Reis Annique: Las Vegas - San Diego 2023.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Annique
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2022, 08:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Annique: Las Vegas - San Diego 2023.

Bericht door Annique »

Hoi allemaal,
Wat een leuk forum is dit! Leuk om al die planningen te lezen en inspiratie op te doen.
Wij (ouders met 2 kinderen van 20 en 17) hopen in juli 2023 voor het eerst een roadtrip in de USA te maken. We willen graag natuurparken en steden combineren. Rust vinden we belangrijk en we willen liefst geen 'haastgevoel' hebben. Vandaar dat we aan het einde een chillweekje in/rond San Diego willen plannen. Zo zijn we gekomen op deze planning:

wo 5 juli - vlucht Las Vegas (aankomst 19.20) -
do 6 juli - LV - Bryce
vr 7 juli - Bryce - Zion (Springdale)
za 8 juli - Zion
zo 9 juli - Zion
ma 10 juli - Springdale - Las Vegas
di 11 juli - LV
wo 12 juli - LV
do 13 juli - LV - Mammoth Lakes
vr 14 juli - Mammoth Lakes - Yosemite Valley
za 15 juli - Yosemite
zo 16 juli - Yosemite - Modesto
ma 17 juli - Modesto - San Francisco
di 18 juli - San Francisco
wo 19 juli - San Francisco
do 20 juli - SF - Monterey
vr 21 juli - Monterey - San Luis Obispo (Avila Beach)
za 22 juli - San Luis Obispo - Thousand Oaks (LA)
zo 23 juli - LA
ma 24 juli - LA - San Diego
di 25 juli - San Diego
wo 26 juli - San Diego
do 27 juli - San Diego
vr 28 juli - San Diego
za 29 juli - San Diego
zo 30 juli - terugvlucht vanaf San Diego

Ben benieuwd of jullie opmerkingen hebben bij deze planning? Is dit haalbaar zonder een 'haastgevoel' te hebben de eerste twee weken? Bryce lijkt misschien wat onlogisch op de eerste dag? Ik heb overwogen om in Zion te beginnen en dan op zondag naar Bryce te gaan; vervolgens op maandag terug naar LV. Maar qua hotels kwam deze planning beter uit (mooie laatste betaalbare kamer in Springdale).
Het idee bij zondag 16 juli is om die dag nog tot ongeveer 15.00 uur in Yosemite door te brengen en dan eind van de middag naar Modesto, zodat we de volgende morgen niet ver hoeven te rijden voor San Francisco.
Ik heb nog de volgende vragen:
- Op 5 juli landen we om 19.20 uur. Is het dan nog haalbaar om die avond nog naar Moapa Valley te rijden (een uur rijden vanaf LV) en daar een hotel te pakken? Het voordeel zou zijn dat we op 6 juli iets minder ver hoeven te rijden. Of moeten we erop rekenen enorm gaar te zijn na de landing en daarom beter in Las Vegas overnachten?
- Is het in deze planning realistisch om een walvissentour te doen in Monterey? Wat is logischer of het meest haalbaar: op donderdagmiddag of vrijdagochtend?
Dank alvast voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Las Vegas - San Diego 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Een goed plan om het niet te gehaast te doen, maar met die week San Diego is de rest nu juist wel erg gehaast. Als je het rustig aan wilt doen, neem dan wat meer tijd voor de parken.
Jullie willen niet naar Page en de Grand Canyon? Aangezien de vluchten vastliggen is er niet veel ruimte meer voor alternatieve routes, maar het is wel jammer dat je nu vanuit LV heen en weer rijdt.
Ik zou zeker een nacht SD minder doen om nog een tussenstop te maken tussen Las Vegas en Mammoth Lakes. Dat kan in Death Valley, of iets voor of na het park.

Het zou ook wel mooi zijn als je het weekend in Yosemite kunt vermijden heowel ik niet weet of het in de vakantieperiode ook veel verschil maakt qua drukte.

Wat betreft die eerste overnachting; zoiets is erg persoonlijk. Wij hebben eens vanuit SF niets gereserveerd met het idee om te kijken hoe ver we kwamen. Nu, dat was niet ver, na een uur hebben we al een hotel opgezocht. Als het in LV 19.20 is, is het voor je gevoel al 4 uur 'as nachts. wil je dan nog rijden? Moet je in Las Vegas nog door Immigrations? Als er iets tegen zit is het misschien al donker als je naar Moapa rijdt.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Las Vegas - San Diego 2023

Bericht door paulr »

welkom !
Inderdaad scheelt het wel iets als je in LAS niet meer door immigrations hoeft, maar de keren dat wij op LAS vlogen ging dat wel altijd snel. Je moet wél nog even de auto ophalen en dat gaat met een shuttle. Wij hadden de pech dat we daar een kwartietje op moesten wachten. Je zal dus zéker in het donker de parkeergarage bij het Car Rental center uitrijden. Is op zich niet erg, je zit zo op de juiste weg naar het noorden, maar hou daar rekening mee. Ik zou alvast een hotel onderweg reserveren dat te annuleren is en mocht het tegenvallen eerder stoppen. Bij Moapa liggen trouwens erg weinig hotels, je zal al snel door moeten naar Mesquite of st George denk ik...
Het ''rondje'' Bryce eerst, dan Zion of andersom maakt inderdaad niet zoveel uit.

Het rondje is wel erg ''stads'' en weinig natuur, maar ik denk dat jullie daar bewust voor hebben gekozen (11-12 nachten in steden...)
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Las Vegas - San Diego 2023

Bericht door IngridZw »

Ten eerste zou ik Modesta eruit halen. Je kunt prima van Yosemite rechtstreeks naar San Francisco rijden. Met deze overnachting en een dag minder San Diego kun je ook de Grand Canyon en Page toevoegen en daarna Bryce, dus eerst een rondje onderlangs. Je hoeft dan niet heen en terug naar LV te rijden.
Je zou ook nog kunnen overwegen om 1 nacht minder Zion te doen en die tussen LV en Yosemite zetten zodat je op dat gedeelte 2 nachten hebt,
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Annique
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2022, 08:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annique: Las Vegas - San Diego 2023.

Bericht door Annique »

Dank voor jullie reacties!

De vluchten zijn nog niet geboekt, dus er is nog variatie mogelijk (ik had er wel een op het oog die ik wilde gaan boeken). Ik ben behoorlijk aan het puzzelen geweest en dacht door Page en Grand Canyon weg te laten, dat het een niet te volle route zou worden. (Less is more, zeg maar...) Tegelijkertijd vind ik het ook jammer om vooral Page weg te laten. Nu ik jullie reacties lees, denk ik dat ik misschien toch Page en Grand Canyon zou willen toevoegen, om meer natuur in te bouwen. Wat ik wel belangrijk vind, is om in / rond San Diego te eindigen, liefst met 5 dagen daar (2 dagen stad, 3 dagen relaxen voor we weer naar huis gaan.

Ik heb ook overwogen om de route in San Francisco te starten, vervolgens naar Monterey, dan Yosemite, Las Vegas, Zion, Bryce, Page, en vervolgens richting San Diego. Maar dan missen we een stuk kustroute. Dat leek me jammer. Toch lees ik hier op het forum dat de kustroute uiteindelijk misschien minder aantrekkelijk is dan de natuurparken. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Is het heel jammer als we de kustroute overslaan? Of hebben we met een stukje San Francisco-Monterey toch wat gezien?
We vinden het niet erg om Los Angeles te skippen.
Annique
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2022, 08:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annique: Las Vegas - San Diego 2023.

Bericht door Annique »

En dan nog een vraag:
Op basis van mijn eerste route zou ik ook een extra dag in een van de natuurparken kunnen doen. Zouden jullie er dan voor kiezen om een dag extra in Zion te doen of een dag extra in Yosemite?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Annique: Las Vegas - San Diego 2023.

Bericht door Tantelotje »

Ik denk dat ik in de minderheid ben, maar ik vind inderdaad de kustroute mooi hoor, maar iets wat er op lijkt kun je naar mijn beleving ook zien in Zuid-Frankrijk of Italië ofzo. Ik vind de natuur dan meer bijzonder. Bovendien is naar mijn mening de 'bovenste helft' het mooist. Dus het stuk wat je in principe min of meer in die eerste route hebt staan.

Verder ben ik het eens met Marianne: juist omdat je nu langer in San Diego wil blijven, heb je voor de rest minder tijd. Alhoewel ik je huidige route in principe niet gehaast vind én ik San Diego een hele leuke stad vind, zou ik hier toch wat in wijzigen. Want je slaat nu in mijn beleving wel wat mooie stukken over, of je hebt daar weinig tijd.
Zoals een overnachting tussen Las Vegas en Mammoth Lakes. Maar inderdaad ook Page en de Grand Canyon.
Ook zou ik die overnachting in Modesto niet doen. Het maakt op 17 juli bijna niet uit, je hebt prima voldoende tijd voor SF, maar het zorgt er de 16e wel voor dat je minder tijd hebt voor Yosemite.
Overigens is het weekend voor Yosemite niet perse de beste tijd om er te zijn. Dat geldt ook voor Zion. Probeer eens hoe je uitkomt als je de route omdraait. Of als je inderdaad eerst een lusje Grand Canyon en Page doet en dan via Bryce en Zion naar Las Vegas rijdt.

En ik zou echt heroverwegen om 'zoveel' tijd in San Diego door te brengen. Mijn ervaring is, dat als je je reis goed plant. je helemaal geen tijd nodig hebt om 'bij te komen aan het einde van de reis'. Dan is er namelijk tussendoor ook tijd om lekker een middag niks te doen of eens niet zo vroeg op pad te gaan.

Veel succes met voorbereiden!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annique: Las Vegas - San Diego 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, helemaal eens met Tantelotje.
Modesto zou financieel natuurlijk wel aantrekkelijk kunnen zijn. Blijf dan wel de hele dag nog in Yosemite, en dan pas tegen de avond nar je hotel rijden. Wil je voor Yosemite in het park overnachten?

Misschien heb je iets aan ons 2017-verslag voor delen van de route. Wij reisden toe met onze volwassen dochters. We hadden wel wat minder tijd dan normaal voor bijvoorbeeld Yosemite omdat we er al meerdere keren waren geweest. We trokken daarentegen wel meer tijd uit voor het stuk tussen Yosemite en Las Vegas.

In 2019 deden wij ook alleen het bovenste deel van de kust, maar dan tot Big Sur. Als het even kan zou het wel mooi zijn om dat deel nog mee te nemen. Zie daarvoor ons 2019-verslag.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Annique: Las Vegas - San Diego 2023.

Bericht door IngridZw »

Annique schreef:
03 nov 2022, 11:41
k heb ook overwogen om de route in San Francisco te starten, vervolgens naar Monterey, dan Yosemite, Las Vegas, Zion, Bryce, Page, en vervolgens richting San Diego. Maar dan missen we een stuk kustroute. Dat leek me jammer.
Als je het wat rustiger aan wil doen en meer tijd wilt besteden aan de parken dan is het zeker de overweging waard.
De kustweg tussen LA en San Diego vonden wij overigens ook wel mooi. Misschien niet zo spectaculair als het noordelijk gedeelte maar je hebt onderweg leuke plekjes voor een tussenstop en ook de badplaatsen (met mooie stranden) aan dit gedeelte van de kust zijn zeker een bezoekje waard. Denk bijv. aan Oceanside, Carlsbad, La Jola. In plaats van LA zou je in één van de plaatsen ten zuiden van LA ook een overnachting kunnen plannen en de volgende dag naar SD.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Annique
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2022, 08:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annique: Las Vegas - San Diego 2023.

Bericht door Annique »

Na het lezen van jullie input (dank nogmaals!), ben ik weer aan het puzzelen geslagen. Ik heb nu een route van San Fransisco naar San Diego samengesteld. Daarin ook Page meegenomen.

Woensdag 5 juli - vlucht naar San Francisco
Donderdag 6 juli - SF
Vrijdag 7 juli - SF
Zaterdag 8 juli - SF
Zondag 9 juli - SF - Monterey
Maandag 10 juli - Monterey - Yosemite (Curry Village)
Dinsdag 11 juli - Yosemite
Woensdag 12 juli - Yosemite - Mammoth Lakes
Donderdag 13 juli - Mammoth Lakes - Death Valley
Vrijdag 14 juli - DV - Las Vegas
Zaterdag 15 juli - Las Vegas
Zondag 16 juli - Las Vegas - Springdale (Zion)
Maandag 17 juli - Zion
Dinsdag 18 juli - Zion
Woensdag 19 juli - Zion - Bryce
Donderdag 20 juli - Bryce - Page
Vrijdag 21 juli - Page
Zaterdag 22 juli - Page - Kingman
Zondag 23 juli - Kingman - Palm Springs
Maandag 24 juli - Palm Springs - Solana Beach
24 - zondag 30 juli - Relaxen in Solana Beach en van daaruit nog 2 of 3 dagen San Diego bezoeken

Deze route spreekt me toch iets meer aan dan mijn eerste opzet vanaf Las Vegas, hoewel de kust nu is afgevallen.
Zien jullie nog gekke dingen? Is dit zo te doen? Genoeg tijd overal?
Ik vraag me nog even af: is de route vanaf Page via Kingman naar Palm Springs een saaie route, of is dat ook mooi? Zijn er eventueel leuke stops?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Annique: Las Vegas - San Diego 2023.

Bericht door paulr »

Van Page naar Kingman is niet saai natuurlijk als je via de Grand Canyon gaat….
Weet je al wat je in Zion gaat doen ? 3 nachten is nl best veel…. Als je op tijd vanuit LV vertrekt ben je begin van de middag in Zion. Dan kan je daarna nog een (korte ) wandeling doen. De dag erna heb je een hele dag Zion voor bijv de Narrows. De volgende dag heb je nog begin van de dag Zion en rij je vervolgens naar Bryce. Als je daar einde middag bent is dat op tijd voor een wandeling langs de rim. De volgende ochtend kun je een vroege wandeling Queens garden/ Peekaboo doen en dan naar Page. Vrijdag 21 juli doe je dan Antelope Canyon en evt Horseshoe Bend. Dan zou ik de dag erop naar de GC gaan en daar 1 nacht slapen (zonsondergang en/of zonsopgang. Kingman sla je vervolgens over en rij direct naar Palm Springs….. je hebt dan zelfs nog een nacht over (kan je evt gebruiken tussen GC en Palm Springs, maar zou dus niet Kingman nemen…)
Laatst gewijzigd door paulr op 05 nov 2022, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annique: Las Vegas - San Diego 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Annique schreef:
05 nov 2022, 18:35
Zien jullie nog gekke dingen?
Ja, ik mis de Grand Canyon. Wil je daar niet naartoe? Een overnachting op Mather is mooi.

Verder is de tijd voor Yosemite relatief kort. Het is een groot park. Volgend jaar is de Glacier Point road weer open, dat is zeker een bezoek waard, met bijvoorbeeld de wandeling naar Taft Poit en/of Sentinel dome. En je hebt de Mariposa Grove met de giant sequoia's. Misschien de Panorama Trail lopen?
Voor het veel kleinere Zion trek je meer tijd uit.
Drie dagen SF is best wel veel; je kunt in één dag al veel doen, en met twee dagen heb je echt voldoende voor een goed beeld van de stad.

Marianne
Annique
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2022, 08:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annique: Las Vegas - San Diego 2023.

Bericht door Annique »

Daar ben ik weer, inmiddels een paar weken verder... Dank voor jullie reacties.
Inmiddels heb ik vliegtickets gekocht; toch gekozen voor vliegen op Las Vegas, aangezien er een groot prijsverschil bleek met San Francisco. De terugvlucht is vanaf San Diego.

Graag wil ik nog één keer de route aan jullie voorleggen zoals ik 'm nu heb liggen:

woensdag 5 juli: vlucht naar Las Vegas - slapen in Boulder City
donderdag 6 juli: Boulder City - Grand Canyon (slapen in park)
vrijdag 7 juli: Grand Canyon - Page
zaterdag 8 juli: Page
zondag 9 juli: Page - Bryce
maandag 10 juli: Bryce - Zion
dinsdag 11 juli: Zion
woensdag 12 juli: Zion - Las Vegas
donderdag 13 juli: Las Vegas
vrijdag 14 juli: Las Vegas - Death Valley
zaterdag 15 juli: Death Valley - Mammoth Lakes
zondag 16 juli: Mammoth Lakes - Yosemite Village
maandag 17 juli: Yosemite Village
dinsdag 18 juli: Yosemite Village - Oakdale
woensdag 19 juli: Oakdale - San Francisco
donderdag 20 juli: San Francisco
vrijdag 21 juli: San Francisco
zaterdag 22 juli: San Francisco - Monterey
zondag 23 juli: Monterey - San Luis Obispo
maandag 24 juli: San Luis Obispo - Long Beach
dinsdag 25 juli: Long Beach - San Diego
woensdag 26 juli: San Diego
donderdag 27 juli: San Diego
vrijdag 28 juli: San Diego
zaterdag 29 juli: San Diego
zondag 30 juli: terugvlucht

Denken jullie dat dit rondje goed te doen is? Niet te gehaast? De eerste dag is wel meteen een flink eind rijden volgens mij, maar na jullie reacties wilde ik Grand Canyon er toch wel bij hebben; ik weet niet of het veel uit zou maken als ik het rondje zou beginnen met Zion-Bryce-Page-GC in plaats van GC-Page-Bryce-Zion.

Dinsdag de 18e zou ik aan het einde van de dag richting Oakdale willen rijden, zodat we de volgende ochtend in SF kunnen zijn. De hele dag zou ik dan nog in Yosemite willen doorbrengen.

Ik twijfel nog of ik een nacht extra zou willen plakken op het stuk tussen San Francisco en San Diego, om daar nog iets meer rust in te bouwen. Is Monterey een leuke plek om langer te verblijven? Ik heb nog niet zo'n beeld van de stad, behalve dat ik weet dat je er walvissen kunt zien of het aquarium. Kun je daar ook aan het strand relaxen? Of zouden jullie dan eerder kiezen voor San Luis Obispo of Long Beach?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annique: Las Vegas - San Diego 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een mooie route zo. Of je nu eerst naar de GC gaat of naar Zion maakt weinig uit. Voordeel van eerst Zion zou kunnen zijn dat je als je vroeg op bent nog in de vroege ochtend door Valley of Fire zou kunnen rijden. DE afstand naar de GC vanuit Boulder is prima te doen trouwens.
Ik zou het niet gek vinden om in plaats van Oakdale naar bijvoorbeeld Oakhurst te kijken; dan kun je die laatste dag of de volgende ochtend naar de Mariposa Grove. Willen jullie ook naar Bodie? Dan heb je die eerste dag ook niet veel tijd voor Yosemite. Voor SF heb je met twee volle dagen sowieso voldoende tijd. Mocht je toch vroeg naar SF willen gaan kijk dan of je je bagage al kunt afgeven; die kun je daar beter niet in de auto laten liggen.

De tijd voor San Diego is nog erg ruim vind ik, dus ja, iets meer tijd/rust onderweg zou niet verkeerd zijn. Twee nachten Monterey is leuk; wij waren in 2019 1 nacht daar en 2 nachten in Big Sur. Het aquarium hadden we al eens bezocht, maar we hebben ons daar goed vermaakt, met onder andere een fietstocht langs de 17-miles drive.
Als je wilt zwemmen is het daar wellicht wat te koud, dan kun je beter wat zuidelijker gaan zitten. Maar in San Diego heb je daar natuurlijk ook voldoende gelegenheid voor.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Annique: Las Vegas - San Diego 2023.

Bericht door IngridZw »

Ik vind het een mooie route en niet te gehaast al zou ik inderdaad ook kiezen voor Oakhurst i.p.v. Oakdale zodat de tijd in Yosemite ruimer is. En met 2 volle dagen (en avonden) in SF kun je al heel veel zien. Daarbij is de stad ook vrij compact in tegenstelling tot LA.

Voor echt lekker en stabieler strandweer moet je toch meer ten zuiden van LA zijn is onze ervaring. Toen wij in Pismo Beach waren hing er zelfs een dikke mist en was het er koud. Misschien hadden we ook gewoon pech maar aan de noordelijke kustweg kan het weer wat grilliger zijn.
Ik weet niet wat je precies wilt doen in Monterey maar wij hadden genoeg aan 1 overnachting voor de 17 miles drive (wel met de auto) en Monterey heeft ook een leuke pier waar we later nog zijn geweest. Wil je daarnaast nog een walvistour doen en/of het aquarium bezoeken dan is een extra overnachting wel aan te raden.
San Diego kan eventueel met een dag minder maar wij vonden dit wel een prachtige stad met veel mooie bezienswaardigheden. Alleen al in Balboa Park kun je wel een halve dag rondwandelen. En Old Town SD is vooral 's avonds erg gezellig en erg Mexicaans. Verder heb je Seaport Village, USS Midway, Gaslamp Quarter, Coronado Beach etc.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer