Reis Charlie83: nieuwe reis, nieuwe route, nieuwe kansen!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Charlie83
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 okt 2019, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Charlie83: nieuwe reis, nieuwe route, nieuwe kansen!

Bericht door Charlie83 »

Hoi allemaal,

Terug van weg geweest.

Helaas is onze reis in 2020 een week voor vertrek geannuleerd.
We willen het graag in 2023 nogmaals proberen met onze 3 kids.

Onze route gaat nu zijn:
22/4 Aankomst SF
25/4 SF - Highway 1 in 4 nachten
29/4 Santa Barbara - Angeles national forest
30 /4 Angeles national forest - Death valley
01/ 5 Death valley - Las vegas
02 /5 Las vegas
03/ 5 LV - Sloan canyon national conservation
04/ 5 SCNC - Mojave national preserve
05/5 Mojave - Joshua tree
06/5 Joshua tree - San Diego
7/5 SD
8/5 SD
9/5 SD
10/5 SD - Los angeles
11/5 Los angeles
12/5 terugvlucht vanaf Los angeles

Wij zouden graag deze keer met een huurauto gaan en dan kijken voor hotels, motels, cabins.
We hebben echter nog niets geboekt.
Zou graag willen weten wat jullie van deze route vinden?

Alvast bedankt.
Groetjes.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Charlie83: nieuwe reis, nieuwe route, nieuwe kansen!

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien goed om even te vermelden hoe oud de kinderen zijn. En hebben jullie de gebruikelijke highlights in het zuidwesten al eens gedaan?
Los Angeles NF en SLoan canyon zeggen mij niets, geen idee of dat de moeite waard is. Wat zijn de plannen daar? En welke activiteiten willen jullie overal ondernemen?

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1644
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Charlie83: nieuwe reis, nieuwe route, nieuwe kansen!

Bericht door BonnyR »

Gok dat de Kids nog op school zitten en jullie in het hoogseizoen gaan.
SAN Diego schijnt een leuke stad te zijn maar dat is SF ook. Ik zou daar zeker een nachtje extra pakken. Ik heb ook nog nooit gehoord van Angeles NF en Sloan canyon. Waarom deze keuze?
Het ligt echt aan jullie interesses of dit een fijne route is. Nu heb je veel steden, maar NP zijn zo leuk voor kinderen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Charlie83
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 okt 2019, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Charlie83: nieuwe reis, nieuwe route, nieuwe kansen!

Bericht door Charlie83 »

Goedemorgen!

Goed gegokt :thumbup: Onze kids zijn 11,10 en 5 op moment van vertrek.
We hebben lang getwijfeld over de route.
In 2020 zouden we de route rondje LV doen en dan naar SD voor een laatste week aan de kust.
Zelf vinden we nu wat meer afwisseling leuk. De grote steden en een gedeelte aan zee maar ook een paar NP om toch actief wat kilometers te wandelen.
Onze vertrek datum is 21 of 22/4 en de terugvlucht zal zijn op 12 mei.

Angeles national forrest ligt tussen de route Santa barbara - Death valley ( hier zouden we dan een stop maken en ergens in de buurt een hotel of campground zoeken). Sloan canyon ligt onder LV en zou dan ook een tussenstop zijn.
We wandelen wel graag en veel en dit is dan ook wel iets wat we graag erbij willen doen.
Het is zo dat we het liefst niet meer dan 2,5 / 3 uur willen rijden per dag. Op sommige dagen een uitzondering na.
Ons lijkt het mooier om een keer in de zomer het rondje LV te maken en dan yosemite en sequoia.

We zijn nog nooit in het westen geweest. We hebben eerder gereisd door Florida en in New York.

We staan open voor wijzigingen, Groetjes
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Charlie83: nieuwe reis, nieuwe route, nieuwe kansen!

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zelf in die periode een rondje Las Vegas met de parken ten oosten van Las Vegas wel mooi vinden. En dan kun je in de zomer een route doen met SF, de kust, Yosemite en Sequoia. En misschien ook weer Las Vegas.
Nu heb je weliswaar een paar nationale parken, maar het zijn wel allemaal woestijnparken. Iets meer variatie lijkt me met kinderen wel leuk.
Aan de andere kant zijn dit wel gebieden waar het in april/mei waarschijnlijk nog prettig is qua temperatuur.

Wat je ook kiest, wacht niet te lang met het vastleggen van accommodatie want het is op veel plaatsen dan al druk. En duur.
Er is tussen Las Vegas en Joshua Tree niet veel wat betreft hotels lijkt mij.
Kijk ook eens naar wat andere recente topics hier, er zijn meerdere topics over dezelfde periode.
Zie bijvoorbeeld
viewtopic.php?f=36&t=78487
viewtopic.php?f=36&t=78456
viewtopic.php?f=36&t=78382

Marianne
Charlie83
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 okt 2019, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Charlie83: nieuwe reis, nieuwe route, nieuwe kansen!

Bericht door Charlie83 »

Bedankt Marianne :thumbup:
Charlie83
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 okt 2019, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Charlie83: nieuwe reis, nieuwe route, nieuwe kansen!

Bericht door Charlie83 »

Hallo,

Na lang wikken en wegen en diverse prijzen te hebben opgevraagd zijn we nu aan het twijfelen over de route.
Misschien kunnen jullie wat tips aandragen? :wink:

We willen dus 3 weken gaan vanaf 21April met ons 5jes.
SF
highway 1
LA
death valley
Sequoia
Yosemite
SF

Is dit toch een mooie afwisselende route voor een periode van 3 weken in dit seizoen?
Op welke problemen kunnen we stuiten?
We zoeken vooral naar een vakantie waar veel te zien is. Genoeg afwisseling. Mooie natuur.
Niet teveel kilometers rijden op 1 dag. Liefst op de bonnefooi met bijvoorbeeld wel Yosemite al vastleggen.
Onze twijfel zit vooral in de route terug naar SF en de eventuele wegen die dicht zijn.
Is dit goed toch goed te doen?

Een 2de optie is dan dus het rondje LV en dan richting SD.

Graag horen we advies.
Groetjes
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Charlie83: nieuwe reis, nieuwe route, nieuwe kansen!

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt zeker afwisseling in deze route. Hou er wel rekening mee dat de kans bestaat dat je in Sequoia nog sneeuw kunt verwachten. Kijk eens op www.nps.gov/seki voor de mogelijkheden daar in die tijd van het jaar. Zie ook https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/hours.htm
Schrijf de route eens uit per dag, want zo is het lastig om er iets van te zeggen. Hoe wil je bijvoorbeeld naar Death Valley rijden, en hoe van Death Valley naar Sequoia? En waarom niet in dit rondje San Diego toevoegen?
Het is wel jammer dat je in Yosemite te vroeg bent voor de Tioga Pass en waarschijnlijk ook te vroeg voor Glacier Point.

Ik had al aangegeven dat het druk kan zijn, ook in april/mei. Op de bonnefooi gaan lijkt me niet zo handig. Reserveer iets wat je tot kort voor aankomst kunt annuleren. Dan blijf je flexibel, maar heb je toch de zekerheid van een hotel. Ter plekke nog zoeken lijkt mij niet verstandig, en zal zeker niet goedkoper uitpakken.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Charlie83: nieuwe reis, nieuwe route, nieuwe kansen!

Bericht door IngridZw »

Voor de parken als Sequoia en Yosemite is het wel vroeg in het jaar. Het is jammer om dan niet van alle highlights optimaal gebruik te kunnen maken incl. Glacier Point en de Tioga Road. Dat wil je toch niet missen lijkt me. En in Sequoia kan je nog winterse omstandigheden tegenkomen omdat het park vrij hoog ligt. Bedenk ook dat het aan de kust nog fris kan zijn.
Er zijn andere prachtige parken die in die periode juist qua temperatuur heel aangenaam zijn. San Diego vonden we ook een hele leuke stad. Het is natuurlijk jullie keuze maar Ik zou er nog eens goed over nadenken.

Je zou eventueel kunnen starten in SF, dan de kust naar LA / San Diego en via Joshua Tree en een gedeelte route 66 richting Grand Canyon, vervolgens een rondje parken en eindigen in Las Vegas. Of als je het wat relaxter wil doen is starten in LA (zonder SF en de kust) en eindigen in LV een optie. Bij beide routes heb je een mooie afwisseling in natuur en steden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Charlie83: nieuwe reis, nieuwe route, nieuwe kansen!

Bericht door josea »

Ik zou in deze periode liever de nadruk leggen op Las Vegas en de parken in Utah/Arizona. Ideaal weer hiervoor, niet zo heet als in de zomer.
In de zomer kun je dan een keer richting California, Sequoia, Yosemite en eventueel weer Las Vegas.
Charlie83
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 okt 2019, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Charlie83: nieuwe reis, nieuwe route, nieuwe kansen!

Bericht door Charlie83 »

Wat fijn dat jullie zo goed meedenken!

Het is zo dat de vluchten naar en van SF een stuk goedkoper zijn.
Dit scheelt behoorlijk.
Voor ons is het zeker jammer als we niet alle highlights aan kunnen doen, maar niet perse een ding omdat je toch niet alles kunt zien in 1 keer. Dan gaan we liever nog eens terug.
Heel praktisch gezien is het natuurlijk wel vrij lastig om voor 5 man op alle weersomstandigheden voorzien te zijn qua kleding.
En sequoia overslaan?
Is natuurlijk wel jammer maar zou dit een optie kunnen zijn?


Als we het rondje LV doen zijn we dan niet al te laat met reserveren van de campsites?
We voegen graag SD toe maar weten niet of dit haalbaar is binnen 3 weken. Het lijkt allemaal zo veel dan.
Als wij death valley mee willen nemen kunnen we misschien beter op LA aankomen om zo de Route via DV naar LV te rijden?
Want aankomen op LV en dan death valley en dan het rondje lijkt me heel onlogisch.

Wat lijkt jullie dan een betere optie voor het rondje LV?
Aankomst en vertrek van? Toch LA en vertrek van LV maar dan
Death valley meenemen of niet?
SD meenemen of niet?

Is het ook zo dat LA en LV echt een hele drukke luchthaven is qua douane controle

Nogmaals we willen echt de rust hebben en niet teveel rijden op 1 dag.

Groetjes
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Charlie83: nieuwe reis, nieuwe route, nieuwe kansen!

Bericht door Martin & Marianne »

Wat je ook doet, wacht niet te lang met het doorhakken van de knoop. Hoe eerder je naar accommodatie kunt kijken hoe beter.
Charlie83 schreef:
09 nov 2022, 11:06
Als we het rondje LV doen zijn we dan niet al te laat met reserveren van de campsites?
Dit begrijp ik niet, je wilt toch met de auto?
En als je met een camper gaat geldt dit natuurlijk ook voor een andere route.
Charlie83 schreef:
09 nov 2022, 11:06
Heel praktisch gezien is het natuurlijk wel vrij lastig om voor 5 man op alle weersomstandigheden voorzien te zijn qua kleding.
Dat valt wel mee lijkt me. Je moet wel overal op voorbereid zijn, maar dat gaat prima als je met laagjes werkt.

Wat er wel en niet mogelijk is- zie je pas goed als je de route(s) per dag uitschrijft. Doe dat eens voor alles wat je nu noemt. Je veronderstelt nu van alles, maar je weet het niet. Pak er een excel-sheet bij en werk wat uit.

Je geeft aan dat vliegen op Las Vegas duurder is (herken ik niet echt, heb je goed gezocht?), maar je kijkt toch naar de opties naar Las Vegas. Wil je nu wel of niet die optie overwegen?

De drukte bij Immigrations (niet de douane) hangt niet alleen van het vliegveld af, maar vooral van het aantal internationale vluchten dat tegelijkertijd aankomt. Ik zou daar sowieso je keuze niet van af laten hangen.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Charlie83: nieuwe reis, nieuwe route, nieuwe kansen!

Bericht door josea »

Misschien zoiets:

22-4 Aankomst LV - meteen door naar Valley of Fire (als je vlucht tijdig aankomt)
23-4 Valley of Fire - Zion
24-4 Zion
25-4 Zion - Bryce
26-4 Bryce - Capitol Reef
27-4 Capitol Reef
28-4 Capitol Reef - Moab
29-4 Moab
30-4 Moab
1-5 Moab - Monument Valley
2-5 Monument Valley - Page
3-5 Page
4-5 Page - Grand Canyon
5-5 Grand Canyon - Las Vegas
6-5 Las Vegas
7-5 Las Vegas - Death Valley
8-5 Death Valley - Los Angeles
9-5 Los Angeles
10-5 Los Angeles - San Diego
11-5 San Diego
12-5 San Diego - huis
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Charlie83: nieuwe reis, nieuwe route, nieuwe kansen!

Bericht door Martin & Marianne »

Ik was ook even bezig geweest. :wink:
Een rondje Las Vegas:

21-apr-23 naar Las Vegas
22-apr-23 Las Vegas - Valley of Fire
23-apr-23 Valley of Fire - Zion
24-apr-23 Zion
25-apr-23 Zion
26-apr-23 Zion - Bryce
27-apr-23 Bryce
28-apr-23 Bryce - Capitol Reef
29-apr-23 Capitol Reef
30-apr-23 Capitol Reef - Moab
1-mei-23 Moab
2-mei-23 Moab
3-mei-23 Moab
4-mei-23 Moab - Monument Valley
5-mei-23 Monument Valley - Page
6-mei-23 Page
7-mei-23 Page - Grand Canyon
8-mei-23 Grand Canyon
9-mei-23 Grand Canyon - Las Vegas
10-mei-23 Las Vegas
11-mei-23 Las Vegas

Of een rondje SF zoals in je eerdere bericht:

21-apr-23 naar San Francisco
22-apr-23 San Francisco - Monterey
23-apr-23 Monterey - Monterey
24-apr-23 Monterey - Pismo Beach
25-apr-23 Pismo Beach - Santa Barbara
26-apr-23 Santa Barbara - Los Angeles
27-apr-23 Los Angeles - Los Angeles
28-apr-23 Los Angeles - Los Angeles
29-apr-23 Los Angeles - Death Valley
30-apr-23 Death Valley - Lone Pine
1-mei-23 Lone Pine - Sequoia
2-mei-23 Sequoia - Sequoia
3-mei-23 Sequoia - Kings Canyon
4-mei-23 Kings Canyon - Yosemite
5-mei-23 Yosemite - Yosemite
6-mei-23 Yosemite - Yosemite
7-mei-23 Yosemite - San Francisco
8-mei-23 San Francisco - San Francisco
9-mei-23 San Francisco - San Francisco
10-mei-23 San Francisco - San Francisco
11-mei-23 San Francisco

Hier heb je nog wat dagen over.
Misschien na Death Valley via Lake Tahoe rijden (of de Sonora Pass als die open is) en dan naar Yosemite en dan Sequoia.

De route van José had ik ook uitgeschreven. :wink: Ook mooi!
Kan ook zonder Moab voor meer rust:
21-apr-23 naar Los Angeles
22-apr-23 Los Angeles
23-apr-23 Los Angeles
24-apr-23 Los Angeles - San Diego
25-apr-23 San Diego
26-apr-23 San Diego
27-apr-23 San Diego - Joshua Tree
28-apr-23 Joshua Tree - Death Valley
29-apr-23 Death Valley - Las Vegas
30-apr-23 Las Vegas
1-mei-23 Las Vegas - Zion
2-mei-23 Zion
3-mei-23 Zion
4-mei-23 Zion - Bryce
5-mei-23 Bryce - Page
6-mei-23 Page
7-mei-23 Page - Grand Canyon
8-mei-23 Grand Canyon
9-mei-23 Grand Canyon - Las Vegas
10-mei-23 Las Vegas - Las Vegas
11-mei-23 Las Vegas

En ik begrijp dat je niet alles kunt doen, maar het is toch wel jammer als je bepaalde wegen niet kunt rijden. Bovendien is deze periode juist voor de parken ten oosten van Las Vegas zo fijn omdat het dan nog niet te heet is.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Charlie83: nieuwe reis, nieuwe route, nieuwe kansen!

Bericht door josea »

Nou, keus genoeg zou ik zeggen: take your pick! :D
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Charlie83: nieuwe reis, nieuwe route, nieuwe kansen!

Bericht door IngridZw »

@josea @Martin & Marianne Tjonge jullie hebben goed jullie best gedaan. De keuze is nu reuze. :thumbup:
Charlie83 schreef:
09 nov 2022, 11:06
Nogmaals we willen echt de rust hebben en niet teveel rijden op 1 dag.
De laatste uitgeschreven route van Marianne zou dan wel goed bij jullie passen denk ik. Mooie combinatie tussen steden en natuur en vooral lekker de tijd voor de dingen de je wilt doen en zien.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Charlie83: nieuwe reis, nieuwe route, nieuwe kansen!

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie nu dat ik daar twee keer een dag Las Vegas heb. Misschien leuker om van Death Valley naar Moapa Valley te rijden voor een bezoek aan Valley of Fire, en dan alle dagen Las Vegas op het laatst.

Marianne
Charlie83
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 okt 2019, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Charlie83: nieuwe reis, nieuwe route, nieuwe kansen!

Bericht door Charlie83 »

Oh wat zijn jullie goed bezig! Dit helpt ons erg, zeer bedankt.

Beide opties liggen wat ons betreft nog open maar voor de kinderen lijkt het ons ook leuker dat ze wel een zwembad dagje erbij hebben.
En dan zijn de weersomstandigheden toch beter voor het rondje LV.
Zelf vinden we het mooi (tenminste hebben we gelezen) dat in de periode april - mei de watervallen in Yosemite erg mooi zijn.
Deze hadden we graag gezien.
Wildlife is ook zeker een must.

Onze optie was in eerste instantie om dus de highway 1 route met een auto te doen. Voor het rondje LV lijkt het ons gezellig om met een camper of een groter busje te gaan. Zodat we ook zelf wat kunnen koken en eventueel een marshmallow kunnen roosteren.
Auto of camper of busje ligt dus ook nog niet vast.

Laagjes aandoen is inderdaad een goede optie. Goede wandelschoenen hebben we zeker mee.

We hebben zelf al meerdere dagen/ weken gekeken en ook via een offerte komt steeds SF een stuk goedkoper uit.
We kijken zelf via Kayak of tix. Misschien nog tips over andere sites?

Wat hebben jullie super routes uitgezet. Wij waarderen dit zeer.
De rust zien we hier zeker terug en kunnen ook lekker genieten met het gezin zonder iedere dag te rijden.

We gaan zeker eens een excel- sheet maken en komen dan weer terug bij jullie!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Charlie83: nieuwe reis, nieuwe route, nieuwe kansen!

Bericht door Martin & Marianne »

Leg de vraag over vliegtickets eens voor in het daarvoor bestemde topic in het vervoer-forum.
Is een one way ook veel duurder?
Yosemite is mooi in april/mei, dus je kunt ook overwegen om in Las Vegas te starten en te eindigen in SF. En dan niet via de kust maar via Death Valley, Sequoia en Yosemite.

En ik wil je niet opjagen, maar het lijkt me toch wel heel verstandig om - zeker als je een camper wilt huren - zo snel mogelijk iets te gaan boeken.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Charlie83: nieuwe reis, nieuwe route, nieuwe kansen!

Bericht door paulr »

LAS in de meivakantie vanaf AMS lijkt idd ca 200,- euro duurder dan bijv. SFO. Zal een reden hebben :) Het is simpelweg een handiger startpunt in deze periode qua weer (zoals je gemerkt hebt is SFO een wat kille uithoek...). Iedereen is altijd erg gefocust op de prijs van een vliegticket, terwijl dat ''maar'' een (klein) deel van je totale reissom zal zijn. Stel dat je 150 euro uit spaart op je ticket en dan 3 nachten SF gaat doen met 5 personen, dan weet ik het wel !!!. Ook de camperhuur kan nog wel eens schelen. En wat dacht je van taxikosten naar de verhuurder (denk dat je in SF een veelvoud kwijt bent tov LV). Het is een puzzel, maar je zal ál je kosten in diverse kolommen in je excel moeten steken: vluchten, 1e en laatste hotel, camper, vergeet je brandstof niet als je onnodige veel kilometers gaat rijden etc etc. En dan wellicht het belangrijkste: je gaat denk ik zo'n 2000-3000 euro pp uitgeven en dat is het alleen waard als je in de juiste reistijd het juiste rondje gaat doen.... (En op zo'n bedrag is wellicht 100-200 euro duurder ticket niet eens zo belangrijk...)
En oja: je kan overwegen naar BRU of DUS te gaan: daar geen meivakantie....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer