Reis Ernst: tips gevraagd zomer 23 camperreis SF-Denver met kids.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ernst
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 okt 2022, 21:56
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Ernst: tips gevraagd zomer 23 camperreis SF-Denver met kids.

Bericht door Ernst »

Big Al schreef:
14 jan 2023, 05:41
Ernst schreef:
13 jan 2023, 22:38
Echter welke campsites zijn nu het geschiktst voor RV van 30/32 ft.?
Welke campground in Yosemite NP?

Er is een filter voor de lengte. Ik zou hem op 30' instellen - die 2' zal niet zoveel uitmaken. De limieten zijn een beetje willekeurig. Onze motorhome is 35' (35.5' met de ladder, maar dat laten we maar even weg) en derhalve zijn er maar weinig plekken die volgens recreation.gov daarvoor geschikt zijn. Toen we echter bij de verschillende kampeerterreinen kwamen zagen we dat we best gepast hadden op sommige plekken die volgens de web site te kort waren. Erg moeilijk om vooraf te bepalen welke plekken inderdaad echt niet zouden passen.
Dank voor de tip! Jullie hebben dan echt een flinke camper zeg. Dus ook aanrader om in de Valley een campeerplek te krijgen. Anders is het lastig daar te komen omdat er geen vrije dagparkeerplaatsen zijn. Dan moet je dus een bus pakken (soort hikers bussen rijden er begreep ik en in de Valley zijn er ook veel bussen, dus daar kun je de camper lekker laten staan en bussen)
Ernst
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 okt 2022, 21:56
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Ernst: tips gevraagd zomer 23 camperreis SF-Denver met kids.

Bericht door Ernst »

Martin & Marianne schreef:
14 jan 2023, 07:31
Ernst schreef:
13 jan 2023, 22:38
Ik ga vrijdag oefenen met Yosemite boeken.
Echter welke campsites zijn nu het geschiktst voor RV van 30/32 ft.?
Je bedoelt morgen (zondag) neem ik aan. Ja je hebt gelijk! Zondag 16.00.


Kijk op recreation.gov bij Lower Pines en Upper Pines welke sites geschikt zijn voor jullie camper en noteer de nummers.
Hodgdon Meadows kan als alternatief maar het is daarvandaan nog wel een eindje rijden naar de vallei en het parkeren in de vallei zal een uitdaging zijn. Crane Flat ligt beter maar ook daar speelt het parkeerprobleem.

Zet je route hier eens neer voor je gaat reserveren want het lijkt me eeg veel. Ik zou Moab overslaan.zodat je elders voldoende tijd hebt.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ernst: tips gevraagd zomer 23 camperreis SF-Denver met kids.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet waarom je hier een heel bericht quote, dat is niet nodig.
De route is goed te doen. Ik vind het alleen jammer dat je geen overnachting hebt bij Monument Valley. Je mist daar nu de mooiste uren en je bent vrij laat in Page. Misschien kun je die dag nog wel Horseshoe Bend doen. En dan de volgende dag vroeg naar de Lower Antelope Canyon. Reserveer dat tijdig. Rij dan op tijd naar de Grand Canyon. Laat aankomen en de volgende dag een lange rijdag vind ik niet aan te raden. Misschien iets minder ver rijden de volgende dag?
Ernst schreef:
14 jan 2023, 20:42
Dus ook aanrader om in de Valley een campeerplek te krijgen. Anders is het lastig daar te komen omdat er geen vrije dagparkeerplaatsen zijn. Dan moet je dus een bus pakken (soort hikers bussen rijden er begreep ik en in de Valley zijn er ook veel bussen, dus daar kun je de camper lekker laten staan en bussen)
Er gaan géén bussen vanuit de campings buiten de vallei naar de vallei. Dus sta je buiten de vallei dan is het aangeraden om vroeg naar de vallei te gaan. Parkeren kan bij Curry Village. Bestudeer www.nps.gov/yose eens goed. De kaarten van het park en de vallei en de kaart met de shuttlebus routes zijn erg handig. Onder directions staan ook tips over het rijden met een RV.
Wat het reserveren betreft, heb je het topic daarover al gelezen?

Marianne
Ernst
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 okt 2022, 21:56
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Ernst: tips gevraagd zomer 23 camperreis SF-Denver met kids.

Bericht door Ernst »

Hi Marianne,

https://monumentvalleyview.com/photo-gallery/ Deze zag ik als optie bij Monument Valley. Maar meerdere campsites daar.
Dus dat is wel een aanrader om daar heen te gaan. Echter dan past de rest van het programma niet meer. Volgende dag kun je dan wel Horseshoe bend of Antelope Canyon doen en dan door naar Grand Canyon. Moeten we een keuze maken. De dag daarna inderdaad wat rustiger aan doen is een goed idee. Zoiezo de condors kijken in de GC en van uitzicht genieten.

Weet jij nog een leuke plek tussen GC en Santa Barbara (die wat dichter bij ligt dan Mohave National Preserve)?

Verder heb ik zojuist meegedaan aan het spel in Yosemite. Jeetje het is een idioot dat systeem. Maar goed, ik had 1 hit in de Valley.
Dat belooft niet veel goeds, want de zomermaanden zullen nog meer geliefd zijn. Maar we gaan proberen.

gr. Ernst
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ernst: tips gevraagd zomer 23 camperreis SF-Denver met kids.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij stonden in 2019 op de camping bij de View; dat was prachtig. Campers staan wel iets minder mooi dan tenten, maar het uitzicht is geweldig.
Het is mij echter niet duidelijk of de camping dit jaar weer open is.
Er zijn inderdaad meerdere campings daar. De KOA is ook een optie, of Gouldings.

Ik had in gedachten dat je twee nachten Page had, maar met 1 nacht wordt het inderdaad krap. Dan zou je een nacht minder Moab kunnen doen, je kunt dan nog een ochtend en een deel van de middag daarheen.
Zelf zou ik Santa Barbara vergeten; dan heb je veel meer rust op het laatst. Of beperk je tot 1 overnachting daar.

Na de GC zou je naar Needles kunnen kijken. Daar is een KOA-camping; misschien niet gek om na de parken ergens te staan met meer voorzieningen. Geen idee of dat een leuke plek is, ik zou het vooral laten afhangen van de reisduur. Het is alleen maar een tussenstop, dus het maakt verder niet veel uit waar je staat.

En ja, het is lastig, die camping Yosemite. Maar fijn dat het nu gelukt is, dat geeft toch wat vertrouwen voor de komende maand.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer