Reis Malou97: Rondje Las Vegas april - mei 2022

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Malou97: Rondje Las Vegas april - mei 2022

Bericht door Malou97 »

Hallo allemaal! Een paar weken geleden plaatste ik hier een route suggestie voor een reis richting Yellowstone. In verband met werk blijkt die periode toch niet haalbaar.

Nu zijn we aan het kijken voor een rondje Las Vegas in de meivakantie. Afgelopen zomer hebben we ook een rondje vanuit Las Vegas gedaan, waarbij we oostelijk zijn gegaan (o.a. Zion, Bryce, Monument Valley, Moab, Capitol Reef, Page, Grand Canyon). Het lijkt ons daarom nu leuk om vanuit Las Vegas gezien westelijk te gaan. In principe liggen de vliegtickets (en dus Las Vegas als vertrekpunt) niet vast, maar de prijzen hiervoor zijn wel aanzienlijk beter..

Het enige waar wij mee zitten is dat de Tioga Pass op dit punt in het jaar nog dicht zit en de Sonora Pass wellicht ook. Hoe zouden we dit 'obstakel' goed in de route kunnen verwerken? We hebben het nu op deze manier geprobeerd, maar alle tips zijn welkom. Bovenlangs via deze manier leek ons leuker dan onderlangs via Bakersfield.

Dag 1: AMS - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Los Angeles (beide al eerder bezocht)
Dag 3: Los Angeles - Pismo Beach
Dag 4: Pismo Beach - Monterey
Dag 5: Monterey - San Francisco
Dag 6: San Francisco
Dag 7: San Francisco - Yosemite
Dag 8: Yosemite
Dag 9: Yosemite - Lake Tahoe
Dag 10: Lake Tahoe - Mammoth Lakes
Dag 11: Mammoth Lakes - Lone Pine
Dag 12: Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - AMS
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondje Las Vegas april - mei 2022

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een mooie route! Kijk eens of starten in LA een mogelijkheid is. Hoeft niet duurder te zijn en het scheelt je een saaie dag.
Je kunt vanuit Yosemite ook via de 88 naar de oostkant rijden. En er is een kans dat de Sonora Pass open is. Dat geeft je wat meer tijd voor Yosemite. Als daar de Glacier Point Road open is en je wilt bijvoorbeeld ook naar de Mariposa Grove dan is 1 dag wel weinig.
In plaats van Mammoth Lakes is Lee Vining ook een optie. Dat is niet gek als je naar Bodie en Mono Lake wilt.
Wat heb je tussen Mammoth Lakes en Lone Pine gepland?

Marianne
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rondje Las Vegas april - mei 2022

Bericht door Malou97 »

Dank voor je reactie Marianne! Ik ga inderdaad zoeken naar een one-way LA - Las Vegas. En als de Sonora Pass open is, is dat zeker een optie. We hebben nog geen concrete plannen tussen Mammoth Lakes en Lone Pine. Maar ik ben een aantal jaren geleden met mijn familie deze kant op geweest en toen zijn we door dit gedeelte geen “geracet”. Van Yosemite naar Bishop en de volgende dag Bishop via Death Valley naar Las Vegas. Dat heb ik ervaren als veel te snel, daarom dat ik deze “pauze” heb ingelast.

Ik zat nu te denken om op dag 2 van Las Vegas naar omgeving Santa Barbara te rijden, aangezien LA geen must is. Dan zouden we wellicht op dag 3 naar omgeving Monterey kunnen rijden en dus een extra dag Yosemite overhouden. Is dat wat jou betreft een redelijke optie, als een one-way niet haalbaar blijkt?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Malou97: Rondje Las Vegas april - mei 2022

Bericht door Martin & Marianne »

Tussen Mammoth Lakes en Lone Pine is veel te zien. Ik weet echter niet hoe toegankelijk alles is, wellicht ligt er nog te veel sneeuw voor sommige wandelingen.
Wij vonden de wandeling naar Rainbow Falls bij Mammoth Lakes leuk, net als de Little Lakes Valley Loop. Verderop heb je het Ancient Bristlecone Pines Forest. Manzanar vonden wij ook interessant. En bij Lone Pine heb je de Alabama Hills. En het filmmuseum. Ons favoriete hotel daar is het Dow Villa Hotel (niet het motel). En dan ontbijten bij het Alabama Cafe. Zie voor dit stuk bijvoorbeeld on 2019-verslag en ons 2013-verslag.

Het lijkt me niet gek om naar Santa Barbara te rijden. Of naar Pismo Beach? Wel een lange rit maar je vermijdt dan wel de drukte rond LA.

Marianne
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Malou97: Rondje Las Vegas april - mei 2022

Bericht door Malou97 »

Dankjewel voor je tips, heel fijn! Ik ga je verslagen er ook nog eens bijpakken, die zijn voor onze eerdere reizen ook heel behulpzaam geweest.

Tot aan Pismo Beach rijden zou wellicht ook kunnen. Vanwege de jetlag is de eerste dag flink wat kilometers maken natuurlijk ook wel mogelijk.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Malou97: Rondje Las Vegas april - mei 2022

Bericht door paulr »

Malou, je schrijft ''ik ga op zoek naar een one way LA-LAS''. Bedoel je dan een vliegticket LAS-LA ?
Heb je gezocht op een ticket AMS-LAX LAS-AMS (of BRU/FRA/DUS als start/eind) dus een multicity of ''meer bestemmingen'' ticket ?
Wellicht ietsje duurder dan retour LAS (immers wat verder/langer vliegen) maar scheelt kilometers/brandstof...
En je krijgt dan een meer logische route.
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Malou97: Rondje Las Vegas april - mei 2022

Bericht door Malou97 »

Dankjewel voor je reactie Paul. Ik heb inderdaad gezocht op een vliegticket FRA - LAS heen en LAX - FRA terug. Scheelt qua prijs inderdaad weinig, en levert (vooral met 2 weken tijd) denk ik inderdaad veel op. Dank!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer