Reis mekkie: tips gevraagd voor onze zomer '23 route.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mekkie
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2022, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis mekkie: tips gevraagd voor onze zomer '23 route.

Bericht door mekkie »

Goedemiddag allemaal,
Na veel onderzoek (onder andere op deze site) hebben wij een route bedacht voor deze zomer. We gaan met een camper. Wij hebben 2 zoontjes van dan 4 en 7 jaar (vandaar helaas hoogseizoen gebonden). We komen nu uit op 31 dagen, maar we hebben wat speling (paar dagen extra is geen probleem, alleen als het niet nodig is, liever niet natuurlijk vanwege de prijs). We zouden het fijn vinden als mensen ons tips kunnen geven of het een logische en mooie route is. Wanneer we ergens beter langer of juist korter kunnen blijven of dat we andere uitstapjes (plaatsen redelijk op de route) nog mee zouden kunnen nemen. Op sommige plekken heb ik al wat opties in de lijst gezet. Ook de volgorde ligt niet vast, we kunnen de route bv ook andersom doen, al lijkt het ons wel fijn om op het eind wat bij te komen op de stranden. Ik heb (ook hier) al vernomen dat het wel erg heet kan zijn op sommige plekken (Joshua Tree e.a.). Met de juiste voorbereiding en kleding, hopen we dat dat wel te doen gaat zijn, ook voor de jongens.
Als de route dan vastligt kunnen we de camper alvast reserveren en dan op ons gemakje gaan zoeken naar campings en vluchten. We hadden eerst Yellowstone en Grand Teton er nog bij (zonder Joshua Tree en de stranden) maar dat waren toch wel heel veel extra kilometers. Een drop-off op een andere locatie is trouwens ook een optie hoor.
Hieronder onze route:

Dag 1 aankomst SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF – Yosemite 167 (4 uur)
Dag 4 Yosemite
Dagje extra wellicht of overnachting bij Mammoth Lakes?
Dag 5 Yosemite – Sequoia & Kings Canyon NP 150 (3 uur)
Dag 6 Sequoia & Kings Canyon NP
Dag 7 Sequoia & Kings Canyon NP – Barstow 225 (4 uur)
Bezoek Calico Ghost town
Dag 8 Barstow – Las Vegas 150 (3 uur)
Of i.p.v. Las Vegas naar de Valley of Fire / Hoover Dam. Las Vegas is zeker geen must voor ons, liever niet zelfs.
Dag 9 Las Vegas – Zion NP 170 ( 3 uur)
Dag 10 Zion NP
Dag 11 Zion NP
Dag 12 Zion NP – Red Canyon/Bryce Canyon 71 (1,5 uur)
Dag 13 RC/Bryce – Capitol Reef 120 (2,5 uur)
Dag 14 Capitol Reef
Dag 15 Capitol Reef – Moab 150 (3 uur)
Dag 16 Moab (Canyonlands NP)
Dag 17 Moab (Arches NP)
Dag 18 Moab - Monument valley 148 (3 uur)
Hier misschien een dagje extra? Bv voor een jeepsafari in Monument Valley.
Dag 19 Monument valley - Antilope Canyon (Page) 115 (2 uur)
Horseshoe Bend, Rainbow Bridge, Lake Powell
Extra dagje hier?
Dag 20 Antilope canyon - Grand Canyon 135 (3 uur)
Dag 21 Grand Canyon
Dag 22 Grand Canyon – Kingman of Lake Havasu 173 (2,5uur) (naar Kingman)
Dag 23 Kingman of Lake Havasu – Joshua Tree 207 (4 uur)
Dag 24 Joshua Tree
Dag 25 Joshua Tree – Santa Barbara? 224 (4 uur)
Dag 26 Santa Barbara? – Morro Bay 108 (3 uur)
Dag 27 Morro Bay – Big Sur 94 (2,5 uur)
Dag 28 Big Sur
Dag 29 Big Sur – San Francisco 141 (3 uur)
Dag 30 San Fransisco
Dag 31 San Fransisco - huis

Alvast heel erg bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42179
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips voor onze zomer '23 route

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
De route ziet er al goed uit, maar ik zou wel wat dingen aanpassen.
Voor Yosemite is de tijd nu niet ruim; voor het veel kleinere Zion trek je meer tijd uit. Mammoth Lakes ligt ten oosten van Yosemite; als je daarna naar Sequoia wilt is dat niet handig want dan moet je weer terugrijden. Ik neem aan dat je op dag 3 de camper ophaalt; het is dan de vraag of je dan al naar Yosemite kunt rijden.
Ik zou hier de volgorde omdraaien: vanuit SF eerst naar Sequoia/Kings Canyon en dan naar Yosemite. Dan kun je de Tioga Pass (de CA120 dwars door Yosemite) meenemen. Sequoia bereik je via de ingang bij Kings Canyon, de CA198 is niet geschikt voor grotere campers. Je mist dan Calico maar je zou dan wel naar bijvoorbeeld Bodie kunnen gaan. Calico is heet in de zomer en bijzonder toeristisch.
Voor Monument Valley is 1 nacht voldoende, ook als je daar een tour gaat doen.
Voor Page zou een extra dag wel lekker zijn, je kunt genoeg doen in de omgeving, of gewon even lekker niets doen aan Lake Powell. Voor de Grand Canyon is met jonge kinderen één overnachting wel voldoende. Ik denk dat je geen wandeling naar beneden gaat maken. an de nadere kant zijn de kinderen wel groot genoeg om een stukje af te dalen in de canyon, en het is er minder heet dan in bijvoorbeeld Page en Moab, dus wel lekker voor op de camping. Of doe 1 nacht Grand Canyon en dan een nacht Williams.
Joshua Tree is niet te doen in de zomer. Ik zou daar hooguit één nacht staan, maar misschien is een camping buiten het park (met zwembad) wel zo prettig.
Voor de kust is het prima zo, maar een nacht Monterey zou ook mooi zijn. Je kunt daar whalewatchen. Het aquarium is ook een bezoek waard. Wij vonden fietsen langs de 17-miles drive ook erg leuk. Kijk eens in ons 2019 verslag voor ons bezoek aan Monterey en Big Sur.

Marianne
mekkie
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2022, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips voor onze zomer '23 route

Bericht door mekkie »

Bedankt voor deze snelle en uitgebreide reactie. Ik ga meteen even kijken naar je suggesties.
Die aanpassing in de route bij Yosemite klinkt dan sowieso heel logisch.
Wandelen willen we wel met de kinderen, eventueel de jongste stukjes op de rug. We willen zeker niet alleen maar hoogtepunten afrijden, maar echt de natuur ervaren. Ik had jouw site met al die wandelingen al bekeken en opgeslagen in mijn favorieten ;-)
mekkie
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2022, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips voor onze zomer '23 route

Bericht door mekkie »

Ik heb het schema wat omgegooid, maar als ik Google Maps volg, dan is SF - Sequoia 286 mile en SF - Yosemite maar 167. Dan halen we naar Sequoia waarschijnlijk ook niet in 1 dag?
Dan heb ik na Yosemite een overnachting in Bodie erbij gedaan en dan ipv naar Vegas eerst 1 nachtje in Death Valley Junction en daarna door naar de Valley of Fire. Maar dan is het van Bodie naar Death Valley Junction wel 300 mile ook.

Dag 3 SF – Sequoia & Kings Canyon NP 286 (5 uur)
Dag 4 Sequoia & Kings Canyon NP
Dag 5 Sequoia & Kings Canyon NP – Yosemite 141 (4 uur)
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite – Bodie 45 (1,5 uur)
Dag 8 Bodie – Death Valley Junction 300 (6 uur)
Dag 9 Death Valley Junction – Valley of Fire 150 (3 uur)

Is dat dan inderdaad wel handiger? Zo hebben we wel 2 langere stukken erin.
En voor Big Sur, zou je dat dan inruilen voor Monterey of Monterey erbij nemen? En als die erbij gaat, wat is dan eventueel een leuke plaats voor in Big Sur zelf? Mooi verhaal trouwens van de man met de foto's up close!
En is Santa Barbare dan een leuke en handige tussenstop vanuit Joshua tree naar Morro Bay?

Zo, wel weer even genoeg vragen voor nu ;-)

Bedankt alvast
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42179
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips voor onze zomer '23 route

Bericht door Martin & Marianne »

Sequoia is inderdaad ook niet in 1 dag te doen. De afstand hangt er natuurlijk ook heel erg van af welke camping je neemt. Ik weet niet wat je nu hebt genomen?
In Bodie kun je niet overnachten. De dichtstbijzijnde camping ligt in Lee Vining. Vandaar naar Death Valley Jct is het ruim 4 uur rijden. Je zou in Beatty kunnen stoppen. Of Las Vegas.

Ik weet niet hoeveel ruimte je nu hebt; je kunt ook overwegen om Sequoia over te slaan en in Yosemite de sequoia's in de Mariposa Grove te bekijken.
Maar Sequoia is wel erg mooi, dus als het kan zou ik het wel meenemen.

Ik zou niet nog een nacht erbij aan de kust. En twee nachten big Sur kan prima, je kunt ook Monterey onderweg bezoeken.
Wat bedoel je met plaats in Big Sur? Een mooie site met campings daar vind je hier: https://www.bigsurcalifornia.org/camping.html

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1244
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Tips voor onze zomer '23 route

Bericht door paulr »

Hoi,
Ik zie mijlen en uren achter je planning. De mijlen kloppen, de uren heb je van Google maps zo te zien. Dat ga je met de camper niet redden !
Wij hebben een groot deel van je route ten oosten van Las Vegas volgens jouw route gedaan. En toch wel veel meer uren gereden dan op google staat aangegeven...
Paar voorbeelden:
Zion-Bryce: trek hier minimaal 3-4 uur voor uit: je krijgt het stuk naar de tunnel met veel hoogteverschil, dan de tunnel met mogelijk wachttijd, daarna een bochtige weg naar Red Canyon, daar waarschijnlijk een (foto)stop en dan naar Bryce. Wij deden het andersom en reden om 11.uur weg uit Bryce en waren rond 15 uur op camping Watchman in Zion (met alleen een korte lunchstop...)
Bryce-Capitol Reef: die ga je waarschijnlijk via de prachtige UT12 rijden. Er staat 2,5 voor, wij hebben en 5-6 uur over gedaan... Koffie onderweg, héél veel genieten van de uitzichten en bochten, heel veel bochten en hoogteverschillen. En dan nog niet eens een wandelingetje gedaan ivm de warmte)
Capitol Reef-Moab: eerste stuk veel bochten, daarna rijdt het wel door. Echter: bezoek onderweg Goblin State Park (zullen de kinderen erg leuk vinden) en de reis zal zo een uurtje of 2 langer duren.

Check alvast wat mogelijk is qua Jeep bij Monument Valley (er zit daar niet zoveel qua verhuur dacht ik) en doorgaans zit je vast aan dure excursies ter plaatse. Wellicht beter jeep huren in Moab (en dan daarmee naar Canyonlands!)
2 nachten GC zou ik inderdaad niet doen, 1 is voldoende, ook als je gaat wandelen. Wij stonden dit jaar nachtje bij Williams op een RV park net naast het spoor (doorgaans is dat geen aanrader, maar hier wel). In de ochtend en namiddag komt de trein naar GC hierlangs én Williams is een erg aardig stadje. Wij vinden in die regio een nachtje Sedona ook leuk. Wel daar een camping via recreation.gov nemen, commerciële campings zijn onbetaalbaar daar...Slick Rock State park is leuk voor de kids voor een uurtje of 2.
mekkie
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2022, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips voor onze zomer '23 route

Bericht door mekkie »

Goedemorgen, dank voor jullie berichten weer!
Ik heb de afstanden inderdaad van Google, maar bij de tijd steeds wel een aardig deel opgeteld. De tijd voor tussenstops heb ik inderdaad nergens meegerekend, dat wordt ook lastig bepalen vantevoren denk ik.
Bij Monument Valley dacht ik gelezen te hebben dat je alleen met een gids mee mag? Lijkt me wel prachtig om eens te zien.
Grand canyon ga ik een nachtje weghalen, Williams klinkt leuk!
We nemen wrs wel een in verhouding wat kleinere camper, 21 feet denk ik nu. Ik weet niet of dat ook makkelijker rijdt, maar denk dat het wellicht iets scheelt.
Heel erg bedankt voor het meedenken iig!!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42179
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips voor onze zomer '23 route

Bericht door Martin & Marianne »

mekkie schreef:
20 sep 2022, 09:11
Bij Monument Valley dacht ik gelezen te hebben dat je alleen met een gids mee mag? Lijkt me wel prachtig om eens te zien.
Je kunt met je eigen auto de Valley Drive rijden, maar met een camper lijkt me dat niet aan te raden. Een alternatief is dan een tour. Het park vanaf The view bekijken is ook al mooi.
Je kunt overwegen bij The View te kamperen (als die volgend jaar weer open is), maar dat is dan alleen voor het uitzicht; de sanitaire voorzieningen zijn uitstekend, maar verder is er niets. Bij Gouldings is er een klein binnenzwembad.

Marianne
mekkie
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2022, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis mekkie: tips gevraagd voor onze zomer '23 route.

Bericht door mekkie »

Beste forummers,
de route is wederom aangepast. De camper is inmiddels geboekt. We hebben de camper van 21-7 tot 21-8-2022.
Ons nieuwe idee is:

San Francisco(1 of 2 volle dagen, ligt aan de nog te boeken vlucht)
21-7 camper ophalen, overnachten ergens buiten SF richting SeKi (iemand een leuk idee? We hebben geen early Bird genomen))
22-7 SF - SeKi (Lodgepole of Dorst Creek dacht ik aan) (240 miles of minder)
23-7 SeKi
24-7 SeKi - Yosemite (150 m.)
25-7 Yosemite
26-7 Yosemite (wellicht deze of vorige dag verhuizen binnen Yosemite richting Mammoth Lakes)
27-7 Yosemite - Mammoth Lakes (110 m. of minder) (hier wellicht een extra dagje, of is dat meer van hetzelfde?)
28-7 Mammoth Lakes - Death Valley (170 m.)
29-7 Death Valley - Valley of Fire (190 m.)
30-7 Valley of Fire - Zion (130 m.)
31-7 Zion
1-8 Zion - Bryce (80 m.)
2-8 Bryce - Capitol Reef (130 m.)
3-8 Capitol Reef
4-8 Capitol Reef
5-8 Capitol Reef - Moab (230 m.)
6-8 Moab
7-8 Moab
8-8 Moab - Monument Valley (150 m.)
9-8 Monument Valley - Page (120 m.)
10-8 Page
11-8 Page - Grand Canyon (130 m.)
12-8 GC - Lake Havasu (230 m.) Of is Kingman leuker/handiger bv.? Of nog iets anders onderweg naar JT? Of Williams tussendoor nog?
13-8 Lake Havasu - Joshua Tree (160 m.)
14-8 Joshua Tree - Santa Barbara (250 m.) Ook dit is een vraagteken. Zijn er leukere/handigere overnachtingsplekken voor de kustroute daarna?
15-8 Santa Barbara - Morro Bay (110 m.)
16-8 Morro Bay - San Simeon (30 m.) Is dit een overnachting waard, zijn er leukere plekken of beter doorrijden naar Big Sur/Carmel?
17-8 San Simeon - Carmel/Monterey
18-8 Carmel/Monterey Whale watching
19-8 Carmel - SF
20-8 SF
21-8 Camper inleveren.

De laatste dag in SF is niet nodig, dus we hebben een dag over. Iemand een idee over waar we die het beste zouden kunnen besteden? We hebben nu dus 2 volle dagen voor Capitol Reef en voor Moab en 1 volle dag voor Page. Is dat een goede verdeling (ook voor onze kleintjes)?

Ik hoor graag weer jullie ideeën hierover.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1244
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis mekkie: tips gevraagd voor onze zomer '23 route.

Bericht door paulr »

Hoi,
mooie route...
Capitol Reef: dit gaat Marianne als fan van CR niet leuk vinden :) , maar 3 nachten is iets teveel, haha. 2 is prima... Van Bruce naar CR pak je de UT12 en daar kan je dan lekker lang over doen (prachtige rit, mogelijk veel stops) en kom je eind van de dag aan (camping Fruita neem ik aan). Dan de volgende dag heb je de hele dag voor CR en de dag erna via Goblin naar Moab.
Voor Moab kan je dan een dagje extra doen. Probeer één van de nachten een plkje op Devils Garden (Arches) te bemachtigen en de andere nachten in het dorp (Sun Outdoors), zodat je ook eens de camper kan laten staan als je het dorpje in wil. Leuke plek voor een paar nachten even rust in je programma...
1 volle dag Page (2 nachten) zoals je nu hebt is voldoende. Zowel vanaf MV als naar GC heb je geen lange rit, dus kan je daar ook bijvoorbeeld nog Horseshoe Bend inplannen. Dan heb je op de volle dag Page voor Antelope Canyon en bijvoorbeeld Lake Powel...
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 943
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis mekkie: tips gevraagd voor onze zomer '23 route.

Bericht door josea »

Ik zou nog een dag extra voor Zion pakken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42179
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis mekkie: tips gevraagd voor onze zomer '23 route.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad een mooie route! En ik zou ook een dag minder Capitol Reef overwegen; ik vind 1 nacht weinig, maar twee is prima.
Je zou een overnachting tussen Capitol Reef en Moab kunnen doen, bij Goblin Valley, maar dat kun je ook onderweg bezoeken.
Ik realiseer me nu pas dat je via Death Valley gaat rijden; met een camper is dat bij de meeste verhuurders niet toegestaan. Je zou dan in 1 dag van Mammoth Lakes naar VoF kunnen rijden maar dat is wel een flink eind rijden. Het geeft je wel een extra nacht bij Mammoth Lakes; misschien is de Little Lakes Valley loop leuk met de kinderen. Dat is een niet al te moeilijke wandeling waarbij je net zo ver kunt gaan als je wilt. En je kunt lekker het water in op verschillende plaatsen.
mekkie schreef:
11 okt 2022, 14:58
26-7 Yosemite (wellicht deze of vorige dag verhuizen binnen Yosemite richting Mammoth Lakes)
Er is niet heel veel tussen Yosemite Valley en Mammoth Lakes; je kunt kijken naar White Wolf of Tuolumne Meadows, beide in het park. Maar dat wordt lastig omdat je dan op hetzelfde moment meerdere campings in het park moet reserveren, en 1 camping reserveren is al lastig genoeg. Dus focus op een van de Pines camping in de vallei. En dan 3 nachten.
In plaats van Mammoth Lakes kun je ook naar June Lake kijken, afhankelijk van welke camping je het meeste aanspreekt.

Kijk op tijd naar het reserveren van campings. Vooral bij Yosemite is reserveren niet eenvoudig. Lees je goed in en oefen zeker een maand van te voren. En misschien nog een maand eerder ook. Kijk alvast eens op www.nps.gov/yose - onder campings.
In Zion gaat het ook snel. Maar daar heb je nog wel wat mogelijkheden vlakbij het park.

San Simeon is leuk voor een bezoek aan Hearst Castle maar ik weet niet of de kinderen dat leuk gaan vinden. Maar je kunt je er prima vermaken aan het strand.

Een extra dag Zion is niet gek. En je zou ook een extra dag Sequoia/Kings Canyon kunnen doen, bijvoorbeeld met een overnachting in Cedar grove.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer