Na vele (corona)jaren dromen is het eindelijk zover: we hebben deze week onze tickets voor Amerika geboekt. 30 dagen Westkust volgende zomer, kan niet wachten! Het is een reis die mijn vriend en ik 12 jaar geleden al eens deden zonder kinderen; toen al zeiden we dat we het terug wilden doen als er ooit kinderen waren. Onze (enthousiaste en avontuurlijke) zonen zullen tegen volgende zomer 11 en 8 zijn, dus nu maken we er werk van!
Ik ben al een hele tijd bezig met de planning van de route, en heb al gigantisch veel inspiratie opgedaan op deze site (waarvoor dank), maar voor we echt overnachtingen beginnen boeken, leg ik jullie héél graag eens het voorlopige schema voor. Heb hier en daar toch ook nog wat vragen of twijfels, waar jullie me hopelijk mee kunnen verder helpen.
Alvast héél erg bedankt voor alle hulp en feedback!
Groetjes, Marie.
Dit is onze voorlopige high-level planning:
18/07 – vlucht naar Las Vegas – overnachting (net buiten) Las Vegas
19/07 – Valley of Fire + Trip naar Zion – overnachting Zion
20/07 – Zion + Trip naar Bryce Canyon – overnachting Bryce Canyon
21/07 – Bryce Canyon + Trip naar Lake Powel – overnachting Lake Powel/Page
22/07 – Lake Powel & Page – overnachting Lake Powel/Page
23/07 – Antelope Canyon + Trip naar Monument Valley – overnachting Monument Valley
24/07 – Monument Valley + Trip naar Grand Canyon – overnachting Grand Canyon
25/07 – Grand Canyon + Trip naar Sedona – overnachting Sedona
26/07 – Slide Rock NP + Route 66 – overnachting Kingman
27/07 – Las Vegas – overnachting Las Vegas
28/07 – Las Vegas – overnachting Las Vegas
29/07 – Door Death Valley rijden – overnachting Lone Pine (Mt Whitney)
30/07 – Bodie & Mono Lake – overnachting Lee Vining
31/07 – Yosemite – overnachting Yosemite
01/08 – Yosemite – overnachting Yosemite
02/08 – Yosemite – overnachting Yosemite
03/08 – Trip naar San Francisco – overnachting San Francisco
04/08 – San Francisco – overnachting San Francisco
05/08 – San Francisco – overnachting San Francisco
06/08 – Kust afrijden – overnachting in buurt van Monterey/Big Sur
07/08 – Kust afrijden – overnachting in buurt van Pismo Beach
08/08 – Trip naar Santa Barbara – overnachting in buurt van Santa Barbara
09/08 – Trip naar Los Angeles – overnachting Los Angeles
10/08 – Los Angeles – overnachting Los Angeles
11/08 – Los Angeles – overnachting Los Angeles
12/08 – Trip naar Palm Springs & Joshua Tree – overnachting Palm Springs
13/08 – Trip naar San Diego – overnachting San Diego
14/08 – San Diego – overnachting San Diego
15/08 – San Diego – overnachting San Diego
16/08 – vlucht naar België
En hier de vragen en twijfels waar ik nog mee zit:
- We huren een auto en zoeken hotels en motels onderweg. Is het zinvol om de auto in te leveren bij aankomst in San Francisco en dan een nieuwe te huren bij vertrek? Ik las dat je in San Francisco weinig kan doen met een auto (+ duur om te parkeren), en we vertrekken en landen zowieso al op verschillende luchthavens, dus die extra kost hebben we toch?
- Het is een beetje een bewuste keuze om de vakantie nogal stevig te beginnen (elke dag een park

- Voor Valley of Fire en Zion heb ik nu telkens 1 dagje voorzien. Is dat te kort en kies ik beter 2 dagen Zion zonder Valley of Fire? Ik deed het vooral om te vermijden dat we in de voormiddag het drukke Zion moeten binnnenrijden, misschien liever daar s’avonds toekomen en overnachten?
- Ik keek al eens rond om in Lake Powel een bootje te huren voor een dag. 12 jaar geleden deden we een georganiseerde boottrip en daar vonden we allebei weinig aan. Te lang en te weinig actief. Maar de prijzen zijn énorm duur! Iemand die dit deed en mening kan delen of het de moeite is? Wat zijn alternatieven (naast het bezoeken van de dam, dat zullen we sowieso wel doen)? Zijn er leuke strandjes waar je heen kan zonder uren in de hitte te moeten stappen (als er volgend jaar nog water in het meer staat natuurlijk

- Monument Valley: hier twijfel ik écht over! Hebben we 12 jaar geleden ook niet gedaan, en is echt een heel eind omrijden, maar ik lees wel enorm veel positieve dingen. Iemand ervaring met jonge kinderen?
- Ik las dat je kan paardrijden in Bryce Canyon. Iemand ervarin mee met jonge kinderen?
- Is het in Bryce Canyon & Grand Canyon qua afstand doenbaar om buiten het park te logeren? Of verlies je dan enorm veel tijd (files)?
- Ik wil écht heel heel graag langs Death Valley rijden, maar mijn vriend vindt dat wat gekkenwerk met 2 kinderen. Wat denken jullie? We zouden niet logeren maar doorrijden tot Lone Pine.
- Voor Yosemite kan ik nog een plekje vinden in het tentenkamp in Curry Village. Wij zijn absoluut geen kampeerders maar onze kinderen zijn hier superenthousiast over. Nu vraag ik me wel af of dat wat veilig is met jonge kinderen? Er zitten daar beren

- Iemand ervaring met rafting (met kinderen) in Yosemite in augustus? Ik lees dat het in het park zelf in augustus waarschijnlijk niet mogelijk is wegens te weinig water, maar vaak nog wel meer oostwaarts, in Mariposa?
- San Francisco: is Alcatraz de moeite met jonge kinderen? Ik las dat er ook audiogidsen in het nederlands zijn?
- LA: we overwegen een bezoek aan Universal Studios, maar amai die prijzen

- San Diego: heeft iemand in de buurt van San Diego al eens een initiatie surfen (met jonge kinderen) gedaan? Het is iets dat we graag als gezin eens willen doen, maar weet niet of het daar wel de geschikte plek voor is?
- Last but not least: ik ben zeker dat er hier fotografen ook meelezen. Ik ben zelf (amateur)fotograaf en sleur mijn stevige fullframe Canon en bijhorende zware lenzen overal mee naartoe, maar ik vrees dat ik het me in Amerika ga beklagen. Wil echter wel graag deftige foto’s trekken. Met welke camera’ en lenzen reizen jullie? Tevreden van?