Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Roning: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Roning »

In een ander topic vroeg ik naar hotel tips, ik dacht dat mijn route nu wel had geperfectioneerd na hem keer op keer aangepast te hebben en dingen geschrapt te hebben. Maar toch waren er nog wat opmerkingen dus ik gooi hem er hier nog even in :D .
Wij reizen met onze 5 kinderen varierend in leeftijd van 17 jaar t/m 4 jaar. De oudste willen we graag de higlights laten zien, ook al is het maar kort (soms te kort) maar voor de jongste willen we het aantal uur in de auto per dag enigzins beperken.
Ik heb een enorm reisschema gemaakt en hem even ingekort om het voor jullie overzichtelijk te houden.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik had er eerst nog Death Vally tussen zitten maar dat zou een extra stop betekenen (en die kunnen we eigenlijk niet kwijt) of een hele lange rit van Fresno via DV naar LV en dat zie ik ook niet zo zitten.
We zullen het ook met deze 2 weken in de meivakantie moeten doen want de zomervakantie is geen optie (nooit).
Schermafbeelding 2022-09-22 om 11.46.00.png
In Yosemite slapen was erg duur zag ik (logisch) maar ik heb geboekt in Oakhurst, The Oakhurst Inn. Iemand nog een andere tip?
Bij Bryce, The Quality Inn Panguitch geboekt.
In Page is denk ik de keuze tussen Red rock motel, BW view of Lake Powel en Clarion Inn die ik in een ander topic als tip kreeg.
Na een dag Grand Canyon vanuit Page dacht ik vast een klein beetje richting Palm Springs te rijden zodat de rit de volgende dag naar Palm Springs niet zo lang is. Vandaar Kingman.
Palm Springs en Los Angeles vind ik lastig. In Palm Springs willen we graag iets luxers dan een motel (natuurlijk geen 5* hotel maar iets met een tuin(tje), tropisch sfeertje, leuk zwembad) maar het is erg duur allemaal.
In Los Angeles is alles echt zoooo duur. We willen het liefst of in Hollywood of vlakbij Universal. Maar zelfs het hier vaak genoemde Magic Castle hotel is meer dan 1.000 euro voor 2 nachten, 2 kamers. Of zijn dat normale prijzen?
Vast bedankt voor jullie hulp!
Laatst gewijzigd door Roning op 22 sep 2022, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een erg drukke reis, maar het is lastig om er wat meer rust in te krijgen.
Als je een direct vlucht hebt naar SFO moet je daar door Immigrations. Verder ben je tijd kwijt met het ophalen van de auto. Voordat je in je hotel bent is het zeker 5 uur PM plaatselijke tijd. Dat betekent dat het voor je gevoel middernacht is. Ik kan me niet voorstellen dat je dan nog iets gaat doen. De volgende dag rij je naar Yosemite, dus je hebt voor SF maar een ochtend.
Een volle dag Yosemite is niet ruim, dat heb je voor alleen de vallei wel nodig. Probeer iets te vinden in het park of in El Portal zodat je zo weinig mogelijk reistijd hebt. Twee locaties kan ook, voor de tweede nacht is Wawona of Oakhurst niet gek.
Van Yosemite naar Las Vegas via Death Valley is maar 2 uur langer dan via de rechtstreekse route. Naar mijn idee is DV wel de moeite en die 2 uur waard. Je moet dan niet in Fresno overnachten maar wat verder; in je andere topic had ik al Lone Pine genoemd. Fresno is alleen handig als je nog een volle dag in Yosemite wilt verblijven.
Voor Zion is er weinig tijd; wil je er alleen doorheen rijden of ook nog Zion Canyon in? Je kunt ook overwegen om wel naar Zion te gaan en Bryce over te slaan. Op deze manier zie je eigenlijk van beide parken te weinig.
Voor Page is de tijd dan wel weer ruim, wat je daar hebt gepland kan ook in een middag en ochtend.
Bij de Grand Canyon schrijf je dat je een dag Grand Canyon hebt. Is wellicht ook niet nodig, maar realiseer je wel dat je die dag alleen aan reistijd al ruim 5 uur kwijt bent. En je mist nu de mooiste uren in het park.
Joshua Tree is mooi om doorheen te rijden maar zal niet het hoogtepunt van de vakantie zijn. Ik zou me beperken tot 1 nacht Palm Springs en dan wat meer tijd nemen onderweg of in LA. Bedenk dat je voor Universal studios een volle dag nodig hebt. Ik zou daar niet alleen voor een ochtend naar toe gaan.
Er is weinig in te korten als je de parken ten oosten van as Vegas wilt meenemen, ik zou zelf wat kleine aanpassingen maken:

za 22-apr naar SF
zo 23-apr SF
ma 24-apr SF - Yosemite
di 25-apr Yosemite
wo 26-apr Yosemite - Lone Pine (of Fresno/Bakersfield)
do 27-apr Lone Pine - Las Vegas (via DV, of onderlangs)
vr 28-apr Las Vegas
za 29-apr Las Vegas - Zion
zo 30-apr Zion
ma 1-mei Zion - Page
di 2-mei Page - Williams
wo 3-mei Williams - Palm Springs
do 4-mei Palm Springs - LA
vr 5-mei LA
za 6-mei LA - vlucht

Je kunt ook overwegen om het echt een stuk rustiger te doen, en de parken ten oosten van Las Vegas te laten vallen. Die kun je dan een volgende meivakantie doen, in een rondje Las Vegas. Voorbeeld:

22-apr naar SF
23-apr SF
24-apr SF
25-apr SF - Yosemite
26-apr Yosemite
27-apr Yosemite - Sequoia
28-apr Sequoia
29-apr Sequoia - Lone Pine
30-apr Lone Pine - Las Vegas
1-mei Las Vegas
2-mei Las Vegas - Palm Springs
3-mei Palm Springs - LA
4-mei LA
5-mei LA
6-mei LA - vlucht

Je kunt ook eerst naar Monterey om nog iets van de kust te zien, en dan naar Yosemite (en Sequoia overslaan).

Marianne
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Roning »

Martin & Marianne schreef:
22 sep 2022, 12:43
Ik vind het een erg drukke reis, maar het is lastig om er wat meer rust in te krijgen.
Marianne

Ik vind het ook een drukke reis maar Bryce is het enige uit deze reis dat ik zelf nog niet gezien heb dus die wil ik er toch wel graag in.
Het enige dat ik wil doen op de aankomst dag is misschien even over de Golden Gate Bridge rijden. Verder verwacht ik niet veel te doen inderdaad. En een ochtend in ST moet maar genoeg zijn, we hebben nou eenmaal niet langer helaas.
We kunnen yosemite niet langer doen want ik wil niet in het weekend in Vegas zijn.
Ik denk inderdaad dat we na de ochtend mariposa grove doorrijden tot na Bakersfield. Of wellicht nog iets verder?

Zion wilde ik eigenlijk alleen doorheen rijden ☹️

Page is inderdaad ruim maar we komen pas laat aan. Dan hebben we 1 dag in Page en vertrekken dan vroeg weer naar de Grand Canyon. Of zou jij dan in GC slapen en de volgende dag 7 uur moeten rijden naar Palm Springs 😳?

Joshua tree zouden we ook prima over kunnen slaan. Die doen we alleen als er tijd is.

We vertrekken donderdag 4 mei vroeg uit Palms springs zodat we bijna de hele dag in Universal hebben. Die ochtend op 5 mei is bonus😊.

Pfff wat een puzzel hè.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door IngridUSA »

Oef, pittig! Van SF naar Oakhurst is 4 uur rijden. En de volgende dag van Oakhurst naar de vallei is ook al anderhalf uur voordat je er bent (en dan heb je nog geen file).

Verder lees ik in je andere topic dat je gehoord had dat Bryce mooier is dan Zion. Buiten de vraag of dat waar is :wink: denk ik dat je niet helemaal op de hoogte bent van de grootte van deze parken alsmede van Yosemite (dat is zeg maar 20x zo groot als Bryce). Dat is niet met elkaar te vergelijken. Voor Bryce heb je inderdaad geen hele dag nodig, maar in Zion en Yosemite eigenlijk wel minimaal 2.

De eerste route van Marianne vind ik een mooi alternatief. Op deze manier is het voor alle kinderen een geweldig mooie reis met veel afwisseling. Ik raad je aan om eens wat reisverslagen te lezen en daar uit te halen wat voor jullie leuk is om te doen en zo een mooie route samen te stellen.
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Roning »

IngridUSA schreef:
22 sep 2022, 13:23
Oef, pittig!
De eerste route van Marianne vind ik een mooi alternatief. Op deze manier is het voor alle kinderen een geweldig mooie reis met veel afwisseling. Ik raad je aan om eens wat reisverslagen te lezen en daar uit te halen wat voor jullie leuk is om te doen en zo een mooie route samen te stellen.
Poeh jullie zeggen dat het te veel is moet ik toch nog maar eens gaan knippen. Ik heb overigens al heel wat verslagen gelezen maar hoe meer ik lees hoe meer ik wil doen 🤣. Maar dat past natuurlijk niet in 1 reis.
Bedankt voor het meedenken! Is Death Valley echt een must see? De kinderen “hoefden” er niet perse heen 🤔
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door IngridUSA »

Het is niet nodig (en niet toegestaan) om te quoten als je reageert op een bovenliggend bericht :wink:

DV vind ik persoonlijk een van de meest mooie en bijzondere parken, dus ik zeg ja; en zeker in de periode dat jullie gaan!
Kijk eens op google afbeeldingen wat je daar allemaal kan zien zoals bijvoorbeeldd artist drive. De reis is er verder natuurlijk niet alleen voor de kinderen hè...
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Roning »

Oh sorry. Ik dacht je niet hele berichten mocht quoten maar wel stukjes. Maar hoe weet degene die het bericht heeft achtergelaten dan dat er gereageerd is?

Death Valley erin en Bryce Canyon eruit dus als ik het goed begrijp?
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Roning »

Nav de reacties heb ik wat aanpassingen gedaan. Ik wil Las Vegas ivm het weekend niet verder naar achter schuiven.
Page kan wel een dag af denk ik dan. Palms Springs willen we wel graag behouden zo.
Met pijn in mijn hart heb ik Bryce laten vallen. Het lijkt zo stom om het niet " even" mee te pakken als je er toch "vlakbij" bent. Maar ja, keuzes he.
Het lijkt me alleen erg ver om vanuit Yosemite nog naar Lone Pine te rijden aangezien we graag in de ochtend nog naar Mariposa Grove willen?
Zat 22-04 San Francisco 14.30 uur
Zon 23-04 San Francisco – Yosemite
Maa 24-04 Yosemite
Din 25-04 Yosemite – Lone Pine (DV)
Woe 26-04 Lone Pine – Las Vegas
Don 27-04 Las Vegas
Vrij 28-04 Las Vegas – Zion
Zat 29-04 Zion
Zon 30-04 Zion - Page
Ma 01-05 Page – Kingman
Di 02-05 Kingman – Palm Springs
Wo 03-05 Palm Springs
Don 04-05 PS- Los Angeles
Vrij 05-05 LA
Zat 06-05 LA

Een nog rigoureuzere optie zou zijn om niet op San Francisco te vliegen maar op Las Vegas. Het stukje SF en Yosemite zouden we dan schrappen, dat ligt best wat uit de route maar SF willen de tieners dan wel weer graag doen. Dilemma's....

Oh en laatste vraag: welk park is makkelijker lopen met een kleuter van 4 jaar? Zion of Bryce?

Bedankt voor jullie hulp!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door paulr »

Ik had al willen reageren in je andere topic dat de route die wilt gaan doen veel te veel hooi op je vork is. Maar nu je er ook echt een vraag over stelt zal ik je mijn mening/advies geven... Het klinkt hard, maar je probeert een reis van 3-4 weken in 2 weken te proppen. Dit gaat ertoe leiden dat je vooral en de auto zal zitten en uiteindelijk niks zal zien !
Er zijn dus een paar mogelijkheden:
SFO-LAS en niet naar LA voor Universal
LAS-LAX en dus SF en Yosemite laten vallen, maar wel afsluiten in Universal
SFO-LAX, Yosemite meepakken en vervolgens de kustroute doen en de kinderen (en jezelf) blij maken met Universal...
Als je de route zo houdt als in je voorstel, dan ben je dus inderdaad op zoek naar slaapplaatsen op onhandige en minder mooie locaties, omdat je het eenvoudigweg niet gaat halen anders.
Ik denk dat je lijstje moet maken van wat je echt wilt gaan zien en doen en die een cijfer gaat geven. Tel vervolgens de cijfers waarbij je kangs bovenstaande routes komt en de hoogste wint ! :)
Als je dat gedaan hebt kunnen we vervolgens advies geven en bijschaven en tips voor accommodaties geven...
Sorry...maar keuzes maken hoort helaas bij een USA rondreis.
Paul
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ging ervan uit dat de vluchten al vastlagen, maar als dat niet zo is kun je natuurlijk een veel betere route in elkaar zetten, met minder parken/steden, maar wel met voldoende tijd per park/stad.
En ja, je kunt dan niet alles doen, maar dat doe je met deze route ook niet.
Kijk eens in dit topic voor wat mogelijke routes.

Marianne
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Roning »

We hebben de tickets al gekocht inderdaad. Maar ik heb vandaag gebeld en we kunnen ze nog omboeken. Dit kost het prijsverschil maar dat is maar paar tientjes.

Het probleem is dat we het liefst alle 3 de steden doen. Dat is een wens van de kinderen. We gaan niet nog eens zo’n reis maken dus ik probeer er inderdaad zo veel mogelijk in te proppen 🤣. Misschien kunnen we nog beter vanaf SF naar LA rijden over de highway 1 dan eindigen in Las Vegas? Dan missen we alleen Yosemite. Ik heb geen idee wat we dan missen want ik ben nog nooit in Yosemite geweest. Ik weet wel dat het daar heel erg koud is in april 🤣
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door paulr »

Wij zijn 25 jaar lang in Europa op vakantie geweest. En wij dachten 7 jaar geleden ook maar 1 x zo'n reis in de USA te maken... inmiddels hebben we er (samen met Canada) al 7 achter de rug... 3 x zuidwest, 1 x canada, en 3 x florida/georgia/tennesee. Komend jaar starten we in Calgary en dan naar Yellowstone/Glacier en terug (slechts 2300 km in 24 dagen). Kortom, geniet van wat je wél kan doen/zien en probeer niet alles in 3000km te proppen in 2 weken !!
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Roning »

Dat lijkt me fantastisch Paul maar gezien het feit dat de oudste kinderen volgend jaar gaan studeren zit dat er voor ons financieel niet in. En wat ik eigenlijk bedoel is dat dit voor de kinderen de eerste keer is dat we naar Amerika gaan en het zal voor de oudste kinderen ook gelijk de laatste keer zijn dat ze mee gaan. Ze willen dus graag zoveel mogelijk zien. Bovendien hebben ze ook alle 5 andere wensen.
Ik begrijp dat we zullen moeten schrappen maar ik weet nog niet goed wat☹️
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door paulr »

Dat snap ik, maar onze 1e reis was ook toen onze kinderen net van de middelbare school kwamen en gingen studeren ! En 2 jaar geleden zijn we nog met hen geweest als “ afsluiting” van hun studietijd…kortom, er komen ook nog mooie jaren aan als ze ouder zijn. Nog 1 voorbeeld dan: qua kilometers en tijd probeer je in 2 weken van Amsterdam naar Berlijn naar Parijs naar Barcelona te rijden. Onderweg wil je de steden zien, de Alpen bekijken, aan de cote d’azur liggen en Europapark doen. Dat past simpelweg niet…
En onze ervaring is dat onze kinderen niet meer meegaan als we een “gewone” vakantie doen. Maar straks in november gaan we naar Oeganda en dan willen ze heeeel graag weer mee :lol: :lol:
Zoals gezegd, maak samen een lijstje en geef punten, dan is de keuze voor iedereen uitlegbaar en aanvaardbaar.
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Roning »

Haha ja dat zie ik inderdaad ook wel gebeuren dat de kids dan nog wel weer mee willen.
Bedankt voor je heldere uitleg! We hebben eerder samen in een week (we zouden naar Florida gaan maar dat moesten we vanwege orkaan Irma omboeken) een rondje gemaakt van LA-LV-Grand Canyon, Palms Springs en terug naar LA. Was pittig maar vond het wel te doen. Ik heb ook de voorbeeld route van dit forum en routes van diverse georganiseerde reizen ernaast gehad, daar zitten ze vaak nog krapper qua tijd. Vandaar dat ik dacht het wel ging lukken zo. Het beeld wat jij schetst is toch anders en ik wil ook niet gaan lopen haasten.

Stel dat we Yosemite schrappen? Daar twijfel ik het meest over omdat de Tioga nog niet open is en de temperatuur laag is. Die doe ik dan liever met Death Valley een andere keer.
Als we dan ook Bryce laten vallen zou het dan te doen zijn om van SF over Highway 1 naar LA te gaan en dan Grand Canyon, Page, Zion en via Las Vegas terug te vliegen?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door paulr »

Ik werk zelf bij een reisorganisatie en probeer steeds mijn collega’s te overtuigen dat ze kortere rondjes moeten samenstellen, hahahaha…
Jouw voorstel geeft al meer rust. Schrijf het weer eens uit op de manier die Marianne aangeeft. Denk daarbij aan het volgende:
- highway 1, dag of 2-3 voor uittrekken als je 17 Mile drive, wat korte wandelingen, een walvistour wil doen en het aquarium in Monterey wil bezoeken.
- Universal: zorg dat je er met de opening bent en bij sluiting weggaat. Je hebt echt de hele dag nodig ! PS naar Universal is 2 uur + files mogelijk 3-4 uur !
- Overig LA: lees je goed in en vraag jezelf dan af wat je echt wil zien. Tel reistijd door files altijd x 2 of x 3. Ik moet zeggen…LA is niet onze stad….
- Palm Springs: een must ? Aan de andere kant kun je vanaf PS wel in een keer naar GC rijden, dus wellicht 1 nacht niet gek…
- Grand Canyon: mooiste moment is de avond en vroege ochtend. Overweeg hier een duurdere overnachting. Kingman en Williams eigenlijk te ver weg….
- Page: prima 1 nacht als je direct uit GC komt, dan heb je voldoende tijd voor Antelope canyon en bezoek Horseshie Bend.
- Bryce: is niet te ver om en zeker doen als je daar nog niet geweest bent.
- Zion: kies voor Springdale (ivm shuttles en reistijd) en niet voor het saaie Huricane (ondanks dat verblijf daar goedkoper is.
Zoals gezegd, schrijf alles weer eens uit in je excel en zet daar dan de rijtijden, de tijden van het bezoek van iets, de activiteiten
in en de tijd die je kwijt bent aan af en toe wat boodschappen doen, koffie drinken, lunch halen/regelen etc…
Succes weer ! :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Roning schreef:
22 sep 2022, 23:55
Ik heb ook de voorbeeld route van dit forum en routes van diverse georganiseerde reizen ernaast gehad, daar zitten ze vaak nog krapper qua tijd.
Georganiseerde reizen zijn vaak erg druk maar de voorbeeldroute is - hoewel niet bijzonder ruim - goed te doen. Maar jij doet op de kustroute na dezelfde route maar dan in twee weken in plaats van drie.
Bedenk ook dat je met een groot gezelschap ook meer tijd kwijt voor alles dan wanneer je met z'n tweeën bent.
Roning schreef:
22 sep 2022, 23:55
Stel dat we Yosemite schrappen? Daar twijfel ik het meest over omdat de Tioga nog niet open is en de temperatuur laag is. Die doe ik dan liever met Death Valley een andere keer.
Als je van SF naar LA rijdt kun je kiezen tussen kust of Yosemite. Erg koud hoeft het niet te zijn in Yosemite. En qua watervallen zit je er goed in april. Maar het is wel jammer om de Tioga Pass te missen. En de Glacier Point Road is wellicht ook nog niet open.

Schrijf wat routes uit. Zet in je Excel een extra kolom zodat je een kolom hebt voor je start- én eindlocatie. En dan verwijs je in je startplaats naar de cel waarin je de eindplaats van de dag ervoor hebt staan. Zo hoef je maar 1 kolom te vullen en maak je ook geen fouten. Ik heb hier wel eens routes gezien die eindigden in plaats A en de volgende dag begonnen in plaats B.

Marianne
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Roning »

Mensen ik heb er van wakker gelegen vannacht. Zoveel informatie en meningen. De kinderen hebben we gevraagd wat ze echte heel graag wilden zien als we deze reis gingen maken. Nu zijn het totaal verschillende kinderen dus ze wilden ook allemaal iets anders. De een graag San Francisco, de ander Sequoia bomen, de 3e wil heel graag naar Universal en de 4e wil naar de Grand Canyon. Zelf ben ik Bryce nog nooit gezien dus daar wilde ik heel graag heen maar met nog een 4 jarige vraag ik me af of we daar überhaupt echt kunnen afdalen. Dus die heb ik er nu als eerste uitgeknipt. Yosemite twijfel ik al een poosje over. Vanwege de lage temperaturen en het feit dat Tioga dicht is en misschien zelfs Glacier Point Road, je kunt dan denk ik niet echt beleven zoals ik zou willen. Dus die doe ik liever samen met Death Valley een andere keer.
In Grand Canyon ga ik wel proberen in het park te overnachten dan. Alleen de reis van Grand Canyon naar Palm Springs is heel erg lang. Waarom Palm Springs? Omdat we daar zo heerlijk sfeer vinden hangen en een mooie plek om vanuit naar LA te rijden. Lijkt lang maar we komen pas laat in PS aan en vertrekken zondag weer vroeg.

Ik heb nu een alternatieve route gemaakt waarbij we iets meer tijd hebben per park. Met yosemite en Death Vally eruit kunnen we een dag langer in San Francisco blijven en Sequoia uitgebreid doen (hebben we toch Sequoia's). Met Bryce en 1 dag Page eruit kunnen we Zion ook goed doen. Stel dat we Zion ook schrappen kunnen we de Grand Canyon langer doen. Wat denken jullie?

Optie 1:
dag van naar
zat 22-04 Amsterdam - San francisco
zon 23-04 San francisco
ma 24-04 San francisco - Sequoia
din 25-04 Sequoia
woe 26-04 Sequoia - Las Vegas
don 27-04 Las Vegas
vrij 28-04 Las Vegas - Zion
zat 29-04 Zion
zon 30-04 Zion - Page
ma 01-05 Page - Grand Canyon
din 02-05 Grand Canyon - Palm Springs
woe 03-05 Palm Springs
don 04-05 Palm Springs - Los Angeles
vrij 05-05 Los Angeles
zat 06-06 Los Angeles - Vliegveld

Optie 2: het wijzigen van de tickets is geen optie meer want inmiddels moet ik 950 euro bijbetalen ipv een paar tientjes☹️

Ik ben benieuwd welke keuzes jullie zouden maken, weer bedankt voor de hulp!
Laatst gewijzigd door Roning op 23 sep 2022, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door IngridZw »

Als je de vliegtickets niet meer kunt wijzigen (behalve dat je dan veel geld moet toebetalen) dan is dit een prima alternatieve route. Jammer voor Bryce maar je moet nu eenmaal keuzes maken en als de hele familie ermee akkoord gaat dan is dit toch prima?

Ik zou zeker Zion niet schrappen voor meer tijd voor de Grand Canyon. Met een 4 jarige zal je ook daar vooral gaan voor de uitzichtpunten en dan heb je aan 1 nacht ruim voldoende. En Zion is qua natuur veel afwisselender en er zijn meer mogelijkheden om te wandelen met kinderen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route 2 weken SF-LV-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet weten waarom je de GC langer wilt doen. Het enige probleem is dat je een lange rijdag hebt naar Palm Springs. Maar het is wel te doen in 1 dag. Alternatief is overnachten in Williams; goedkoper en minder ver rijden de volgende dag.

Je blijft maar schrijven over lage temperaturen in Yosemite (wat echt niet zo hoeft te zijn) maar Sequoia zal zeker kouder zijn. Zorg voor een alternatief want als er een late sneeuwbui dreigt kom je zonder sneeuwkettingen het park niet binnen.
Waar zou je willen overnachten voor Sequoia? Hoe heb je nu de afstanden bepaald?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer