Route Monument Valley naar Cortez, Colorado

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Route Monument Valley naar Cortez, Colorado

Bericht door TinekeenJan »

Wij zijn op dit moment in Monument Valley (Gouldings Campground) en willen naar Cortez, Colorado. Dit is onze 4e week op reis met de camper. Welke route is het meest aan te raden. M.a.w. wat is de mooiste route?
Na Cortez gaan we via Ridgeway State Park, Crawfort State Park, National Monument en Grand Junction naar Moab.
Alleen over dit stukje van de route twijfel ik.
Weet iemand een mooie route? Ik hoor het graag.
Wij hebben tot nu toe een geweldige reis met bekende(van een vorige camperreis) en nieuwe hoogtepunten
Begonnen in Seattle, de kust naar het zuiden tot Arcata, Lassen Volcanic, Lake Tahoe, Yosemite, Joshua Tree, Lake Havasu, Grand Canyon, Lake Powell en dan nu in Monument Valley. En we hebben nog 3 weken!
Via Las Vegas terug, maar daar denken we nog niet aan.
Benieuwd naar jullie ideeën.
Bedankt alvast.
Tineke
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1239
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Route Monument Valley naar Cortez, Colorado

Bericht door paulr »

Ik zou de kortste/snelste route nemen. 3 x dit stuk afgelegd en wij vinden dit niet het meest interessante deel na alles wat we toen al gezien hadden. Dus gewoon de 162, 163 en 491. Neem aan dat jullie naar Mesa Verde gaan en dan heb je daar wat meer tijd als je in 1 x doorrijdt…. Je schrijft dat je naar Ridgeway gaat, maar toch wel via Durango, Silverton en Ouray hoop ik en niet direct vanuit Cortez ?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route Monument Valley naar Cortez, Colorado

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vermoed dat jullie niet naar Mesa Verde gaan, want het lijkt me dat je dan wel daar op de camping zou staan. Maar als je wel naar Mesa Verde gaat zou ik het advies van Paui opvolgen.
Qua mooie wegen zit je niet echt goed op dat stuk maar wij vonden in 2019 de route van Chinle/Canyon de Chelly naar Durango via Shiprock toch wel aan te raden. Er zijn veel saaie stukken bij, maar ook een stuk door een bos. Ook Shiprock was indrukwekkend om te zien.
Op zich kan het in 1 dag met ook een (kort) bezoek aan Canyon de Chelly. Wij reden het in 2 dagen (van Monument Valley via Chinle naar Durango). zie hier en hier voor ons verslag.

(Iets om rekening mee te houden op het laatste stuk: je hebt een stuk New Mexico. De kaart van NM hadden wij echter niet gedownload waardoor onze navigatie ons via een omweg naar Durango leidde. Gelukkig ontdekten we dat aardig snel en hadden we ook een papieren kaart bij ons. :wink: Erg mooi voor dit stuk: de Indian Country Guide Map.)

Het hoogtepunt van ons bezoek aan Monument Valley was de Wildcat Trail. Jullie zijn er ook in een mooie periode daarvoor, dus als het nog past (en je leest dit op tijd want hoe vroeger hoe beter) doen!

Als je een snelle route wilt naar Cortez kun je nog even stoppen bij het 4 corners monument. Stelt niets voor natuurlijk maar toch leuk om even te bekijken als je er toch bent.

Wat betreft de route naar Ridgway (zonder e): de route via Telluride is ook mooi. Als je die neemt stop dan even bij het museum in Rico; erg klein maar erg schattig. Zie hier voor onze ervaring. De route via Silverton is prachtig natuurlijk; wij waren erg gecharmeerd van Silverton.

Marianne
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Route Monument Valley naar Cortez, Colorado

Bericht door TinekeenJan »

Dank voor de reacties. De Wild Cat Trail wordt niks, Marianne. Het giet hier van de regen vandaag. We doen maar rustig aan naar Cortez, want er ligt veel water. De kortste route dus.
We gaan vanaf Cortez inderdaad de mooie route doen. Maar zoals het nu lijkt, regent het die kant op ook.
Het wordt vanzelf weer droog.
Nogmaals bedankt.
Tineke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer