Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Linda73
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2022, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Linda73 »

Hallo allemaal,

Wat een leuk forum en wat heb ik al een aantal bruikbare tips mogen lezen. Ga de komende tijd nog veel meer lezen hier. :)
Wij gaan volgend jaar voor het eerst naar Amerika! Wij zijn een gezin van 4, twee kinderen van dan 14 en 12.
De bedoeling is om 4 weken te gaan met een combi van auto en camper.
Auto omdat we graag door Death Valley willen rijden. En daarna de camper, omdat ons dat geweldig lijkt (vooral de kinderen!).

Hieronder de route die we nu in de planning hebben:
25-jul Vertrek AMS, aankomst LA. Auto ophalen en 1ste overnachting LA
26-jul LA, sightseeing
27-jul LA, Universal Studios
28-jul vertrek LA, over highway 1 naar Pismo Beach
29-jul van Pismo Beach naar Carmel/Monterey
30-jul van Carmel/Monterey naar San Francisco
31-jul SF
1-aug SF naar naar Yosemite
2-aug Yosemite
3-aug van Yosemite naar Mammoth Lakes
4-aug Van Mammoth Lakes naar Death Valley
5-aug Van Death Valley naar Las Vegas, camper ophalen & auto inleveren
6-aug Van Las Vegas naar Valley of Fire
7-aug Van Valley Of Fire naar Zion
8-aug Van Zion naar Bryce
9-aug Bryce
10-aug van Bryce naar Capitol Reef
11-aug Van Capitol Reef naar Arches
12-aug van Arches naar Monument Valley
13-aug van Monument Vally naar Page
14-aug Page
15-aug van Page naar Grand Canyon
16-aug Van Grand Canyon naar Kingman
17-aug van Kingman naar Lake Havasu
18-aug Lake Havasu
19-aug van Lake Havasu naar Las Vegas
20-aug extra dag ergens tussen?
21-aug extra dag ergens tussen?
22-aug terug naar huis vanaf LV
23-aug thuis

Hoe lijkt deze opzet, lijkt dit een beetje te doen? Of hebben we teveel ingepland? :)
Sequoia staat er nog niet tussen, we twijfelen of we deze nog erin moeten/willen passen. We willen wel graag de Tioga pas rijden.
Die twee dagen die we nog "over" hebben, willen we ergens als extra dagen tussen passen, maar waar?
We willen ook echt wel wat rustmomenten tussendoor hebben, zodat de kids ook eens even ergens lekker kunnen zwemmen oid.

En valt er wat te zeggen over de verdeling qua dagen tussen auto en camper?

We hebben voor deze opzet een offerte opgevraagd, dus we hebben nog niets definitief geboekt.
Wel staan de data redelijk vast, maar ook hierin zouden we een paar dagen kunnen schuiven.

We horen graag jullie tips, op- en aanmerkingen!

Groet, Linda.
Jordy1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 apr 2019, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023

Bericht door Jordy1994 »

Hoi, Leuke plannen en ruim de tijd. Ik zie wel nog een paar knelpunten, maar die kunnen denk ik wel opgelost worden.
1. Je wilt op één dag van DV naar LV en de camper ophalen. Door het ophalen van de camper ben je wel aan tijd gebonden en het is nog een paar uurtjes rijden vanuit DV. Misschien is het praktischer om de dag er op pas de camper te halen.
2. Weet dat Valley of Fire behoorlijk heet is in de zomer. Je wilt hier liever niet overdag rond gaan lopen.
3. Een nacht bij Zion is niet de moeite. Je hebt hier minstens een volle dag nodig. Je zou de dag met Bryce in kunnen wisselen.
4. Ook aan een nacht Arches heb je niks. Ook dit park vraagt een volle dag. Je hebt nog twee dagen over dus die zou ik daarvoor gebruiken. Dan kan je ook Canyonlands bezoeken.
5. Ik zou Lake Havasu er uit halen. Je hebt tenslotte Page al voor strand en watersport. Je hebt dan weer een dag over. Deze kan je gebruiken om bij zowel Zion als Bryce een volle dag te hebben, of eventueel een extra dag Page. Een extra dag in Yosemite is ook niet verkeerd.

Hopelijk hebben jullie wat aan deze tips.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023

Bericht door paulr »

Welkom,
Mooie lange reis !
Leuk idee met auto & camper ook, zal je gaan bevallen denk ik (4 weken in één camper met z'n 4-en is best lang namelijk :) )
Ik heb een paar opmerkingen/tips:
Yosemite: dagje langer zou mooi zijn...
Nacht Zion extra, nacht Bryce eraf: meer mogelijkheden in Zion (doe met kinderen de Narrows), Voor Bryce heb je aan één zonsondergang + een (vroege) wandeling naar beneden voldoende.
Wat ook kan: wél een 2e nacht Bryce en in die regio iets aktiefs erbij gaan doen (MTB, Quad of iets anders leuks). Voordeel is dat je dan de volgende dag de gehele dag voor de UT112 naar CR hebt. Maar plan dus sowieso wél 2 nachten Zion.
Arches/Moab: deze regio komt er wel bekaaid van af. Ik zou minimaal 2, maar mogelijk zelfs 3 nachten plannen. 1 nacht Devils Garden in Arches (een half jaar vantevoren om 16.00 uur klaarzitten als bookingswindow open gaat) en 1 of 2 nachten in Moab zelf (Sun Outdoor). Je kan dan nog Canyonlands bezoeken (ga je versteld van staan, wellicht zelfs mooier dan grand canyon) én je kan er wat relaxen (of juist wat aktiefs doen (raften, kanoen, iets met een jeep of kleine 4x4). Mooi ''rustpunt'' in je reis zodat je ook eens wandelend het dorp in kan ipv altijd de camper te moeten gebruiken.
De nacht Kingman snap ik niet zo. Als je naar Lake Havasu wil, dan kan dat ook in één keer. Kingman is niet bijzonders en kan je prima overslaan.
Ik ken Lake Havasu niet (neem aan anderen wel op het forum, dus tips zullen volgen)), maar ik heb in de paar keer dat ik in de regio geweest ben nooit de drang gevoeld (na goed inlezen) dat ik iets gemist heb. Ik zou die dagen/nachten dus gebruiken om in het 2e deel (met de camper) her en der ergens ertussen te plaatsen...
Ben even de tel kwijt of je het nu nog met het aantal nachten uitkomt :)
Ik lees aan het eind: ''offerte opgevraagd''. Ik hoop dat dit alleen voor vluchten en autohuur / camperhuur zal zijn ! En dat jullie álle overnachtingen etc zélf gaan regelen... Met behulp van dit forum is dat namelijk prima te doen, waardoor je net ff op leukere plekken komt, mogelijk leukere acco's kan vinden, de komende maanden je route nog eens kan heroverwegen en iets flexibeler bent (alhoewel dat met campings in de parken lastig is qua drukte).
Veel plezier met de voorbereiding !
Paul
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben het helemaal eens met wat hierboven is gezegd. Voor Maob/Arches is minimaal een extra nacht nodig. Een extra dag Capitol Reef zou ook kunnen, of doe een tussenstop bij Goblin Valley. Ik zou ook een tweede nacht Zion doen. Vally of Fire zal heet zijn, maar ook wel mooi als je er in de avond en vroeg in de ochtend bent.
Voor Yosemite is een extra dag niet gek, dan kun je ook naar de Mariposa Grove. Als je in het park (in de vallei) wilt overnachten kijk dan alvast naar de mogelijkheden (via www.travelyosemite.com). Een eerste nacht in Oakhurst zou ook kunnen, of in Wawona. Dan zit je goed voor de Mariposa Grove.
Lake Havasu zou ik zonder twijfel laten vallen voor bovengenoemde parken.

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1628
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door BonnyR »

Lees al prima tips over de route.
Bij wie willen jullie de camper huren? Bij CA mag je namelijk ook in de zomermaanden door Death valley, maar wel op eigen risico. Natuurlijk wel even checken of dat inderdaad nog zo is. Ik zou persoonlijk toch dan de hele route met een camper doen. Maar ieder z'n keus natuurlijk. 😊
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Linda73
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2022, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Linda73 »

wat een handige tips en suggesties voor verbeteringen, echt super!
ik ben nu aan het stoeien met een herziene route, waarin ik volgens mij al jullie suggesties heb meegenomen :D

@Jordy1994 goede tip, dag later camper ophalen. Heb ik verwerkt in de nieuwe opzet. Op de dag van camper ophalen, dan rijden naar Valley Of Fire. Korte afstand en daar hoef je dan alleen de avond en de ochtend te zijn zoals jij aangeeft.
Tip 3, 4 en 5 ook meegenomen :thumbup:

@paulr leek ons ook een mooie combi zo tussen hotel en camper :wink:
Kingman hadden we erin gezet omdat ik niet goed kon inschatten of het in één keer kon naar Lake Havasu, maar die heb ik beide nu geskipt in de nieuwe opzet. Goede tip! We hebben nu eerst alleen de camper aangevraagd, vlucht in optie laten zetten, auto regelen we later via TO en dan campings/hotels denk ik inderdaad zelf (met hulp van jullie :wink: )

@Martin & Marianne volgens mij zitten al jouw mooie tips ook verwerkt in de nieuwe opzet. Dag extra Yosemite hebben we niet toegevoegd omdat we dan een dag van de camper af moeten snoepen en dat willen we eigenlijk niet. Bedoeling is nu vanuit SF op tijd naar Yosemite te rijden zodat we daar de middag & avond hebben en dan de volgende dag de hele dag. Lake Havasu hebben we eruit gegooid :)

@BonnyR: camper hebben we nu uitvraag staan bij El Monte, vanwege de neuwere campers en een luifel, wat CA niet heeft. Daarnaast heeft mijn man een hele sterke voorkeur voor deel auto/camper, en aangezien hij 'moet' rijden, delf ik het onderspit :lol:

Willen jullie nog eens een blik werpen op de herziene route?
en ik worstel nog even met de laatste dagen. We willen wellicht een helikoptervlucht doen boven de GC. Zouden we daar dan een volle dag voor moeten gebruiken? En wat is handig voor de terugreis naar LV vanaf GC? in één ruk of nog een tussenstop ergens?
Vanwege gunstiger vliegprijzen, vliegen we nu 1 dag later terug (ochtendvlucht, dus camper dag ervoor inleveren)

Route ziet er nu als volgt uit:
25-jul Vertrek AMS, aankomst LA. Auto ophalen en 1ste overnachting LA
26-jul LA, sightseeing
27-jul LA, Universal Studios
28-jul vertrek LA, over highway 1 naar Pismo Beach
29-jul van Pismo Beach naar Carmel/Monterey
30-jul van Carmel/Monterey naar San Francisco
31-jul SF
1-aug SF naar naar Yosemite
2-aug Yosemite
3-aug van Yosemite naar Mammoth Lakes
4-aug Van Mammoth Lakes naar Death Valley
5-aug Van Death Valley naar Las Vegas
6-aug Camper ophalen in Las Vegas, auto inleveren en daarna naar Valley of Fire
7-aug Van Valley Of Fire naar Zion
8-aug Zion
9-aug van Zion naar Bryce
10-aug van Bryce naar Capitol Reef cq tussenstop bij Goblin Valley
11-aug Capitol Reef
12-aug van Capitol Reef naar Arches
13-aug Arches (Devils Garden)
14-aug Moab (Sun Outdoor)
15-aug van Arches/Moab naar Monument Valley
16-aug van Monument Valley naar Page
17-aug Page
18-aug Page
19-aug van Page naar Grand Canyon
20-aug van Grand Canyon naar ?
21-aug extra dag ergens tussen?
22-aug camper inleveren in Las Vegas
23-aug terugvlucht naar huis
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het heel mooi zo, alleen zou ik toch echt overwegen om een dag langer Yosemite te doen. Het aantal camperdagen is toch niet zo relevant? Yosemite is zo groot en veelzijdig; je hebt al een dag nodig voor de Mariposa grove en Glacier Point, dan een dag voor de vallei, en dan nog een dag voor de Tioga Road. En dan mis je nog steeds erg veel. Je kunt er ook fietsen en als er veel sneeuw valt kun je eind juli ook nog raften (meer dobberen in die tijd van het jaar, maar nog steeds leuk om te doen) op de Merced River.
Voor Page heb je nu erg veel tijd, daar heb je aan twee nachten voldoende.
Linda73 schreef:
15 okt 2022, 16:00
10-aug van Bryce naar Capitol Reef cq tussenstop bij Goblin Valley
Goblin Valley ligt tussen Capitol Reef en Moab. Kijk ook eens naar Little wild Horse Canyon (zie bijvoorbeeld ons 2019-verlsag daarvoor).
Tussen Bryce en Capitol Reef zou je naar de Lower Calf Creek kunnen lopen. Zie ook daarvoor ons 2019-verslag.

Voor een helikoptervlucht hoef je geen volle dag te rekenen. Ik denk zelfs dat je dat in de ochtend zou kunnen doen en dan nog kunt doorrijden naar Las Vegas. Maar dan moet je alle andere bezienswaardigheden in het park het liefst de dag ervoor al gedaan hebben.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door IngridUSA »

Voor een helicoptervlucht hebben we goede ervaringen met
https://www.papillon.com/grand-canyon-n ... anyon-tour
Je kunt de hele dag vliegen, maar de populairste vluchten zijn in de ochtend gezien de ‘mooiste tijd’. Daarna kun je met een ervaring rijker lekker naar je volgende bestemming rijden.
Linda73
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2022, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Linda73 »

Martin & Marianne schreef:
15 okt 2022, 17:06
Ik vind het heel mooi zo, alleen zou ik toch echt overwegen om een dag langer Yosemite te doen. Het aantal camperdagen is toch niet zo relevant? Yosemite is zo groot en veelzijdig; je hebt al een dag nodig voor de Mariposa grove en Glacier Point, dan een dag voor de vallei, en dan nog een dag voor de Tioga Road. En dan mis je nog steeds erg veel. Je kunt er ook fietsen en als er veel sneeuw valt kun je eind juli ook nog raften (meer dobberen in die tijd van het jaar, maar nog steeds leuk om te doen) op de Merced River.
We hebben net de camper aangevraagd voor ophalen op 6 augustus, dus dat betekent dat we in het eerste stuk met de auto zouden moeten kijken of we ergens een dag 'weg kunnen snoepen' om die dan te gebruiken voor Yosemite.
Zou het een mogelijkheid zijn om dan na de volle dag SF, niet in SF te slapen maar dan vast door te rijden naar Yosemite? of is dat wel heel optimistisch bedacht? In SF willen we uiteraard fietsen over de Golden Gate Bridge en met de ferry terug en eigenlijk ook naar Alcatraz...
Lastig hoor! :?

Okay, dagje Page minder....waar zou jij die dag dan aanraden (in het stuk met de camper dan..) om ergens tussen te doen?

En heb je nog een advies voor het laatste stuk van GC naar Las Vegas, hoe we dat het beste kunnen doen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Dus de camperhuur ligt vast? Dat is wel het nadeel van de combinatie auto/camper: je verliest wat flexibiliteit.
Een dag eerder vertrekken is geen optie?

Voor het laatste stuk is het goed om te kijken wanneer je de helikoptervlucht wilt doen en wat de verdere plannen zijn bij de Grand Canyon.
Je kunt nog een tussenstop doen, bijvoorbeeld in Williams of Kingman. Dan zou je een KOA camping kunnen nemen zodat je nog wat voorzieningen hebt.

In plaats van Page zou je een extra nacht Zion of Bryce kunnen doen. Of Moab. Je kunt ook een overnachting bij Goblin Valley of Hanksville doen.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door paulr »

Ik snap je man heel goed ! Een auto rijdt toch iets relaxter dan een camper. Daarom is het ook zo'n mooie combi nu !
Wij hebben campers gehuurd bij Cruise America en bij Road Bear. Die luifel is leuk, maar vrienden van ons hebben 'm eraf gereden deze zomer :)
Ik zou daar niet zo zwaar aan tillen. Vaak staat er veel wind (kans op kapot gaan) of staat de camper zo dat je aan één kant voldoende schaduw hebt. Of er staan bomen etc. Wij hadden dus dit jaar een RB mét luifel, maar vonden dat nauwelijks toegevoegde waarde... Ook zou Road Bear véél luxer, beter en jonger zijn, maar uiteindelijk vonden we er (te) weinig verschil in zitten met onze eerder gehuurde Cruise America's...Ik zou dus gewoon voor de voordeligste camper gaan de volgende keer !
De nacht Page zou ik idd bij Moab extra doen, 2 nachten Page is meer dan voldoende...
De helicoptervlucht zou ik zo vroeg mogelijk doen. Dan heb je de rest van de dag aan jezelf.
Williams is veel leuker dan Kingman, vanuit beide plaatsen is LV prima in één keer aan te rijden.
Maar je kan zélfs overwegen om na de helicoptervlucht in één keer naar LV te rijden.
Ik zou eerst het schema helemaal rond maken en dan pas camper aanvragen/boeken/wijzigen. Dat hangt niet op een paar dagen...
Linda73
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2022, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Linda73 »

@paulr El Monte was de meest voordelige keuze, zelfs goedkoper dan CA en scheelde zelfs bijna 2000 eur met RB :shock:
Dus we durfden eigenlijk de gok niet te wagen omdat zondags de prijzen altijd kunnen wijzigen bij hen. Vandaar nu toch maar doorgepakt, nu hopen dat ie akkoord komt. En dan de route daar maar op aanpassen...keuzes, keuzes....om gek van te worden :wink:
Linda73
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2022, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Linda73 »

nog weer wat opnieuw ingedeeld...
image.png
Hoe lijkt dit?

@Martin & Marianne klopt, camper ligt vast. Klopt ook dat je daardoor wat flexibiliteit verliest, maar goed....keuzes, keuzes :)
Dag eerder vertrekken is inderdaad geen optie, we gaan al wel een dag later terug...het houdt een keer op (zowel financieel als vrij vragen op werk :wink: )

Wat er nu vastligt:
- de vlucht
- de autohuur
- de camper

we zijn qua route dus nog wel wat flexibel.

Ik ben nu ook vast aan het neuzen voor hotels, want die prijzen lopen ook steeds verder op.
Kan ik de vragen daarover in dit topic stellen of moet ik dan ergens anders zijn?

Ik hoor graag weer van jullie! zo fijn, al jullie tips....dank daarvoor!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou de vragen over de accommodatie hier stellen, dan heb je alles bij elkaar. En vaak is het ook wel handig als men weet hoe de samenstelling van het gezelschap is etc.

Het is een mooie route zo. Iets meer rust op het laatst zou misschien wel mooi zijn, voor de GC is niet heel veel tijd.

Marianne
Linda73
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2022, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Linda73 »

ja dat dacht ik ook (vragen hier stellen, inderdaad mooi alles bij elkaar).

1 nacht Grand Canyon heb ik gebaseerd op een advies wat ik ergens las: "met 1 nacht GC heb je voldoende tijd voor wandelingen langs de rim".

maar moet eerlijk zeggen dat ik me nog niet tot in detail heb ingelezen wat waar overal te doen is.
Ik zei vanavond al tegen mijn man "het liefst was ik nu twee hele weken vrij en ging ik alleen maar bezig met Amerika :lol: "

Ik ben nu begonnen in jouw reisverslagen, leuk om jullie eerste trip met de kinderen te lezen (verhaal met de gameboy :wink: )

Ik ben nu eerst bezig om me te verdiepen wat het handigst voor een hotel in LA.
Reisbureau heeft als suggestie de Dunes Inn Sunset gegeven, komt qua ligging en beoordeling er prima uit... Toch twijfel ik erover.
We slapen 3 nachten in LA, dan is een kamer/hotel met iets meer 'comfort/zwembad' (laatste met name voor de kids) ook wel fijn.
3 nachten in hetzelfde hotel lijkt me wel het meest praktische, of zou het handig zijn om tussendoor te gaan verkassen (ivm Universal Studio's)
Heb zelf het Park Plaza Lodge gezien...
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door paulr »

Ik denk dat als je bijtijds vanuit Page naar GC gaat rijden dat je wel voldoende tijd hebt hoor. Je rijdt binnen via de East entrance en daar kan je vanuit page met een camper in ca 2,5-3 uur rijden zijn. Vanaf dat moment pak je een aantal viewpoints denk ik en daarna check je in op de camping. Dan kun je einde middag nog met de shuttlebus richting hermits rest bijvoorbeeld. De volgende ochtend de helikopter en daarna rustig naar LV…

Genoemd hotel ligt lekker gunstig tov universal. Daar zou ik zeker de 2e en 3e nacht dus verblijven zodat je snel van en naar universal kan….
De eerste nacht mogelijk dan een ander hotel met zwembad of meermin de kust ?
Linda73
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2022, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Linda73 »

paulr schreef:
20 okt 2022, 23:16
Genoemd hotel ligt lekker gunstig tov universal. Daar zou ik zeker de 2e en 3e nacht dus verblijven zodat je snel van en naar universal kan….
De eerste nacht mogelijk dan een ander hotel met zwembad of meermin de kust ?
bedoel je met 'genoemd hotel' dan het hotel wat het reisbureau tipt of het hotel wat ik noem? ik gok dat je het eerste bedoelt :)

de eerste nacht heeft een hotel met zwembad niet zoveel zin denk ik....we landen om 18:00 in LAX, dan auto ophalen en naar hotel rijden....gok dat we dan wel helemaal gaar zijn en ons bed in willen duiken.
De 2de en 3de dag is het misschien juist wel lekker dat de kids even het zwembad in kunnen duiken.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door paulr »

Dunes Inn inderdaad. Ik denk dat je op tijd in universal wil zijn.
Ah… bij 18.00 landen heeft t inderdaad niet veel zin.
Dan maar zwembad overslaan in LA :) Denk dat je met 1e dag sightseeing en 2e dag universal er toch niet aan toe komt….
Linda73
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2022, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Linda73 »

en we blijven puzzelen en lezen, lezen, lezen ...
We hebben inmiddels de hotels geboekt voor het eerste deel met de auto (wel gratis annuleren, dus wijzigen kan nog....)
image.png
Iemand ervaring met deze hotels?
Ik vind de hotels in Monterey echt duur :shock: dus ik heb wat geboekt net buiten Monterey. Ook nog wel aan de prijs, maar dan wel een familiekamer met tussendeur...ook wel weer fijn :thumbup:
Voor het hotel in Cambria hebben we als alternatief ook nog een hotel in Pismo Beach staan. We twijfelen even wat handig is vanuit LA, iets verder door rijden naar Cambria of toch al in Pismo Beach overnachten?

In Yosemite wilden we in de Yosemite Valley Lodge overnachten, maar die zit al vol :shock:
We hebben nu in El Portal wat geboekt voor 2 nachten. We blijven de Lodge wel in de gaten houden, voor hetzelfde geld komt er weer wat vrij door een annulering ofzo. Dit alternatief in El Portal leek ons het meest handige of hebben jullie andere suggesties?

Ik ben nu begonnen met de route & bijbehorende campings voor het stuk met de camper.
We willen op de dag dat we de camper ophalen, rijden naar Valley Of Fire. Maar ik twijfel ernstig of dat handig cq verstandig is. Die camping kun je namelijk niet vooraf reserveren...en stel dat we de camper pas om 16 uur kunnen ophalen, dan moeten we dan de auto nog inleveren, boodschappen doen en dan nog naar Valley of Fire. Qua afstand prima te doen, maar ik ben bang dat de camping dan al vol zit.
wat zeggen jullie? kunnen we die gok nemen? of hebben jullie andere tips?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden Monterey ook erg duur. We hebben uiteindelijk iets gevonden in Pacific Grove. Ideaal qua ligging. De kamers zijn erg simpel, maar als je er alleen maar slaapt is het prima. Zie ons 2019-verslag voor onze ervaring.

In Yosemite kun je ook kijken naar de tenten of cabins in Curry Village, of de Stoneman Room. Housekeeping Camp is erg eenvoudig maar wel heel leuk, met een buitenruimte met picknicktafel, en een vuurring.

Als VoF vol is zou je bij Lake Mead kunnen kijken (Echo Bay CG). Ik weet dat deze vraag al eens eerder is gestel, maar hoe dat uiteindelijk is afgelopen weet ik niet.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer