Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door paulr »

Linda73 schreef:
29 okt 2022, 19:52
Ik ben nu begonnen met de route & bijbehorende campings voor het stuk met de camper.
We willen op de dag dat we de camper ophalen, rijden naar Valley Of Fire. Maar ik twijfel ernstig of dat handig cq verstandig is. Die camping kun je namelijk niet vooraf reserveren...en stel dat we de camper pas om 16 uur kunnen ophalen, dan moeten we dan de auto nog inleveren, boodschappen doen en dan nog naar Valley of Fire. Qua afstand prima te doen, maar ik ben bang dat de camping dan al vol zit.
wat zeggen jullie? kunnen we die gok nemen? of hebben jullie andere tips?
Sorry, beetje late reactie... Bij ons eerste bezoek 4 jaar geleden aan VoF was de camping ook vol einde van de dag, we zijn toen naar Echo gereden en daar was voldoende plaats. Dat was ca 40 minuten rijden. Je kan het, als je laat bent, ook anders doen: direct naar Lake Mead rijden en de volgende dag heel vroeg naar VoF. Je kan voor de zekerheid even bellen en als ze tóch vol zitten een camping in Las Vegas vlakbij de camperverhuur doen (zitten er meerdere...)
image.png
Linda73
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2022, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Linda73 »

dank voor jullie reacties @paulr en @Martin & Marianne .

stel dat de eerste dag VoF niet lukt, wat zouden jullie dan adviseren?
is het de moeite waard om het hele schema 1 dag op te schuiven voor tóch een overnachting in VoF?
of dan maar geen overnachting, er wel doorheen rijden maar dan door rijden voor de overnachting in Zion?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt toch voor Lake Mead gaan? Rij via Valley of Fire en als daar een plaats vrij is op de camping doe je dat en anders rij je aan het eind van de dag door naar Lake Mead.
Als je alles een dag opschuift moet je ergens een nacht laten vallen.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door paulr »

Eens….
Linda73
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2022, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Linda73 »

klopt... de twijfel komt omdat ik zoveel positieve berichten lees over de Atlatl campground :-) dat we ons afvroegen of we dan misschien de eerste nacht gewoon in Las Vegas moeten overnachten met de camper en dan de volgende ochtend vroeg naar deze camping rijden.
Maar wat je zegt, dan moeten we ergens anders weer een nacht laten vallen....

duidelijk! ik ga weer verder met inlezen :-)
Linda73
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2022, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Linda73 »

Ben ik weer met vragen :-)

In Zion wil ik, zoals hier geadviseerd, voor Watchmann proberen te gaan.
Van tevoren nog maar eens goed oefenen met reserveren.
Account heb ik al wel aangemaakt.
Nog tips voor welke plek daar? of pakken wat je pakken kan? :wink:

Ik zit nu te kijken naar Bryce. Dat is maar een korte afstand vanaf Zion. Is tussen beide parken nog iets te 'doen' ?
Of is het een kwestie van in de ochtend rustig aan doen en dan in 1 x naar Bryce rijden?
ik las hier ergens op het forum: "van Zion, via highway 9 door de tunnel en over de Canyon overlook trail mooie route naar Bryce"

Ik twijfel welke camping in Bryce te boeken. Ruby's klinkt erg fijn, met alle voorzieningen. Leuke afwisseling tussendoor denk ik.
Of zouden jullie dan adviseren om voor 1 nacht North Campground te gaan en 1 nacht Ruby's ipv 2?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Nog even over Zion: je zou al een dag eerder kunnen reserveren, en dan voor 3 nachten. De eerste nacht kun je dan later weer annuleren. Kost wat extra en is ook niet erg netjes, maar het is een mogelijkheid.
Als je voor de juiste data twee nachten gaat reserveren en het lukt niet dan kun je het de volgende dag nog eens proberen; dan kor je bryce in, daar kan 1 nacht ook wel volstaan.
De camping in Springdale is trouwens ook plezierig en goed gelegen. Wel duurder natuurlijk.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 12 nov 2022, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door paulr »

Pakken wat je pakken kan, zeker met een grote camper want niet elke plek is daar geschikt voor.
Na de tunnel even de benen strekken om foto’s maken van de Bisons (rechterkant van de weg).
Vlak voor Bryce rij je door de Red Canyon, leuk voor een korte wandeling.
Zoals denk ik al eerder vermeld: Sta je op Ruby’s dan moet je met de shuttle om te wandelen. Campers mogen niet overal ankeren in Bryce. Maar wellicht inderdaad wel leuk voor de afwisseling iets meer faciliteiten te hebben. Ik vond trouwens de plekken dit jaar in North Campground kleiner dan een paar jaar geleden. Ze hebben behoorlijk wat plaatsen “bijgebouwd” zodat er iets meer capaciteit is….
Linda73
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2022, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Linda73 »

door omstandigheden even wat latere reactie...

@Martin & Marianne dat is een goede tip. Misschien wel niet helemaal netjes inderdaad maar dan annuleren we gewoon heel snel weer de eerste nacht.

@paulr duidelijk voor wat betreft de plek :-) al lang blij als we iets weten te krijgen daar dus

Ik heb trouwens inmiddels Ruby's geboekt voor twee nachten! geeft ook wel weer een lekker gevoel dat er een camping gereserveerd is.
Ik zit nu alleen te puzzelen hoe nu verder. Veel campings kan ik nog niet boeken omdat dat dus pas een half jaar vantevoren kan. De campings die wel te reserveren zijn (bijvoorbeeld Sun Outdoors), is het verstandig om die al wel vast te reserveren? Ruby's heb ik dus wel vast gedaan, omdat die in het begin van onze reis zit. Maar stel dat we bijvoorbeeld op Fruita geen twee nachten kunnen krijgen, dan verandert onze route misschien ook wel weer wat. Hoe hebben jullie dat aangepakt? en wat is op Sun outdoors een fijn plekje om te staan?
Voor ons de eerste keer zo'n reis, dus vindt het soms lastig hoe iets aan te pakken :?

Intussen ben ik bezig met heel veel lezen en ons roadbook te maken, maar is het nog aan te raden om ook boeken of kaarten aan te schaffen?

Ik hoor graag weer van jullie, dank alvast!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt me niet gek om Moab ook te reserveren. Ik weet niet of het gratis te annuleren is? Zo ja, dan zou ik het zeker doen. Misschien dat het 6 maanden van te voren wel een drukker kan worden daar, als er mensen zijn die geen plaats op Devil's Garden kunnen vinden.

Wij vinden papieren kaarten altijd heel fijn. We gaan altijd bij een AAA kantoor langs voor kaarten per staat (gratis voor ANWB-leden). Erg leuk is de Indian Country map.
Wij hebben ook van veel gebieden de Hallwag-kaarten. Die zijn handig voor het uitstippelen van de route maar ook gedetailleerd genoeg om ter plekke te gebruiken. Het is wel jammer dat ze tegenwoordig niet meer de scenic routes aangeven. Dat heb je bij de AAA-kaarten wel. Wij waren tijdens de laatste vakantie blij met onze papieren kaarten toen bleek dat we door een stukje New Mexico moesten rijden, terwijl we dat niet gedownload hadden in onze app.

Boeken vind ik lastiger, we hebben in het verleden wel veel tips uit allerlei gidsen gehaald, maar alles is natuurlijk ook online te vinden. Je kunt in een bibliotheek eens kijken wat ze hebben en wat je aanspreekt, want het is heel persoonlijk welke gids geschikt is. Wil je bijvoorbeeld iets over de geschiedenis van een gebied of park lezen, of restauranttips, activiteiten, architectuur, etc.
Je kunt ook eens bij de ANWB rondneuzen. Of kijk eens bij de webshop van Tioga Tours.

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Tantelotje »

Eens met Marianne v.w.b. de Hallwag kaarten. Alhoewel ik die voor onderweg niet handig vind omdat ik dan altijd loopt de hannessen om die goed gevouwen te krijgen (en kwade blikken naast me krijg vanwege het feit dat ik ze verkeerd vouw :lol: ). Wij hebben ook altijd een roadatlas van Michelin bij ons. Minder gedetailleerd maar wel prima om te navigeren en achterin kaarten van de steden. En hier staan scenic routes op.

Ik vind het altijd prettig om 'te weten waar ik ben' op de kaart, los van eventuele navigatie. Vind het ook makkelijker om dan een andere route/omweg/alternatief te vinden dan via navigatie want dan mis je misschien ineens wat.

Wij zijn al jaren lid van de ANWB maar ben nog nooit in een AAA kantoor geweest. Ga dat de eerst volgende keer toch ook eens proberen :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door paulr »

Sun Outdoor Moab: plekjes achteraan liggen verder van de weg dus rustiger. Verder maakt t allemaal niet veel uit. Alle plekken onder de bomen voor voldoende schaduw en een klein stukje voor je camper met een picknick tafel. Check de annuleringsvoorwaarden of je zonder of met weinig kosten kan annuleren. Paar jaar geleden kregen wij alles terug, maar dat was in Corona tijd….
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door SaskiaC »

Hi Linda,

Ik wilde nog even aan je laten weten dat ik veel aan jouw hoteltips heb gehad :)
We zitten ook in een aantal dezelfde hotels. Leuk ook dat jullie gaan wisselen van auto naar camper.
Leuk he, al die voorpret!
Groeten, Saskia
Linda73
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2022, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Linda73 »

Martin & Marianne schreef:
11 nov 2022, 07:44
Nog even over Zion: je zou al een dag eerder kunnen reserveren, en dan voor 3 nachten. De eerste nacht kun je dan later weer annuleren. Kost wat extra en is ook niet erg netjes, maar het is een mogelijkheid.
Als je voor de juiste data twee nachten gaat reserveren en het lukt niet dan kun je het de volgende dag nog eens proberen; dan kor je bryce in, daar kan 1 nacht ook wel volstaan.
De camping in Springdale is trouwens ook plezierig en goed gelegen. Wel duurder natuurlijk.

Marianne
Ik heb je tip opgevolgd Marianne :wink:
Watchmann is inmiddels gereserveerd! Nu op naar de volgende :D
Linda73
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2022, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Linda73 »

SaskiaC schreef:
30 jan 2023, 23:05
Hi Linda,

Ik wilde nog even aan je laten weten dat ik veel aan jouw hoteltips heb gehad :)
We zitten ook in een aantal dezelfde hotels. Leuk ook dat jullie gaan wisselen van auto naar camper.
Leuk he, al die voorpret!
Groeten, Saskia
Hey Saskia,

wat leuk! Ik kwam van de week jullie reis tegen en dacht al "wat toevallig, bijna allemaal dezelfde hotels" :lol:
Erg leuk inderdaad, de voorpret. Het heeft even stil gelegen bij ons, maar ben nu weer volop bezig.
ik ga nog even weer kijken naar jullie reis :-)
Linda73
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2022, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Linda73 »

paulr schreef:
01 dec 2022, 22:56
Sun Outdoor Moab: plekjes achteraan liggen verder van de weg dus rustiger. Verder maakt t allemaal niet veel uit. Alle plekken onder de bomen voor voldoende schaduw en een klein stukje voor je camper met een picknick tafel. Check de annuleringsvoorwaarden of je zonder of met weinig kosten kan annuleren. Paar jaar geleden kregen wij alles terug, maar dat was in Corona tijd….
Martin & Marianne schreef:
01 dec 2022, 13:29
Het lijkt me niet gek om Moab ook te reserveren. Ik weet niet of het gratis te annuleren is? Zo ja, dan zou ik het zeker doen. Misschien dat het 6 maanden van te voren wel een drukker kan worden daar, als er mensen zijn die geen plaats op Devil's Garden kunnen vinden.
Marianne

annuleringsvoorwaarden voor Sun Outdoors moet ik inderdaad even goed bekijken :)
Ik krijg elke keer een foutmelding als ik een plek wil reserveren. Ik heb goed gekeken naar welke plekken geschikt zijn voor onze camper, maar ik krijg dan toch een foutmelding dat het aantal feet 25 of lager moet zijn, terwijl de plek aangeeft dat deze ook geschikt is voor een grotere camper?? Weet iemand hoe dat zit?
Laatst gewijzigd door Linda73 op 10 feb 2023, 14:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door jojostravelusa »

Tantelotje schreef:
01 dec 2022, 16:29
Wij hebben ook altijd een roadatlas van Michelin bij ons
Wij ook. Er staan ook points of interest op. Ook thuis gebruiken we hem vaak naast Google Maps.
Linda73
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2022, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Linda73 »

google maps gebruik ik nu inderdaad ook heel veel, maar zo'n roadatlas is dan ook wel handig.
Linda73
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2022, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Linda73 »

De voorbereidingen hebben even stil gelegen, maar nu weer volop bezig!

Camping Watchmann inmiddels dus weten te reserveren en zojuist ook camping Fruita.
Ik heb daar een plek op de C-loop geboekt, iemand ervaringen mee?
In Yosemite was inmiddels ook weer wat vrij gekomen, dus kon ik nog 1 nacht boeken in de vallei :)
Heb dus ook nog het hotel in El Portal. Even bekijken wat nu wijsheid is... de 1ste nacht zitten we dus in de vallei en de de tweede nacht zouden we dan in El Portal zitten. Bestaat natuurlijk nog een kans dat er de tweede nacht ook nog wat vrij komt in de vallei, maar dat is dus afwachten..
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door paulr »

hmmmmm.... Dat is raar bij Sun Outdoor, wij hebben afgelopen jaar met 2 30ft campers op de standaard full hook up plekken gestaan en (bijna) alle sites zijn geschikt voor grote campers. Mail ze even, ze reageren erg snel. Ten tijde van Covid afgelopen jaren vaak contact met ze gehad voor het elke keer weer omzetten van boeking... hadden plekken 5 en 6 in het eerste rijtje en die rij is overal geschikt voor grote campers. Volgens mij krijg je je aanbetaling geheel retour als je uiterlijk 2 weken voor aankomst moet annuleren.
Fruita: stonden in A loop, maar volgens mij is er nauwelijks verschil per plek. Allemaal prima...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer