Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Dankje Ingrid!
Fijn, ik twijfel idd nog over hotel met zwembad met buiten het park of de lodge in het park. Omdat we 2 nachtjes blijven is een zwembad fijn, maar ik denk dat het te koud is nog (gem 17 graden) om te zwemmen.

Ook begreep ik dat je enkel met de auto Zion in mag rijden (route) als je in de Lodge verblijft. Dat lijkt me in eerste instantie van toegevoegde waarde.

Maar het blijft een lastige keus! Wist ik dat het warm was, had ik sws voor hotel met zwembad gekozen.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door paulr »

Ik denk dat wij altijd iedereen aanraden om in de parken te verblijven. Echter, Zion is een van de weinige plekken waar het ook prima is om er net buiten in Springdale te slapen. De Zion Lodge is natuurlijk prima, maar Springdale is een leuk dorpje en het vervoer met de shuttlebussen is uitstekend geregeld ! Ook als je in de Zion Lodge zal verblijven zal je toch af en toe de shuttle nemen…je kan ook overwegen om 1 nacht de Lodge te doen en 1 nacht Springdale. Ik weet bijna zeker dat het (veel) warmer dan 17 graden zal zijn overdag. Ga niet verder weg dan Springdale kijken, want je wil wel aan de shuttleroute zitten en niet eerst nog eens met de auto naar Zion/Springdale rijden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Je mag wel met de auto naar de Lodge maar verder ben je wel aangewezen op de shuttle bus. Wij zaten in 2017 in de Lodge en toen was het wel prettig omdat de wachttijden voor de bus bij het visitor center behoorlijk opliepen. Wij hadden toen maar 1 nacht in Zion. Met twee nachten zou ik eerder voor Springdale kiezen. Je kunt daar ook prima eten. Wij zaten meerdere keren in de Desert Pearl Inn. Een prachtig motel met ruime kamers met groot balkon of terras en een groot zwembad.

Bij Bryce vonden wij de Lodge ideaal vanwege de ligging. Je loopt in een paar minuten naar de rim. Maar bij Ruby's heb je een binnenzwembad en voor de kinderen is dat wat gezelliger denk ik.

De Bright Angel Lodge heeft geen cabins voor 4 personen volgens mij, dus dat is geen optie.
Kijk eens op https://www.grandcanyonlodges.com/lodgi ... ge-cabins/. Misschien bellen voor een van die cabins?

Marianne
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Paul, ja ik lees inderdaad dat Springdale erg gezellig is. Maar ook dat met eigen auto Zion door mogen rijden wel fijn is. Misschien is 1 nacht Zion Lodge en 1 nacht Springdale geen slecht idee :)

Marianne, een prachtige accommodatie, maar jeetje wat prijzig. €930 voor 2 nachtjes, dat vind ik dan weer teveel van het goede. Misschien La Quinta by Wyndham dan toch geen slechte keus. En het hotel dat Ingrid noemde nog eens bekijken.
Ik heb Kachina gereserveerd in GC.

Wellicht nog een vraag over de Bryce Lodge: ik zie deze boekbaar bij nationalparkreservations en via brycecanyonforever.
Met welke site hebben jullie ervaring? Bij de eerste rekenen ze een extra fee van 10%, de tweede doet dit niet maar daar zit een fout waardoor het reserveringsformulier niet verder gaat haha.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Nooit nationalparkreservations gebruiken! Google er maar eens op of gebruik de zoekfunctie op het forum.

De Desert Pearl Inn is wel heel erg duur geworden!

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Tantelotje »

JFeetje83 schreef:
21 sep 2022, 08:44
Marianne, een prachtige accommodatie, maar jeetje wat prijzig. €930 voor 2 nachtjes, dat vind ik dan weer teveel van het goede. Misschien La Quinta by Wyndham dan toch geen slechte keus. En het hotel dat Ingrid noemde nog eens bekijken.
De La Quinta in Sprindale ligt tegenover het Zion Park motel. Wij hebben hier inmiddels 2 x verbleven, en ook volgend jaar zomer staat dit hotel op de planning. Het is een soort van betaalbaar, mooie kamers, heerlijk groot zwembad en ook heel centraal gelegen in het 'levendige' deel van Spingdale met de busstop op een paar meter. Ze serveren ook nog een prima ontbijt (haal een ijsje in het snoepwinkeltje tegenover Pizza & Noodles... Of een milkshake, die maken ze ter plekke van het ijs naar jouw keuze!).
De Bumbleberry Inn vinden wij ook fijn, maar dat is, naar onze mening, minder mooi en (tegenwoordig) zeker ook duurder.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Ooh fijn om te horen Charlotte! Ziet er ook echt goed uit.
Nu nog kiezen tussen de lodge in het park of La Quinta.
Misschien van beiden 1 nachtje doen.
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

De keuze was snel gemaakt, want Zion Lodge was praktisch vol. We konden de eerste nacht Zion nog boeken, 2e nacht niet. Dus slapen we de eerste nacht in het park en de tweede nacht bij La Quinta in Springdale. Soms fijn als de keuze een soort van gemaakt wordt voor je met alle keuzes die je al in deze reis maken moet 😃

Tickets zijn geboekt, auto is geboekt (vond ik overigens erg prijzig, 1500€ voor 2 weken een reguliere SUV). En heb voor elke overnachting een goede optie geboekt welke altijd nog te annuleren is.

Nu kan de echte voorpret beginnen 😍
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je voor de autohuur in het autohuur-topic gekeken?
Misschien daar eens advies vragen?

Marianne
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Had ik rondgekeken maar nu ook even een vraag gesteld :)
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door SnoopyMetKids »

@JFeetje83 dit is een leuke reis geworden echt! Nu kan de voorpret inderdaad echt beginnen.

Ik ben zelf echt gek op Los Angeles, en Magic Castle ligt zo mooi! Franklin Ave is perfect gelegen voor een bezoekje aan/ een mooie hike bij Griffith Observatory (Mount Hollywood op voor spectaculair uitzicht--mount valt wel mee, vanaf de parkeerplaats nog geen 30min lopen ha). Silver Lake ook prima te bereiken, fijn door de hippe buurt heen wandelen. Vergeet ook niet alle lekkere eten. Thai Town ligt ook niet ver van die accommodatie, en ik kan echt Lacha Somtum aanraden voor lowkey en overheerlijk eten (of een lekkere thai iced tea als het warm is!). Het is ook redelijk te rijden naar het strand omdat je de downtown overslaat.

Ik ga nooit naar pretparken dus de area bij Universal ken ik niet. Nogmaals, heel veel voorpret gewenst!
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Dankje Snoopy! Ik ben er ook erg tevreden mee, al vraag ik me af of ik in Page niet teveel tijd heb.
We willen daar iig horshoe bend, boottocht lake Powell en de (upper?) antilope canyon doen. Maar dit kost alles niet heel veel tijd lees ik. Maar goed we hebben wel een hotel met zwembad, dus vermaken doen we ons vast! :)

LA hebben we Idd Magic Castle geboekt! Kwam als super kindvriendelijk uit de bus EN idd die ligging. Goede beoordelingen, kan dus niet mis gaan. Geluk dat ie nog vrij was, want hij gaat hard zie ik!
Ondanks dat ik van vele hoor/lees dat LA tegenvalt, denk ik dat zo’n goede ligging van het hotel wel bijdraagt aan toch hele leuke dagen bij een aantal hightlights, dus heb er wel zin in hoor 😃
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen ervaring met een boottocht op Lake Powell maar ik vermoed dat dat toch wel wat tijd zal kosten. Ik vind die twee nachten Page ook wel mooi als rustpunt. Het geeft je ook de ruimte om in de ochtend in Bryce nog een wandeling te doen. Kijk ook eens naar de wandeling naar de Toadstool Hoodoo.
Wij kennen alleen de Lower Antelope Canyon. Zeker met kinderen erg leuk. Wij vonden ook de Glen Canyon Dam erg interessant om te bezoeken.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door paulr »

Antelope Canyon: Je weet nooit wat je mist als je de ene doet en de andere niet… dit jaar de Lower gedaan en was wat avontuurlijker dan de Uppercut een paar jaar geleden. Zou deze dus aanraden met kids… Omdat je er vrij vroeg moet zijn ben je hier toch wel uurtje of 2-3 aan kwijt (ondanks dat kje ''maar'' een uur in de canyon bent.
Boottocht: check nu alvast online de mogelijkheden. Staan ook vaak uren en tijden bij…inchecken, waivers etc doet altijd langere dan je denkt.
horseshoe Bend: met erheen rijden, parkeren en wandelen ben je den ik ruIm een uurtje zoet. Nieuw pad gaat iets om (maar wel verhard nu) zodat je wat meer tijd kwijt bent dan “vroeger”…
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Ik ben zelf niet een super avontuurlijk type ;) lees zoveel verschillende dingen over die trap van de Lower Canyon en gaatjes waar je doorheen moet “kruipen”. Het schrikt me een beetje af. Niet dat ik geen trap kan lopen, maar ben wel een brokkenpiloot haha. Overal waar ik ben, val ik. Overigens meestal op de meest vlakke paadjes en niet op de plekken waar je het eerder zou verwachten. Vlak langs een rim, of als waaghals op een uitkijkpunt zal je mij dan uit voorzorg ook niet vinden 🤣🤣🤣

Online zie ik dat de boottocht die wij willen doen nu tot nadere orde niet beschikbaar is. Maar we willen graag de tocht doen met een tour van 2 uur over lake Powell op weg naar rainbow bridge. Daar moet je ook nog een stuk wandelen dus dat duurt idd alles bij elkaar een halve dag.

En inderdaad fijn dat Horshoe bend een goed pad heeft nu dat eenvoudig te bewandelen is ipv mul zand.
Dus inderdaad, de tijd is vast goed ingevuld.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Die ladders zijn echt geen probleem; ik heb de Lower eens bezocht toen ik beide polsen in het gips had; dat ging ook.

Marianne
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Marianne, misschien zegt dat wel iets over hoe avontuurlijk jij bent 😂
Heb jij toevallig (pastel) pink canyon gelopen in Valley of Fire?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Tantelotje »

Wij zijn afgelopen juni nog in de lower geweest met m'n ouders van 75 en zelfs dat ging prima.
Mn moeder kreeg een compliment van de gids, dat is nu haar nieuwe beste vriend :D
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

JFeetje83 schreef:
23 sep 2022, 23:00
Marianne, misschien zegt dat wel iets over hoe avontuurlijk jij bent 😂
Heb jij toevallig (pastel) pink canyon gelopen in Valley of Fire?
Ik zou mezelf niet echt avontuurlijk willen noemen. :wink:

De pink canyon ken ik niet. Wij hebben alleen de Fire Wave gedaan, en een deel van de White Dome Trail en wat kortere wandelingen. Het was er altijd te heet om meer te doen toen wij er waren.

Marianne
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Wij hebben gepland de eerste nacht rond fremont st te verblijven. De volgende dag willen we echt vroeg naar Valley of Fire rijden. We landen om 12:30 in Vegas en ik kreeg op dit forum in een ander draadje de tip van Paul om de dag van aankomst ipv richting Fremont al richting VoF te rijden. Er zit een prima accommodatie op 15 min rijden.
Ik vond dit een zeer waardevolle tip! Die me weer helemaal aan het twijfelen heeft gebracht omdat ik ook ergens denk iets te missen als ik Fremont niet doe. In het midden van de reis als we naar LV gaan, zie ik ons toch op de strip blijven.

Wat zouden jullie hier doen? Is Fremont st. van toegevoegde waarde voor een middag/avond (met 2 kids 8/6) of is al dicht bij VoF zitten een goed idee en missen we niet zo heel veel.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer