Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 867
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Tantelotje »

Wij waren hier afgelopen juli met m'n ouders van 75. Daar heb je niet veel aan. Maar we zagen wel genoeg gezinnen met jonge kinderen hier lopen.
Nu heb ik zelf geen hoogtevrees (en geen kinderen), dus het zou kunnen dat ik het wat minder goed in beeld heb omdat ik reling e.d. dan niet zo belangrijk vind.
Maar ik heb toch niet het idee dat dit een enge of gevaarlijke wandeling is. De afgronden zijn niets in vergelijking met Bryce waar echt nergens een reling staat en alles steil afloopt. Of inderdaad zoals langs de Grand Canyon.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door hemmie »

Wij liepen die 2 jaar geleden toen jongste net 8 was, geen moment onveilig gevoeld ofzo, echt geen enkel probleem. Als het even smal is gewoon hand vasthouden, kan me niet herinneren of dat echt nodig was bij deze wandeling (en jongste houdt sowieso graag hand vast😂).
Terug in Texas!
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Dank. Fijn jullie ervaringen te lezen!
Ik ben vooral benieuwd, Hemmie zoals jij ook aangeeft, of de stukken niet te smal zijn om met een kind aan de hand te lopen. Maar goed, iedereen ervaart het natuurlijk heel anders. We gaan het gewoon proberen en voelen we ons er niet goed bij, draaien we om.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Brigit »

Onze zoon was 8 toen we de canyon overlook trail met hem
liepen, dat ging toen prima. In mijn herinnering was het ook niet echt klauteren. Inmiddels is hij 13 en afgelopen zomer angels landing opgehuppeld😅.
Ook wij vonden de sfeer in Las Vegas na covid erg veranderd, en niet ten goede, veel vage types, mensen die met vazen alcohol over straat lopen, veel wiet etc. Als je het niet te laat op de avond maakt is de strip nog wel leuk met kinderen, Fremont Street vonden wij toch wat grimmiger.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7762
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door mtl »

Dat met die vazen alcohol over straat lopen herken ik van mijn laatste bezoek vier jaar geleden.
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door BJK2810 »

Wij hebben hem dit jaar gelopen en zijn omgekeerd. Mijn partner vond het niet prettig en ik wilde niet alleen verder. Ik denk dat het op zich prima kan, maar er zijn zeker stukken met een steile afgrond, de meeste met railing, maar ook een aantal zonder railing. Het ligt er dus vooral ook aan hoe je je er zelf bij voelt. Wat vind je wel en niet prettig. Met kleinere kinderen zou ik in ieder geval extra goed opletten.
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Dank jullie allemaal. We gaan het wel proberen.
Na lang wikken en wegen ook besloten toch een stukje de GC in te lopen. De Bright Angel Trail tot het 2e tunneltje. Mocht het te eng zijn stoppen we eerder, maar het pad lijkt vrij breed.

We komen op vrijdag aan in de GC, verblijven in de Kachina Lodge en rijden zaterdag naar LV.
We willen op vrijdag graag uitzichtpunten doen en een sunset en dan zaterdag vroeg opstaan voor sunrise (5:45) en stukje BA Trail. We hebben om 09.00 een helikoptervlucht gepland (twijfelen wel deze te doen vanwege de kosten, bijna 1000€ Maar kunnen tot 24 u van te voren annuleren). Zou een klein stukje BA trail dan lukken vooraf? Of is dit veel te ambitieus?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door IngridUSA »

Alles is haalbaar, maar of je dat moet willen? Je moet nog naar de heli-luchthaven wat je 20 minuten kost. Vaak een half uurtje of 3 kwartier van te voren aanwezig voor safety instructions, een video en planning/indeling van de vlucht. Je kunt ook bij GC lekker op je gemak (en voor wie het wil) alleen sunrise bekijken natuurlijk.
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Ja dat is dus de vraag Ingrid, is het teveel gehaast. Moeten er idd 30 min van tevoren zijn. Ik zou echter wel graag een n stukje de canyon inlopen, al is het voor het idee. En ergens anders op vrijdag of na de helikopter vlucht lijkt me dat sws niet mogelijk/wenselijk..

Dus dan zou het kiezen worden tussen BA lopen of de helikopter vlucht en wil t het liefst beide ;)
Iemand ideeen hoe dit te plannen? Of moet ik dat idee los laten?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Kan die vlucht niet later? Dat geeft je wat meer rust. Als je om 9 uur de helikoptervlucht hebt moet je rond 8 uur vertrekken uit het park. Op zich kan het dus wel, maar je loopt niet echt rustig.
Ik zou trouwens de South Kaibab trail aanraden; daar heb je sneller mooiere uitzichten dan bij de BAT. Als ik me niet vergis is er een snelle bus naar de trailhead in de ochtend.

Zie hier voor onze ervaring met de SKT.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door paulr »

wij zijn inmiddels 3 x in GC geweest en 3 keer hebben we getwijfeld over de helicoptervlucht. De eerste 2 x ivm de hoge kosten voor een half uurtje vliegen, dit jaar zéker ook ivm de kosten, maar ook vind ik het in deze tijd qua milieu eigenlijk niet meer kunnen... En dus hebben we weer heerlijk gewandeld en een extra ijsje gekocht :lol: :lol: . Uiteindelijk zullen we dus nooit weten of het de moeite waard zou zijn geweest en daar kunnen we prima mee leven...
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Marianne, ik had de vlucht idd verplaatst naar 9:30, later overwogen maar we moeten ook nog helemaal naar LV rijden, dus willen beetje op tijd wel vertrekken zodat we onderweg nog wat tijd hebben voor een rustige stop.
Ook hebben we bewust gekozen voor BA, deze ziet er net wat kindvriendelijker uit, ook wat ik lees. Weg omhoog ook ietsje minder steil. Ik vind SK er ook indrukwekkender uit zien, maar aangezien dit een eerste keer is, is BA ook vast indrukwekkend. Scheelt ook qua tijd dat we makkelijk de trail oplopen. Er vanuit gaande dat we om 5:45 de sunrise zien en we rond 615 zeker kunnen starten met wandelen, kunnen we met ruim 2 uur wel een stukje lopen.

Paul, het milieu speelt idd ook bij ons mee in onze overweging.. we vliegen komend jaar naar 3 bestemmingen dus vervuilen daar best mee ja. Echter kan ik het enigszins ook wel relativeren dat dit een “once in a..” is.
Laatst gewijzigd door JFeetje83 op 26 okt 2022, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom zou je eerst de zonsondergang afwachten en dan pas gaan lopen? Je kunt al voor zonsopkomst beginnen aan de wandeling. Ik weet niet hoe het op de BAT is, maar op de SKT was dat prachtig. Terwijl wij toch wel behoorlijk wat wolken hadden.

Het is steil ... :wink:

In het verslag waar ik naar verwees staat een mooie vergelijking van beide trails.

Een helikoptervlucht is een geweldige ervaring, maar een wandeling geeft je veel meer gevoel voor de grootte en diepte van de canyon. En het scheelt wel erg veel geld.

Marianne
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

HAHAHA geen stijl die schrijfstijl over dat steile ;) wat erg dit 😃

Dat zal vast prachtig zijn, maar voor het goed licht is durf ik er echt niet te lopen.. vind het al dood eng, maar wil het ook wel beleven, proberen iig 😃
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door hemmie »

Het BAT is behoorlijk breed, gaan smal paadje. Nadeel van deze wandeling is dat je heen omlaag loopt, en dan terug omhoog, dat maakt het lastig te bepalen hoever je kunt gaan om toch op tijd terug te zijn. Het lijkt mij persoonlijk niet prettig om met die tijdsdruk te lopen.
Terug in Texas!
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Dank allemaal!

We hebben besloten de helikoptervlucht te annuleren. We willen de tijd liever besteden aan een rustige wandeling en het spaart ons 1000!! dollar uit.

We arriveren vrijdag de 28e vanuit Page bij de oost ingang van GC. We nemen bij aankomst dan desert view point (tower) en grandview point mee alvorens we naar de lodge (Kachina) doorrijden. We willen graag de rimtrail lopen tussen Village en Visitor center (2,8 mijl) en we willen dan met shuttle naar hermits road om de sunset bij Hopi, Pima of Mohave point te zien. Is dit een beetje handig qua volgorde?

De volgende ochtend gaan we zonsopgang kijken bij Yavi point en dan op ons dooie gemak SKT lopen naar Ooh Aah Point ipv BAT en vertrekken we als we klaar zijn naar LV.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door IngridUSA »

Prima oplossing. Eventueel kun je als alternatief nog kijken naar een helicoptervlucht in de avond in Las Vegas vanaf $99 :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie planning zo.
Aan de oostkant kun je ook nog even stoppen bij Lipan Point.
Op weg naar Hermits rest kun je op verschillende plaatsen uitstappen en naar een volgende halte lopen. Op de terugweg stopt de bus minder vaak.

Ik heb geen ervaring met Yaki Point; hou er rekening mee dat je wel extra tijd kwijt bent om daar te komen, en weer terug te rijden naar de trailhead.

Marianne
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

We kregen gister mail waar je niet op hoopt: onze vlucht naar LAS is geannuleerd. We zijn omgeboekt naar de vlucht van een dag eerder. Los vh feit of dit wel kan aangezien de kinderen die dag nog school hebben, brengt dit ook weer wijzigingen in de planning mee. We zouden nu de eerste nacht nabij VoF in Overton doorbrengen, maar 2 nachten daar vinden we te lang. We komen met de nieuwe vlucht om 14:30 aan in LV. Toch dan een nachtje Fremont St en dan smorgens op ons gemak richting Overton? Of proberen of we alle overnachtingen een nacht kunnen vervroegen en ergens een dag (LA of San Diego?) aanplakken? Aangezien we om 1430 landen kunnen we dan wellicht niet meer en boodschappen doen en via Lake Mead naar VoF voor een zonsondergang die eerste dag…
Wat zouden jullie doen?

Enorm enorm balen!
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Roning »

nee joh, dat is inderdaad vreselijk balen! En zo vroeg van te voren ook dat je dat bericht krijgt. :sadcry:

Ik zou denk ik niet mijn reis verplaatsen naar achteren. Puur vanwege de kosten. Als ik het verschil zie tussen de hotels die ik geboekt heb en de prijs die ik daar nu voor zou betalen! dat is bizar :shock:
Bovendien is het ook wel heel lekker om je vakantie rustig te kunnen beginnen en boodschappen te doen enz.

Succes met alles regelen. Ik hoop dat de kinderen vrij kunnen krijgen, zal niet meevallen.

Groetes Inge
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer