Reis Marina B: zomer 2023 Keystone - Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Reis Marina B: zomer 2023 Keystone - Las Vegas.

Bericht door Marina B »

Hallo allemaal, ik ben langzaam weer aan het plannen voor de zomervakantie van 2023. We hebben nog niet de definitieve knoop doorgehakt maar als we weer naar de VS gaan, dan denken we aan het volgende:

Vertrek 4 augustus.
Aankomst: Rapid City.
Vertrek: Las Vegas.

1 Amsterdam - Keystone
2 Keystone
3 Keystone - Sheridan
4 Sheridan - Cody
5 Cody - Yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone
8 Yellowstone - SLC
9 SLC - Zion
10 Zion
11 Zion
12 Zion - Page
13 Page - Bryce
14 Bryce - Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas - Amsterdam

Een paar zaken waar ik tips voor zou kunnen gebruiken:

Yellowstone: welke locatie is het beste om te verblijven? Ik denk we sowieso Old Faithfull willen bezoeken, Yellowstone Lake lijkt mij ook mooi.
De reis tussen Yellowstone - SlC - Zion is een behoorlijke afstand. Het lijkt mij te doen, ervaringen welkom.
Eventueel is het geen probleem om de 3e nacht Las Vegas elders in te zetten, is dat aan te raden? Zo ja, waar zou deze het beste tot zijn recht komen?

Algemene tips over de route zijn natuurlijk ook welkom, dank alvast!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42085
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zomer 2023 Keystone - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij wat veel voor de tijd die je hebt, en ook wat onevenwichtig.
Voor Yellowstone zou ik minimaal 1 extra dag nemen. En gaan jullie bewust niet naar Grand Teton?
Voor Zion is de tijd dan weer relatief ruim.
Qua route zou het mooi zijn als je na SLC via Capitol Reef en de UT12 naar Bryce zou rijden. Dan Page, en dan Zion.
Misschien vliegen op SLC zodat je wat minder kilometers hebt en meer tijd overal? De tijd voor South Dakota is nu ook niet echt ruim.

Voor Yellowstone is een overnachting bij Old Faithful een aanrader. Maar eigenlijk is alles wat betaalbaar is goed; er zal al heel veel vol zijn.
Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag voor verschillende locaties; wij waren toen redelijk laat met boeken en hebben de indeling laten afhangen van de beschikbaarheid van de lodges.

Marianne
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: zomer 2023 Keystone - Las Vegas.

Bericht door Marina B »

Dank je wel, Marianne!

Ik had voor het eerste deel van de reis naar jullie 2004 verslag gekeken. Ik ga het andere verslag ook nog even goed doornemen.

Mijn voorkeur heeft het om de Black Hills - Yellowstone - Bryce/Zion/Page te doen. Mocht het allemaal wat te gehaast zijn, dan moeten we inderdaad opofferen en doen we dat een andere keer. Ik begrijp dat jij dan zou kiezen om de Black Hills te laten vallen?

Zou je bij voorkeur 2 locaties in Yellowstone doen? Dan zou een extra nacht inderdaad wel fijn zijn.

Niet bewust niet gekozen voor Grand Teton overigens.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Marina B: zomer 2023 Keystone - Las Vegas.

Bericht door IngridZw »

South Dakota (Black Hills) wordt meestal gecombineerd met Yellowstone omdat het wat uit de route ligt. Je zal er daarom waarschijnlijk niet gauw terugkomen in een eventuele volgende reis. Dan is het schrappen ervan wel weer jammer. Je kan overwegen om Sheridan over te slaan en rechtstreeks naar Cody te rijden. Is wel een lange rit maar te doen. En dan voor de Black Hills een extra overnachting zodat je daar meer tijd hebt want er is veel te zien. Wij hadden 2 overnachtingen in Keystone en 1 overnachting in Deadwood. Dat laatste ligt alweer iets verder op de route en Deadwood is een leuk westernstadje. Wij hebben toen ook Badlands NP bezocht. Ga je alleen voor Custer SP incl. Mount Rushmore dan kan 1 volle dag ook voldoende zijn.

Voor het overige misschien een nacht minder Las Vegas zodat je ook Grand Teton kunt toevoegen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42085
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marina B: zomer 2023 Keystone - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

South Dakota is inderdaad niet zo gek om met Yellowstone te combineren. Wij hadden in 2004 3 nachten in South Dakota, en hadden geen tijd voor Badlands.
Is het zuidwesten nieuw voor jullie? Dan zou je ook kunnen overwegen om Zion, Bryce en Page voor een volgende reis te combineren met de andere parken in Utah, en met bijvorbeeld de Grand Canyon.
Een paar dagen extra zou wel mooi zijn, ik weet niet of dat een optie is?
Grand Teton ligt op de route, en zou ik daarom zeker meenemen.
Voor Yellowstone zou ik zeker twee of meer locaties doen. Al was het alleen maar om niet elke keer in hetzelfde restaurant te hoeven eten. :wink:
Kijk zo snel mogelijk wat er vrij is op https://www.yellowstonenationalparklodges.com, en leg iets vast zodra je iets betaalbaars ziet. Annuleren kan altijd nog.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer