Capitol Reef via de UT12. (En dan de 95 naar MV).
Angels Landing: beetje geluk hebben inderdaad, maar zonder het laatste stukje met de richels en kettingen is het zeer de moeite waard om daar naar boven te wandelen….

Edit haha, Marianne was weer eerder !
Arjennn
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 nov 2022, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Arjennn: mei 2023.

Bericht door Arjennn »

Dank voor jullie reacties!

De vluchten en accomodaties liggen nog niet vast, dus we hebben nog flink wat speling. Wij houden echt van lange wandelingen, vandaar dat we in een aantal parken een extra nacht hebben ingeboekt.

De route omdraaien klinkt interessant en het uitzoeken waard, ook door de temperaturen.

Ik heb per abuis het bezoek van Death Valley verkeerd geplaatst. Dit moet niet tussen SF en Yosemite zijn, maar tussen Yosemite en Las Vegas. Ik neem aan dat dat dan wel logischer klinkt? :)

Tussen GC en LA willen we overnachten in Needles. Dat leek ons best een goede uitvalsbasis voor Mojave. 29Palms ligt daar ook relatief dichtbij. Ga ik ook eens nader uitzoeken.

Nadat ik dit bericht had geplaatst kwam ik op een website terecht met allerlei accomodaties in Yosemite. Heel gaaf. Dat ga ik ook eens nader onderzoeken en ook voor de andere parken!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Arjennn: mei 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Er circuleren wat dubieuze websites voor accommodaties in de parken. Voor Yosemite is dit de enige echte: www.travelyosemite.com. Kijk altijd op de NPS site voor informatie over lodging. Daar staan de juiste sites. Ook een aanrader als je goedkoop in de parken wilt overnachten: kamperen!

En zoals ik al zei is de route van Yosemite via Death Valley naar Las Vegas echt te veel voor 1 dag.
Als he de route omdraait is er een kleine kans dat de Tioga Pass open is en een grotere kans dat de Sonora Pass (de ca108) open is. Of neem de ca88. Dat is mooier dan de route onderlangs.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Arjennn: mei 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

paulr schreef:
09 nov 2022, 08:10
Edit haha, Marianne was weer eerder !
Het was close!

Marianne :wink:
Arjennn
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 nov 2022, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Arjennn: mei 2023.

Bericht door Arjennn »

Dankjewel voor de tips!!!

Hebben jullie toevallig ook handige tips voor een accommodatie in Las Vegas? Via Booking.com zag ik echt bizarre prijzen. Toen kwam ik via Google op al iets betere prijzen, maar zag ik op bijvoorbeeld een officiële website van Ceasars prijzen die ik bijna niet kon geloven. Zijn er nog meer websites waar je kan boeken met leuke prijsjes of deals?

Of toevallig concrete tips voor betaalbare hotels op de strip?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Arjennn: mei 2023.

Bericht door paulr »

weekend en doordeweeks kan soms vele dollars/euro's schelen ! Zomaar een voorbeeld: Excalibur op donderdag 11 mei 78,- en op zaterdag 13 mei 283,-. Snel verdiend door schema daar op aan te passen....
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Arjennn: mei 2023.

Bericht door Pete.Z »

Erg zonde om Death Valley alleen op doorreis te doen, ik zou een overnachting plannen bij Panamint Springs, je hebt dan meer tijd voor de route vanuit Yosemite, en de volgende dag om iets meer te zien van DV.
Ik zou daar die volle dag Bryce voor opgeven.
Arjennn
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 nov 2022, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Arjennn: mei 2023.

Bericht door Arjennn »

Hoi allemaal,

Het is al weer even geleden dat ik iets heb laten horen. We hebben even de reis opnieuw bekeken en het een aangepast mede namens al jullie tips en adviezen. De grootste wijziging is toch echt dat we de route andersom gaan doen: dus van Los Angeles naar San Francisco. De warmste parken eerst en in de hoop dat er meer is geopend in Yosemite!

8 - 29 mei 2023

8/5 - Amsterdam -> Los Angeles ( Trylon Hotel )
9/5 - Los Angeles ( Trylon Hotel )
10/5 - Los Angeles ( Trylon Hotel )
11/5 - Los Angeles -> Joshua Tree National Park -> Overnachting bij Mojave National Park in Needles.
12/5 - Mojave -> Grand Canyon (Overnachting Williams)
13/5 - Grand Canyon
14/5 - Grand Canyon -> Page
15/5 - Page
16/5 - Page -> Bryce Canyon National Park (Overnachting in Tropic)
17/5 - Bryce Canyon
18/5 - Bryce Canyon -> Zion National Park (Overnachting in Hurricane)
19/5 - Zion National park
20/5 - Zion National park
21/5 - Zion National park -> Las Vegas
22/5 - Las Vegas -> Death Valley (Overnachting in ?)
23/5 - Death Valley -> Yosemite national Park (Overnachting in Oakhurst of Mariposa)
24/5 - Yosemite national park
25/5 - Yosemite national park
26/5 - Yosemite national park -> San Francisco
27/5 - San Francisco
28/5 - San Francisco
29/5 - San Francisco -> Amsterdam

Wij zijn nog op zoek naar een goed gelegen tussenstop in/ bij Death Valley wanneer we op weg gaan naar Yosemite. Daarnaast even de vraag of de overnachtingen bij de parken logisch klinken en in die zin goed zijn gelegen..

Benieuwd naar jullie tips & ervaringen :)
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Arjennn: mei 2023.

Bericht door BJK2810 »

Hoi, Wij zaten in Las Vegas in het Hilton grand Vacations Club on the las Vegas strip. Niet heel centraal op de Strip maar voor ons was alles prima te doen. Parkeren ka makkelijk bij het hotel en was in ons geval gratis. Verder waren de kamers meer appartementen dus met een aparte slaapkamer en een keuken. En beter nog een wasmachine en droger op de kamer dus de was kon mooi weggewerkt worden! Kosten waren voor ons door de week 115 euro per nacht.

Voor Zion is het nog beter als je een accomodatie in Springdale kan vinden. Wij zaten in het Zion park Motel, wat oudbollig, maar schoon en netjes en op loopafstand van de shuttlebus!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Arjennn: mei 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Goed om de route andersom te doen!
Ik zou wel nog eens kritisch naar de overnachtingsplaatsen kijken. Wat wil je bijvoorbeeld op 12-5 doen? Je schrijft daar Grand Canyon, maar je overnacht in Williams. Dat betekent die dag heen en weer rijden, en de volgende dag ook, en de dag erna wéér. Waarom niet een overnachting in het park? Kijk eens naar de Bright Angel Lodge (via www.grandcanyonlodges.com). Ik heb even gekeken; de 12e is er geen goedkope kamer vrij maar de 13e kun je er al vanaf 126 dollar iets boeken. Leg dat nu alvast vast, dan kun je later altijd nog kijken wat je gaat doen.
En inderdaad: kijk voor Zion naar Springdale. Ook hier rij je erg veel heen en weer. En bedenk dat het parkeren in het park lastig zal worden en dat parkeren in Springdale niet gratis is (tenzij je er overnacht). Het is heel fijn als je alles met de shuttlebus kunt doen (die stopt voor vrijwel elk hotel in Springdale).
In Death Valley overnachten is prachtig maar niet goedkoop. Het mooiste vind ik Furnace Creek maar je zou ook Stovepipe Wells kunnen doen. Of Panaminst Springs. Je hebt wel een extra overnachting nodig tussen DV en Yosemite; als de Tioga Pass niet open is wordt het een aardig eind rijden/En als de pas wel open is dan wil je ook wel de nodige tijd besteden aan at stuk/. Kijk eens in ons 2013-verlsag voor onze ervaring in mei en de Sonora Pass.
Overnachten in Lone Pine kan ook, wij zijn erg gecharmeerd van het zeer betaalbare Dow Villa Hotel. Zie daarvoor ons 2015- en 2019-verslag (ook voor de TIoga Road etc).
Ook voor Yosemite zou ik iets anders nemen dan Mariposa; dat ligt voor niets echt goed. Een overnachting in Oakhurst kan als je naar de Mariposa Grove wilt, maar de andere nachten zou ik proberen iets in het park te vinden. Dat scheelt je elke dag 2 uur rijden en je hoeft niet naar een parkeerplaats te zoeken. Zie www.travelyosemite.com voor de mogelijkheden in het park.
Ik neem aan dat de keuze voor de overnachtingslocaties verband houdt met de kosten. Je kunt overwegen om voor de parken voor een overnachting in een tent te gaan; de aanschafkosten heb je er zo uit en je overnacht op de mooiste locaties.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Arjennn: mei 2023.

Bericht door paulr »

Verstandig om om te draaien...
Zie nog wel wat dagen die wellicht handiger kunnen:
12/5 - Mojave -> Grand Canyon (Overnachting Williams)
Ik neem aan dat je deze dag alleen maar richting GV bedoelt en dat je er (nog) niet naartoe gaat. In dat geval is Williams niet zo gek. Je kan dan de volgende ochtend rustig aan doen en Williams bekijken (vergeet het gratis spoorwegmuseum niet. Niet zoveel met treinen te maken, maar er staat van alles van 100 jaar historie). Dan ben je begin van de middag in GC en heb je voldoende tijd.
16/5 - Page -> Bryce Canyon National Park (Overnachting in Tropic)
17/5 - Bryce Canyon

Deze snap ik niet: je hebt in 24 uur Bryce voldoende tijd om de eerste dag langs de Rim te wandelen en de volgende ochtend een langere wandeling naar beneden. Vervolgens rij je naar Zion.
Je kan de overnachting in Tropic er dus uit halen en wellicht nog ergens bij of in Yosemite bijplaatsen.
18/5 - Bryce Canyon -> Zion National Park (Overnachting in Hurricane)
19/5 - Zion National park

Ook dit klinkt niet logisch. Het is 2 uur rijden van Bryce naar Zion en via Hurricane. Wat ga je daar doen ? Zet deze dus bij Springdale zodat je lekker veel tijd voor Zion hebt. Of ook hier geldt: wellicht heb je dus een nacht ''over''.

Mogelijk in te zetten plekken voor deze nachten: onderweg naar Yosemite, wellicht Monument Valley, Las Vegas ?

Als de overnachtingsplaatsen op basis van budget zijn, bedenk dan hoeveel de reis kost en deel dat door dagen en uren. Dan zie je wat een uur of uren extra reistijd kost. Wellicht dat dan dus dichterbij overnachten en wat meer betalen ''voordeliger'' is, want je hebt meer uren waar je echt wat aan hebt. Beetje wonderlijke rekenmethode wellicht, maar het helpt mij altijd om verstandige keuzes te maken. Maar ik probeer dan ook altijd ''loze'' rij uren te voorkomen, je zit immers al héél veel in de auto...

En oja: ik zie dat je op zondag 21 mei in LV bent. Ik weet niet wat er die dag is in LV (gewone zondag lijkt me), maar alle hotels zijn dan 3-4 x zo duur als op maandag 22 mei !! Ik zou dus óf LV overslaan en direct van Zion naar Yosemite of toch nog eens naar je route kijken. Je kan evt op 11/5 LA - Joshua Tree - LV doen en daarna door naar GC. Wel ietsje meer mijlen... Maar dan heb je deze nacht op een goedkope donderdagnacht...
Arjennn
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 nov 2022, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Arjennn: mei 2023.

Bericht door Arjennn »

We zijn druk bezig om de route weer aan te passen na al jullie tips & tricks, waarvoor dank! :-)

Twee vraagjes waar wij niet uitkomen:

1) De overnachting in Death Valley: vanuit Las Vegas is het zo'n 2 uur rijden naar DV. We hebben het idee om deze dag te gebruiken om DV te verkennen en daarna te overnachten op een tactische plek om de volgende ochtend te beginnen aan de Tioga Pass. Mits deze open is natuurlijk. We bedachten hierbij om op 2 locaties een accomodaties te boeken (met gratis annuleren), zodat mocht de pas dicht zijn we als nog naar een andere gunstig gelegen locatie kunnen gaan om alsnog in Yosemite te arriveren. Indien hij open is, bijvoorbeeld overnachten in Mammoth Lake. Indien hij gesloten is, bijvoorbeeld overnachten in Bakersfield? Beetje lastig..

2) De overnachting in Yosemite. We zien opzicht betaalbare prijzen bij het Wawona Hotel. Is dit gunstig om te boeken als je het vergelijkt met een accomodatie in Oakhurst? Dat is zo'n 30 minuutjes van het park vandaan als we Maps moeten geloven. De reviews van het Wawona hotel zijn nou niet heel rooskleurig; maar dat is het ergste niet. De Yosemite Travel Lodge is helaas al volgeboekt.

Alvast bedankt :-D En benieuwd naar jullie tips.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Arjennn: mei 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet rekenen op een open Tioga Pass. Je hebt daarom echt voldoende tijd nodig voor het stuk tussen Las Vegas en Yosemite. Eén overnachting wordt erg krap.
Als je iets van DV wilt zien zou ik niet verder rijden dan Lone Pine. Maar Stovepipe Wells of Panamint Springs liggen ook goed. En dan nog een stop in Lee Vining of Bridgeport. Ik zou sowieso bovenlangs gaan en niet via Bakersfield.
Wij hebben in 2019 een nacht in Wawona overnacht; ik vond het een leuke overnachting en prima voor een bezoek aan de Mariposa grove, maar om vandaaruit de vallei te bezoeken is niet zo handig. Dat geldt ook voor Oakhurst. Die 30 minuten is waar naartoe? Naar de vallei is het een stuk verder rijden vanuit Oakhurst. Gebruik Yosemite Village in Google Maps.

Wat bedoel je met de Yosemite Travel Lodge?

Marianne
Arjennn
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 nov 2022, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Arjennn: mei 2023.

Bericht door Arjennn »

Wederom dank!!

Handige informatie. We hebben er zelf ook weinig hoop op na alle berichten die we lezen. Maar toch willen we er nog niet aan om het definitief weg te strepen, haha.

Kun je mij misschien iets meer context geven waarom een overnachting krap wordt tussen Las Vegas en Yosemite? Ik heb de route op google Maps ingevuld en zie daar zo'n 5,5 uur staan. Is dit vanuit jouw ervaring in de praktijk veel meer? (Natuurlijk gaan we onderweg wat stoppen etc). De route vanuit LV is als volgt: via Death Valley Junction het park in, via Furnace Creek en Stovepipe Wells en zo richting Lone Pipe. Dit komt uit op zo'n 5,5 uur. Goed om te vertellen is dat we wel direct in de ochtend vertrekken vanuit LV. Dus zeg maximaal 08.30 in de auto. We willen dan in Mammoth Lakes overnachten om de volgende dag door te rijden naar Yosemite.

Klinkt dit logischer, of is dit nog steeds een hele krappe route?

Voor Yosemite bedoelde ik de Lodge, foutje! Wawona is dus een mooie overnachting voor een de Mariposa Grove. Fijn!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Arjennn: mei 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Je schrijft meerdere keren 5,5 uur. Eerst lijkt het alsof je daarmee de tijd bedoelt tussen LV en Yosemite, maar vervolgens blijkt het tussen LV en Lone Pine te zijn. Maar daarna geef je aan door te rijden naar Mammoth Lakes.
De rechtstreekse route van LV naar Mammoth Lakes kost je zonder stoppen 6 uur. Maar ik neem aan dat je in Death Valley naar bijvoorbeeld Badwater Basin gaat rijden, en via Artist's Palette weer terug. Dan komt er zeker een uur bij. Vervolgens wil je ook wel ergens stoppen en kijken, zoals bij Zabriskie Point. Of nog naar Dantes view rijden. En de pup fish zien bij de Salt Creek of een wandeling door Mosaic Canyon maken. Bij Lone Pine mag je de Alabama Hills eigenlijk niet overslaan.
Verder zou ik zelf tijd uit willen trekken voor Bodie en Mono Lake. Als je via de CA88 rijdt ben je ruim 6 uur onderweg vanuit Mammoth Lakes. Dus als je naar Bodie wilt kun je dat beter de dag ervoor doen. Maar dat kan niet als je die dag van LV komt. Kijk eens naar een overnachting in Lone Pine. Ik had al naar een aantal van onze verslagen verwezen voor dit stuk, zoals ons 2019-verslag voor het stuk tussen Lee Vining en Amargosa Valley. Ook in 2013, 2015 en 2017 deden we deze route. Die verslagen geven een indruk van wat er te doen is en hoeveel tijd dat kost.

Theoretisch kan het natuurlijk met 1 overnachting. Maar dan rij je alle bezienswaardigheden voorbij en dat is toch niet de bedoeling lijkt me.

Kijk voor accommodatie in Yosemite regelmatig op de site; er zijn vaak annuleringen. Behalve de Lodge kun je ook kijken naar een cabin of Stoneman Room in Curry Village. Of een tent natuurlijk. Scheelt veel geld.

Kijk voor Zion eens naar het Zion Park motel in Springdale (via hun eigen site); heel betaalbaar en gunstig gelegen. Reserveer alvast iets ook al je twijfelt; je zit er deels in het weekend dus het is snel vol. En in het weekend is het niet fijn om een parkeerplaats te moeten zoeken (en niet gratis in Springdale).

Marianne
Arjennn
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 nov 2022, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Arjennn: mei 2023.

Bericht door Arjennn »

Sorry voor de late reactie. Afgelopen tijd hectisch en vooral heel druk geweest. De tips en reisverslagen zijn heel waardevol geweest wat erin heeft geresulteerd dat we nu alles hebben geboekt! Gelukkig hebben we bij alle accomodaties gratis annuleren. Dat kwam al goed van pas nadat we een aantal recensies lazen over kakkerlakken, hahah..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer