Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngridR
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 sep 2022, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door IngridR »

Goedemorgen allemaal,

Ik heb de afgelopen dagen al 2 heel veel gelezen op dit forum. Ik zie echter dat er heel veel routes worden gedeeld waar vervolgens enorm handige feedback op komt dus ik hoop dat jullie ons ook kunnen voorzien van wat goede adviezen. Met name over zaken als hoe lang hebben we nodig om een plek echt goed te zien (vooral bij de parken van toepassing), welke RV parken zijn een aanrader enz. We hebben jaren geleden ook al rondgereisd in dit gebied maar toen met een auto (nu met camper) en toen hebben we een aantal parken overgeslagen die we nu wel willen zien. We hebben ook wat vragen waar we de antwoorden nog niet op hebben gevonden en waarvan wij hopen dat jullie ons op weg kunnen helpen.

We reizen met onze 2 tieners van 13 en 15 waarvan er 1 coeliakie heeft dus tips mbt de leukste en lekkerste glutenvrije adresjes onderweg zijn ook zeer welkom.

Dit is onze route:
18-jul Amsterdam --> New York (4e keer NYC dus daar komen we wel uit)
19-jul New York
20-jul New York
21-jul New York
22-jul New York --> San Francisco --> Big Sur (we halen na aankomst in SF de camper op)
23-jul Big Sur --> Monterey
24-jul Monterey --> Los Angeles (in Los Angeles hebben we 4 dagen een auto gehuurd)
25-jul Los Angeles
26-jul Los Angeles
27-jul Los Angeles
28-jul Los Angeles --> Joshua Tree
29-jul Joshua Tree --> Grand Canyon
30-jul Grand Canyon
31-jul Grand Canyon --> Monument Valley
01-jul Monument Valley --> Bryce Canyon
02-jul Bryce Canyon/Zion
03-aug Bryce Canyon/Zion --> Las Vegas
04-aug Las Vegas
05-aug Las Vegas --> Barstow
06-aug Barstow --> Sequoia
07-aug Sequoia --> ?
08-aug ? --> San Francisco
09-aug San Francisco
10-aug San Francisco
11-aug San Francisco
12-aug San Francisco --> Amsterdam

Onze vragen:
* We komen vroeg in de ochtend aan in SF en omdat we vanuit New York komen mogen we meteen met de camper gaan rijden. Omdat we niet direct heel ver willen die dag lijkt Big Sur ons leuk. Is deze stop de moeite waard? Welk RV park in Big Sur raden jullie aan?
* Omdat het ons leuk lijkt om walvissen te kijken met onze kinderen en omdat we de 17 mile willen rijden staat Monterey op het programma. We overwegen het RV park Moss Landing van KOA omdat je daar mooier lijkt te zitten dan in 'downtown' Monterey en we hier zonder de camper te hoeven verplaatsen een Walvistour kunnen doen. Heeft iemand ervaring met dit RV park en is dit plan logisch? of missen we dan veel van Monterey? Kun je in Monterey uberhaupt ergens je camper parkeren als je daar nog iets wil bezoeken?
* We willen naar de Jumbo Campground in Joshua Tree vanwege het sterrenkijken en de klimrotsen. Het lijkt ons gewoon supertof om daar midden in de natuur te staan met de camper. Is dit idd zo mooi als het doet voorkomen?
* Voor de Grand Canyon hebben we het Trailer Village RV park geboekt omdat full hook up na Joshua Tree ons wel handig lijkt (anders 3 dagen zonder). We lezen echter ook veel over de Mather. Is Mather een betere keuze dan het Trailer RV park en waarom?
* Wat raden jullie aan qua RV park in Monument Valley en welke dingen zijn de moeite waard om daar te doen? We zijn er 1 nacht.
* We hebben het plan om 2 nachten in Bryce te slapen en dan via Zion naar Las Vegas te rijden. Is dit haalbaar en welk park raden jullie aan in Bryce? Ruby's (net voor Bryce) klinkt goed maar echt midden in het park aan de rim staan spreekt ons ook erg aan. Wat is de mooiste optie?
* In Barstow willen we een tussenstop maken oa vanwege de openlucht bioscoop. We kunnen echter nergens vinden of hier ook campers welkom zijn. Weet iemand dit?
* We verblijven een aantal dagen in een hotel in SF. De camper dan dus ingeleverd. Tips mbt to do's met tieners naast de standaard highlights zijn zeer welkom. We verblijven op Fishermans Wharf (ook hier zijn glutenvrije hotspots weer zeer gewenst).
* We zoeken voor de laatste nacht voor Sf nog een overnachting die en leuk is en die niet te ver van SF is omdat we de camper voor 11.00 uur moeten inleveren. Iets waar we onze laatste nacht in de camper kunnen afsluiten.


Algemene vragen:
* We halen de camper op bij El Monte in SF. Ze bieden sinds corona helaas geen shuttle busjes meer. Wat is de beste en meest betaalbare manier om vanaf SF airport naar de camper pick up te komen?
* We moeten op 8/8 de camper weer inleveren in SF. Ook daar zoeken we een handige manier om niet al teveel geld kwijt te zijn om vanaf de camperverhuurder naar Fishermans Wharf te komen.

Alvast enorm bedankt!
Groet,
Ingrid
2002 rondreis Westkust + Hawaii
2004 rondreis Oostkust
2017 New York
2022 New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat je niet big Sur bedoelt; dat ligt immers ten zuiden van Monterey en is zeker te ver voor die eerste dag.
Voor de kust is er niet veel ruimte, een mooie verdeling is Monterey en dan omgeving Pismo Beach.
Ik vermoed dat de camper al vastligt? Anders was het wel zo handig geweest om de camper pas in LA op te halen.
Joshua Tree is erg heet in de zomer, ik zou verder doorrijden en dan overwegen om maar 1 nacht Grand Canyon te doen. Ik mis Page, maar daar zou je dan tijd voor hebben. Voor de GC is Mather een mooie camping, mooier dan Trailer RV park.
In MV is de camping bij de View prachtig maar ik weet niet of die weer open is. Anders is de KOA ene optie, of Gouldings. zie hier voor onze ervaring in MV.

Voor Bryce is 1 nacht mooi, maar voor Zion is 2 nachten aan te raden want je kunt er veel doen en het is aardig druk. Zion op doorreis lijkt me niet te doen. Ruby's is niet verkeerd, maar in het park is ook mooi, je zit dan op loopafstand van de rim. Je moet kijken in hoeverre een zwembad belangrijk is. Maar die bij Ruby's stelt niet veel voor. Met een nacht Zion kun je aan de rivier staan (bij Watchman of bij de camping in Springdale).

Voor Sequoia is de tijd zo wel heel erg krap. Die tweede nacht zou ik sowieso bij Sequoia (of Kings Canyon) zetten. Hou er rekening mee dat je met een grotere camper niet de CA198 mag rijden.

Ik vind dat jullie heel veel tijd voor de steden uittrekken. Wat mij betreft zouden LA en SF wel een nacht minder mogen maar SF lukt al niet meer begrijp ik.

Marianne
IngridR
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 sep 2022, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door IngridR »

Dankjewel Marianne!!

SF ligt vast. LA ook want daar hebben we de auto vast moeten leggen. Normaal boeken we onderdelen los en zijn we veel flexibeler. Echter Is de reis alleen verzekerd binnen SGR mochten er weer een gestoeld reisadvies komen als we een pakket boekten. Heel irritant maar gezien de prijs van deze trip en het bijkomend risico is dit even wat het is. We reizen met een autistische zoon dus ook daarom doen we die steden in een wat lager tempo.

Ik ben heel blij met je tips! Echt een eyeopener. We moeten dus wel echt even gaan schuiven en wellicht er iets uithalen om elders meer tijd te hebben… dat zal een lastige worden.

Groet,
Ingrid
2002 rondreis Westkust + Hawaii
2004 rondreis Oostkust
2017 New York
2022 New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou MV over kunnen slaan, dan heb je wat minder kilometers en meer tijd voor Zion:

22-jul New York Monterey
23-jul Monterey - Big Sur
24-jul Big Sur - Los Angeles
25-jul Los Angeles
26-jul Los Angeles
27-jul Los Angeles
28-jul Los Angeles - Kingman
29-jul Kingman - Grand Canyon
30-jul Grand Canyon - Page
31-jul Page - Bryce
1-aug Bryce - Zion
2-aug Zion
3-aug Zion - Las Vegas
4-aug Las Vegas
5-aug Las Vegas - Kings Canyon (lange rit!)
6-aug Kings Canyon
7-aug Kings Canyon - ?
8-aug ? - San Francisco
9-aug San Francisco
10-aug San Francisco
11-aug San Francisco

Je kunt je ook beperken tot alleen Californië, dat geeft je veel meer rust en meer tijd voor Sequoia. En misschien Lassen Volcanic NP?
22-jul New York Monterey
23-jul Monterey - Big Sur
24-jul Big Sur - Los Angeles
25-jul Los Angeles
26-jul Los Angeles
27-jul Los Angeles
28-jul Los Angeles - Joshua Tree
29-jul Joshua Tree - Lone Pine
30-jul Lone Pine - June Lake/Mammoth Lakes
31-jul June Lake
1-aug June Lake - Yosemite
2-aug Yosemite
3-aug Yosemite - Lake Tahoe
4-aug Lake Tahoe
5-aug Lake Tahoe - Lassen Volcanic
6-aug Lassen Volcanic
7-aug Lassen Volcanic - ?
8-aug ? - San Francisco
9-aug San Francisco
10-aug San Francisco
11-aug San Francisco

Marianne
Jordy1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 apr 2019, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door Jordy1994 »

Wij hebben in 2019 op Marina Dunes rv park gestaan. Deze ligt net ten zuiden van Moss landing. In de haven van ML konden we destijds makkelijk parkeren met de camper. Zoals Marianne aangeeft zou ik inderdaad kijken of er ruimte gemaakt kan worden voor Zion. Yosemite is ook mooi maar in je eerste route is daar geen ruimte voor. Ik zou wellicht overwegen om Sequoia te ruilen voor Yosemite. Voor het stuk tussen Vegas en Sequoia zou ik eerder iets verder rijden dan Barstow om de afstanden beter te verdelen maar ja, jullie willen natuurlijk naar die bioscoop. Mocht je het toch overwegen dan is Orange grove rv park ern aanrader.
Ik heb op zowel Trailer village als Mather gestaan. Bij die laatste sta je inderdaad wat mooier in het bos. Op zich is 3 dagen zonder hookup te doen hoor qua water en accu.
IngridR
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 sep 2022, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door IngridR »

Hoi Jordy,

Dank voor het antwoorden! Het is best lastig merken we om een goede route samen te stellen. Jaren terug zijn we er samen geweest maar met de auto en dat is toch echt anders dan met de camper. Onze tieners willen bepaalde dingen echt graag zien en in de steden willen we in een wat langzamer tempo kunnen omdat onze zoon autistisch is en een drukke stad dan veel vraagt.

Yosemite zijn we samen geweest en is prachtig! Mijn man wil dit keer echter graag naar Sequoia. Wat ik vooral moeilijk vind is inschatten hoeveel tijd je voor een park uit moet trekken. En vooral ook.... als je ergens 1 nacht bent en om 11.00 uur van je plak moet terwijl je bv nog een wandeling moet maken, waar laat je dan die camper?

Gr. Ingrid
2002 rondreis Westkust + Hawaii
2004 rondreis Oostkust
2017 New York
2022 New York
Jordy1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 apr 2019, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door Jordy1994 »

Als je op de dag van vertrek nog even in het park wilt blijven kan je gebruik maken van de reguliere parkeerplaatsen. Dat hebben wij bijvoorbeeld eens gedaan in Yosemite en Grand Teton. In parken als Zion is het wel verstandig om bijtijds een plekje te zoeken vanwege de drukte. In Sequoia is er geloof ik bij het Lodgepole visitor center een ruim parkeerterrein.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door Martin & Marianne »

In Sequoia zal het inderdaad geen probleem zijn, in Zion is het lastiger. Vroeg opstaan dan maar. :wink:
IngridR schreef:
21 sep 2022, 15:18
Wat ik vooral moeilijk vind is inschatten hoeveel tijd je voor een park uit moet trekken.
Kijk goed wat je er wilt doen, welke wandelingen of andere activiteiten er zijn. In Sequoia is de General Sherman Tree natuurlijk een must, maar het is veel leuker om daarvandaan de Congress Trail te doen. Kijk eens in wat reisverslagen en op de NPS-site en op www.ontdek-amerika.nl. Voor wandelingen kun je op mijn wandelsite kijken.
Misschien heb je voor Sequoia en Kings canyon iets aan ons 2006-, 2013- en 2017-verslag.

Marianne
IngridR
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 sep 2022, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door IngridR »

Jordy1994 schreef:
21 sep 2022, 19:54
Als je op de dag van vertrek nog even in het park wilt blijven kan je gebruik maken van de reguliere parkeerplaatsen. Dat hebben wij bijvoorbeeld eens gedaan in Yosemite en Grand Teton. In parken als Zion is het wel verstandig om bijtijds een plekje te zoeken vanwege de drukte. In Sequoia is er geloof ik bij het Lodgepole visitor center een ruim parkeerterrein.
Enorm bedankt voor deze info. Dit is iets wat wij ons echt afvroegen!
2002 rondreis Westkust + Hawaii
2004 rondreis Oostkust
2017 New York
2022 New York
IngridR
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 sep 2022, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door IngridR »

Wederom dankjewel voor al je info. Onze dochter heeft een fysieke beperking dus lange trails zal niet lukken. We hopen op een creatieve manier veel te zien1
2002 rondreis Westkust + Hawaii
2004 rondreis Oostkust
2017 New York
2022 New York
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door SnoopyMetKids »

@IngridR ik breek even in om te zeggen dat glutenvrij geen probleem zal zijn in Californie :) Hier ook gezinslid ermee, en bijv zelfs in Three Rivers bij Sequoia--toch echt een klein dorpje--waren er al meerdere opties. Sierra Subs & Salads heeft glutenvrij brood, Pizza Factory had heerlijke glutenvrije pizza, Quesadilla Gorilla bood ook glutenvrije menuopties aan. En in de grote steden zal het nog veel makkelijker zijn.

Oh en in Monterey vonden wij Wild Plum Cafe een aanrader hiervoor :)

In Sequoia is er overigens een speciale parkeerplaats voor mensen met fysieke beperkingen, je doet dan een kortere en vlakkere trail naar de General Sherman Tree: https://www.nps.gov/places/000/general- ... ilhead.htm
IngridR
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 sep 2022, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door IngridR »

Breek vooral in!!! Altijd fijn om mensen te spreken die weten wat coeliakie inhoudt! Glutenvrij is 1 maar ‘veilig’ aanbod is wat anders. Dankjewel voor deze geweldige tips!!
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 23 sep 2022, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bovenliggen berichten aub niet citeren
2002 rondreis Westkust + Hawaii
2004 rondreis Oostkust
2017 New York
2022 New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door Martin & Marianne »

Ook zonder lange wandelingen zijn er mogelijkheden genoeg. Alleen in Sequoia moet je echt wel even de auto uit, andere zie je erg weinig. Yosemite zou dan een betere keus zijn, daar kun je ook fietsen (als dat wel een optie is). En er zijn veel korte wandelingen.

Probeer niet alles te quoten, voor bovenliggende berichten is dat niet nodig en ook niet toegestaan, maar ook andere berichten hoeven niet altijd en niet volledig aangehaald te worden.

Marianne
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door SnoopyMetKids »

@IngridR vinden wij ook erg fijn, in Zuid-Europa is het altijd flink meer puzzelen wat dat betreft :)

Mag ik vragen hoever je dochter ongeveer lopen kan/ wat voor activiteiten wel schikken? Dan kunnen we misschien nog wat leuke tips van de hand doen voor routes/ sights die wel zullen passen in jullie schema :) Nogmaals, de accessible trail bij de General Sherman Tree is zo'n optie in Sequoia (en vanuit daar kun je altijd een klein stukje het Congress Trail opgaan en bijv kijken hoe lang het lukt, binnen een paar honderd meter van de start zie je daar ook al meer mooie sequoias). Of de Mariposa Grove in Yosemite heeft ook vanaf het shuttle dropoff punt meerdere korte wandelingen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door IngridZw »

Wij hebben in Sequoia o.a. ook de korte wandeling naar de General Sherman Tree gedaan. Vanaf de accessible parkeerplaats waar ook de shuttlebus stopt is het een klein stukje wandelen dus wat dat betreft hoeft het geen probleem te zijn. Sequoia vonden we trouwens een prachtig park en toen wij er waren ook een stuk rustiger dan Yosemite.

Een andere leuke wandeling is de Tonopah Falls Trail bij de Lodgepole parkeerplaats. Het is een vlakke wandeling door het bos en langs een stromend riviertje. De wandeling eindigt uiteindelijk bij een waterval maar je kunt hem ook gewoon een stukje lopen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door Martin & Marianne »

Tokopah. :wink:
Het klimt toch wel een beetje, 150 meter hoogteverschil heb ik genoteerd, maar dat is vooral op het laatst. Zie hier, ook voor andere korte wandelingen in de parken.

Marianne
IngridR
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 sep 2022, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Hoeveel nachten in Monument Valley en welk RV park??

Bericht door IngridR »

Hallo allemaal,

Wij zijn nog steeds bezig met het uitstippelen van onze reis van aankomende zomer. We willen graag naar Monument Valley. Welk RV park raden jullie aan en hoeveel tijd is nodig om dit park te kunnen zien? We overwegen een jeep safari. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet, Ingrid.

Opmerking moderator

Berichten samengevoegd met het routetopic, zo blijft alles betreffende de reis bij elkaar.
2002 rondreis Westkust + Hawaii
2004 rondreis Oostkust
2017 New York
2022 New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoeveel nachten in Monument Valley en welk RV park??

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt het beste je vragen in je route topic stellen, dan heb je alles bij elkaar, en weten wij de route etc.

Als ik naar je route kijk heb je geen tijd voor 2 nachten Monument Valley maar dat is ook niet nodig. Je kunt een tour doen in het park maar het is ook al mooi om het op afstand te zien. Wij stonden in 2019 op de camping bij de View. Dat is een prachtige locatie. De camping was vorig jaar gesloten. Ik weet niet of hij komend jaar weer open is. De camping bij Gouldings ligt niet in het park maar heeft wel een klein binnenzwembad en een winkel.

Zie hier voor onze overnachting in het park.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Hoeveel nachten in Monument Valley en welk RV park?

Bericht door paulr »

1 nacht is inderdaad meer dan genoeg. Zo kun je de zonsondergang zien en/of zonsopgang. Er is tegenwoordig een nieuwe KOA direct aan de doorgaande weg en vandaar kun je prima het park overzien. Bij Gouldings is inderdaad een (binnen)zwembad, maar moet je dus voor het uitzicht even rijden of naar de rand van de camping wandelen on de Buttes tussen andere rotsen te kunnen zien. The view is inderdaad de andere camping maar is dit jaar gesloten (evenals heel veel voorzieningen trouwens, het was een dooie boel. Hopen dat het na Corona langzaam beter gaat daar straks….
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door Martin & Marianne »

De KOA is inderdaad ook een mogelijkheid. Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar qua uitzicht zit je daar beter dan bij Gouldings denk ik.
In mijn eerste reactie had ik ook al alle mogelijkheden genoemd zie ik nu.
Hoe ziet je route er nu uit?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer