Reis jordy en milou: voorjaar 2023, graag tips!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jordy en milou
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2022, 14:48
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis jordy en milou: voorjaar 2023, graag tips!

Bericht door jordy en milou »

Hallo iedereen,

Nieuw op een forum zoals deze, maar wat een informatie is hier te vinden!
Ik zou graag jullie kijk willen op de onderstaande route die wij in het voorjaar (april/mei) van 2023 willen maken met een camper.
Wat me opviel is dat je beter een pakketreis (vlucht+camper+verzekering+hotel) kunt boeken bij een touroperator dan dat je het zelf los boekt, want dit kan wel 2.000 euro verschillen. Enig idee hoe dit kan? We hebben nu offertes ontvangen van Tioga en Travelhomes die interessant zijn, iemand ervaring mee?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groet, Milou.

12/4: vlucht Amsterdam SF
12/4-15/4: SF
15/4: camper ophalen SF - Monterey
16/4: Monterey - Pismo Beach
17/4: Pismo Beach - Santa Monica
18/4-20/4: LA
20/4-22/4: San Diego
22/4-24/4: Joshua Tree
24/4: Laughlin
25/4: Grand Canyon
26/4: Antelope Canyon
27/4: Monument Valley
28/4: Mesa Verde
29/4-2/5: Moab (Arches, Canyonlands, Death Horse SP)
2/5-7/5: Bryce Canyon en Zion NP
7/5-9/5: Las Vegas
9/5: Death Valley
10/5: Lake Isabella (als de bergpas tussen Death Valley en Sequoia NP dicht is)
11/5-15/5: Sequoia NP en Kings Canyon
15/5-19/5: Yosemite NP
19/5: camper inlever SF
21/5: terugvlucht Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis voorjaar 2023, graag tips!

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum! Wat een mooie lange reis!
Ik heb het even per dag uitgeschreven zodat duidelijker is hoe lang de reis is en hoe lang je ergens bent en wat de reisdagen zijn.

12-apr naar SF
13-apr SF
14-apr SF
15-apr SF - Monterey
16-apr Monterey - Pismo Beach
17-apr Pismo Beach - Santa Monica
18-apr Santa Monica
19-apr Santa Monica
20-apr Santa Monica - San Diego
21-apr San Diego
22-apr San Diego - Joshua Tree
23-apr Joshua Tree
24-apr Joshua Tree - Laughlin
25-apr Laughlin - Grand Canyon
26-apr Grand Canyon - Page
27-apr Page - Monument Valley
28-apr Monument Valley - Mesa Verde
29-apr Mesa Verde - Moab
30-apr Moab
1-mei Moab
2-mei Moab - Bryce
3-mei Bryce
4-mei Bryce - Zion
5-mei Zion
6-mei Zion
7-mei Zion - Las Vegas
8-mei Las Vegas
9-mei Las Vegas - Death Valley
10-mei Death Valley - Lake Isabella
11-mei Lake Isabella - Sequoia
12-mei Sequoia
13-mei Sequoia
14-mei Sequioa
15-mei Sequoia - Yosemite
16-mei Yosemite
17-mei Yosemite
18-mei Yosemite
19-mei Yosemite - SF
20-mei SF
21-mei SF - vlucht

Als ik het zo goed heb, heb je voor Joshua Tree best wel veel tijd tewijl het stuk rond de Grand Canyon niet ruim is. Afhankelijk van jullie plannen overal kan dat een goede keuze zijn, maar ik denk dat 1 nacht voor Joshua Tree ook wel voldoende kan zijn. Voor de GC vind ik een tweede overnachting wel mooi als je ook een stuk in de canyon wilt afdalen. Of doe een extra dag Page, voor wat meer rust.
Is het de bedoeling om Bryce en Zion vanuit dezelfde locatie te bezoeken? Ik heb het nu uitgeschreven als 2 nachten Bryce en 3 nachten Zion. Het is mooi, en goedkoop, om in de parken te kamperen. Wat is mis is Capitol Reef. Daar kom je langs als je de mooiste route tussen Moab en Bryce neemt. Ik zou hier minimaal 1 nacht, maar liever 2 nachten doen. Dat geeft je onderweg ook tijd voor bijvoorbeeld Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon, en tussen Capitol Reef en Bryce voor de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall.
Hou er rekening mee dat het wellicht niet toegestaan is om met de camper via de zuidingang naar Sequoia te rijden (afhankelijk van de lengte van de camper). Ik zou ook een versie uitwerken met een open Tioga of Sonora Pass (of de CA88). Dan ga je eerst naar Yosemite en dan naar Sequoia. Je weet hoe het reserveren gaat, met name voor Yosemite? En je bent op de hoogte van de toegangsreserveringen voor Arches (voor Yosemite ben je op tijd denk ik).
Waarom nog een dag SF op het laatst?

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis voorjaar 2023, graag tips!

Bericht door paulr »

Hoi,
Camperhuur in NL boeken ipv ter plaatse is inderdaad vaak voordeliger. Neem in je vergelijking ook Camper.nl en Victoria Camperholidays nog even mee. Jan Doets kan ook soms met een goed aanbod komen. Met of zonder vlucht maak meestal niet veel uit. Genoemde touroperators verdienen tegenwoordig niet zoveel meer aan een ticket en vinden het prima als je dat zelf regelt. Voor vluchten kan je zelf bijvoorbeeld je zoektocht starten op Google Flights en dan zeker ook even direct bij de airlines kijken. Boeken via tussenpersoon die alleen tickets doet (brokers) zou ik niet zo snel meer aanraden na deze coronatijd.

Voor wat betreft je schema: voorkom teveel rijden en kampeer zoveel mogelik IN de parken. Vaak ook voordeliger en mooier dan net erbuiten. Wel eenvoudige campings, maar daar heb je je RV voor ! De meeste campings zijn te boeken via recreation.gov.. Let op dat bepaalde campings heeeeel snel volgeboekt zijn. Dat geldt vooral voor Watchman Zion, Fruita Capitol Reef en al helemaal voor Devils Garden Arches. Ook álle campings in Yosemite gaan erg snel. ''Oefenen'' door alvast campingplaatsen te selecteren die je op het oog hebt kan geen kwaad.

Voor het aantal nachten per park het volgende:
Joshua Tree: inderdaad 1 nacht voldoende, wellicht zelfs op doorreis te bezoeken ?
GC: 1 of 2, afhankelijk van of je ''naar beneden'' wilt wandelen zoals Marianne aangeeft (Mather Campground)
Zion: Doorgaans 2 nachten voldoende, maar 3 kan ook prima (Watchman campground)
Bryce: 1 nacht vaak voldoende (North Campground), verplaats 1 nacht naar camping Fruita in Capitol Reef
Moab: zorg dat je 1 nacht Arches (Devils Garden) kan boeken en 2 nachten in het dorp (Sun Outdoor bijvoorbeeld). Dan heb je in Moab een zwembadje en kan je ook eens winkeltjes en restaurants op loopafstand bezoeken voor de afwisseling
Yosemite: mooi aantal nachten, wij hebben op Lower Pines gestaan en dat was prima. Maar met dit aantal nachten zou ik ook kijken of ik onderweg bij Tioga pass zou kunnen overnachten (pas was bij ons dicht, vandaar maar één camping Yosemite)

ik neem aan dat er in dit topic nog veel meer antwoorden, tips en vragen komen, dus... wordt vervolgd en succes met plannen maken !
Laatst gewijzigd door paulr op 02 okt 2022, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis jordy en milou: voorjaar 2023, graag tips!

Bericht door Pete.Z »

Eerste wat mij opvalt, ruil een dag Santa Monica in voor San Diego, daar is veel meer te zien en te doen.
Verder zou ik Sequoia eerlijk gezegd vergeten en meer dagen nemen voor het stuk tussen Moab en Bryce.
Berry
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis jordy en milou: voorjaar 2023, graag tips!

Bericht door Berry »

Pete.Z schreef:
02 okt 2022, 14:48
Eerste wat mij opvalt, ruil een dag Santa Monica in voor San Diego, daar is veel meer te zien en te doen.
Verder zou ik Sequoia eerlijk gezegd vergeten en meer dagen nemen voor het stuk tussen Moab en Bryce.
Zo zie je maar weer hoe meningen kunnen verschillen. Wij vinden Sequoia minimaal gelijkwaardig aan Bryce of Zion. Sowieso zonde om over te slaan als je er gewoon de tijd voor hebt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jordy en milou: voorjaar 2023, graag tips!

Bericht door Martin & Marianne »

Alle parken zijn de moeite waard, en keuzes maken is lastig. :wink: Ik vind het niet gek om iets meer tijd tussen Moab en Bryce te nemen zodat er tijd is voor Capitol Reef. Misschien is het niet gek om dan 1 nacht Sequoia op te offeren daarvoor. Of een nacht minder in Yosemite als bijvoorbeeld de Glacier Point Road nog niet open is. Maar met een strenge winter/laat voorjaar bestaat er ook in Sequoia de kans dat nog niet alles open is.

@jordy en milou Wij waren in 2013 eind mei/begin juni in Yosemite en Sequoia, misschien hebben jullie iets aan ons reisverslag.
Zorg voor meerdere reserveringen in Yosemite. Oefen deze maand en volgende maand alvast zodat je op 15 december om 16.00 uur weet wat je te wachten staat.

Als je in Arches in het park wilt staan moet dat ook op tijd gereserveerd worden; dat kan 6 maanden van te voren, dus in jullie geval op 29 april.
Zoals Paul al aangaf moet je ook voor Zion en Capitol Reef op tijd zijn met reserveren.

Marianne
jordy en milou
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2022, 14:48
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis jordy en milou: voorjaar 2023, graag tips!

Bericht door jordy en milou »

Alvast bedankt voor alle tips! We nemen ze ter harte, bij meer vragen horen jullie van ons.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7591
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis jordy en milou: voorjaar 2023, graag tips!

Bericht door Marcopstal »

jordy en milou schreef:
01 okt 2022, 14:33
10/5: Lake Isabella (als de bergpas tussen Death Valley en Sequoia NP dicht is)
Er is geen bergpas tussen Death Valley en Sequoia NP, enkel tussen Death Valley (enfin een flinke eind er voorbij) en Yosemite
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jordy en milou: voorjaar 2023, graag tips!

Bericht door IngridZw »

Het ligt eraan welke route je rijdt. Als je de weg neemt vanaf Lake Isabella door Sequoia NF via Kernville, Johnsondale en Ponderosa ga je behoorlijk de hoogte in. Mooie route en onderweg heb je de nog de trail of 100 giants. De Ponderosa Lodge is ook leuk voor een tussenstop.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jordy en milou
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2022, 14:48
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis jordy en milou: voorjaar 2023, graag tips!

Bericht door jordy en milou »

Martin & Marianne schreef:
01 okt 2022, 15:52
Is het de bedoeling om Bryce en Zion vanuit dezelfde locatie te bezoeken? Ik heb het nu uitgeschreven als 2 nachten Bryce en 3 nachten Zion. Het is mooi, en goedkoop, om in de parken te kamperen. Wat is mis is Capitol Reef. Daar kom je langs als je de mooiste route tussen Moab en Bryce neemt. Ik zou hier minimaal 1 nacht, maar liever 2 nachten doen. Dat geeft je onderweg ook tijd voor bijvoorbeeld Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon, en tussen Capitol Reef en Bryce voor de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall.
Bryce willen we vanuit de North Campground doen, Zion vanuit Watchman Campground.
We hebben nu in de planning 3 nachten omgeving Moab, 2 nachten Bryce, 3 nachten Zion. Ik denk dat 1 dag Arches en 1 dag Canyonlands wel voldoende zal zijn. Aangezien we Capitol Reef nog niet in onze planning hadden (maar dit toch ook niet wil missen), kunnen we wellicht 1 dag van Moab afsnoepen en een overnachting bij Capitol Reef doen. Of zou je Capitol Reef op doorreis kunnen doen?
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis jordy en milou: voorjaar 2023, graag tips!

Bericht door josea »

Ik zou Capitol Reef zeker niet op doorreis doen. Mijn voorkeur heeft twee nachten daar.
Dan kun je van Moab naar Capitol Reef tijd nemen voor Goblin Valley en (vooral) Little Wild Horse canyon (maar deze liever niet in het weekend).
Daarna een volle dag Capitol Reef, scenic drive en twee wandelingen ofzo, en de volgende dag via de UT12 naar Bryce.

In Bryce kun je dan eventueel volstaan met één overnachting: einde van de middag de scenic drive langs de uitzichtpunten (bij voorkeur eerst naar het einde rijden en op de terugrit overal stoppen, dan zitten de parkeerplaatsen aan de goede kant van de weg). De volgende ochtend een wandeling naar beneden in Bryce, eventueel nog een stop bij Red Canyon, en daarna door naar Zion. Aangezien je daar drie nachten hebt, kun je prima einde middag aankomen in Zion.

De twee nachten voor Capitol Reef zou ik niet afsnoepen van Moab, maar dus van Bryce één nacht en misschien nog een nacht van Sequoia of Yosemite af.

Joshua Tree kan ook wel met een nacht minder, en die zou ik verplaatsen naar Page, voor wat meer rust in de route daar. Of ook eerder genoemd; meer tijd voor San Diego.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jordy en milou: voorjaar 2023, graag tips!

Bericht door Martin & Marianne »

jordy en milou schreef:
30 okt 2022, 12:12
Of zou je Capitol Reef op doorreis kunnen doen?
Ik quote mijzelf nog maar even: :wink:
Martin & Marianne schreef:
01 okt 2022, 15:52
Wat is mis is Capitol Reef. Daar kom je langs als je de mooiste route tussen Moab en Bryce neemt. Ik zou hier minimaal 1 nacht, maar liever 2 nachten doen. Dat geeft je onderweg ook tijd voor bijvoorbeeld Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon, en tussen Capitol Reef en Bryce voor de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall.
Dus echt niet op doorreis doen!
Ik zou er geen nacht Moab voor schrappen, maar eerder een nacht minder Joshua Tree of Bryce doen. Of een nacht minder bij Sequoia of Yosemite.
Kijk voor Capitol reef en de UT12 eens in ons 2013- en 2019-verslag.

Had je op 15 oktober al gekeken hoe het reserveren van een camping in Yosemite gaat? Oefen zeker op 15 november. Maak een account aan op recreation.gov en lees je goed in. Kijk ook welke plaatsen/sites geschikt zijn voor een camper.
Hou er rekening mee dat de plaatsen op 15 december nog sneller weg zullen zijn. In mei zijn nog niet alle campings in het park open dus die in de vallei zullen exta snel vol zijn.

In november moet je ook al de campings aan de kust vast gaan leggen. Watchman is ook snel vol, net als Fruita en Devils Garden. Dus zorg ervoor dat je daar 6 maanden van te voren precies op tijd klaar zit.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jordy en milou: voorjaar 2023, graag tips!

Bericht door Martin & Marianne »

Hier nog even een handige link voor Yosemite: viewtopic.php?f=7&t=73542

En onderschat dat reserveren niet, ook in het voorjaar is het al druk overal!

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2181
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis voorjaar 2023, graag tips!

Bericht door jojostravelusa »

paulr schreef:
01 okt 2022, 16:48
Camperhuur in NL boeken ipv ter plaatse is inderdaad vaak voordeliger. Neem in je vergelijking ook Camper.nl en Victoria Camperholidays nog even mee. Jan Doets kan ook soms met een goed aanbod komen.
Wij zijn op dit moment bezig met voorjaar 2024 en UStravel lijkt nu het goedkoopst. Nog steeds duur, maar that's life :sadcry:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer