Reis Bernou: routetips camperreis met 2-jarig kind

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Bernou
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 dec 2009, 14:35
Locatie: Amsterdam

Reis Bernou: routetips camperreis met 2-jarig kind

Bericht door Bernou »

Na 12 jaar wil ik eindelijk weer eens terugkeren naar Zuid-West USA. Dit keer met man en dochter van dan 2 jaar, met camper. Planning is half mei 2023, voor 3,5 week.
Het zal even wennen zijn, 12 jaar geleden ging ik met vriend en auto op de bonnefooi. Nu is het denk ik wel handig om al eea vast te leggen. Op de wensenlijst staat in ieder geval Yosemite, omdat we dat de vorige keer hebben gemist vanwege slecht weer. Verder vond ik vooral omgeving Canyonlands, Monument Valley, Zion en Bryce geweldig en zou ik zo weer doen. Maar wellicht zijn er andere hoogtepunten niet te missen? Yellowstone heb ik al gezien en vind ik tov bovenstaande teveel uit de route. Ben benieuwd naar Joshua Tree. Graag ontvang ik tips voor een route, waarbij we wel wat oog hebben voor niet te lange ritten en bijv meerdere dagen op een plek verblijven, om wat rust in te lassen voor mijn dochter. We houden enorm van wandelen, met draagrugzak. Fietsen oid ook erg leuk waar mogelijk. Steden houden we van, maar wellicht beter vermijden met camper en kind. Ik dacht aan startpunt SF en wellicht ander eindpunt, bijv LA, maar sta nog open voor alle tips want vluchten zijn nog niet geboekt.
Vraag me nog af of qua camper plekken full hookup nodig en reserveren telkens nodig is, we houden vooral van mooie plekken in de natuur.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42190
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Routetips camperreis met 2-jarig kind

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad verstandig om alles vast te leggen, ook in mei zijn de campings in de parken snel vol. De meeste campings zijn 6 maanden van te voren te reserveren. Voor Yosemite geldt een ander systeem. Het gaat daar heel snel, dus kijk goed hoe het in zijn werk gaat en oefen een maand van te voren.
Wat ik begrijp van de camperexperts hier is dat een full hook up niet altijd nodig.

Met een vertrek half mei zit het Memorial Day weekend ook in jullie reis. Het is dan zeker in de parken erg druk. Probeer dan bij voorkeur in een stad te zitten. Zeker parken als Zion en Yosemite zijn dan erg vol. Als je via de TIoga Pass wilt rijden is het handig om Yosemite zo laat mogelijk in de reis op te nemen. Kijk ook of je in die periode met een camper door Death Valley mag rijden.
Beginnen in Las Vegas lijkt me niet gek. Vandaaruit kun je een rondje maken met Zion etc, en dan via Death Valley, Tioga Pass en Yosemite naar San Francisco. Als je naar de parken bij Moab wilt is beginnen in Denver ook een mogelijkheid.
Als Joshua Tree een must is, is starten in LA een optie, maar je hebt dan wel wat langere ritten.

In 2013 hebben wij een reis gemaakt van half mei tot begin juni. Misschien heb je iets aan het verslag van die reis.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1251
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Routetips camperreis met 2-jarig kind

Bericht door paulr »

welkom...
Als zowel Moab (Arches) en Yosemite in de reis moeten zitten zou ik vooral kiezen voor een one way. En gezien de reisperiode starten in bijv Salt Lake of Denver (Vegas kan ook) en dan via de parken in Utah naar Yosemite. Joshua Tree ligt wat uit de route als je via de Tioga Pass wilt rijden. Echter kán die pas nog dicht zijn eind mei en dan zou je de zuidelijke route wel via Joshua Tree kunnen pakken. Bijgaand plaatje is maar een idee.
Helaas is het onvermijdelijk om zo goed als alles vast te leggen met een camper. De campings in de parken zijn echt heel druk...zelfs vroeg in het seizoen. Geeft ook wel rust: je weet waar je staat en je hoeft je geen zorgen te maken voor het zoeken naar de volgende kampeerplek. Scheelt veel tijd ! Als je niet dagelijks de magnetron wilt gebruiken dan is full hookup écht geen must. En op plekken waar het erg warm is heb je doorgaans wel elektriciteit, ook op eenvoudige campings voor de airco (en dus ook magnetron dan). Wij hebben afgelopen zomer bijna 3 weken zonder full hookup gereisd en zoveel mogelijk in de parken overnacht...
image.png
Bijlagen
image.png
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42190
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bernou: routetips camperreis met 2-jarig kind

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb een route uitgeschreven zodat je kunt zien of het past in 3,5 week. Onderstaand is in het begin volgens de route van Paul, maar ik heb Joshua Tree weggelaten en in plaats daarvan de route via de TIoga PAss genomen. Er is wel een risico begin juni dat hij niet open is, maar dan is het nog mogelijk om een noordelijke route te nemen.

15-mei-23 naar Salt Lake City
16-mei-23 Salt Lake City
17-mei-23 Salt Lake City - Moab
18-mei-23 Moab
19-mei-23 Moab
20-mei-23 Moab - Monument Valley
21-mei-23 Monument Valley - Capitol Reef
22-mei-23 Capitol Reef
23-mei-23 Capitol Reef - Bryce
24-mei-23 Bryce - Zion
25-mei-23 Zion
26-mei-23 Zion - Page
27-mei-23 Page
28-mei-23 Page - Grand Canyon
29-mei-23 Grand Canyon - Las Vegas
30-mei-23 Las Vegas
31-mei-23 Las Vegas - Death Valley
1-jun-23 Death Valley - Lee Vining
2-jun-23 Lee Vining - Yosemite
3-jun-23 Yosemite
4-jun-23 Yosemite
5-jun-23 Yosemite - San Francisco
6-jun-23 San Francisco
7-jun-23 San Francisco

Geen Joshua Tree dus, en het is ook niet bijzonder rustig maar wel te doen.
Je kunt ook in Las Vegas starten, dat geeft je wat meer tijd en een iets mooiere route, et ook Valley of Fire erbij. Het eerste stuk wordt dan zo:

15-mei-23 naar Las Vegas
16-mei-23 Las Vegas - Zion (via VoF)
17-mei-23 Zion
18-mei-23 Zion
19-mei-23 Zion - Bryce
20-mei-23 Bryce - Capitol Reef
21-mei-23 Capitol Reef
22-mei-23 Capitol Reef - Moab
23-mei-23 Moab
24-mei-23 Moab
25-mei-23 Moab - Monument Valley
26-mei-23 Monument Valley - Page
27-mei-23 Page
28-mei-23 Page - Grand Canyon
29-mei-23 Grand Canyon - Las Vegas

Het Memorial Day weekend (27-29 mei) valt hier in Page en Grand Canyon.

Met LA en Joshua Tree zou ik Moab overslaan en dan zoiets doen:

15-mei-23 naar Los Angeles
16-mei-23 Los Angeles
17-mei-23 Los Angeles - Joshua Tree
18-mei-23 Joshua Tree - Las Vegas
19-mei-23 Las Vegas
20-mei-23 Las Vegas - Zion
21-mei-23 Zion
22-mei-23 Zion
23-mei-23 Zion - Bryce
24-mei-23 Bryce - Capitol Reef
25-mei-23 Capitol Reef
26-mei-23 Capitol Reef - Monument Valley
27-mei-23 Monument Valley - Page
28-mei-23 Page
29-mei-23 Page - Grand Canyon
30-mei-23 Grand Canyon - Las Vegas
31-mei-23 Las Vegas - Death Valley
1-jun-23 Death Valley - Lee Vining
2-jun-23 Lee Vining - Yosemite
3-jun-23 Yosemite
4-jun-23 Yosemite
5-jun-23 Yosemite - San Francisco
6-jun-23 San Francisco
7-jun-23 San Francisco

Vanuit Joshua Tree richting de GC kan ook maar dan heb je zion in het Memorial Day weekend en dat is echt niet aan te raden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer