Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Hi lieve mede forummers!

Ik heb jullie hulp nodig. Wij willen graag een rondreis naar de westkust maken met onze dochters van 8 en 6. We zijn helaas gebonden aan de meivakantie hiervoor, dus kunnen maximaal 2 weken gaan. Ik ben me er van bewust dat dit kort is voor een reis, maaar beter iets dan niets!
We hebben van 22/4/23 tot vertrek 6/5/23 om te reizen. We willen sowieso SF graag zien, daar langs Highway 1 omlaag en ergens walvis spotten en graag Grand Canyon meepakken (die natuurlijk uit de richting ligt. Kort LA/Vegas zou ook leuk zijn. We zouden aan het einde graag 2/3 dagen wat rustiger aan doen, dacht misschien in Vegas en vanaf daar terugvliegen. Maar we moeten de hele reis nog samenstellen.

Hebben jullie een (grof) idee van hoe de route te plannen voor deze beperkte tijd? Of zeggen jullie bij voorbaat te kort en niet doen, beter een aantal jaar wachten tot je in de zomervakantie kan gaan. Echt super super bedankt!!!

Groetjes Es
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips Korte reis met kinderen zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Eigenlijk heb je de route al gereed; het is alleen een kwestie van het per dag uitschrijven. Dan zie je ook goed of het past in 2 weken. Een one way lijkt me het handigste, met maar twee weken en zowel SF als de Grand Canyon.
Zonder Grand Canyon heb je wat meer mogelijkheden en meer rust. Is dit park echt een must? Voor de kinderen zal het niet het hoogtepunt zijn.
Bedenk dat je met 2 weken en 3 steden relatief lang in de steden verblijft. Naast de Grand Canyon is er waarschijnlijk weinig ruimte voor nog een park.

In april is een rondje Las Vegas ook een overweging waard. Je kunt dan de volgende route doen: Las Vegas - Grand Canyon - Page - Monument Valley - Capitol Reef - Bryce - Zion - Valley of Fire - Las Vegas. Of eindigen in LA als je nog een stad wilt toevoegen.

Marianne
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips Korte reis met kinderen zuidwesten

Bericht door JFeetje83 »

Dank Marianne!

Als we een stad moeten kiezen is het SF. Daar ligt de grootste wens. Qua park willen we graag iets met indrukwekkende uitzichtpunten die goed te bereiken zijn met de kids die natuurlijk niet super super lang lopen nog.
Dat zou ook bv Zion kunnen zijn en vanuit daar richting LAS Vegas. Punt is dat de Tioga Pass niet open is dus het lastig is dan bij SF te komen, of van SF richting Zion.
Lastig dus! Focus moet idd niet op steden komen, maar Highway 1 lijkt me wel erg mooi om te rijden. Ik weet het dus niet zo goed :)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Tipsy_1 »

Dit is het minimum dat je nodig hebt (zie dagplanning hieronder)

Aangezien je met kinderen reist en op basis van interesse hier en daar een dag bijvoegen (SF, nog een extra nacht bij Montery langs highway 1 voor whale watching en eventueel ook nog bij LA indien je een pretpark wil doen. Anders zou je ook nog een resort dagje bij Palm springs of ergens onderweg met leuk zwembad voor kids kunnen toevoegen) en klaar :-)
Kan perfect in twee weken. Wij deden onderstaande in twee weken met daar bovenop yosemite, DV, monument valley, zion, bryce, page, capitol reef en mesa verder en vonden dat prima te doen in die twee weken. => Onderstaande met extra dagen is dus super relax en goed te doen.


1 SF aankomst
2 SF - SF
3 SF - halfweg hghway 1 (bvb San Simeon, incl zeeleeuwen kijken!)
4 highway 1 - LA
5 LA
6 LA - Joshua tree
7 Joshua tree via Oatman/route 66 - Grand Canyon south rim
7 Grand Canyon
8 Grand Canyon - LV
9 LV
10 LV - huis
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door SnoopyMetKids »

Als de grootste wens SF is, waarom dan niet een rondje San Francisco- Yosemite (Yosemite Village verblijf)- Mariposa- Sequoia (verblijf bijv in Three Rivers, dan kun je het park gewoon inrijden voor de prime hikes en ook voor kinderen genoeg te doen daar, bijv Slick Rock State Park) en dan vanaf Three Rivers terug naar de kust bij Cambria en dan ga je via Big Sur en Monterey over de prachtige Highway 1 terug naar SF. Dit is goed te doen in 2 weken. Yosemite en Sequoia zijn echt heel erg mooi, dus dan heb je toch de schitterende parken in combi met de kust. Mocht de weg vrij zijn dan kun je ook doorrijden naar Kings Canyon NP als je eenmaal bij Sequoia bent.

Tioga Pass in Yosemite zal idd nog dicht zijn, dat vonden wij jammer maar nog steeds voldoende moois in Yosemite :) Voor de rit van Three Rivers naar Cambria kun je onderweg in Visalia naar Imagine U Children's Museum gaan, dat was hier een hit :)

edit: hier kun je wat lezen over het weer in Sequoia in April: https://ustravelwithus.com/sequoia-nati ... -in-april/ Kan koud zijn en zelfs nog wat sneeuw, maar ook bloemen en beschikbare hikes :)
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Beiden echt super bedankt voor deze suggesties!!
One way tickets zijn onbetaalbaar komen we achter, dus we zullen ben ik bang toch een rondje moet maken.. We hebben echt enorm gunstige tickets gevonden op Las Vegas. Het zou dus mooi zijn als we daar rondom een mooie reis kunnen maken. Bryce en Zion zijn vrij dichtbij. Dus dat is mooi meegenomen. Maar de andere kant wordt dan lastig hè? Of hebben jullie daar nog ideeen voor? Dankjewel, wordt super gewaardeerd!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is niet mijn ervaring dat one way tickets onbetaalbaar zijn. Kijk je wel naar de multicity-optie?
Een retour Las Vegas is niet gek natuurlijk, maar dan wordt SF wel lastig in te voegen.
Je hebt het nu over Bryce en Zion, en in je eerste bericht over de Grand Canyon. Kijk eens waar jullie voorkeur naar uitgaat.
Is dit jullie eerste reis naar het zuidwesten? Ik zie een eerder topic met een route.

Ik vind zelf de route van @SnoopyMetKids erg mooi. Vanuit Las Vegas wordt dat echter lastig, maar je zou zoiets kunnen doen:

22-apr-23 naar Las Vegas
23-apr-23 Las Vegas - Los Angeles
24-apr-23 Los Angeles
25-apr-23 Los Angeles
26-apr-23 Los Angeles - Pismo Beach
27-apr-23 Pismo Beach - Monterey
28-apr-23 Monterey - San francisco
29-apr-23 San francisco
30-apr-23 San francisco - Yosemite
1-mei-23 Yosemite
2-mei-23 Yosemite - Sequoia
3-mei-23 Sequoia - Death Valley
4-mei-23 Death Valley - Las Vegas
5-mei-23 Las Vegas
6-mei-23 Las Vegas

Dit is echter wel erg krap voor Sequoia.

Maar alleen de parken ten oosten van Las Vegas is ook mooi:
22-apr-23 naar Las Vegas
23-apr-23 Las Vegas - Grand Canyon
24-apr-23 Grand Canyon
25-apr-23 Grand Canyon - Page
26-apr-23 Page
27-apr-23 Page - Monument Valley
28-apr-23 Monument Valley - Capitol Reef
29-apr-23 Capitol Reef
30-apr-23 Capitol Reef - Bryce
1-mei-23 Bryce
2-mei-23 Bryce - Zion
3-mei-23 Zion
4-mei-23 Zion - Las Vegas
5-mei-23 Las Vegas - Las Vegas
6-mei-23 Las Vegas

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Old Faithful »

Even voortbordurend op de tip van Marianne. Je moet niet kiezen voor twee keer een enkele reis, dat is meestal ontzettend duur. Kies voor de optie "multi city" (bij KLM "meerdere bestemmingen").
Knipsel0.PNG
Knipsel0.PNG (7.93 KiB) 4737 keer bekeken

Soms moet je een drop down menu aanklikken om deze optie te krijgen.
Knipsel1.PNG

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Ik heb het gevonden, dank! Ik kreek idd naar one way tickets ;). Multi city scheelt inderdaad een hele hoop. 😃 Echter de tickets naar Vegas voor 2500€ voor 4p is natuurlijk wel echt heel goedkoop. Waardoor er weer meer ruimte over blijft voor andere dingen. Even goed kijken dus.

Voor wat betreft de parken. De eerdere geplande reis die ik heb op het forum had gezet is niet doorgaan vanwege ons baby’tje toen. We hebben dus geen enkel park nog gezien, dus alles is mooi. We zouden gewoon vooral graag mooie uitzichten zien. Echt lange trails lopen >10km is niet echt haalbaar met de jongste iig.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Als vliegen op Las Vegas (veel) goedkoper is dan bijvoorbeeld een retour SFO of een multicity, en de vluchttijden zijn ook gunstig, dan zou ik voor Las Vegas kiezen. Dan kun je nog alle kanten op.
Ik zou me niet beperken tot uitzichten; een stuk wandelen is ook voor kinderen van 6 en 8 natuurlijk prima te doen. En er zijn veel mogelijkheden voor kortere wandelingen, ik denk niet dat veel mensen vaak een wandeling van 10 km of meer maken. Kijk eens op mijn wandelsite voor wat mogelijkheden.
In sommige parken kun je ook fietsen of paardrijden. Ook rangeractiviteiten zijn vaak de moeite waard, misschien vinden de kinderen het leuk om junior ranger te worden. Plan in elk geval voldoende tijd in voor de parken.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7948
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Pete.Z »

Misschien het over wegen waard te kijken naar aankomst in Phoenix, en vertrek uit SF?
Kan je via de Grand Canyon, Las Vegas en Yosemite naar SF rijden.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1226
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door paulr »

Mag ik vragen hoe vaak je mag overstappen voor dit tarief en hoe lang je onderweg bent ? En of je bagage inclusief is. Denk eraan dat je nog naar de luchthaven moet (denk dat 2500,- geen AMS/BRU zal zijn en je dus nog wat reistijd hebt), inchecken, mogelijk dus overstappen en 8-9 uur tijdsverschil voor je kiezen krijgt. Doorgaans land je in de middag/avond in Las Vegas, maar dat is voor jou dan avond/nacht. Je gaat niet direct slapen (het is nog licht) en je gaat dus het leven daar oppakken op een ongewone tijd. Afhankelijk van vertrektijd/vliegtijd etc ben je soms wel 24 uur in touw. Vervolgens heb je ''maar 2 weken'' waarvan je dus de eerste dagen een beetje ''ontregeld'' bent of kan zijn. Overweeg dus goed wat het je waard is om te kijken naar een iets duurder ticket met goede vluchttijden en/of directe vlucht. Natuurlijk kun je besparen op vliegkosten, maar kijk eens welk % dit is van je totale reisbudget...
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Old Faithful »

JFeetje83 schreef:
14 sep 2022, 11:44
Echter de tickets naar Vegas voor 2500€ voor 4p is natuurlijk wel echt heel goedkoop. Waardoor er weer meer ruimte over blijft voor andere dingen. Even goed kijken dus.
Ga er niet van uit dat deze prijs "eeuwig" blijft staan. Prijzen - vooral aantrekkelijke - kunnen snel veranderen.
Betrek ook de autohuur bij je zoektocht. Ook dat kan een behoorlijk verschil maken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

paulr schreef:
14 sep 2022, 21:36
Mag ik vragen hoe vaak je mag overstappen voor dit tarief en hoe lang je onderweg bent ? En of je bagage inclusief is. Denk eraan dat je nog naar de luchthaven moet (denk dat 2500,- geen AMS/BRU zal zijn en je dus nog wat reistijd hebt), inchecken, mogelijk dus overstappen en 8-9 uur tijdsverschil voor je kiezen krijgt. Doorgaans land je in de middag/avond in Las Vegas, maar dat is voor jou dan avond/nacht. Je gaat niet direct slapen (het is nog licht) en je gaat dus het leven daar oppakken op een ongewone tijd. Afhankelijk van vertrektijd/vliegtijd etc ben je soms wel 24 uur in touw. Vervolgens heb je ''maar 2 weken'' waarvan je dus de eerste dagen een beetje ''ontregeld'' bent of kan zijn. Overweeg dus goed wat het je waard is om te kijken naar een iets duurder ticket met goede vluchttijden en/of directe vlucht. Natuurlijk kun je besparen op vliegkosten, maar kijk eens welk % dit is van je totale reisbudget...
Zeker! We vliegen dan om 10:00 smorgens direct naar LV en landen daar om 1230.
Terug vliegen we om 17:00 en landen om 13:30.
Beide vluchten zonder tussenstop en incl. 23kg bagage pp.
Vlucht is vanaf Frankfurt, maar wij wonen in Maastricht, dus Schiphol of Frankfurt is voor ons geen heel groot verschil.
Wij reizen heel veel dus letten zeker op dit soort zaken, ook met de kindjes natuurlijk.
Het is dus echt erg goedkoop, maar wel maar in een Airbus 330, waardoor we niet met 4 naast elkaar kunnen zitten. Dat is het enige mindere voor ons, zeker gezien de lange vlucht.
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Old Faithful schreef:
15 sep 2022, 10:59
JFeetje83 schreef:
14 sep 2022, 11:44
Echter de tickets naar Vegas voor 2500€ voor 4p is natuurlijk wel echt heel goedkoop. Waardoor er weer meer ruimte over blijft voor andere dingen. Even goed kijken dus.
Ga er niet van uit dat deze prijs "eeuwig" blijft staan. Prijzen - vooral aantrekkelijke - kunnen snel veranderen.
Betrek ook de autohuur bij je zoektocht. Ook dat kan een behoorlijk verschil maken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Yes ik weet het, meest frustrerende wat er is die wisselde ticketprijzen. Multi city tickets met KLM zitten momenteel zo rond de 4000€. Dan hebben we natuurlijk veel meer vrijheid wel. Echter zijn die 2 weken zo beperkt dat we toch terug “moeten”. Vegas is qua weer prima eind april begin mei, dus daar kunnen we ook vanalles zien/doen/zwemmen en dit combineren met de parken oostelijk van LV. Echter zou ik zelf echt heel graag de kust afrijden en ook SF zien. Misschien is dit beter voor een andere periode wanneer het warmer is.
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

SnoopyMetKids schreef:
13 sep 2022, 22:28
Als de grootste wens SF is, waarom dan niet een rondje San Francisco- Yosemite (Yosemite Village verblijf)- Mariposa- Sequoia (verblijf bijv in Three Rivers, dan kun je het park gewoon inrijden voor de prime hikes en ook voor kinderen genoeg te doen daar, bijv Slick Rock State Park) en dan vanaf Three Rivers terug naar de kust bij Cambria en dan ga je via Big Sur en Monterey over de prachtige Highway 1 terug naar SF. Dit is goed te doen in 2 weken. Yosemite en Sequoia zijn echt heel erg mooi, dus dan heb je toch de schitterende parken in combi met de kust. Mocht de weg vrij zijn dan kun je ook doorrijden naar Kings Canyon NP als je eenmaal bij Sequoia bent.

Tioga Pass in Yosemite zal idd nog dicht zijn, dat vonden wij jammer maar nog steeds voldoende moois in Yosemite :) Voor de rit van Three Rivers naar Cambria kun je onderweg in Visalia naar Imagine U Children's Museum gaan, dat was hier een hit :)

edit: hier kun je wat lezen over het weer in Sequoia in April: https://ustravelwithus.com/sequoia-nati ... -in-april/ Kan koud zijn en zelfs nog wat sneeuw, maar ook bloemen en beschikbare hikes :)
Dankjewel! Dit klinkt echt super gaaf ook. Zou je dit anders doen als we 2 verschillende luchthavens hebben voor aankomst en vertrek?
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door SnoopyMetKids »

Er zijn natuurlijk geen garanties, maar de kans zal groter zijn op lekker weer vanaf Las Vegas inderdaad. Dan kun je SF op de bucket list laten staan :) (zelfs in juni waren Cambria and Monterey nog best fris!). Beide rondjes zijn schitterend, dus foute keuzes zijn er niet :thumbup:
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door SnoopyMetKids »

@JFeetje83 sorry, zie nu net je andere reactie vraag :) Wij hebben dit als rondje gedaan, en voor ons was het perfect zo qua tijd. Ik zou in 2 weken vooral proberen te genieten van een kortere route, en dan de rest bewaren voor een andere keer.

Ik heb verder alleen ervaring met multicity vanaf Las Vegas en Salt Lake City, maar ik weet zeker dat er hier forummers zijn die wel meer kunnen vertellen over hoe je dit rondje zou kunnen uitbreiden via Las Vegas bijv :D
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Ha!

Ik bedoelde eigenlijk voor het SF en kust rondje. Las Vegas kunnen we wel goed doen met een retour denk ik!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1226
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door paulr »

Prima deal dus, zou snel boeken… veel beter gaat het niet worden en zal dan om wellicht tientjes gaan. Rondje Las Vegas is in die periode dan ook prima qua weer en ja, SF zal dan moeten wachten voor een volgende keer. Maar nu kan je mooi Zion, Bryce, Page, Moab, Grand Canyon doen in 2 weken. Autohuur op LAS is doorgaans ook niet duurder dan op andere startpunten….
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer