Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Momoftwo: schema oktober met 2 kleine kinderen en opa en oma.
Reis Momoftwo: schema oktober met 2 kleine kinderen en opa en oma.
Hallo,
Wat ben ik blij dat ik dit forum ben tegengekomen. Ik heb lang gestruggeld met de route, want wilde eigenlijk jullie voorbeeldschema aanhouden, maar is naar mijn mening te zwaar. Het gaat om een reis in oktober, 19 dagen, 2 kinderen (2 en 4) en hun opa en oma.
1: san fransisco (aankomst eind van de middag)
2: san fransisco
3: san fransisco
4: san fransisco - yosemite Valley (vanuit mariposa grove rijden en overnachting daar)
5: yosemite Valley - overnachting El Portal
6: el portal - tioga pass - mammoth lakes
7: mammoth lakes - Beatty?
8: Death Valley - omgeving Las Vegas? Tips?
9: Las Vegas - Zion
10: Zion - bryce
11: bryce - page/lake powell
12: page/lake Powell
13: page - monument Valley
14: monument Valley - Grand Canyon
15: Grand Canyon
16: Grand Canyon - kingman
17: kingman - Las Vegas
18: Las Vegas
19: Las Vegas - sfo terugvlucht naar Amsterdam
We willen dus onze reis (met een paar uitzonderingen) beperken tot 250 km per dag reizen. Qua wandelingen willen we er een aantal doen, maar zijn ook niet echt sportieve hikers, en zeker rekeninghouder met kids en 2 ouderen.
Ik zit nog met een aantal punten en hoop dat jullie me erbij kunnen helpen om de knoop door te hakken:
- raden jullie aan om 2 dagen Zion of 2 dagen Grand Canyon te doen?
- Yosemite Valley, is dit te ruim genomen?
- ik kom niet uit met het stuk na de Tioga pass. We willen een tussenstop maken in Death Valley, maar om dit in 1 keer door te rijden? Dus daarom Beatty, is dit iets? Of juist de dag van Tioga pass langer doorrijden?
- na Death Valley, een overnachting in Las Vegas is niet nodig, andere tips om te overnachten om richting Zion te rijden? We willen wel Valley of fire zien.
- de terugreis naar Las Vegas, is Kingman een leuke stad om te overnachten?
Aangezien we onze reistijd best hebben geminimaliseerd, hebben we ook meer ruimte voor meer stops. Welke stops zijn niet te missen en zeker ook voor kleinere kids?
Thanks voor jullie inzicht!
Wat ben ik blij dat ik dit forum ben tegengekomen. Ik heb lang gestruggeld met de route, want wilde eigenlijk jullie voorbeeldschema aanhouden, maar is naar mijn mening te zwaar. Het gaat om een reis in oktober, 19 dagen, 2 kinderen (2 en 4) en hun opa en oma.
1: san fransisco (aankomst eind van de middag)
2: san fransisco
3: san fransisco
4: san fransisco - yosemite Valley (vanuit mariposa grove rijden en overnachting daar)
5: yosemite Valley - overnachting El Portal
6: el portal - tioga pass - mammoth lakes
7: mammoth lakes - Beatty?
8: Death Valley - omgeving Las Vegas? Tips?
9: Las Vegas - Zion
10: Zion - bryce
11: bryce - page/lake powell
12: page/lake Powell
13: page - monument Valley
14: monument Valley - Grand Canyon
15: Grand Canyon
16: Grand Canyon - kingman
17: kingman - Las Vegas
18: Las Vegas
19: Las Vegas - sfo terugvlucht naar Amsterdam
We willen dus onze reis (met een paar uitzonderingen) beperken tot 250 km per dag reizen. Qua wandelingen willen we er een aantal doen, maar zijn ook niet echt sportieve hikers, en zeker rekeninghouder met kids en 2 ouderen.
Ik zit nog met een aantal punten en hoop dat jullie me erbij kunnen helpen om de knoop door te hakken:
- raden jullie aan om 2 dagen Zion of 2 dagen Grand Canyon te doen?
- Yosemite Valley, is dit te ruim genomen?
- ik kom niet uit met het stuk na de Tioga pass. We willen een tussenstop maken in Death Valley, maar om dit in 1 keer door te rijden? Dus daarom Beatty, is dit iets? Of juist de dag van Tioga pass langer doorrijden?
- na Death Valley, een overnachting in Las Vegas is niet nodig, andere tips om te overnachten om richting Zion te rijden? We willen wel Valley of fire zien.
- de terugreis naar Las Vegas, is Kingman een leuke stad om te overnachten?
Aangezien we onze reistijd best hebben geminimaliseerd, hebben we ook meer ruimte voor meer stops. Welke stops zijn niet te missen en zeker ook voor kleinere kids?
Thanks voor jullie inzicht!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Momoftwo: schema oktober met 2 kleine kinderen en opa en oma.
Mooie plannen! Oktober is vrij laat in het jaar. Hou er rekening mee dat de dagen kort zijn en dat het op sommige plaatsen al aardig koud kan zijn. In een hooggelegen park als Bryce kan het al sneeuwen.
Begrijp ik het goed dat je bij Yosemite eerst bij Wawona en dan in El Portal wilt overnachten? Of bedoel je een nacht Valley en dan El Portal? Waarom niet twee nachten El Portal? Dat is wel zo rustig. Yosemite is zeker niet te ruim. Een extra dag Yosemite zou ook niet gek zijn. Als je zowel naar de Mariposa Grove wilt en ook naar Glacier Point dan is een overnachting in Wawona niet gek maar dan zou ik daarna twee nachten El Portal doen. Of in de vallei.
Twee nachten voor de Grand Canyon met jonge kinderen lijkt mij echt niet nodig. Wat zou je daar willen doen? Zion is leuker met kinderen. En qua temperatuur waarschijnlijk ook aangenamer.
Beatty kan maar overnachten in Death Valley zelf is ook prachtig. Of overnacht in Lone Pine en dan in Amargosa Valley. Kijk daarvoor eens in ons 2019-verslag.
Voor Valley of Fire zou je naar een overnachting daar in de buurt kunnen kijken.
Marianne
Begrijp ik het goed dat je bij Yosemite eerst bij Wawona en dan in El Portal wilt overnachten? Of bedoel je een nacht Valley en dan El Portal? Waarom niet twee nachten El Portal? Dat is wel zo rustig. Yosemite is zeker niet te ruim. Een extra dag Yosemite zou ook niet gek zijn. Als je zowel naar de Mariposa Grove wilt en ook naar Glacier Point dan is een overnachting in Wawona niet gek maar dan zou ik daarna twee nachten El Portal doen. Of in de vallei.
Twee nachten voor de Grand Canyon met jonge kinderen lijkt mij echt niet nodig. Wat zou je daar willen doen? Zion is leuker met kinderen. En qua temperatuur waarschijnlijk ook aangenamer.
Beatty kan maar overnachten in Death Valley zelf is ook prachtig. Of overnacht in Lone Pine en dan in Amargosa Valley. Kijk daarvoor eens in ons 2019-verslag.
Voor Valley of Fire zou je naar een overnachting daar in de buurt kunnen kijken.
Marianne
Hi Marianne,
Bedankt voor je super snelle reactie en tips. We gaan ook begin oktober, maar idd goed om te weten dat er al op plekken sneeuw kan liggen. Lijkt me ook lastig om de koffer in te pakken, omdat sommige plekken weer rond de 25-30 graden liggen, haha.
Ik bedoelde inderdaad om via mariposa grove te rijden en dan in yosemite Valley te slapen. Maar uit eindelijk scheelt het natuurlijk niets om gewoon 2 nachten te hebben in dezelfde accommodatie in el Portal. Bedankt voor je kritische blik.
Ja Grand Canyon was voor mij een must om te gaan, maar ook hier idd, met kinderen is dit niet helemaal ideaal. Ik ook gezien de andere ervaringen, ga het aanpassen naar 2 nachten Zion Ipv Grand Canyon. Raad je dan om in Grand Canyon te overnachten? Ook gezien het feit dat het sneller donker is in oktober?
Verder vroeg ik me nog, is het waard om de upper antelope canyon te doen en dan bijv bryce/Zion inkorten en eerder richting page te gaan bijvoorbeeld, om dan een ochtend tour te doen. Of is jullie mening dat de lower net zo mooi is.
Ik ga de opties van Death Valley even bekijken. Lijkt me zeker mooi om daar te overnachten!
Ik ga er weer even verder mee. Thanks again.
Bedankt voor je super snelle reactie en tips. We gaan ook begin oktober, maar idd goed om te weten dat er al op plekken sneeuw kan liggen. Lijkt me ook lastig om de koffer in te pakken, omdat sommige plekken weer rond de 25-30 graden liggen, haha.
Ik bedoelde inderdaad om via mariposa grove te rijden en dan in yosemite Valley te slapen. Maar uit eindelijk scheelt het natuurlijk niets om gewoon 2 nachten te hebben in dezelfde accommodatie in el Portal. Bedankt voor je kritische blik.
Ja Grand Canyon was voor mij een must om te gaan, maar ook hier idd, met kinderen is dit niet helemaal ideaal. Ik ook gezien de andere ervaringen, ga het aanpassen naar 2 nachten Zion Ipv Grand Canyon. Raad je dan om in Grand Canyon te overnachten? Ook gezien het feit dat het sneller donker is in oktober?
Verder vroeg ik me nog, is het waard om de upper antelope canyon te doen en dan bijv bryce/Zion inkorten en eerder richting page te gaan bijvoorbeeld, om dan een ochtend tour te doen. Of is jullie mening dat de lower net zo mooi is.
Ik ga de opties van Death Valley even bekijken. Lijkt me zeker mooi om daar te overnachten!
Ik ga er weer even verder mee. Thanks again.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Een trui voor 's avonds voor over je shirt meenemen is toch niet zo moeilijk?
Overdag heb je waarschijnlijk zeer aangename temperaturen. Het kan in hooggelegen gebieden 's morgens fris zijn en 's avonds - en dat is al vroeg in oktober - koelt het na zonsondergang snel af.
In de canyon gaat waarschijnlijk niet lukken
Kijk hoe je het beste uitkomt met je geplande activiteiten. Wij vonden Panamint Springs begin oktober qua temperatuur en sfeer een zeer aangename plek om te overnachten.
Ook hier zou ik rekening houden met je planning. Als je op die dag nog iets bij de Grand Canyon wilt doen, zou ik in Kingman overnachten en anders zou ik meteen naar Las Vegas rijden en die overnachting elders plannen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de grand Canyon is het heel mooi om aan de rim te overnachten. Zie voor de mogelijkheden www.grandcanyonlodges.com. Of www.visitgrandcanyon.com.
Death Valley is inderdaad mooi om te overnachten. De goedkoopste optie is Panamint Springs. Stovepipe Wells is ook een mogelijkheid. Ik vind Furnace Creek qua ligging het mooiste, maar daar betaal je ook wel voor.
Marianne
Je hebt genoeg tijd bij Page, daar hoef je niets voor in te korten. Bij de Lower heb je wat ladders, kijk eens op foto's of je dat ziet zitten met jonge kinderen.
Death Valley is inderdaad mooi om te overnachten. De goedkoopste optie is Panamint Springs. Stovepipe Wells is ook een mogelijkheid. Ik vind Furnace Creek qua ligging het mooiste, maar daar betaal je ook wel voor.
Marianne
@Old Faithful haha, gelukkig begrijp je wat ik bedoel. Als jullie als experts het zeker aanraden om aan de rim een overnachting te boeken, gaat het hem ook worden.
Als ik nu binnen Google maps kijk, dan vermijd hij Death Valley, vanwege road closures. Maar normaliter is Death Valley goed aan te rijden vanuit lone pine of big pine?
Als ik nu alle andere topic lees, vind ik het toch stiekem heel jammer dat we niet Los Angeles en highway 1 meer mee gaan pakken. Maar ik vertrouw er op dat dit een mooie en rustigere vakantie gaat worden:)
Als ik nu binnen Google maps kijk, dan vermijd hij Death Valley, vanwege road closures. Maar normaliter is Death Valley goed aan te rijden vanuit lone pine of big pine?
Als ik nu alle andere topic lees, vind ik het toch stiekem heel jammer dat we niet Los Angeles en highway 1 meer mee gaan pakken. Maar ik vertrouw er op dat dit een mooie en rustigere vakantie gaat worden:)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jazeker. Ik had al naar ons 2019-verslag verwezen toen wij in Lone Pine overnachtten. Je vindt daar ook een kaartje met de route van die dag.
Als je het bedoelt als alternatief voor een overnachting in het park dan vind ik beide plaatsen minder geschikt. Je mist dan de mooiste uren in het park.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 4655 Weergaves
-
Laatste bericht door blijebijtjes
-