Reis Jacobien: reis met veel rustdagen en veel natuur.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Jacobien: reis met veel rustdagen en veel natuur.

Bericht door hemmie »

Wij nemen altijd een matje en slaapzak mee voor de 5e (vaak toch al mee omdat we deels kamperen), dat past altijd wel. Maar ik moet zeggen dat we dat alleen doen op kamers waar ook echt 5 personen mogen slapen, omdat ik geen zin heb in gedoe.
Terug in Texas!
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Reis Jacobien: reis met veel rustdagen en veel natuur.

Bericht door Jacobien »

Wat een goed idee om slaapzak en een matje mee te nemen. Dat gaan we doen.

We hebben nu Yosemite geboekt en Dowvillamotel. Bedankt nog voor de tip. Geen annulering mogelijk bij het motel maar we wagen het er maar op. De prijs was te goed en de plek te leuk :D

Vliegtickets, autohuur en andere overnachtingen moeten we nog regelen. Maar de prijzen zijn zo hoog dat we het ook even gaan aankijken en duimen dat de prijzen iets gaan dalen. Al zijn tips altijd welkom.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jacobien: reis met veel rustdagen en veel natuur.

Bericht door Martin & Marianne »

Jacobien schreef:
21 okt 2022, 18:49
Dowvillamotel.
Niet het hotel? Dat vonden we juist zo veel sfeer hebben. Ligging is sowieso prima. Ontbijt bij de Alabama Hills café ook.
En weet je zeker dat je het niet kunt annuleren? Wij boeken nooit iets dat niet annuleerbaar is. Of is dat gewijzigd?
Je gaf aan dat je voor Sequoia buiten het park wilt overnachten. Mocht je echter ook naar Cedar Grove willen dan is een overnachting daar echt aan te raden. Het is een leuke lodge op een prachtige locatie.

Marianne
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Reis Jacobien: reis met veel rustdagen en veel natuur.

Bericht door Jacobien »

Opdat we met ze 5-en zijn kreeg ik geen kamers in het hotel. Die zijn voor max. 4.

Dus is het het motel geworden. Ben ik ook blij mee!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Jacobien: reis met veel rustdagen en veel natuur.

Bericht door hemmie »

Ik heb toevallig gisteren bij Dow villa motel een kamer geboekt (voor 5), maar is gewoon annuleerbaar.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jacobien: reis met veel rustdagen en veel natuur.

Bericht door Martin & Marianne »

Jacobien schreef:
21 okt 2022, 21:07
Opdat we met ze 5-en zijn kreeg ik geen kamers in het hotel. Die zijn voor max. 4.
Ja, niet bij stil gestaan. De kamers in het hotel zijn te klein voor een 5e persoon. Dan moet je twee kamers nemen. Zal qua prijs niet uitmaken maar het motel is wel wat luxer.
Ons favoriete restaurant in Lone Pine is de Merry go round. Lekker eten en ze hebben ook een terras.

Marianne
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Reis Jacobien: reis met veel rustdagen en veel natuur.

Bericht door Jacobien »

We hebben onze vliegtickets geboekt! Dus de reis staat nu echt vast.

We hebben bij KLM geboekt, maar wel heel bijzonder.

We hebben tickets vanaf Brussel en met de Thalys naar Adam om dan naar Las Vegas te vliegen.
De terugreis gaat vanaf LAX naar Adam en dan de Thalys naar Brussel.

De reis was €1500 goedkoper dan direct vanuit Adam te vliegen. We skippen natuurlijk de reis van en naar Brussel en stappen gewoon op Schiphol op het vliegtuig :D
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Jacobien: reis met veel rustdagen en veel natuur.

Bericht door hemmie »

Let op! Dat kan niet op de heenreis! Als je het stuk Brussel-Schiphol niet doet vervalt je hele ticket. Er is hier al veel over geschreven, zou je moeten nalezen, wellicht is het genoeg om alleen in Brussel de tickets op te halen.

Op de terugreis kun je uiteraard wel direct van Schiphol direct naar huis.
Laatst gewijzigd door hemmie op 23 okt 2022, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Terug in Texas!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1257
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Jacobien: reis met veel rustdagen en veel natuur.

Bericht door IngridUSA »

Lees daarvoor dit maar eens goed door (even een paar blz. terug voor de diverse ervaringen en aandachtspunten):
viewtopic.php?t=21070&start=1120
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Reis Jacobien: reis met veel rustdagen en veel natuur.

Bericht door Jacobien »

Ach jeetje, wat een gedoe. Nou ja, de prijs was wel heel goed dus maar eens over nadenken hoe hetop te lossen. Daar hebben we gelukkig nog alle tijd voor :D
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Reis Jacobien: reis met veel rustdagen en veel natuur.

Bericht door Jacobien »

Wij zoeken een hotel voor LA en zagen een tip voorbij komen van Safari Inn in Burbank. Mooi hotel.

Weet iemand of je in dit hotel met 5 personen in een 4 persoonskamer mag verblijven?

En ik las iets over een AAA status als je lid bent van de ANWB. Waar kan je dat op de website dan invullen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jacobien: reis met veel rustdagen en veel natuur.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt dat aangeven bij Rate Type.

image.png
image.png (28.94 KiB) 645 keer bekeken


Volgens mij kun je vrijwel altijd wel met 5 personen op een kamer verblijven, tenzij het met ontbijt is. Maar je zou voor de zekerheid eens kunnen bellen of mailen.

Las Vegas is hierin een uitzondering (daar mag het niet), verder zal het van het hotel afhangen.


Edit: ik zie nu dat als je 5 personen invult en je gaat verder met de boeking dat er een waarschuwing komt dat het maximum aantal personen 4 is.

Marianne
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Reis Jacobien: reis met veel rustdagen en veel natuur.

Bericht door Jacobien »

Dank je wel, Marianne. Ik moest gewoon wat naar beneden scrollen om de AAA korting te zien :D

Ik heb ze een mail gestuurd of we ook met 5 personen op de kamer mogen.

Hebben jullie ook een advies voor SF? We zoeken een kamer met keuken voor 5 personen. Liefst ook een zwembad.

Zoiets als Safari Inn maar dan in SF. Hoeft niet in de stad te zijn en graag een beetje betaalbaar.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jacobien: reis met veel rustdagen en veel natuur.

Bericht door Martin & Marianne »

SF en betaalbaar gaat niet echt samen vrees ik. En zeker niet als je ook een keuken en zwembad wilt. Wat is voor jullie betaalbaar?
Een zwembad zou ik geen must vinden in SF, het is niet warm in de stad. Je vindt ook weinig hotels met een zwembad.
Wij hebben eens een suite gehad in El Rancho Inn. Dat ligt dichtbij het vliegveld. Er is een zwembad. Het is daar qua temperatuur prettiger dan in SF zelf. Of het nog betaalbaar is weet ik niet.

Ik had al een paar keer gevraagd of kamperen niets is voor jullie. Je bespaart dan honderden euro's in de parken. Voor de steden kun je dan wat duurdere hotels nemen.

Marianne
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Reis Jacobien: reis met veel rustdagen en veel natuur.

Bericht door Jacobien »

Nee, kamperen is niets voor ons. Dank je wel voor de tip dat het buiten SF qua temp beter vertoeven is

Ik een een max begroting van €1000 voor 3 nachten. Maar alles wat goedkoper is, is mooi meegenomen.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1257
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Jacobien: reis met veel rustdagen en veel natuur.

Bericht door IngridUSA »

Bij Cow Hollow Inn & Suites heb je suites met een keuken. Tevens gratis parkeren. Neem parkeerkosten ook mee in je vergelijking. Kan aardig doortikken met 3 nachten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer