Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is wel mooi voor de periode dat jullie gaan.
Ik denk dat een extra dag Page niet gek is; dat geeft je ook meer tijd bij de Grand Canyon want je hoeft dan pas aan het eind van de dag richting Page te rijden. En dan Horseshoe Bend onderweg bezoeken? De volgende dag kun je naar Antelope Canyon, Lake Powell, de Glen Canyon dam etc. En de dag erop kun je vroeg vertrekken naar Bryce - met misschien onderweg nog wandeling de Toadstool hoodoos.
In die tijd van het jaar is een bezoek aan Valley of Fire ook mooi, daar zou je dan in de buurt kunnen overnachten zodat je daar de mooiste uren van de dag hebt.
Ook nog een idee: een overnachting in of vlak bij Death Valley zodat je tussen LV en LA de tijd hebt om door het park te rijden.
Starten in LA en eindigen in LV is geen optie? Als je niet naar Death Valley wilt scheelt je dat een dag rijden.
Is er nog accommodatie te vinden in bijvoorbeeld Grand Canyon Village?

De dagen lopen niet helemaal goed, klopt het zo wel? (Als je de datum en dag in een aparte kolom zet kun je het naar beneden door kopiëren en gaat het altijd goed.)

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door jojostravelusa »

Roning schreef:
24 sep 2022, 10:20
Eerlijk gezegd zien we liever alles een beetje dan dat we maar een klein stukje zien maar dat is onze bewuste afweging. Veel mensen zullen ons misschien voor gek verklaren.
Nee hoor, wij niet. Wij hebben dezelfde instelling. Voor kilometers zijn we niet bang. Wij gaan altijd met een camper en dan willen we wel de laatste nacht in de buurt van het inleveradres zitten, maar meestal vliegen we 's avonds pas, dus hebben we dan nog (bijna) een hele dag om dingen te doen. Dus huren we een auto en gaan aan de rit :D
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Roning »

Martin & Marianne schreef:
18 nov 2022, 14:58
Dit is wel mooi voor de periode dat jullie gaan.
Marianne
Dank je! Las Vegas is echt heel veel duurder dus dat vind ik zonde.
Extra dag Page is wel een goed idee ja, even wat rust. Horseshoe bend willen we inderdaad onderweg doen. En we willen ook zeker naar VoF maar we dachten dat op de weg naar Zion naar Las Vegas te doen? Uren wandelen lukt ons toch niet dus een kort bezoek zou prima zijn. Of is dat krap? Ik heb nog niet de tijd gehad om alles precies uit te zoeken.
Bij Yavapai Lodge is nog plek dus daar zouden we dan graag willen overnachten. Angels Lodge is geen plek meer.

Het is alleen wel veel rots en rood steen. Is er nog een mooi groen park dat we mee kunnen nemen in de route?

Oh goed gezien van de datum dat heb ik niet goed geknipt en geplakt :D

Groetjes Inge
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk nog eens goed naar de dagen, is die extra dag er wel? Hoelang wil je in LA blijven?
Roning schreef:
18 nov 2022, 14:14
De kinderen vinden het wel heel jammer we nu geen sequoia bomen gaan zien. Die staan niet ergens anders op de route zeker?
Je zou via Sequoia NF kunnen rijden, maar ik weet niet hoe toegankelijk dat is in die tijd van het jaar. Kijk voor sequoia-groves eens op www.redwoodhikes.com, en dan naar Giant sequoia's gaan (links onderaan). De trail of 100 Giants zou wellicht een optie kunnen zijn.

Ik zou zelf een dag minder uittrekken voor het stuk tussen LA en de Grand Canyon. Ik zie nu pas dat je daar nog een overnachting in Williams hebt staan; bij mijn voorstel om twee nachten Page te doen zou die overnachting er wel uit kunnen.

Een overnachting bij VoF hoeft niet te betekenen dat je méér tijd aan het park besteedt, maar de indeling wordt anders. Je hebt dan ook meer tijd voor Zion en je bent eerder in Las Vegas. Kijk eens naar de North Shore Inn.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 18 nov 2022, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Roning »

jojostravelusa schreef:
18 nov 2022, 15:01
Roning schreef:
24 sep 2022, 10:20
Eerlijk gezegd zien we liever alles een beetje dan dat we maar een klein stukje zien maar dat is onze bewuste afweging. Veel mensen zullen ons misschien voor gek verklaren.
Nee hoor, wij niet. Wij hebben dezelfde instelling. Voor kilometers zijn we niet bang.
Ja precies, dat is een afweging. Wij zijn ook niet bang voor veel kilometers. Alleen het oorspronkelijke plan vond ik toch wel erg veel voor onze peuter/kleuter. Ik zou graag net iets meer niks-doe-tijd willen hebben :wink:
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door paulr »

Hoi,
Aardige suggestie wel van Marianne als je per se de sequoia's wilt zien.
Hoe laat land je op LAX ? Als dat bijtijds is zou je direct de stad uit kunnen rijden naar het noorden en na bijvoorbeeld een uurtje rijden een hotel kunnen pakken. De volgende ochtend heb je tóch last van een jetlag en kun je dus lekker vroeg naar de sequoia's rijden. Vervolgens rij je die dag een stuk richting de GC. Vervolgens pak je je route op zoals beschreven. Palm Springs doe je dan aan het eind van de vakantie, gevolgd door LA.
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Roning »

Martin & Marianne schreef:
18 nov 2022, 15:23
Kijk nog eens goed naar de dagen, is die extra dag er wel? Hoelang wil je in LA blijven?

Ik zou zelf een dag minder uittrekken voor het stuk tussen LA en de Grand Canyon. Ik zie nu pas dat je daar nog een overnachting in Williams hebt staan; bij mijn voorstel om twee nachten Page te doen zou die overnachting er wel uit kunnen.

Een overnachting bij VoF hoeft niet te betekenen dat je méér tijd aan het park besteedt, maar de indeling wordt anders. Je hebt dan ook meer tijd voor Zion en je bent eerder in Las Vegas. Kijk eens naar de North Shore Inn.

Marianne
Ja die extra dag is er inderdaad. Ook nu ik de dagen goed heb ingevuld :wink:

Extra dag Page en dan Williams overslaan klinkt goed. Alleen vanaf Palm Springs naar Grand Canyon Village is wel een flink eind van 700 km maar goed de dag erna hebben we dan de hele dag bij de Grand Canyon. Of we moeten ergens anders overnachten dan Palm Springs, wat is een ander gezellig plaatsje met tropische sfeer?

En wat je zegt over VoF heb je helemaal gelijk in. Het is een andere verdeling van tijd. Ik ga er nog eens naar kijken.
Ik vrees alleen dat overnachtingen die we al geboekt hebben flink wat duurder zijn geworden dus ik moet even kijken wat de schade is onderaan de streep en of we dat de moeite vinden.
En ik heb pas zondag tijd om er naar te kijken :shock: Ik zou het liefst de hele nacht opblijven om het uit te pluizen :lol:

Ik snap alleen niet waarom we nu op net zoveel kilometers en reistijd uitkomen als bij onze oorspronkelijke reis :(
Het fijne is wel dat we geen overnachtingshotels nodig hebben, we gaan van bestemming naar bestemming.

Schermafbeelding 2022-11-18 om 17.00.59
Schermafbeelding 2022-11-18 om 17.00.59.png
Schermafbeelding 2022-11-18 om 17.00.59.png (62.35 KiB) 1070 keer bekeken
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Roning »

paulr schreef:
18 nov 2022, 16:25
Hoi,
Aardige suggestie wel van Marianne als je per se de sequoia's wilt zien.
Hoe laat land je op LAX ?
Hoi Paul,

Ja sequoia's staan wel hoog op het lijstje :D

Maar jij zou hem dus andersom rijden? Vind ik ook wel een idee!
Wij dachten juist eerst naar Palm Spring (of iets anders) voor een rustdag om even bij te komen van de reis en het tijdsverschil.

We zouden dan om 15 uur landen.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door paulr »

15.00 uur landen is waarschijnlijk ca 16.30 uur auto oppikken... en 10 uur tijdsverschil. Maar ja, direct naar bed moet je ook niet doen, dus een uurtje (of 2) rijden en dan ergens eten en naar bed is wellicht geen slecht idee. Het is op een zaterdag, dus wellicht valt het verkeer mee. Je moet dan ff kijken. Op zondagochtend sta je vroeg op (wakker ben je toch...) en ga je naar de sequoia's. Het wordt wel een beetje wonderlijke route en je moet even kijken waar je dan op zondag weer uitkomt qua overnachting (waarschijnlijk ergens bij Needles/Laughlin)
image.png
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Roning »

Ik heb een aanvraag gedaan bij het autoverhuurbedrijf om de locatie van de huurauto te veranderen. Maar daar krijgen we pas maandag uitsluitsel over. Dus ik weet nu niet zo goed of ik het ticket al moet wijzigen.
Wat zouden jullie doen?
Eerst zekerheid over de huurauto? We hebben een full-size extra capacity SUV nodig en daar zijn er niet zo veel van.
Of eerst tickets wijzigen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Dat zijn geen zaken waar ik een uitspraak over durf te doen; misschien eens voorleggen in het vervoer-forum? Tot wanneer kun je de tickets nog aanpassen?

Ik heb natuurlijk wel een mening over de route; als je die sequoia-trail wilt doen zou ik dat op het laatst doen; dan heb je de meeste kans dat de wegen sneeuwvrij zijn en de paden enigszins begaanbaar. Rij bijvoorbeeld van Las Vegas via Death Vallay naar bijvoorbeeld Lake Isabella. En dan op weg naar LA via de sequoia's. Mocht het weer het niet toelaten dan kun je rechtstreeks naar LA rijden. Ook niet verkeerd. Je kunt dan de overnachting nog aanpassen, bijvoorbeeld Lone Pine in plaats van Lake Isabella.

Marianne
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Roning »

Keuzes, keuzes.

Ik heb ineens toch nog een andere optie gevonden die me erg aanspreekt. En dat is heen vliegen op San Francisco en terug vanaf Las Vegas. Dan kunnen we een soort L-vorm rijden an rijden we een stuk minder kilometers :D
Het is wel meer bijbetalen dan de optie Las-Las maar wel meer voordelen denk ik🤔
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mij is die optie al eens langsgekomen. :wink: Lijkt me niet gek.
Ik zie dat ik je reactie van gisteren had gemist, met Three Rivers erin. Dat betekent dat je toch naar Sequoia NP gaat in de LA-LA optie? het maakt het begin wel wat gehaaster.

Plak je routes het liefst hier als tekst, dan kunnen we daar zo nodig makkelijk iets in wijzigen.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door josea »

Roning schreef:
13 okt 2022, 16:52
Even een update. Ik blijf maar puzzelen met de route. Achteraf gezien was een L vormige route handiger geweest, San Francisco via LA naar Las Vegas of andersom.
Ik dacht dus dat een L-vorige route al eerder je wens was (zoals bleek uit je post hierboven), ik begreep niet goed waar nu opeens LA - LA vandaan kwam…
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Roning »

Ik snap jullie verwarring, soms snap ik het zelf ook niet helemaal meer :lol: maar ik neem jullie even mee in mijn gedachtenkronkels.
Op basis van jullie opmerking dat we wel heel veel hooi op onze vork namen heb ik destijds gekeken naar anders mogelijkheden qua vluchten. Een L-vormige route leek me het meest logisch maar bij aankomst op of vertrek van Las Vegas moesten we echt veel bijbetalen (+ >1.500) op onze bestaande tickets SFO - LAX dus toen hebben we het maar zo gelaten.

Maar de laatste tijd begon ik steeds meer te twijfelen over de route dus ben ik gisteren toch weer opnieuw gaan kijken.
Om het rustiger te maken moesten we of Zion laten vallen of San Francisco en Yosemite. Dat laatste levert natuurlijk het meest tijdwinst en km op dus vandaar de optie LAX - LAX. Maar toen kon ik maar niet aan het idee wennen om Yosemite te skippen. De optie van Marianne gaf de mogelijkheid om toch Sequoia's te kunnen zien maar kost toch ook behoorlijk wat tijd en kilometers.
Vervolgens kwam ik tot mijn verbazing toch een redelijk betaalbare optie (+ 400) tegen voor terugvliegen vanaf LAS dus kwam de L-vormige route SFO - LAS weer in beeld.

Snappen jullie het nog..... :lol:

@Martin & Marianne Jouw optie van Lone Pine naar Lake Isabella vind ik ook leuk en dan houden we de opties open. Maar ik denk dat SFO - LAS de meeste rust geeft, het meest logisch en het minste kilometers is.
Die route ziet er ongeveer zo uit dan.

Amsterdam - San Francisco
San Francisco
San Francisco - Yosemite
Yosemite
Yosemite Oakhurst - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - Palm Springs
Palm Springs - Williams
Williams - Grand canyon Village
Grand canyon Vill. - Page
Page - Zion
Zion
Zion - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - vliegveld LAS

In totaal "maar" 2200 km en 23 uur rijden.
Ik vind het middenstuk alleen wel erg onrustig dus ik moet nog even kijken hoe ik dat oplos. Ik heb alleen (heel stom) in Williams een niet annuleerbaar hotel geboekt en die zullen waarschijnlijk eerder geneigd zijn om te zetten naar een andere datum dan annuleren.

Dank jullie wel weer! Groetjes Inge
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Roning »

Ik heb inmiddels de bevestiging dat de auto gewijzigd kan worden dus ik ga de ticktets omboeken naar SFO - LAS. Ik denk dat dat de meest logische route is met de beste verdeling. Van het weekend ben ik natuurlijk verder gaan puzzelen en het het advies verwerkt om de afstand LA naar Grand Canyon anders in te delen. Ik denk dat dit een goede verdeling is. Wat vinden jullie?
Ik heb een extra Los Angeles gedaan omdat we ook 1 dag Universal gaan doen en anders te weinig tijd overhouden voor de rest. Verder kunnen we nu s ochtends wegrijden uit LA en dat lijkt qua file beter dan eind van de dag vertrekken.
Palm Springs eruit gehaald en nu rijden we via Lake Havasu of Needles naar Grand Canyon Village. Ik heb Williams kunnen annuleren dus we slapen in het park.

Amsterdam San Francisco
San Francisco
San Francisco - Yosemite
Yosemite
Yosemite Mariposa - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - Lake Havasu
Lake Havasu - Grand Canyon village
Grand canyon - Page
Page - Zion
Zion
Zion - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas vliegveld LAS
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi!
Ik heb geen ervaring met Lake Havasu City. Je zou misschien nog iets verder kunnen rijden die dag.

Marianne
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Roning »

Lake Havasu ziet er echt heel leuk. Kunnen de kinderen mooi even zwemmen en kunnen we even een middagje chillen :) . Of denk jij dat bijvoorbeeld Kingman haalbaar zou zijn?

Ik ben echt heel blij met jullie hulp! Het kostte me wat moeite om van mij oorspronkelijke plan af te stappen en het nodige gepuzzel met tickets en de route maar ik ben er door jullie tips en opmerkingen anders naar gaan kijken.
Uiteindelijk hebben we nu een route waar ik echt een goed gevoel bij heb! :clap:

Groetjes Inge
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Old Faithful »

Roning schreef:
21 nov 2022, 11:25
Palm Springs eruit gehaald en nu rijden we via Lake Havasu of Needles naar Grand Canyon Village.
Wil je die dag door Joshua Tree N.P. rijden?
De snelste route is via I-40, overnachten kan dan in Needles of Kingman. Overnachten in Kingman heeft als voordeel dat je iets meer tijd hebt voor de Grand Canyon. Je kunt eventueel via Oatman rijden, al wordt het tijdverschil met de route via Joshua Tree N.P. dan wel minder.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Roning »

Dank je!

Nee we gaan niet door Joshua Tree.
Ik vind het wel fijn om op tijd ergens aan te komen waar de kinderen nog even kunnen zwemmen en niks doen :wink:

Waarom zou ik via Oatman rijden? Is dat een mooie route?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer