Reis Tazzie: rondje Las Vegas zomer 23 met tieners

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tazzie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 nov 2022, 18:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Tazzie: rondje Las Vegas zomer 23 met tieners

Bericht door Tazzie »

Superleuk om dit forum te ontdekken! Bedankt voor alle tips en adviezen die ik hier al heb kunnen verzamelen! :clap:

Na 23 jaar ga ik volgend jaar terug naar de Westkust, deze keer met het gezin met 2 jongens van 14 en 12. De highlights heb ik dus al eens gedaan, maar indertijd heb ik beloofd om zeker eens terug te gaan met mijn vriendin/intussen echtgenote. :wink:
De vluchten (BRU-FRA-LAS/LAS-FRA-BRU) zijn wel al geboekt :angel: , aangezien alle alternatieven een stuk duurder waren (bvb BRU-LAS LAX-BRU) en we ook wel gebonden zijn aan de periode in combinatie met het werk.

We zijn van plan van een auto te huren en hotels af te wisselen met kamperen, om de natuur/parken nog meer te ervaren, maar ook de kosten wat te drukken. We willen het niet te gehaast doen, en onderweg ook voldoende genieten, maar uiteindelijk kom je er toch niet onderuit om vaak maar 1 nacht ter plekke te blijven. We willen eigenlijk ook de meeste highlights doen, behalve dan LA wat ons op zich niet zoveel zegt (ook 23 jaar geleden niet). Kiezen is verliezen... :silent:

De route die we tot dusver in gedachten hebben na veel lezen (met de vluchten geboekt):

ma 17/07 Aankomst Las Vegas
di 18/07 Las Vegas > Zion (Kamperen/Watchman campground) - the Narrows
wo 19/07 Zion (Kamperen/Watchman campground) - fietstocht + Angels Landing
do 20/07 Zion > Bryce (The Lodge)
vr 21/07 Bryce > Capital Reef (Kamperen/Fruita campground)
za 22/07 Capital Reef (Kamperen/Fruita campground)
zo 23/07 Capital Reef > Arches (Kamperen/Devils Garden campground)
ma 24/07 Arches > Moab (Wingate by Wynham)
di 25/07 Moab (Wingate by Wynham) - MTB/Kajak?
wo 26/07 Moab > Monument Valley (Kamperen/The View)
do 27/07 Monument Valley > Page (hotel)
vr 28/07 Page > Grand Canyon (Kamperen/Mather campground)
za 29/07 Grand Canyon > Lake Havasu City (Holiday Inn Express & Suites Lake Havasu)
zo 30/07 Lake Havasu City > Palm Springs (The Palm Springs Hotel)
ma 31/07 Palm Springs > Pismo Beach (hotel)
di 01/08 Pismo Beach > Monterey (hotel)
wo 02/08 Monterey > San Francisco (hotel) - boottocht walvissen
do 03/08 San Francisco (hotel)
vr 04/08 San Francisco (hotel)
za 05/08 San Francisco > Yosemite (kamperen/ 1 vd Pines)
zo 06/08 Yosemite (kamperen/ 1 vd Pines)
ma 07/08 Yosemite (kamperen/ 1 vd Pines)
di 08/08 Yosemite > Mammoth Lakes (hotel)
wo 09/08 Mammoth Lakes > Death Valley (The Ranch?) - tussenstop Bodie
do 10/08 Death Valley > Las Vegas (hotel)
vr 11/08 Vertrek Las Vegas
za 12/08 Brussel

De route komt grotendeels overeen met de standaard route, buiten:
- geen LA - maar enkel een stop-over bij Palm Springs (architectuur + Yoshua Tree)
- extra dag in SF en Yosemite
- Lake Havasu City ipv Kingman als tussenstop
- Arches, Moab (2n) & Monument Valley toegevoegd
- Tussen Moab en San Francisco is het telkens met 1 overnachting, maar buiten Page zie ik niet zoveel plaatsen waar we meer dan 1 nacht zouden blijven, en we prefereren dan toch de extra nacht in SF en Yosemite.

Enkele vragen/opmerkingen:
- Capital Reef heb ik nog niet gedaan, en is hier blijkbaar wel populair, dus 2 nachten ingepland. Ik heb er wel nog niet zoveel over gelezen. Zijn daar ook leuke activiteiten (buiten wandelen) voor tieners?
- Voor het kamperen hebben we gekeken voor de afwisseling tussen kamperen en hotel. In Bryce Canyon hebben we dan ook de The Lodge geboekt, of is de meerkost daar niet echt de moeite waard t.o.v. kamperen in een tent? We hebben sinds deze zomer 2 tenten van Decathlon die op enkele minuten zijn opgezet en afgebroken.
- Qua afstanden/rijtijden zitten we normaal onder de 4u (300 mijl)/dag, enkel van Palm Springs naar Pismo Beach zal het wat langer zijn.
- Voor het overnachten in Death Valley zijn er niet zoveel opties, The Ranch is nog betaalbaar (€230) maar The Inn komt al op bijna €500 voor ons 4. Ik vermoed dat er daar geen alternatieven zijn (ofwel buiten het park overnachten)?
- Las Vegas vond ik 23 jaar geleden niet zo veel aan, dus we houden het bij de eerste en de laatste nacht.
- Qua kampeerplaatsen in Yosemite, is er een bepaalde voorkeur tussen de verschillende Pines?
- Voor Yosemite heb ik al Curry Village als back-up gereserveerd. Is dit een noodzaak voor alle plekken waar we zouden kamperen?
- Ivm de huurwagen zijn we iets flexibeler voor de hotels moesten we die pas op de 2de dag afhalen en de voorlaatste dag inleveren. Zijn er mensen die dit al gedaan hebben of is het beter om die direct af te halen bij aankomst en in te leveren vlak voor vertrek?

Hoe vinden jullie het schema? Bepaalde zaken nog aan te passen omdat het te druk is of ergens te weinig tijd toe laat? :?:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tazzie: rondje Las Vegas zomer 23 met tieners

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Ik vind het een mooie route, met voldoende tijd overal. Bedenk wel dat het op veel plaatsen (erg) heet zal zijn. Kamperen bij bijvoorbeeld Devils Garden of in Monument Valley zal wel warm zijn. In Joshua Tree is het erg heet, en wellicht maakt dat park na alle andere parken wat minder indruk; je kunt ook overwegen om dat overslaan en met slechts 1 tussenstop van de GC naar de kust te rijden. Dan zou je daar een extra dag kunnen doen. Met twee nachten Monterey heb je dan bijvoorbeeld tijd voor een walvistocht, fietsen, het aquarium of een kanotocht.
Fruita vinden wij erg leuk, wij stonden er in 2019 ook twee nachten. Er zijn leuke wandelingen, zoals die door de Sulphur Creek. Verder zijn er niet veel activiteiten. Kijk anders een sop de NPS-site voor Capitol Reef.
Wij hebben in 2019 ook gekampeerd bij the View en dat vonden we een geweldige ervaring. Je staat er in het zand, en het uitzicht is geweldig. Het sanitair is uitstekend, en er staan een paar picknicktafels - maar niet bij elke tent zoals bij de meeste campings.
In Death Valley is de Ranch prachtig gelegen, maar je zou ook naar Stovepipe Wells kunnen kijken, dat is wellicht iets goedkoper.

Wij hebben in Bryce al eens in de Lodge overnacht. Qua locatie prachtig, maar dat geldt ook voor de campings in het park. Dus daar is het meer de vraag of je niet eens toe bent aan wat afwisseling/luxe.

In 2017 stonden we op North Pines met onze dochters (zie hier). We hadden een ruime plaats, maar ik denk dat er niet veel verschil is tussen de Pines campings. Qua ligging maakt het weinig uit, en ook de voorzieningen zijn hetzelfde. Je zou kunnen kijken welke het dichts bij Curry Village ligt, zodat je redelijk dicht bij de douches en de andere voorzieningen van Curry Village zit. Ik denk dat je dan op Lower Pines het beste zit, maar het hangt ook weer af van de plaats op de camping. Het belangrijkste is dat je een plaats weet te bemachtigen. Je weet hoe dat gaat? Oefen zeker een maand van te voren. Jullie komen nu in het weekend in Yosemite aan, dat is wellicht niet zo handig. De route andersom doen zou misschien een optie kunnen zijn, maar er is al het nodige geboekt begrijp ik.

Ik zou voor Arches en Zion ook een back up boeken; beide zijn snel vol. Voor Zion heb je dan nog South als alternatief (twee weken voor aankomst te reserveren) of de camping in Springdale.

De auto zou ik meteen op de luchthaven meenemen en daar ook weer inleveren; dat scheelt je veel tijd. En dan misschien de eerste nacht bij Fremont Street overnachten, en de laatste nacht op de Strip.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Tazzie: rondje Las Vegas zomer 23 met tieners

Bericht door paulr »

Welkom,
Goed ingelezen, mooie route en goede keuzes... :)
CR: ik denk vooral wandelen. Maar omdat je van Bryce naar CR wel wat tijd nodig hebt (de prachtige UT12 met wandelingen, uitzichten etc). En omdat tijdens de rit naar Arches evt onderweg Goblin kan doen, denk ik dat 2 nachten Fruita wel mooi is. Ook ff een rustmoment in fraaie omgeving, mooie camping.
Bryce: qua ligging maakt het niet zoveel uit of je in de Lodge zit of gaat kamperen. Wellicht wel lekker om na 2 nachten Watchman en daarna 2 nachten Fruita één nachtje een lekker bed, douche etc te hebben ipv tent. Je zou evt ook één van de hotels bij de entree kunnen nemen...
LV eerste en laatste nacht: verstandig
Noodzaak reserveren: 1. is het het noodzaak om alle nachten te reserveren op de camping ? Of 2. Is het nodig om back ups te reserveren ?
Antwoord 1: ja, het is noodzakelijk op tijd álle campings te reserveren, zelfs met tent(en) !. 2. Je zou nu evt goedkope hotels/motels kunnen reserveren die zonder kosten te annuleren zijn. Het kán zijn dat je zodra de bookingswindow open gaat alsnog achter het net zal vissen (bijv. bij Watchman en Arches).
Auto: die 2 dagen maken op je huurprijs en hele vakantie niet een groot verschil. Ik zou áltijd direct op LAS na aankomst je auto oppikken. Ben je de volgende dag op tijd weg en geen gedoe met weer terug naar de airport. Je bent immers vroeg wakker (jetlag) en dan lekker op tijd naar Zion. Bovendien kun je (afhankelijk van aankomsttijd vlucht) de eerste dag al even naar de Walmart voor koelbox en andere zaken. De laatste dag hetzelfde: wellicht kun je dan nog in de ochtend met de auto naar de Outlet (South ligt op 3 minuten rijden van het Car Rental Center...) :D
Veel plezier !
Paul
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Tazzie: rondje Las Vegas zomer 23 met tieners

Bericht door paulr »

hahaha... volgens mij typen we beiden dezelfde tips ! :lol:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tazzie: rondje Las Vegas zomer 23 met tieners

Bericht door Martin & Marianne »

Nog even een aanvulling. Als de route nog omgedraaid zou kunnen worden ben je een paar weken eerder in Yosemite. Dat kan net het verschil maken tussen een nog lopende Yosemite Falls en een opgedroogde Yosemite Falls. En er is dan nog kans dat er geraft kan worden.

Marianne
Tazzie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 nov 2022, 18:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tazzie: rondje Las Vegas zomer 23 met tieners

Bericht door Tazzie »

Beide bedankt voor de snelle feedback! :clap:

@Martin & Marianne
- we gaan er inderdaad van uit dat het heet zal zijn om te kamperen, vandaar ook de afwisseling met hotels en lodges om te verfrissen en ook airco te hebben (wel niet in The Lodge)
- het stippen van Palm Springs/Joshua Tree hebben we ook overwogen, maar ik denk dat we dan gaan kiezen om vroeg in Palm :thumbup: Springs toe te komen (en te verkennen) en de volgende ochtend snel door te rijden naar de kust
- Stovepipe Wells gaan we bekijken
- voor de campgrounds heb ik de data alvast genoteerd voor het inschrijven en het oefenen ga ik ook doen
- omkeren qua route zou kunnen, maar we zagen er meer in om te starten met de nationale parken ten noordoosten van Las Vegas en dan iets meer rust te hebben in SF en Yosemite. Stof tot nadenken :wink:
- is het moeilijk om vanaf een zondag te boeken in Yosemite omdat de meesten een weekend boeken en er dus niet zoveel goede plaatsen beschikbaar zijn bij reservatie? Indien nodig kunnen we ook kijken om de 1ste nacht vlak voor het park te doen…
- Ok, op zoek naar back-ups voor de campgrounds dus, en op zoek naar een huurwagen vanaf aankomst :)

@paulr
- ook al veel feedback hierboven :wink:
- klinkt goed ivm Capital Reef, het blijft in het schema staan
- het was vraag 2, dus op zoek naar back-ups :)
- bedankt voor de tips ivm walmart en outlet :thumbup:
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Tazzie: rondje Las Vegas zomer 23 met tieners

Bericht door Old Faithful »

Tazzie schreef:
04 nov 2022, 16:12
- is het moeilijk om vanaf een zondag te boeken in Yosemite omdat de meesten een weekend boeken en er dus niet zoveel goede plaatsen beschikbaar zijn bij reservatie?
De meeste weekendbezoekers vertrekken zondag weer, dus dat zou geen verschil moeten maken. Reserveren in Yosemite zal sowieso niet heel gemakkelijk zijn.

Wil je bij Moab niet naar Dead Horse Point S.P. en Canyonlands N.P.?

In Death Valley is Panamint Springs nog een alternatief. Minder centraal gelegen maar wel hoger en daardoor wellicht iets minder heet.
Tazzie schreef:
04 nov 2022, 14:44
- Capital Reef heb ik nog niet gedaan, en is hier blijkbaar wel populair, dus 2 nachten ingepland. Ik heb er wel nog niet zoveel over gelezen. Zijn daar ook leuke activiteiten (buiten wandelen) voor tieners?
Ik vind Capitol Reef N.P. heel mooi. Je zou er mountain bikes kunnen huren.
Met één overnachting zou de tijd voor Capitol Reef N.P. heel beperkt zijn. Met twee overnachtingen heb je één volledige dag voor het park, op de dag van aankomst nog tijd voor Bryce N.P. en Ut-12 en op de dag van vertrek tijd voor Goblin Valley S.P. en/of Little Wild Horse Canyon.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tazzie: rondje Las Vegas zomer 23 met tieners

Bericht door Martin & Marianne »

Tazzie schreef:
04 nov 2022, 16:12
- is het moeilijk om vanaf een zondag te boeken in Yosemite omdat de meesten een weekend boeken en er dus niet zoveel goede plaatsen beschikbaar zijn bij reservatie? Indien nodig kunnen we ook kijken om de 1ste nacht vlak voor het park te doen…
Bij Yosemite speelt dit minder dan bij andere campings omdat bij andere campings elke dag weer een nieuwe datum vrij komt. In een weekend zullen mensen dan vanaf de vrijdag - zodra die datum vrij komt - meerdere nachten reserveren, dus als jij dan 1 of 2 dagen later kijkt is er al veel vol. Bij Yosemite werkt het anders omdat er een hele maand vrij komt. Het zal in het weekend wellicht wel iets lastiger zijn om iets te vinden dan buiten het weekend. En het zal in het park drukker zijn, dus als je het weekend kunt vermijden zou dat mooi zijn.
Aankomen op zondag is geen probleem, maar jullie komen nu op een zaterdag aan,

Marianne
Tazzie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 nov 2022, 18:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tazzie: rondje Las Vegas zomer 23 met tieners

Bericht door Tazzie »

@Old Faithful
- Dead Horse Point S.P. en Canyonlands N.P. gaan we ook doen vanuit Moab. Aangezien Arches zo dicht ligt bij Moab gaan we direct 3 nachten blijven op hotel in Moab, en de nacht kamperen bij Arches skippen. We gaan dan wel moeten kijken voor de time entry.
- Panamint Springs had ik over het hoofd gezien, ik vermoed dat het basic zal zijn, maar we hebben een cabin geboekt.
- Bedankt voor de tips ivm CR :thumbup:

@Martin & Marianne
- Duidelijk, fingers crossed dat het lukt om te boeken. Ik zal het oefenen dan beginnen inplannen. :)
- op basis van jouw idee om Palm Springs/Joshua Tree te skippen (voor een extra nacht in Monterey), zitten we te denken om Lake Havasu City te skippen, en vanuit Grand Canyon direct naar Palm Springs te rijden. Eerst ‘s ochtends nog de Grand Canyon bezoeken en dan 7u rijden tot in Palm Springs. Lake Havasu City is enkel een stop-over en we zouden de ochtend nadien dan toch liever wat Palm Springs verkennen. En uiteindelijk hebben we op die manier ook een extra nacht in Monterey.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Tazzie: rondje Las Vegas zomer 23 met tieners

Bericht door paulr »

De nacht Arches (Devils Garden) eruit halen ga je spijt van krijgen !!!! 2 redenen: prachtige camping, midden in de natuur, sterren kijken en unieke beleving. Maar ook: als je deze nacht kan vastleggen heb je geen timed entry nodig en kan je dus zo het park in wanneer je wil op de van dat je die nacht hebt EN de ochtend/dag dat je vervolgens naar Moab gaat…. Je kan bovendien dan ‘s avonds de Delicate Arch wandeling doen (minder heet, zonsondergang) en hoef je niet helemaal terug naar Moab (kwartiertje van de camping…)
Tazzie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 nov 2022, 18:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tazzie: rondje Las Vegas zomer 23 met tieners

Bericht door Tazzie »

Dat klinkt overtuigend. :thumbup:
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Tazzie: rondje Las Vegas zomer 23 met tieners

Bericht door Oranjeboom »

misschien ben je al klaar met de planning, maar death valley zou je ook in 1 volle dag kunnen doen door te overnachten in lone pine (uitstapje naar Alabama Hills in de avond) na de dag vanuit mammoet springs en dan de volgende ochtend in een dag door death valley naar LV reizen. Wij vonden death valley toch te heet in de zomervakantie om uit de auto te stappen. Tussen mammoth springs en lone pine vonden wij verrassend mooi om te rijden en een leuke tussenstop bij een bakker in bishop denk ik.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tazzie: rondje Las Vegas zomer 23 met tieners

Bericht door Martin & Marianne »

Er is inderdaad veel te zien tussen Mammoth Lakes en Death Valley en wij vinden een overnachting in Lone Pine ook een aanrader. Maar in Death Valley overnachten is wel heel bijzonder. Het is niet nodig om er vroeg aan te komen dus er is ook tijd voor de Alabama Hills en Erik Schats Bakery (er zit er ook een in Mammoth Lakes).

Marianne
Tazzie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 nov 2022, 18:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tazzie: rondje Las Vegas zomer 23 met tieners

Bericht door Tazzie »

@Oranjeboom bedankt voor de tip, maar we gaan het toch houden bij een overnachting in Death Valley (en ook het advies van @Martin & Marianne volgen). Intussen hebben we wel onze booking aangepast van een hut bij Panama Springs naar een cottage bij The Ranch. Het is te duur, maar de mogelijkheid om centraal in Death Valley te overnachten en toch even te zwemmen was toch te aanlokkelijk.

Alle campings hebben we intussen al vlot kunnen boeken en ook direct de plek van voorkeur (Watchman, Fruita, Devils Garden en zonet Mather Campground). :thumbup:

Nu nog Yosemite op 15/3 om 15u, daarvoor ga ik alvast al eens oefenen op 15/2 om 16u. We hebben Curry Village Heated Tent alvast als back-up.
En dan ook nog deelnemen aan de verschillende loterijen, Angels Landing en The Subway in Zion, Fiery Furnace in Arches, The Wave bij Kanab (heel weinig kans) en Half Dome in Yosemite. We zien wel of er iets lukt... :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tazzie: rondje Las Vegas zomer 23 met tieners

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben meerdere keren in Furnace Creek overnacht, qua locatie is dat prachtig. Probeer de zonsopkomst bij Zabriskie Point mee te pakken.
Veel succes met alle loterijen, jullie zijn aardig wat van plan! Half Dome lijkt mij een aardige uitdaging. Als dat niet lukt is de Panorama Trail (wellicht in combinatie met de Four Mile Trail) een mooi alternatief. Of misschien wel mooier.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Tazzie: rondje Las Vegas zomer 23 met tieners

Bericht door josea »

En als The Wave niet lukt, is Coyote Buttes South een (zeker net zo mooi) alternatief.
Daarvoor hoef je niet te loten, maar wel op tijd klaar te zitten als de permits online komen zodat je die hopelijk kunt bemachtigen. Ik geloof drie maanden voorafgaand aan de datum.
Als je permits hebt, dan regel je een tour met een bedrijf dat je er heen brengt, want zelf rijden is niet aan te raden.

Ik weet alleen niet waar je die in wilde plannen, of heb je nog ergens een dag tussengevoegd hiervoor?

En Fiery Furnace is volgens mij geen loterij?
Tazzie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 nov 2022, 18:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tazzie: rondje Las Vegas zomer 23 met tieners

Bericht door Tazzie »

@Martin & Marianne bedankt voor de tip ivm Zabriskie Point, ik ben er enkel nog niet uit hoe we daar tegen 5u54 ‘s ochtends al gaan geraken (en zeker nog de rest van het gezin). :? Bij The View, Monument Valley zal het nog lukken om op tijd uit de tent te kruipen, maar de stap om dan ook nog te rijden lijkt me groot. Al zullen we waarschijnlijk wel eerder een ander dagritme aanhouden in combinatie met het kamperen…

Qua Yosemite moet ik me nog inlezen in verband met de wandelingen, maar de Half Dome leek me wel een mooie uitdaging.

@josea The Wave gaan we van uit dat het niet gaat lukken, en zouden we, indien het toch lukt, doen op de dag van Page naar Grand Canyon. Het wordt dan wel +2u extra rijden, maar de kans is sowieso al miniem.

En klopt, Fiery Furnace is idd geen loterij, ik vermoed dat het dan is zoals bij de campgrounds dat je snel genoeg moet zijn bij het boeken en dus wel veel kans hebt? Enkel nog te bekijken of we dan alleen gaan of onder begeleiding. Het lijkt me wel interessant om het met een ranger te doen (en zo is het ook meer afwisselend voor de kinderen).
Laatst gewijzigd door Tazzie op 30 jan 2023, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Tazzie: rondje Las Vegas zomer 23 met tieners

Bericht door josea »

Voor Zabriskie Point: je slaap toch in Furnace Creek? Dan zit je vlakbij.
Gewoon op tijd opstaan, in de auto, en na een kort rondje weer terug naar het hotel en dan pas inpakken en vertrekken naar Las Vegas. Zo deden wij het.

https://tiogatours.nl/voorpret/reisvers ... las-vegas/

Of laat de kinderen uitslapen en doe zelf een rondje :wink:
Tazzie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 nov 2022, 18:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tazzie: rondje Las Vegas zomer 23 met tieners

Bericht door Tazzie »

@josea klopt, het is idd niet ver. En het is leuk om lezen dat het bij jou ook met protesten was :wink:
Met het vooruitzicht op een zwembad in Las Vegas zullen ze ook wel te overtuigen zijn :thumbup:
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Tazzie: rondje Las Vegas zomer 23 met tieners

Bericht door paulr »

Fiery Furnace hadden wij pas ''laat'' geboekt en er was voldoende plaats afgelopen jaar. Het was wel juni, en jullie gaan in juli. Gewoon bijtijds boeken, maar volgens mij minder stress dan Devils Garden campground reserveren....
Ik moet zeggen dat bij onze reis wel 5 of 6 zonsopgangen op de planning stonden, want overal is het mooi: GC, Bryce, MV, Arches, Canyonlands... noem maar op. Eerlijk gezegd hebben we ze niet allemaal gehaald :D :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer