Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Natas1978: vragen route rondje april 2023.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Natas1978
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Natas1978: vragen route rondje april 2023.

Bericht door Natas1978 »

Goedenavond!
Wij (gezin met twee tieners van 12 en 14 ) zijn een rondreis aan het plannen voor mei 2023. We zijn gebonden aan de meivakantie en hebben nu de volgende route:

23/4 Ams-los angeles
24/4 los angeles
25/4 los angeles - palm springs
26/4 palm springs-grand canyon
27/4 grand canyon?
28/4 grand canyon- bryce?
29/4 bryce
30/4 bryce-zion
1/5 zion
2/5 zion -las vegas
3/5 las vegas
4/5 las vegas -anaheim
5/5 anaheim
6/5 los angeles -amsterdam

We twijfelen over hoe lang we moeten uittrekken voor de grand canyon. Een andere optie zou een nachtje korter en GC en dan extra stop page toevoegen.
Hebben jullie tips?

Alvast bedankt!
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vragen route rondje april 2023

Bericht door Resetovic »

Hoi Natas,

Ik wou vorig jaar met mijn planning ook twee nachten in Grand Canyon overnachten en hier werd gezegd dat een volledige dag in Grand Canyon niet echt nodig is, hierop heb ik dus vanuit Kingman 1 overnachting ingepland en was vroeg in de middag aangekomen in Grand Canyon en ik heb de gehele rooie Hermit Road Shuttle route met alle uitzichten op de route kunnen pakken richting Hermit Rest en weer terug op tijd een zonsondergang kunnen pakken.

Denk dat je dan de volgende dag eventueel door kan gaan richting Page en hier een overnachting nemen en hierna jullie route voortzetten richting Bryce....
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Hoi,
Voor GC is 1 nacht voldoende als je niet een eind naar beneden wil lopen.
Ook Bryce 1 nacht is voldoende, dan kun je prima eerste dag zonsondergang bekijken bij de rim en de 2e dag een ochtendwandeling doen (Queens garden/Navajo/peekaboo loop) en dan naar Zion.
Heb je ook overwogen in LAS te starten en te eindigen in LAX ? Dat scheelt veel saaie kilometers en doorgaans zijn er tussen Nevada en Californië geen drop off kosten huurauto. Ook vluchten heen LAS en terug vanaf LAX hoeveel niet veel duurder te zijn en je spaart dan brandstof uit…
Met een one way en de uitsparing van de nachten in GC en Bryce adviseer ik Page er tussen te plannen (Antelope Canyon)
Ik neem aan dat je voor Disney naar Anaheim gaat aan het eind, maar wellicht is met kinderen in die leeftijd Universal ook leuk !
Laatst gewijzigd door paulr op 18 sep 2022, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een one way lijkt mij ook niet gek. En ik zou een tussenstop in Death Valley niet gek vinden. In april is het daar nog niet zo heet.
Je rijdt dan van LA via DV naar LV en vandaar kun je het rondje linksom of rechtsom doen.
Voor de Grand Canyon is een overnachting in het park erg mooi. Kijk daarvoor op www.grandcanyonlodges.com. de goedkopere opties zijn snel volgeboekt.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 sep 2022, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Natas1978
Amerika-newbie

Bericht door Natas1978 »

Goedemorgen,
Dank voor de reacties!
We gaan onze route aanpassen en 1 nacht GC doen.
Hiervoor overwegen we nu om 1 nacht page extra doen.

We hebben onze tickets al gekocht, dus one way aanpassen kost ons nu 200 euro extra. De winst op de route vinden we dan niet genoeg om dit extra te betalen. Los angeles willen we sowieso op twee verschillende plekken overnachten (anaheim en venice beach) dus bij start en eind vinden we dit oke.

Death valley hebben we inderdaad al in een eerdere versie in de route gehad maar er uitgehaald omdat 1. Mijn man niet heel enthousiast wordt van DV en 2. Palm springs (en joshua tree) ons een makkelijke eerste rit lijkt vanuit LA. We maken ons zorgen over files om de stad uit te komen😳

Nogmaals dank en extra tips zijn altijd welkom!
Groet Natascha
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Als je overnacht in Palm Springs heb je een korte rit maar zit je nog vóór Joshua Tree NP. Ik neem aan dat je er dan de volgende dag doorheen rijdt onderweg naar Grand Canyon. Dat is dan weer een lange rit/dag. Ik zou zeker Death Valley nog een keer heroverwegen en er wat meer info over opzoeken. Voor mij persoonlijk een van de hoogtepunten (in tegenstelling tot zowel PS als Joshua Tree, maar dat terzijde). Ook qua kilometers lijkt het me een betere verdeling. Over de files zou ik me niet al te veel zorgen maken. Die zijn er nou eenmaal, in meer of mindere mate.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Van LA naar Stovepipe Wells in Death Valley is het 4,5 uur rijden dus dat is goed te doen. Wat ook leuk is, is overnachten in Lone Pine. Je kunt dan ook een bezoek brengen aan de Alabama Hills.

Je hebt het over een extra nacht Page maar je bet er nu geen overnachting gepland. Één overnachting daar lijkt me sowieso wel aan te raden.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Wij hebben na 4 reizen in deze regio dit jaar ''eindelijk'' ook eens DV bezocht (elke keer paste het net niet en hadden we ook zoiets van ''hmmm, moeten we daar wel heen...'') en wij waren blij verrast. Het was práchtig en indrukwekkend. Ga je naar Joshua Tree NP gaat om juist deze bomen te zien ? Dan kom je er op weg van LV naar DV ook volop tegen ! Dus 2 vliegen in één klap...
Ik snap dat je zorgen maakt over de files in LA. Je kan het wellicht ook anders doen en direct op 24 april al de stad uit rijden en aan het eind van de vakantie een extra nacht LA erbij doen. Je zal ivm jetlag tóch héél vroeg wakker zijn en dan kun je wellicht direct in de auto stappen (om een uur of 5 !). Dan de stad uit rijden, ergens buiten de stad lekker ontbijten en rustig aan richting PS of LV rijden (zoals Ingrid aangeeft zoden wij PS en JS dus links laten liggen en meer tijd iets richten de andere Nationale Parken spenderen). Dit scheelt veel uren ergernis in de file !
Natas1978
Amerika-newbie

Bericht door Natas1978 »

Hallo allemaal,
Bedankt voor alle waardevolle input.
Ik heb een nieuwe route gemaakt. PS vervangen door DV.
23/4 Ams-LA Santa Monica
24/4 LA Hollywood/ sterren
25/4 LA- DV. 4,5
26/4 DV - ZION. 5
27/4 ZION
28/4 ZION-BRYCE. 2
29/4 BRYCE-PAGE. 2,5
30/4 PAGE
1/5 PAGE -GC. 2,5
2/5 GC-LV. 4
3/5 LV
4/5 LV -LA. 4