Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngridR
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 sep 2022, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door IngridR »

Hallo beiden,

Wederom dank voor de tips! We hadden zelf ook het gevoel dat 1 nacht genoeg is. We rijden er echter best een stuk voor om dus we willen er ook echt wel even van genieten door oa het juiste park te boeken met mooi uitzicht. We willen graag in het park staan vanwege het uitzicht en de zons- op en ondergang. Gouldings is dus niet onze eerste keus. Ik ga die Koa eens opzoeken en kijken of de View weer open gaat.

Onze route is nu als volgt:
4 dagen NYC
vliegen naar SF en daar camper ophalen
2 nachten Highway 1
4 nachten Los Angeles
1 nacht Yosemite (niet logisch maar daar willen we gewoon graag een nacht sterren kijken)
2 nachten Grand Canyon
1 nacht Monument Valley
2 nachten Bryce
2 nachten Las Vegas
1 nacht Bakersfield
1 nacht Yosemite
1 nacht net buiten Yosemite (op de route naar camperverhuurder)
Camper inleveren en dan 4 nachten SF
Naar huis.

Groet,
Ingrid
2002 rondreis Westkust + Hawaii
2004 rondreis Oostkust
2017 New York
2022 New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door Martin & Marianne »

Zo ver om is het nu ook weer niet. Ik zou dat zo laten staan. Je wilt niet naar Zion? Ik zou daar twee nachten wel mooi vinden, en dan Bryce overslaan.
Wat je schrijft over Yosemite klopt niet denk ik; je bedoelt Joshua Tree?
Waarom rij je via Bakersfield? Dat is geen mooie route. Ik neem aan dat je nu niet naar Sequoia gaat, dus dan zou ik via de Tioga Pass naar Yosemite rijden. Dus in plaats van dit:

2 nachten Las Vegas
1 nacht Bakersfield
1 nacht Yosemite
1 nacht net buiten Yosemite (op de route naar camperverhuurder)
Camper inleveren en dan 4 nachten SF

Zou ik het zo doen:

2 nachten Las Vegas
1 nacht Lee Vining
1 nacht Yosemite
1 nacht net buiten Yosemite (op de route naar camperverhuurder)
Camper inleveren en dan 4 nachten SF

Dat geeft je net iets meer tijd voor Yosemite. Maar het is natuurlijk veel te weinig. Ik zou zelf daar Monument Valley voor laten vallen. Of een nacht Grand Canyon minder doen.
Het is allemaal net iets te veel voor de tijd die je hebt. Alles kan natuurlijk, maar behalve in de steden heb je nergens veel rust.

Marianne
IngridR
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 sep 2022, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door IngridR »

Hi Marianne,

Schrijf ik weer iets geks? Ik vertoon burn-out klachten momenteel dus ben niet op mijn scherpst. We gaan na LA naar Joshua Tree en na Las Vegas met een tussenstop richting Yosemite. We voelen zelf ook dat het teveel is. Meer nachten was helaas niet haalbaar. We zijn even aan het afwegen wat te laten vallen. Zion is dus meer de moeite waard dan Bryce?

Ik ga even naar jouw route zonder Bakersfield kijken. We moeten vanwege de camper om Death Valley heen dus dat ligt onder die keuze. Via de Tioga Pass zou dat dus ook kunnen begrijp ik.

Dank weer!

Groet,
Ingrid
2002 rondreis Westkust + Hawaii
2004 rondreis Oostkust
2017 New York
2022 New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door Martin & Marianne »

Je had nu Yosemite tussen LA en de GC gezet. :wink:
En ja, het is veel. MV laten vallen is een begin.
Ik had in een eerdere reactie al een heel andere route voorgesteld, mat alleen Californië.

Bryce is prachtig! Maar niet heel groot, en als jullie niet naar beneden gaan lopen ben je daar echt in een middag/avond en misschien nog even een uurtje in de ochtend wel uitgekeken.
Zion is heel anders; groener, meer water, en het heeft meer wandelmogelijkheden. Ik weet niet wat er nu wel en niet mogelijk is, maar je zou eens op mijn wandelsite kunnen bekijken of er iets bij zit voor jullie. En het is erg jammer om wel door Zion te rijden maar er geen tijd voor te hebben. Bryce overslaan is jammer, maar het scheelt wel veel extra kilometers (meer dan de omweg naar MV).

In mijn suggestie was ik er al van uitgegaan dat je niet door Death Valley rijdt; je kunt bovenlangs rijden. Dat is geen interessant stuk, maar via Bakersfield heb je twee dagen een oninteressant stuk, en nu maar 1 dag. :wink: En het is korter.

Ik weet dat de auto voor LA vast ligt, maar als het beter uit zou komen mag je die vast wel een dag eerder inleveren. :wink: Dan rij je de laatste dag aan het eind van de middag naar Joshua Tree. Scheelt je weer een dag

Marianne
IngridR
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 sep 2022, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door IngridR »

Hai Marianne,

Ik heb je suggestie om alleen California gelezen maar dat wordt hem niet. We hebben jaren geleden samen ongeveer deze reis gedaan en een aantal dingen doen wij dus nu voor de 2e keer maar onze kinderen voor de 1e keer.

De suggestie met de auto is een goeie. Hij is vanwege het niet verzekerd zijn als er weer grenzen dichtgaan in een pakket geboekt (we moeten in het hoogseizoen omdat onze kids op de middelbare zitten en ik zelf docent ben dus betalen werkelijk de hoofdprijs. Eerdere reizen naar Amerika gingen we meer op de bonnevooi). We kunnen hem vast wel de avond voor vertrek in leveren. Het ding is wel dat onze kinderen enorm veel willen zien in LA (ze mochten meedenken en het zijn pubers dus dan weet je het wel) en inkorten daar wel beperkingen geeft in die planning daar. We kunnen ook besluiten om toch Joshua Tree over te slaan en een lange rit naar GC te maken. Ik twijfel wel of dit een aanrader is. Dit kan ook alleen als we de auto eerder inleveren en de volgende ochtend vroeg wegkunnen. Joshua Tree spreekt ons ook wel echt aan qua natuur.

Gr. Ingrid
2002 rondreis Westkust + Hawaii
2004 rondreis Oostkust
2017 New York
2022 New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door IngridZw »

Van LA naar de Grand Canyon is een behoorlijk eind rijden. Je kunt de rit splitsen door te overnachten in Needles of Kingman. Dan kun je onderweg de route door Joshua Tree meenemen en af en toe stoppen. Voor echt wandelen is het daar toch te heet in de zomer. Voor de GC heb je dan vervolgens genoeg aan 1 overnachting. Zoveel tijd heb je daar niet nodig.
Als ik het goed zie heb je op die manier tussen de GC en LV nog 4 overnachtingen te besteden dus eventueel 1 nacht Monument Valley, 1 nacht Bryce, 2 nachten Zion.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
IngridR
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 sep 2022, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door IngridR »

Hai Ingrid,

Dat is inderdaad een optie! Joshua Tree wilden we eind van de middag neerstrijken. We moeten in LA nog even een auto inleveren wat ook tijd kost. Het gaat ons in Joshua tree vooral om de sfeer midden in de natuur, sterren kijken vanaf de rotsen en een wandeling naar de skull rock (na het eten bijvoorbeeld). Een namiddag/avond programma dus. Het is gewoon jammer dat Joshua Tree zo snel na LA ligt. We willen ook echt wat rust in de route dus niet steeds maar 1 nacht ergens zijn. Met name het deel CG, Bryce en Zion puzzelt ons. Daarnaast hebben we sequoia np verruilt voor yosemite terwijl het daar in het hoogseizoen stervensdruk is en wij er al geweest zijn. We denken dat onze kinderen vooral de enorme bomen gaaf vinden. Yosemite ligt gunstiger tov SF waar we voor 11.00 uur de camper moeten inleveren. Vanaf Sequoia wordt dit een stuk lastiger. We komen eigenlijk 1 a 2 nachten tekort. Maargoed zo blijf je aan de gang. Er is altijd nog meer te wensen. Voor nu willen we de allermooiste en leukste dingen doen die zowel voor ons als onze 2 pubers tof zijn. Dingen als monument Valley en bryce/Zion hebben we de vorige keer niet gezien. GC wel maar die is juist weer gaaf voor de pubers. Soms is de reisafstand best lang en dan kom je eind van de middag aan. We willen dan niet meteen weer aan de wandel moeten maar ook even gewoon kunnen zitten en landen. We moeten dus ergens iets overslaan maar waar…
Overdag door Joshua voegt weinig toe omdat we vooral die avond mee willen maken. Kingman en Needles zijn meer noodzakelijke stops (of zitten daar nog pareltjes mbt wat er te zien is).

Groet,
Ingrid
2002 rondreis Westkust + Hawaii
2004 rondreis Oostkust
2017 New York
2022 New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door Martin & Marianne »

Als de dagen LA en Joshua Tree vaststaan is de enige mogelijkheid om iets meer rust te krijgen Monument Valley over te slaan. Je kunt je ook afvragen of twee nachten Grand Canyon nodig is. Waarom zou dat gaaf zijn voor de pubers? Wat willen jullie daar doen? Ik begrijp dat je op de dag van aankomst niet veel meer kunt doen - ik zou wel proberen om ruim voor zonsondergang nog naar de rim te gaan - maar een ochtend daar is voldoende. In de middag kun je naar Page rijden met wellicht een bezoek aan Horseshoe Bend. De volgende dag heb je dan voldoende tijd om nog iets in Page te doen en om op je gemak naar Bryce of Zion te rijden.

Weet je al waar in LA je wilt kamperen? En waar moet je de auto inleveren?

Marianne
IngridR
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 sep 2022, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door IngridR »

Hai Marianne,

We kamperen op Walnut RV park in LA. Auto leveren we in in Burbank.

Grand Canyon kan idd in minder tijd. Vanwege de lange rit ervoor wilden we wat rust creëren daar dus vandaar 2 nachten. Maar idd, een zonsondergang en ochtend geeft al een zeer mooi beeld voor de pubers. We overwegen Bryce te laten schieten en voor Zion te gaan.

We lezen overal dat Yosemite erg druk is in het hoogseizoen. Omdat we er al geweest zijn overwegen we die toch weer in te wisselen voor Sequoia.

Monument Valley trekt ons qua natuur en beleving enorm.

Kortom, we hebben echt nog wat keuzes te maken.

Groet,
Ingrid
2002 rondreis Westkust + Hawaii
2004 rondreis Oostkust
2017 New York
2022 New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door Martin & Marianne »

Met het nieuwe reserveringssysteem lijkt Yosemite nu minder druk (wij hebben daar trouwens nooit veel last van gehad in het hoogseizoen) maar het zal inderdaad drukker zijn dan Sequoia. Sequoia bezoeken kost je wel meer tijd, de route is langer en je mag niet via de ca198 het park binnen rijden. Waar zou je dan willen overnachten?

Vanuit Burbank ben je in ongeveer 3 uur in Joshua Tree. Je zou dan om een uur of 4 kunnen vertrekken richting Joshua. Maar dan heb je geen volle dag meer in LA dus eerder de auto inleveren is waarschijnlijk geen optie.

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door Tantelotje »

Wij waren afgelopen juli (10-12) in Yosemite. Exact die data waren we er in 2016 ook. En het was echt veel minder druk.
We reden op zondag het park in. Geen enkel probleem. Praktisch geen rij voor de toegang (en daar was dan nog 'oponthoud' omdat de reserveringen gecheckt moesten worden) en overal langs de Tioga Road waar wij gestopt zijn (VC Tuolumne, parkeerplaats daarvoor voor de picknick en bij Tenaya Lake). Dat hebben we ook wel eens anders gezien toen we ook op zondag binnen kwamen en in de vallei in polonaise naar Curry Village reden.

Wij verbleven dit jaar in de Lodge en reden maandagavond voor het eten naar Curry Village. Daar was nog ruim voldoende parkeerplaats. Terwijl we, zowel in juli 2016 als in september 2018, daar echt al vaak naar parkeerplaats hebben moeten zoeken.
En dat terwijl het hele stuk rondom Glacier Point afgesloten is.

N=1, maar ik heb echt het idee dat het veel minder druk is in Yosemite dan het voorheen geweest is :D
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
IngridR
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 sep 2022, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door IngridR »

Deze zelfde ervaring hadden wij afgelopen mei in New York. Er werd nog minder gereisd door corona en dat was merkbaar. Wij zullen er later in juli zijn dan jullie omdat ik docent ben en we 2 schoolgaande kids hebben. We kunnen niet eerder weg dan 18 juli.
Ik hoop echt enorm dat de drukte gaat zijn zoals jij beschrijft. We hebben namelijk Yosemite verkozen boven Sequoia.

Groet,
Ingrid
2002 rondreis Westkust + Hawaii
2004 rondreis Oostkust
2017 New York
2022 New York
IngridR
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 sep 2022, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Welk RV park voor de tiogapas is een aanrader en is de tiogapas an sich te doen met een camper?

Bericht door IngridR »

Opmerking moderator

Bericht samengevoegd met het routetopic, zo blijven vragen en antwoorden over de route bij elkaar.

Hallo allen,

Ik heb verschillende topics gelezen over deze onderwerpen maar nog niet concreet de info die wij zoeken dus hopelijk kunnen jullie ons helpen.

Ik lees veel over dat beginners niet op de Tiogapas moeten gaan rijden. Vanuit welk oogpunt is dit bekeken? Wij hebben bijvoorbeeld veel in de alpen gereden (onder slechtere omstandigheden met sneeuw) maar dan met een auto. Waar liggen de aandachtspunten op de Tiogapas? We hebben vaker door Amerika gereden mar nooit met camper. Wat is jullie advies?

Eerder kreeg ik de tip om voor de Tiogapas te overnachten zodat we de volgende dag op ons gemak de pas naar Yosemite konden nemen. We vinden dat een goed idee maar nu zijn we dus benieuwd welk RV park de moeite waard is voor die nacht. Tips zijn zeer welkom!

Groet,
Ingrid
2002 rondreis Westkust + Hawaii
2004 rondreis Oostkust
2017 New York
2022 New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welk RV park voor de tiogapas is een aanrader en is de tiogapas an sich te doen met een camper?

Bericht door jill1234 »

De Tioga Pass is prima te rijden hoor! Ik heb enorme hoogtevrees maar daar echt geen last van gehad; in Oostenrijk heb ik er juist wel last van! Wij reden in een 25ft camper. Geen centje pijn. Camping Mono Vista RV park in Lee Vining ligt vlakbij de Tioga Pass. Prima camping.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welk RV park voor de tiogapas is een aanrader en is de tiogapas an sich te doen met een camper?

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt dit soort vragen beter in je route topic stellen, dan heb je zelf alles bij elkaar en dan zien wij hoe de rest van de route is.
Lee Vining ligt mooi. Je kunt ook naar June Lake kijken.
Denk eraan dat het reserveren voor Yosemite niet eenvoudig is. Het is goed om een maand voordat je moet reserveren eens te oefenen.

Dat beginners niet over de Tioga Pass zouden moeten rijden ben ik hier nog nooit tegengekomen.

Marianne
IngridR
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 sep 2022, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tips RV campings van SF naar Yosemite en bij Lake Tahoe

Bericht door IngridR »

Dank voor alle tips en reacties! Tioga is dus gewoon prima te doen. We twijfelen nog wel aan Yosemity aangezien we er al geweest zijn en we vaak horen dat het overrated en druk is. Als we voor Sequoia kiezen, slaan we echter de Tiogapas over en ik heb de indruk dat juist die pas een belevenis op zich is. Dit is dus de reden dat we er toch voor gaan.

@Marjanne ik heb meermaals in reacties van mensen gelezen dat ze de Tiogapas niet aanraden aan beginnende camperrijders. Maargoed het doet niet echt ter zake wie wat waar leest. Ik ben vooral blij met alle tips aangezien wij enkel hebben rondgereisd met een auto.

Groet,
Ingrid
2002 rondreis Westkust + Hawaii
2004 rondreis Oostkust
2017 New York
2022 New York
IngridR
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 sep 2022, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Wat is het leukste RV park in Lee Vining?

Bericht door IngridR »

Goedemiddag,

Nav tips op dit forum hebben wij Lee Vining in onze route opgenomen als startpunt voor de Tiogapas. Nu zien we meerdere RV parken. Welk park raden jullie aan qua ligging tov de Tiogapas en faciliteiten/het dorp/de natuur?

Groet, Ingrid.

Opmerking moderator

Bericht samengevoegd met het routetopic, zo blijven vragen en antwoorden over de route bij elkaar.
2002 rondreis Westkust + Hawaii
2004 rondreis Oostkust
2017 New York
2022 New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis IngridR: Graag jullie input op onze zuid-west route!

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben op het forum alleen nog maar Mono Lake RV park tegengekomen. Ik denk dat de rest allemaal fcfs is? En zou je dat willen? Waarschijnlijk heeft forumlid Trails eens op die fcfs campings gestaan. Zie daarvoor https://www.schoutenjanssen.nl/.
Qua ligging maakt het allemaal niet zoveel uit. Bjj de Tioga Pass is wel mooi, wij hebben daar eens in het Tioga Pass Resort overnacht, maar als je vanuit de camping geen plannen hebt maakt het qua reistijd allemaal niet echt veel uit. Voor de natuur is iets richting de Tioga Pass wel mooi, je kunt het eens allemaal op googlemaps bekijken.

Misschien heb je ook iets aan dit topic: viewtopic.php?f=7&t=68098&p=1113896&hil ... g#p1113896

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer