Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis oessie: advies gevraagd 3 weken Amerika.
Reis oessie: advies gevraagd 3 weken Amerika.
Wij hebben de vluchten in optie staan. En overwegen deze route. Jullie nog ideeën / tips om nog iets aan te passen?
We zijn met 2 volw, 3 kinderen (17,14,10).
22 juli San Francisco (2 nachten Comfort Inn)
24 juli Monterey, Hilton Garden Inn
25 juli Pismo Beach, Dolphin Cove
26 Los Angeles (2 nachten Hollywood Celebrity Hotel)
28 juli Joshua Tree, Palm Mountain Resort
29 juli Sedona, Best Western Arroyo
30 juli Grand Canyon (Yavapai 2 nachten)
1 aug Page, Clarion Inn
2 aug Monument Valley, Wetherill Inn
3 aug Arches (Bowen Motel 2 nachten)
5 aug Bryce, Bryce View Lodge
6 aug Zion (2 nachten BW Zion West)
8 aug Las Vegas (Harrahs 2 nachten)
10 aug Death Valley, Longstreet Inn
11 aug Yosemite (2 nachten Oakhurst Inn)
13 aug terugvlucht
We kunnen het rondje ook eventueel andersom doen.
Graag hoor ik jullie advies.
Alvast bedankt.
We zijn met 2 volw, 3 kinderen (17,14,10).
22 juli San Francisco (2 nachten Comfort Inn)
24 juli Monterey, Hilton Garden Inn
25 juli Pismo Beach, Dolphin Cove
26 Los Angeles (2 nachten Hollywood Celebrity Hotel)
28 juli Joshua Tree, Palm Mountain Resort
29 juli Sedona, Best Western Arroyo
30 juli Grand Canyon (Yavapai 2 nachten)
1 aug Page, Clarion Inn
2 aug Monument Valley, Wetherill Inn
3 aug Arches (Bowen Motel 2 nachten)
5 aug Bryce, Bryce View Lodge
6 aug Zion (2 nachten BW Zion West)
8 aug Las Vegas (Harrahs 2 nachten)
10 aug Death Valley, Longstreet Inn
11 aug Yosemite (2 nachten Oakhurst Inn)
13 aug terugvlucht
We kunnen het rondje ook eventueel andersom doen.
Graag hoor ik jullie advies.
Alvast bedankt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis oessie: advies gevraagd 3 weken Amerika.
Hallo, welkom op het forum!
Met 3 weken is dit een drukke route. Jullie zullen erg veel rijden en weinig tijd ter plekke hebben. Zeker met 3 kinderen zou ik het wat rustiger aan doen, en sowieso Arches laten vallen. Kijk eens naar de voorbeeldroute. Jullie hebben iets meer tijd dus je zou Monument Valley kunnen toevoegen aan de voorbeeldroute. Maar het liefst zou ik die extra dagen gebruiken om ergens iets langer te zitten.
Vooral op het laatst is jullie route erg gehaast. Van de Longstreet Inn naar Oakhurst is veel te ver voor 1 dag. Je hebt zo geen tijd voor Death Valley of voor dingen als de Alabama Hills, Mono Lae, Bodie, en de Tioga Road. Daar is een extra stop echt nodig, zeker met deze overnachtingslocaties.
Verder lijk het me niet verstandig om de dag dat je vliegt vanuit Oakhurst te moeten vertrekken. Je hebt voor Yosemite zo ook erg weinig tijd. Kijk eens naar een andere locatie, waarom niet in het park overnachten? Dat scheelt je veel reistijd, en als er weer een reserveringssysteem komt heb je automatisch toegang tot het park. Doe ook een extra overnachting hier zodat je tijd hebt voor de Tioga Road en voor de vallei, Glacier Point en de sequoia's in de Mariposa Grove.
Ook de andere hotels zijn niet altijd gunstig gelegen. Is dit een voorstel van een reisbureau? Kijk voor Monument Valley liever naar iets in het park of in Mexican Hat. Kayenta is echt erg onaantrekkelijk.
En die BW Zion, is dat in La Verkin? Je kunt het beste in Springdale zitten. Kijk bijvoorbeeld een naar het Zion Park Motel (via hun eigen site).
Marianne
Met 3 weken is dit een drukke route. Jullie zullen erg veel rijden en weinig tijd ter plekke hebben. Zeker met 3 kinderen zou ik het wat rustiger aan doen, en sowieso Arches laten vallen. Kijk eens naar de voorbeeldroute. Jullie hebben iets meer tijd dus je zou Monument Valley kunnen toevoegen aan de voorbeeldroute. Maar het liefst zou ik die extra dagen gebruiken om ergens iets langer te zitten.
Vooral op het laatst is jullie route erg gehaast. Van de Longstreet Inn naar Oakhurst is veel te ver voor 1 dag. Je hebt zo geen tijd voor Death Valley of voor dingen als de Alabama Hills, Mono Lae, Bodie, en de Tioga Road. Daar is een extra stop echt nodig, zeker met deze overnachtingslocaties.
Verder lijk het me niet verstandig om de dag dat je vliegt vanuit Oakhurst te moeten vertrekken. Je hebt voor Yosemite zo ook erg weinig tijd. Kijk eens naar een andere locatie, waarom niet in het park overnachten? Dat scheelt je veel reistijd, en als er weer een reserveringssysteem komt heb je automatisch toegang tot het park. Doe ook een extra overnachting hier zodat je tijd hebt voor de Tioga Road en voor de vallei, Glacier Point en de sequoia's in de Mariposa Grove.
Ook de andere hotels zijn niet altijd gunstig gelegen. Is dit een voorstel van een reisbureau? Kijk voor Monument Valley liever naar iets in het park of in Mexican Hat. Kayenta is echt erg onaantrekkelijk.
En die BW Zion, is dat in La Verkin? Je kunt het beste in Springdale zitten. Kijk bijvoorbeeld een naar het Zion Park Motel (via hun eigen site).
Marianne
Gezien afstanden en plaatsen van de hotels lijkt dit me een standaardrondje via een touroperator. Zoals zo vaak, teveel kilometers, acco's op onhandige plaatsen en dus een ''rondje hoogtepunten'' zonder dat je wat gaat zien en genieten....
Maak eens een lijstje wat je écht wilt zien, kijk in diverse reisverslagen wat leuk en haalbaar is..
En vergelijk dat dan met deze aangeboden reis...
Maak eens een lijstje wat je écht wilt zien, kijk in diverse reisverslagen wat leuk en haalbaar is..
En vergelijk dat dan met deze aangeboden reis...
Bedankt voor jullie reacties.
We hebben inderdaad dit voorstel gekregen bij een reisorganisatie. Dus heel blij dat ik toch mijn berichtje even hiergeplaatst heb.
Wij willen heel graag wil naar monument valley. Maar zouden inderdaad arches kunnen schrappen.
Ook besloten de route andersom te doen. Dus van San Francisco naar yosemite.
We verblijven eerst 2 nachten in San Francisco. Hebben we aan 1 volle dag genoeg daar, of toch daar een extra nacht aan vast plakken? En als ik arches niet doe , hoe kan ik dan her beste mijn weg vervolgen om naar monument valley te komen?
We hebben inderdaad dit voorstel gekregen bij een reisorganisatie. Dus heel blij dat ik toch mijn berichtje even hiergeplaatst heb.
Wij willen heel graag wil naar monument valley. Maar zouden inderdaad arches kunnen schrappen.
Ook besloten de route andersom te doen. Dus van San Francisco naar yosemite.
We verblijven eerst 2 nachten in San Francisco. Hebben we aan 1 volle dag genoeg daar, of toch daar een extra nacht aan vast plakken? En als ik arches niet doe , hoe kan ik dan her beste mijn weg vervolgen om naar monument valley te komen?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Page en Monument Valley kan je combineren, dan kan je daarna van Page richting Bryce rijden. Je komt dan langs Zion rijden maar ik zou dat op de terugweg pakken.
Vraag is wat wil je in Monument Valley zeker wel/niet (zonsopkomst, zonsondergang) en wil je dat combineren met Page.
Vanuit Grand Canyon, via Desert View (Grand Canyon) naar Page (Horseshoe Bent & Antelope Canyon) en Monument Valley kan veel worden op een dag. Probeer die extra dag daar wel ergens in te zetten afhankelijk van je wensen.
Grand Canyon Village - Desert View - Monument Valley is prima te doen op een dag, eventueel naar Page daarna kan ook wel. Dag erna in en rondom Page voor Horseshoe bent & Antelope Canyon is goed te doen. Eventueel de middag dan relaxed aan het meer en nog een nacht Page voor je doorgaat naar Bryce.
--> Lees dit omgekeerd; had die opmerking gemist
Vraag is wat wil je in Monument Valley zeker wel/niet (zonsopkomst, zonsondergang) en wil je dat combineren met Page.
Vanuit Grand Canyon, via Desert View (Grand Canyon) naar Page (Horseshoe Bent & Antelope Canyon) en Monument Valley kan veel worden op een dag. Probeer die extra dag daar wel ergens in te zetten afhankelijk van je wensen.
Grand Canyon Village - Desert View - Monument Valley is prima te doen op een dag, eventueel naar Page daarna kan ook wel. Dag erna in en rondom Page voor Horseshoe bent & Antelope Canyon is goed te doen. Eventueel de middag dan relaxed aan het meer en nog een nacht Page voor je doorgaat naar Bryce.
--> Lees dit omgekeerd; had die opmerking gemist
2013 - Las Vegas - San Diego | 4 weken (Camper + Auto)
2017 - Las Vegas - Vancouver | 6 weken (Camper)
2022 - Denver - Denver | 12 weken (Camper)
2017 - Las Vegas - Vancouver | 6 weken (Camper)
2022 - Denver - Denver | 12 weken (Camper)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Monument Valley zou ik zeker een overnachting daar plannen. De route kan er zo uitzien:
22-jul-23 za naar SF
23-jul-23 zo SF - Yosemite
24-jul-23 ma Yosemite
25-jul-23 di Yosemite
26-jul-23 wo Yosemite - Lee Vining
27-jul-23 do Lee Vining - Death Valley
28-jul-23 vr Death Valley - Las Vegas
29-jul-23 za Las Vegas - Las Vegas
30-jul-23 zo Las Vegas - Zion
31-jul-23 ma Zion
1-aug-23 di Zion - Bryce
2-aug-23 wo Bryce - Page
3-aug-23 do Page
4-aug-23 vr Page - Monument Valley
5-aug-23 za Monument Valley - Grand Canyon
6-aug-23 zo Grand Canyon - Kingman
7-aug-23 ma Kingman - Los Angeles
8-aug-23 di Los Angeles
9-aug-23 wo Los Angeles - Pismo Beach
10-aug-23 do Pismo Beach - Monterey
11-aug-23 vr Monterey - SF
12-aug-23 za SF
13-aug-23 zo SF - vlucht
Je zou een dag minder Yosemite kunnen doen en die elders inzetten, maar met alles wat je daar kunt doen is 2 volle dagen toch wel fijn.
Kijk eens of je het weekend in Las Vegas kunt vermijden, de hotels zijn dan een stuk duurder.
Voor SF kan 1 dag op zich wel. Wij deden dat bijvoorbeeld in 2015. We hadden een goedgevulde dag toen, zie daarvoor ons reisverslag.
Marianne
22-jul-23 za naar SF
23-jul-23 zo SF - Yosemite
24-jul-23 ma Yosemite
25-jul-23 di Yosemite
26-jul-23 wo Yosemite - Lee Vining
27-jul-23 do Lee Vining - Death Valley
28-jul-23 vr Death Valley - Las Vegas
29-jul-23 za Las Vegas - Las Vegas
30-jul-23 zo Las Vegas - Zion
31-jul-23 ma Zion
1-aug-23 di Zion - Bryce
2-aug-23 wo Bryce - Page
3-aug-23 do Page
4-aug-23 vr Page - Monument Valley
5-aug-23 za Monument Valley - Grand Canyon
6-aug-23 zo Grand Canyon - Kingman
7-aug-23 ma Kingman - Los Angeles
8-aug-23 di Los Angeles
9-aug-23 wo Los Angeles - Pismo Beach
10-aug-23 do Pismo Beach - Monterey
11-aug-23 vr Monterey - SF
12-aug-23 za SF
13-aug-23 zo SF - vlucht
Je zou een dag minder Yosemite kunnen doen en die elders inzetten, maar met alles wat je daar kunt doen is 2 volle dagen toch wel fijn.
Kijk eens of je het weekend in Las Vegas kunt vermijden, de hotels zijn dan een stuk duurder.
Voor SF kan 1 dag op zich wel. Wij deden dat bijvoorbeeld in 2015. We hadden een goedgevulde dag toen, zie daarvoor ons reisverslag.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1949 Weergaves
-
Laatste bericht door Maartje81
-