Reis W&WnaarAmerika: 28 dagen West Amerika camper en auto

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
W&WnaarAmerika
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 sep 2022, 20:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis W&WnaarAmerika: 28 dagen West Amerika camper en auto

Bericht door W&WnaarAmerika »

Goedenavond!

Wij zijn nieuw op dit forum. Komende zomer van plan om een lange reis te maken door West Amerika. Eind juli start onze reis, dus periode juli/augustus 2023.
We zijn een gezin met 2 jongens, dan 12 en 15 jaar oud.
Een paar jaar geleden zijn we met een camper langs de Queensland kust van Australië gereisd in 28 dagen. Nu dus Amerika op de planning.

We hebben een route uitgestippeld en zijn erg benieuwd of jullie tips hebben of rare dingen zien in dit plan.
Op hoofdlijnen starten we in Las Vegas en doen eerst een rondje parken met een camper. Daarna ruilen we in Las Vegas de camper om voor een auto. Rijden dan via nog een paar parken naar San Francisco. Daarna langs de kust naar Los Angeles waar de reis eindigt.
Ook hebben we hier en daar nog wat vragen, hopelijk kunnen jullie daar bij helpen.

De route:
DAG 1: Aankomst in Las Vegas
DAG 2: Las Vegas
DAG 3: Camper ophalen, rijden naar Grand Canyon (447 km)
DAG 4: Grand Canyon
DAG 5: Grand Canyon - Page (214 km)
DAG 6: Page
DAG 7: Page - Monument Valley (195 km)
DAG 8: Monument Valley - Arches National Parc (248 km)
DAG 9: Arches NP
DAG 10: Arches NP - Capitol Reef NP (228 km)
DAG 11: Capitol Reef NP - Bryce Canyon NP (207 km)
DAG 12: Bryce Canyon NP
DAG 13: Bryce Canyon NP - Zion NP (136 km)
DAG 14: Zion NP - Las Vegas (268 km). In Las Vegas Camper inleveren
DAG 15: Auto ophalen, rijden naar Death Valley NP (250 km)
DAG 16: Death Valley NP - Sequoia NP (540 km)
DAG 17: Sequoia NP - Yosemite NP (249 km)
DAG 18: Yosemite NP
DAG 19: Yosemite NP - San Francisco (320 km)
DAG 20: San Francisco
DAG 21: San Francisco
DAG 22: San Francisco - Monterey (200 km)
DAG 23: Monterey - San Simeon (146 km)
DAG 24: San Simeon - Santa Barbara (219 km)
DAG 25: Santa Barbara - Los Angeles (161 km)
DAG 26: Los Angeles
DAG 27: Vertrek naar huis
DAG 28: Thuis

Vragen die we nog hebben:
1. Is dit überhaupt haalbaar in 28 dagen? We twijfelen of we niet teveel willen zien en meer aan het rijden zijn dan ons lief is. Er is ook zoveel moois.
2. Op dag 3 halen we de camper op en moeten we ook meteen 447 km rijden naar Grand Canyon. We vragen ons af of dit haalbaar is. Zo nee, hoe doen we het dan beter?
3. Op dag 13 rijden we 136 km naar Zion. We hebben gelezen dat je daar uiterlijk om 8:00 uur moet zijn omdat je anders geen plek meer hebt op de parkeerplaats. Kunnen we dan niet beter de avond ervoor alvast die kant op rijden ipv nog een nacht Bryce?
4. Hebben we wel genoeg tijd in Los Angeles. Eigenlijk willen we nog een dag extra, maar dan moet er ergens anders een dag af. Lastig.
5. Zien jullie nog rare dingen of hebben jullie tips?

Alvast bedankt voor jullie input!

Groeten,
Wilco en Wendy
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 28 dagen West Amerika camper en auto

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum! Jullie hebben een mooie reis voor de boeg. Ik vermoed dat de camperhuur vast ligt? Dan valt er niets te schuiven met het tweede deel dus? Ik vraag het omdat ik het net wat krap vind, zeker voor de omgeving van Arches. Als je geen vroege pick up hebt voor de camper is de Grand Canyon wel ver. Je wilt ook nog boodschappen doen onderweg lijkt me. Ik denk dat Kingman dan beter is voor de eerste nacht. Voor de GC heb je dan aan 1 nacht voldoende. Je kunt ook het rondje andersom doen, dus eerst naar Zion. Dat is minder ver.
In Zion is twee nachten mooi, terwijl voor Bryce 1 nacht voldoende is. Of is dit bewust zo gekozen?

Ik zou in Las Vegas eerst de auto ophalen en dan de camper wegbrengen, dat lijkt me wel zo comfortabel.

Sequoia zou ik overslaan, daar heb je zo geen tijd voor. Ik zou sowieso vanuit Death Valley de route via de Tioga Pass nemen. En eventueel na Yosemite naar Sequoia. Maar ik zou dan liever een extra dag Yosemite doen, dan kun je daar naar de Mariposa Grove. Wel jammer dat je daar de camper niet meer hebt, kamperen is daar de leukste en goedkoopste manier van overnachten. Kijk zo snel mogelijk naar accommodatie als je in het park wilt overnachten. Zie hiervoor www.travelyosemite.com.

Wat je schrijft over het parkeren bij Zion begrijp ik niet. Ik neem aan dat je in het park gaat kamperen? Of in Springdale. In beide gevallen neem je de shuttlebus naar het park.

Je zou de overnachting in Santa Barbara kunnen overslaan om meer tijd te hebben voor LA. Of dat nodig is weet ik niet. Wat zijn jullie plannen daar?

Marianne
W&WnaarAmerika
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 sep 2022, 20:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis W&WnaarAmerika: 28 dagen West Amerika camper en auto

Bericht door W&WnaarAmerika »

Marianne, dank je wel voor je reactie! :thumbup: Er ligt nog niets vast, dus we kunnen nog van alles veranderen.
Maar alvast bedankt voor de goede tips die je geeft. Route de andere kant om, daar gaan we zeker naar kijken.
En ook eerst de auto ophalen en dan de camper wegbrengen. Slim, hadden we nog niet over nagedacht. :idea:
En de Tioga Pass hebben we ook naar gekeken, maar ik wil zo graag General Sherman zien. Maar als we er alleen maar 5 minuten langs scheuren omdat we niet meer tijd hebben, is natuurlijk ook nonsens.

We hebben ook het gevoel dat het allemaal wat krap is. Vooral omdat we elke dag weg op pad zijn of een dagje ergens blijven om nog iets te bekijken. We weten uit ervaring dat het zeker met de kinderen super lekker is om een keer een dag niets te hoeven doen. Gewoon aan het zwembad hangen ofzo. In Australië paste we dat naar wens in, daar hadden we nog geen campings ofzo geboekt vooraf. Maar we lezen overal dat dat in Amerika in het hoogseizoen niet te doen is.
Maar we hebben dus ook super veel moeite om dingen te schrappen. En veel langer dan 4 weken willen we het ook niet maken.
Wie heeft er tips wat we zouden kunnen schrappen? We zitten al te denken aan de hele trip vanaf SF naar LA eruit te laten.

En misschien is wat wij lazen over Zion dus niet van toepassing als je kampeert. Maar wel als je met de auto er heen gaat vanaf een andere overnachtingsplek. We vonden het al vreemd dat er geen campers op de foto's stonden, alleen veel geparkeerde auto's. Die campers staan dan vast op de camping, ik wist niet dat je van daaruit al met een shuttle kon gaan. Weer een goede tip!

Als we naar LA gaan willen we wat van de stad zien een dagje, Hollywood bord, Walk of Fame, pier, dat soort dingen. En dan een dagje naar een pretpark of de filmstudio's. We hebben 2 dagen pretpark al weggestreept, we wilden eigenlijk ook nog naar Disney.

We hopen op nog een paar mooie tips! Of een verwijzing naar andere draadjes op dit forum waar dit al eens besproken is. Misschien zijn we de zoveelste vraagsteller die met zo'n volgepropte route zit en zich geen raad meet weet :wink: :lol:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis W&WnaarAmerika: 28 dagen West Amerika camper en auto

Bericht door Martin & Marianne »

W&WnaarAmerika schreef:
29 sep 2022, 21:41
En de Tioga Pass hebben we ook naar gekeken, maar ik wil zo graag General Sherman zien. Maar als we er alleen maar 5 minuten langs scheuren omdat we niet meer tijd hebben, is natuurlijk ook nonsens.
Je kunt allebei doen zoals ik al aangaf. Je neemt dan de Tioga Pass en na Yosemite ga je naar Sequoia. Maar ik zou dan wel een extra dag voor Sequoia uittrekken want om er alles voor de General Sherman naar toe te gaan is jammer van de reistijd.

Als je het iets rustiger aan wilt doen zou je Arches kunnen laten vallen. Je kunt dan van Monument Valley naar Capitol Reef rijden via de UT95.
Eindigen in SF kan natuurlijk ook. Maar de omgeving van Moab is iets wat je eens kunt combineren met een bezoek aan Yellowstone.

Kijk voor Zion eens op www.nps.gov/zion. De canyon is alleen met de shuttlebus te bezoeken. In Springdale rijdt ook een shuttlebus. De meeste auto's die op de parking staan zijn vermoedelijk van bezoekers die niet in het park of in Springdale overnachten.
W&WnaarAmerika schreef:
29 sep 2022, 21:41
We hopen op nog een paar mooie tips! Of een verwijzing naar andere draadjes op dit forum waar dit al eens besproken is. Misschien zijn we de zoveelste vraagsteller die met zo'n volgepropte route zit en zich geen raad meet weet
Voor specifieke zaken kun je de zoekfunctie gebruiken. En verder zijn vrijwel alle topics hier nuttig. De meeste mensen doen min of meer hetzelfde rondje.

Reisverslagen lezen is ook leuk en leerzaam.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: 28 dagen West Amerika camper en auto

Bericht door paulr »

Mooi rondje !
Wel inderdaad aan de lange kant, wij hebben 5 jaar geleden met “kinderen” van toen 21 en 23 een soortgelijke route gedaan maar toen was startpunt Denver en eind LA in ongeveer hetzelfde aantal dagen. We hadden toen voldoende tijd voor activiteiten en wandelingen. En je kan hier en daar nog wat wijzigen, zodat het nog een iets beter rondje wordt. Onderstaand mijn suggesties.
Dag 2: overweeg om direct de volgende dag een stuk richting GC te gaan ipv eerst een dag LV. Die dag Las Vegas plak je dan weer in het midden ertussen als je de camper gaat inleveren. Als je geen Early pick up hebt moet je geluk hebben qua ophaaltijd. Wij hadden afgelopen juni geluk bij Roadbear want we konden al om 08.00 terecht. Paar jaar geleden bij Cruise America een early pickup geboekt en konden toen ook nog een stukje rijden. Denk er ook aan dat je de eerste keer de Walmart meer tijd kwijt bent ivm de boodschappen en het zoeken naar de de juiste spullen. In 1 x naar de GC ga je dus niet halen. Maak een lijstje met campings onderweg en rij dag vervolgens zover je kan/wil en bel onderweg de camping waar je dan denkt uit te komen. Wij kwamen dit jaar tot aan Williams de eerste dag.
Dag 3: met 1 nacht GC heb je voldoende tijd voor wandelingen langs de rim. Indien je (ver) naar beneden wilt is een 2e nacht wellicht nodig.
Dag 7-8: op 1 dag van Page naar Moab is ook haalbaar. Je rijdt dan wel via Monument Valley, maar schrapt de overnachting. Zou een je dag mee winnen.
Dag 8-9-10: regio Arches/Moab. Ik zou daar 1 nacht Devils Garden boeken en 2 nachten op de camping in het centrum (Sum Outdoor met zwembad(je)). Geeft wat rust in je route. Indien je wil kan je dan Canyonlands bezoeken of juist iets actiefs doen (raften ?).
Dag 12-13-14: rij van Capitol Reef via de UT12 naar Bryce. daar kom je dan eind van de middag aan. Als je North Campground neemt kan je daarna nog even naar de rim wandelen voor mooie uitzichten. De volgende dag kan je dan in de ochtend de Queens Garden/Peekaboo trail wandelen en ben om ca 11 uur terug bij de camper. Vervolgens rij je naar Zion. Daar ben je dan ergens in de loop van. De middag en kan je of nog even het park in of Springdale verkennen.
14-15-16: boek 2 nachten Watchman campground en dan zit je zo in de shuttle. Mooi om de narrows en/of de Emerald pool(s) trail te doen.
Vervolgens naar Las Vegas voor 2 nachten (die extra nacht die je aan het begin dus niet doet.).
Dag 16-20: ik zou aanraden om de camper nog niet in te leveren maar dat pas in SF te doen ! En ik volg Marianne om Sequoia over te slaan. Je kan dan via DV (niet elke camperverhuurder verbiedt dit, dus even checken) en de Tioga pas naar Yosemite. Dat scheelt je veel kilometers en als de met de camper bent kun je op de mooie campings in Yosemite overnachten.
Ca dag 20: rij vervolgens naar SF, lever de camper in en wacht nog even met autohuur. Daar heb je in SF toch niks aan en die kan je dan een paar dagen later huren. In SF gebruik je het prima OV. Persoonlijk zou ik een nachtje korter SF doen, bekijk even goed wat je allemaal wilt doen. Ik raad Alcatraz aan en zeker een (half) dagje fietshuur. Dat kan met of zonder gids, wij hebben gewoon een fiets gehuurd en zijn via Fishermans Warf door de stad en via de Golden Gate naar Sausalito gefietst en met het pontje terug.
Dag 22 en verder: ziet er goed uit. Ik neem aan dat jullie in Monterey een walvistour doen en het aquarium gaan bezoeken. Met kinderen in die leeftijd zou ik voor Universal kiezen in LA. Disneyparken zijn in Florida interessanter… wij zijn fan geen van LA, maar is persoonlijk. Als je de dingen die je opnoemt wilt gaan zien zit je veel in de auto/sta je in de file.
Campings: ik zou in/bij de nationale parken zoveel mogelijk echt IN de parken proberen een campingplaats te reserveren. Dus kan kom je op: Mather, wahweap, Devils Garden, Fruita, North Campground, Watchman, Lower/North pines. Deze zijn allemaal precies 6 maanden vooruit te boeken via recreation.gov
Voor zover nu even, ik hoor t wel als je nog meer tips wilt ontvangen :)
Succes en plezier met plannen maken !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis W&WnaarAmerika: 28 dagen West Amerika camper en auto

Bericht door Martin & Marianne »

Kleine aanvulling: de campings in Yosemite boek je op de 15e van de maand voor de maand 5 maanden later. Zie www.nps.gov/yose. En mocht je daar willen kamperen oefen dan een maand van tevoren met reserveren.

Marianne
W&WnaarAmerika
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 sep 2022, 20:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis W&WnaarAmerika: 28 dagen West Amerika camper en auto

Bericht door W&WnaarAmerika »

@paulr en @Martin & Marianne bedankt voor de aanvullende tips! Het is echt heel fijn en nuttig.
We hebben wat zitten schuiven met jullie tips en dit is de huidige stand van de planning.
Rondje de andere kant op. 3 nachten Zion. Toch 2 nachten GC omdat we een helicoptervlucht willen. Geen Sequoia, maar Tioga pas en meer dagen Yosemite. En toch de auto vanaf LV ipv SF vanwege DV en de Tioga pas. We hebben wel leuke camps gezien in Yosemite waar je een tent(huisje) kunt huren, dus toch een beetje camping gevoel.
Twijfel is nu nog of we nog een dag Los Angeles doen en naar Universal gaan. Of een sportwedstrijd, dat wil mijn man graag.
Acco's en campings moeten we nog gaan uitzoeken, maar dan gaan we zeker ook naar jullie tips kijken.

Dag Wat
1 Aankomst in Las Vegas
2 Camper ophalen, rijden naar Zion (268 km)
3 Zion
4 Zion
5 Zion NP - Bryce Canyon NP (136 km)
6 Bryce Canyon NP - Capitol Reef NP (207 km)
7 Capitol Reef NP - Arches NP (228 km)
8 Arches NP
9 Arches NP - Monument Valley - Page (248+195 km)
10 Page
11 Page - Grand Canyon (214 km)
12 Grand Canyon
13 Grand Canyon - Las Vegas (447 km). In Las Vegas Camper inleveren
14 Las Vegas
15 Auto ophalen, rijden naar Death Valley NP (250 km)
16 Death Valley NP - Tioga pas (359 km)
17 Tioga pas - Yosemite NP (118 km)
18 Yosemite NP
19 Yosemite NP - San Francisco (320 km)
20 San Francisco
21 San Francisco
22 San Francisco - Monterey (200 km)
23 Monterey - San Simeon (146 km)
24 San Simeon - Santa Barbara (219 km)
25 Santa Barbara - Los Angeles (161 km)
26 Los Angeles
27 Vertrek naar huis
28 Thuis
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis W&WnaarAmerika: 28 dagen West Amerika camper en auto

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niets van campers, maar is het niet zo dat je de camper voor een bepaald tijdstip moet inleveren? Als je vanaf de GC komt zal dat lastig worden. En het is jammer als je je erg moet haasten die dag.
Het is jammer om wel naar Arches te gaan maar geen tijd te hebben voor de andere bezienswaardigheden daar. Het kan wel zo, maar zonder Arches heb je wat meer tijd, voor bijvoorbeeld Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon, en dan de mooie rit naar Monument Valley.
Bedoel je bij dag 16 met Tioga Pass Lee Vining of iets in de omgeving? Of wil je dan al een stuk het park inrijden?

Je zou dan ook ene extra dag Yosemite kunnen doen; met de vallei, Glacier Point en de Mariposa Grove is 2 dagen niet ruim.
Welke accommodatie had je gezien, wel iets in het park? Zonder accommodatie in het park heb je een toegangsreservering nodig.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis W&WnaarAmerika: 28 dagen West Amerika camper en auto

Bericht door paulr »

Hoi,

Aan de hand van je route heb ik dan toch nog de volgende opmerkingen en tips:
- Zion: ik denk dat je de 3e nacht Zion verderop in je schema beter kan gebruiken. Met 2 nachten kun je voldoende doen. Je hebt namelijk de laatste ochtend óók nog, want als je om een uur of 4-5 aankomt in Bryce is dat prima... Je kunt die nacht dus beter besteden in Yosemite.
- Arches: eens met Marianne dat je niet alleen voor Arches naar Moab moet ''omrijden''. Ik zou het dus het volgende adviseren
dag x: Capitol Reef - via Goblin, naar Arches. Eind van de dag inchecken op Devils Garden Campground (evt avondwandeling naar Delicate Arch, lampje mee voor de terugweg na de zonsondergang)
dag y: ochtend Arches en in de loop van de dag naar Moab (camping Sun Outdoor in het dorp, met zwembadje en dorp en restaurants op loopafstand, ook wel eens lekker om niet altijd de camper te hoeven gebruiken.
dag z: Moab ''rustdag'' en een half dagje Canyonlands (of wellicht aktiviteit zoals raften)
dag xx: programma vervolgen via MV naar Page

Dan GC: ik snap de overweging dat je tijd wilt inruimen voor de helicoptervlucht. Echter de rit vanuit Page is maar kort. Je hebt eind van de dag of de avond (zonsondergang) dan voldoende tijd voor wandeling langs de rim. De volgende ochtend doe je de helicoptervlucht. Dat duurt al met al een uurtje of 2-3. Dus 1 nacht zou echt voldoende zijn, verder is er in die omgeving namelijk niet veel om je mee te vermaken.

Wat Marianne zegt over het inleveren van de camper klopt ! Dat doe je doorgaans vóór 10 of 11 uur. Of je hebt een Early Bird bijgeboekt ?
Ik zou dus ná de helicoptervlucht richting LV rijden en daar de laatste nacht camping doen. Lange rit, maar wel te doen. Je kan die avond evt via de autoverhuur rijden (neem aan bij de airport gaat huren) en alvast je auto oppikken. De volgende ochtend rij je met camper en auto naar de camperverhuurder voor inlevering. Dan met auto naar je hotel. Wij hebben dit op deze wij al meerdere keren gedaan. Erg relaxte manier.... Kost je een dagje autohuur extra, maar openbaar vervoer of shuttlebusjes van de camperverhuurder kost je heel veel tijd !

De keuze om camper in te leveren in LV ipv SF snap ik wel! Wél goed idee om dan idd naar Curry of andere tent in Yosemite te kijken. Zijn die al boekbaar nu ? zo ja, dan zou ik snel zijn...

En over LA: ik denk dat je de jongens een dag Universal niet kan onthouden, dan moet paps maar ergens anders naar een sportwedstrijd :lol:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis W&WnaarAmerika: 28 dagen West Amerika camper en auto

Bericht door Martin & Marianne »

paulr schreef:
01 okt 2022, 16:25
Wél goed idee om dan idd naar Curry of andere tent in Yosemite te kijken. Zijn die al boekbaar nu ? zo ja, dan zou ik snel zijn...
Ja, een jaar van de voren al. Zie www.travelyosemite.com voor de mogelijkheden.
Ik vind Housekeeping Camp erg leuk (met picknicktafel en vuurring), maar die is meestal vol. Curry Village is ook prima.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer