Reis PoGoMom: rondreis Arizona, Utah, Colorado september 2023.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
PoGoMom
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2018, 09:06
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis PoGoMom: rondreis Arizona, Utah, Colorado september 2023.

Bericht door PoGoMom »

Wij willen volgend jaar in september een reis gaan maken door de staten Utah Colorado en Arizona. We hebben al eerder de bekende parken gedaan als Bryce, Zion, Grand Canyon, Joshua Tree, Arches, Canyonlands, Rocky Mountain, Yellowstone, Crater Lake, Lassen Volcanic, Olympic, Badlands etc. Dus nu willen we de focus leggen op de minder bekende of de parken waar we eerder niet aan toe zijn gekomen.
Voor nu een eerste idee/opzet gemaakt.

dag 1 Amsterdam - Las vegas - Zion NP
dag 2 Zion NP omdat we dat erg mooi vonden en kunnen we een beetje acclimatiseren
dag 3 Zion - Bryce over de mount Carmel Higway; dan ook nog een kort bezoek brengen deze dan aan Bryce
dag 4 Bryce - Capitol Reef NP over de scenic highway
dag 5 Capitol Reef NP. Ik zag nog ergens foto's voorbij komen van Betonite Hills op ongeveer een uur rijden van Capitol Reef. De moeite waard? We zijn dit jaar bij de Painted Hills geweest, is het dan nog de moeite waard? Evt op deze dag nog of is dat sowieso niet haalbaar?
dag 6 Capitol Reef - Black Canyon of the Gunnison
dag 7 Black Canyon of the Gunnison
dag 8 Black Canyon of the Gunnison - Great Sand Dunes National Park
dag 9 Great Sand Dunes National Park
dag 10 Great Sand Dunes National Park - Durango
dag 11 trein Durango - Silverton
dag 12 Durango - Bluff via Mesa Verde NP
dag 13 Bluff - Monument Valley incl Forrest Gump point, daarna door naar Gooseneck State Park, Valley of the Gods, Mexican Hat/Monument Valley; is dit teveel op een dag? We hebben nog wel ruimte om 1 of 2 dagen toe te voegen.
dag 14 Monument Valley - Petrified Forest National Park via Canyon de Chelly
dag 15 Petrified Forest National Park - the Wave/Grand Staircase escalante (Kanab?) via Humphreys Peak
dag 16 the Wave/Grand Staircase escalante
dag 17 the Wave/Grand Staircase escalante naar Zion
dag 18 Zion - Las Vegas - Amsterdam
dag 19 Amsterdam - thuis

Ik hoor graag of iemand nog feedback, aanvullingen, suggesties heeft. Vergeten we nog hele mooie dingen nu we daar toch zijn? We kunnen nog wel 1-2 dagen extra toevoegen om evt nog wat verdieping te geven aan mooie niet te missen plaatsen. Dank alvast voor de reacties!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis Arizona Utah Colorado september 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen!
Tijdens onze laatste Amerika-reis (in 2019) waren we ook in september in onder andere Colorado en Utah. Met wat geluk verkleuren de bomen in Colorado dan prachtig. Het lijkt me dan ook niet gek om wat meer tijd uit te trekken voor Colorado.
Met een volle dag Capitol Reef zou je die dag wel tijd hebben voor de Bentonite Hills, maar er is in Capitol Reef zelf natuurlijk ook genoeg te doen. Als je er niet aan toe komt kun je het de volgende dag doen. Misschien dan een extra stop? Ben je al eens bij Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon geweest? Als je wat meer tijd uittrekt voor het stuk naar de Black Canyon zou je ook kunnen overwegen om de UT95 te rijden. En dan misschien Monument Valley etc al hier in de route opnemen. Wij vonden de weg tussen Telluride en Grand Junction (145 en 141) erg leuk, misschien kun je daar ook nog iets van meenemen. Zie hier ons verslag daarvan.
Ik weet niet wat de plannen zijn in de Black Canyon, ik denk dat je zonder lange wandelingen aan een halve dag wel voldoende hebt daar. Dat geldt ook voor Great Sand Dunes; een middag/avond en ochtend zijn voldoende daar.

Behalve uit ons 2019-verslag kun je misschien ook wat tips halen uit ons 2013-verslag. Wij bezochten toen onder andere Great Sand Dunes en Silverton en ook de Black Canyon of the Gunnison.

Marianne
PoGoMom
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2018, 09:06
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rondreis Arizona Utah Colorado september 2023

Bericht door PoGoMom »

Hoi Marianne,
Dank voor je reactie. Ik zal jouw verslagen eens doornemen, daar zal zeker wat bij staan!
Wordt vervolgd...
gr irene
PoGoMom
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2018, 09:06
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis PoGoMom: rondreis Arizona, Utah, Colorado september 2023.

Bericht door PoGoMom »

We gaan het toch helemaal anders doen. Zion, Bryce hadden we al eens gezien en willen toch eigenlijk de focus meer op de parken die we nog niet hebben gezien. Nu hebben we het als volgt bedacht, maar we hebben nog twee dagen ''over''. Vragen aan jullie:
- Hoe gaan we die twee dagen besteden? Nog leuke tips/aanvullingen?
- We kunnen ervoor kiezen om op bepaalde plaatsen langer te blijven; wat zou dat dan moeten zijn?
- We kunnen nog ergens een omweg nemen; ik zat bv te denken om vanuit Petrified Forest NP verder naar beneden te rijden via Phoenix en Lost Dutchman State Park en dan daarna door naar Sedona. Is dat een idee/de moeite waard?

dag 1 Amsterdam - Las vegas - st George als overnachtsingsplaats om vanuit daar mee verder te gaan (ook gezien uur later in Utah dan Nevada)
dag 2 st George - Escalante over de Mt Carmel Highway en UT 12
dag 3 Grand Staircase Escalante en omgeving
dag 4 Escalante - Capitol Reef NP verder over de UT 12 en dan deze dag ook de south disctrict bezoeken
dag 5 Capitol Reef NP. North disctrict, bentonite hills. We zouden wellicht ook nog Goblin Valley State Park kunnen bezoeken, maar dat is misschien teveel op deze dag
dag 6 Capitol Reef - Bluff over de UT 95 en dan onderweg de Natural Bridges National Monument bezoeken
dag 7 Monument Valley en omgeving
dag 8 Mesa Verder NP (op en neer rijden vanuit Bluff)
dag 9 Bluff - Petrified Forest National Park via Canyon de Chelly National Monument
dag 10 Petrified Forest National Park en omgeving
dag 11 Petrified Forest National Park - Sedona
dag 12 Sedona en omgeving
dag 13 Sedona -
dag 14
dag 15 - Kanab
dag 16 Kanab
dag 17 Kanab - Las Vegas
dag 18 Las Vegas - Amsterdam
dag 19 Amsterdam - thuis

Ik hoor graag weer tips en adviezen, dank alvast. :-D
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis PoGoMom: rondreis Arizona, Utah, Colorado september 2023.

Bericht door paulr »

leuke route, origineel ook...
Paar opmerkingen/suggesties:
Je kan de eerste overnachting ook laten afhangen van de aankomsttijd in LAS. Heb je al een vlucht op het oog of geboekt ? Alle formaliteiten en auto oppikken gaat doorgaans supersnel op LAS, dus je kan zelf overwegen nog iets verder te rijden. Wij landden afgelopen zomer rond 14 uur en waren iet na 16.00 al aan het wandelen op de Strip (customs, bagage, auto oppikken, inchecken hotel...)
Dag 7-10: Deze snap ik niet helemaal. Of je moet een heel mooi verblijf op het oog hebben in Bluff ?
MV: de mooiste momenten zijn vroege ochtend en zonsondergang. Als je in Bluff verblijft mis je beiden.
Mesa Verde: het is al ruim 1,5 uur rijden tot de entree. Dan ga je de heuvels/bergen in... Het is in het park dus al bijna een uur rijden naar de Cliff Dwellings ! En dat (saaie) stuk moet je aan het eind van de dag weer terug. Zonde van de tijd lijkt mij, als je de volgende dag ook bijvoorbeeld vanuit Cortez naar Canyon de Chelly kan.
Ik zou dus Bluff inruilen voor The View of Gouldings in MV. Afhankelijk van wat je wilt doen in MV (wandelen, tour) win je er zelfs een dag mee volgens mij... En de volgende nacht inruilen voor iets in Cortez (of zelfs in Mesa Verde, de Far View Lodge). Wat ook leuk is om nog iets door te rijden naar Durango (erg leuk plaatsje) en 1 of 2 dagen Rockies mee te pakken (hen een weer naar Silverton?). Dan zit je niet alleen ''in de rode stenen'', maar heb je ook een paar dagen groene bergen (met in september wellicht ook mooie herfstkleuren). Zoiets heeft Marianne ook al voorgesteld...
En waarom ga je vanaf Sedona tóch weer naar Kanab als je Zion en Bryce al gezien hebt, wat ga je 3 dagen in Kanab doen ?
Edit: the wave lees ik nu terug… niet heel kansrijk, dus routeplanners B maken !
Laatst gewijzigd door paulr op 29 okt 2022, 23:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis PoGoMom: rondreis Arizona, Utah, Colorado september 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Wellicht is Bluff gekozen vanwege de prijs, maar ik zou ook naar iets anders kijken. Hetzij in MV, of in Mexican Hat. En dan voor Mesa Verde in het park overnachten of bijvoorbeeld in Cortez. Wij vonden de Far View Lodge erg prettig.
De route tussen Canyon de Chelly en Cortez is mooi, dat mis je ook als je vanuit Bluff naar Chile rijdt.

Als de kosten gene issue zijn is de Valley of the Gods B&B een aanrader lijkt me; staat nog op mijn lijstje.

Kanab begrijp ik als je naar de Wave wilt. Misschien twee routes maken en afhankelijk van het loten voor de Wave voor een route met of zonder Kanab kiezen.

Marianne
PoGoMom
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2018, 09:06
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis PoGoMom: rondreis Arizona, Utah, Colorado september 2023.

Bericht door PoGoMom »

Dank voor jullie reacties!

We willen denk ik dezelfde vlucht naar Las Vegas nemen als jullie, Paul; die landt om 14.00 u daar; we hadden het idee dat we dan zeker om 16.00 u onderweg zouden moeten zijn inderdaad.

Is Capitol Reef zoals nu gepland voldoende? Daar twijfel ik eigenlijk ook nog over, moeten we hier niet een dag langer de tijd voor nemen?

Bluff heb ik gekozen vanwege de centrale ligging. De tip van Marianne om van Capitol Reef via de UT 95 richting Monument Valley te rijden en dan onderweg nog e.e.a. te zien hierin meegenomen. En ik dacht dat als we meteen door zouden rijden naar Monument Valley dat dan te ver zou zijn op 1 dag? Wat denken jullie? We zouden dat natuurlijk kunnen doen en dan alle bezienswaardigheden in omgekeerde volgorde zien. Wat zouden jullie dan adviseren?
Op
dag 7 dan van Capitol Reef naar Monument Valley waar we een overnachting hebben en
dag 8 verder rijden via MV, Mexican hat, Gooseneck State Park, Butler Wash (anders zouden we dat dus vanaf Bluff omgekeerd doen en daarna weer terug rijden naar Bluff).
Dit is dan te ver om helemaal door te rijden naar Mesa Verde lijkt mij, want het is al best veel op een dag.
Overigens Gouldings wel gezien, maar niet geboekt, omdat je daar niet meer kunt annuleren, the view eerder gekeken, maar daarna inderdaad niet meer; kan zeker nog een mogelijkheid zijn.

Dus dan zou ik denken een overnachting onderweg en
dag 9 op weg naar Cortez/Mesa Verde, dat is dan niet zo ver meer. Dan kunnen we de rest van de dag daar en de volgende dag door. Of hebben we in Mesa Verde meer tijd nodig?

Dag 10:
En dan hebben we nu Durango en Silverton eruit gehaald, omdat we toch geen treinreis wilden doen en het dan misschien ver om was voor weinig. Maar gezien jullie reacties misschien toch slimmer het er wel in te laten. En dan bv een stuk van de million dollar highway te rijden?
Of we gaan op dag 10 verder naar Petrified Forest via Canyon de Chelly, maar dan hebben we dus nog wat dagen in te vullen. We zijn wel van de mooie routes, dus als die de moeite waard is, zou dat zeker een mooie optie zijn....

En het einde moeten we inderdaad anders doen, want kans op de Wave is niet groot.

Hebben jullie toevallig nog andere suggesties, want er blijft toch nog wel wat in te vullen? We kunnen wellicht verder naar het zuiden rijden voor we weer omhoog gaan? Ik heb ook zitten kijken naar Bisti Badlands en Valley of dreams in New Mexico, maar dan wordt het wel een hele onhandige route.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis PoGoMom: rondreis Arizona, Utah, Colorado september 2023.

Bericht door paulr »

Van CR naar Bluff is toch net zo lang rijden als van CR naar MV ? Tenminste...als je de Moki Duckway neemt en ik neem aan dat je dat doet...

Ik neem ook aan dat je in MV de zonsopgang gaat zien, dus heel vroeg wakker bent. dan heb je toch de hele dag voor Mexican Hat (grote steen, zo weer door neem ik aan), Gooseneck (uurtje ?), Butler Wash (wandeling?) en door naar Cortez (of zelfs Far View Lodge)
image.png
Neem voor Mesa Verde zéker een halve dag (ex reistijd). Je hebt sowieso tijd nodig voor minimaal één cliff dwelling met gids (Mesa Verde bezoeken zonder een tour is zonde van de rit...)

Van Durango naar Silverton (of nog beter tot Ouray) is prachtig ! Wij vonden de treinreis ook iets teveel van het goede (uurtje of 2 in een stoomtrein prima, maar 5,5 wat veel), dus wij hebben the million dollar highway met camper(s) gedaan. De natuur is prachtig voor onderweg een wandeling, Silverton is leuk om doorheen te lopen voor koffie en/of lunch (Coffee Bear in de hoofdstraat schuin tegenover de City Hall, super koffie en lunch!). Ouray is ook leuk om doorheen te struinen... Je zou dus ná Mesa Verde bijvoorbeeld 2 nachten Durango kunnen doen en op 1 dag de Million Dollar Highway tot Ouray kunnen doen.
Laatst gewijzigd door paulr op 29 okt 2022, 23:10, 3 keer totaal gewijzigd.
frouyellowstone65ke
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 sep 2013, 10:38

Re: Reis PoGoMom: rondreis Arizona, Utah, Colorado september 2023.

Bericht door frouyellowstone65ke »

Een leuke verblijfplaats bij het prachtige Canyon de Chelly vonden wij de Thunderbird Lodge. Leuke sfeer, restaurant en vlak naast de ingang van het park..
Dagje extra Sedona misschien? Prachtige omgeving en zoveel te ondernemen
Bezoek aan Tonto National Monument
Dorpje Jerôme via weg 89A op weg naar Prescott, vanwege het prachtige Watson meer?
dit vooral bij lage namiddag zon..
Bezoek spookstadje Nelson vlakbij Las Vegas.
Vanaf Petrified Forest N.P, ligt ongeveer 13 mijl ten noorden van Winslow (weg 40)de Little Painted Desert. deze plek was voor ons een onverwachte , maar grote verrassing.., ondanks het feit dat er maar één uitzichtspunt is, toch echt de moeite waard.Vooral in de middag is ook hier de zonnestand een extra kleurende factor...
In het centrum van Winslow het herdenkingsbeeldje van o.a.Glenn Frey van de band "The Eagles" . Van " Hotel California" en "Take it Easy.". wordt regelmatig bezocht door( nog steeds) fans Dit zorgt even voor een bijzondere, sfeer...

Zomaar wat ideetjes om een paar nog open dagen gedeeltelijk mee aan te vullen misschien, zonder al te veel mijlen omrijden? of toe te voegen aan nog andere bestemming?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis PoGoMom: rondreis Arizona, Utah, Colorado september 2023.

Bericht door IngridZw »

Ben het wel met Paul eens dat je nu heel veel rode rotsen ziet. Prachtig natuurlijk maar voor meer afwisseling in natuur zou ik ook een stukje Colorado meenemen vanuit Durango. De Million Dollar Hyw vonden wij ook een prachtige route. Bergen, watervallen en leuke stadjes voor een stop zoals Silverton. Durango zelf is ook een leuk historisch stadje. Ik zou dit toevoegen tussen Monument Valley en Petrified Forest.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
PoGoMom
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2018, 09:06
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis PoGoMom: rondreis Arizona, Utah, Colorado september 2023.

Bericht door PoGoMom »

Dank voor alle reacties, daar kunnen we wel wat mee!
We gaan nu vanuit Capitol Reef naar Monument Valley en daar heb ik Gouldings Lodge geboekt via Expedia (kan wel geannuleerd worden daar). Daarna door naar Mesa Verde waar Far View Lodge ook nog beschikbaar was. Vervolgens toch door naar Durango voor twee nachten; in eerste instantie de treinreis, maar die vonden we toch echt te lang, dus nu willen we de million dollar highway daar doen.
Dan naar Petrified Forest via Canyon de Chelly; daar stond de painted desert inderdaad op het programma en gaan we zeker doen. Vanuit daar eerst nog verder naar beneden naar Superstition Mountains/Lost Dutchman SP en op weg daarheen komen we langs Tonto. Daarna een extra dag in Sedona en vanuit Sedona rijden we terug naar Las Vegas om terug naar huis te vliegen.

Ik denk zo een mooi programma, nogmaals dank
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis PoGoMom: rondreis Arizona, Utah, Colorado september 2023.

Bericht door paulr »

Wat leuk te lezen dat je de tips gaat opvolgen. Nu maar hopen dat je ervan gaat genieten, anders hebben we je onjuist geadviseerd, hahaha...
Nog één tip(je) dan: ga in Durango even het stationnetje in, daar is ook een klein museum. Het is gratis en staat volgestouwd met allerlei leuke dingen over treinen (inclusief locomotieven en miniatuurspoorbaan), maar ook allerlei andere oude dingen uit lang vervlogen tijden. Vonden wij verrassend leuk en goed voor een (half) uurtje vermaak :)
frouyellowstone65ke
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 sep 2013, 10:38

Re: Reis PoGoMom: rondreis Arizona, Utah, Colorado september 2023.

Bericht door frouyellowstone65ke »

Het wordt zeker weten, een hele mooie afwisselende route, en leuk ook ook , dat jullie net dat extra stukje Colorado nog doen, zoals de 100 mill. hwy...en hopelijk de fall foliage meemaken , zeker ook langs weg 550.
Mag ik dan nog een kleine aanvulling geven? het zou mooi zijn, wanneer het verblijf in het zuiden van Colorado in de 2e helft van september zou vallen., meeste kans op de prachtige kleuren in de natuur . Per jaar is de piek-tijd ervan verschillend, afhankelijk van de weersgesteldheid en temperaturen . dus het laat zich niet helemaal voorspellen, maar gezien onze ervaringen (2x)
Dan nog een kleine aanvulling. Wij ontdekten in Mancos een "absoluut" unieke "Absolute Bakery and Cafe " aan de 110. S Mainstreet
Heerlijk eten, in een bijzondere omgeving voor breakfast of lunch en heel veel andere lekkere zaken om bv. mee te nemen...kijk maar eens op Tripadvisor ..Mancos ligt tussen Durango en Cortez aan weg 191.wij waren er in 2017, en na bezoek hier was onze dag al goed , toen moest de 100 Mill. Hwy nog gereden worden haha..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer