Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Helemaal top!

Zo gaan we het doen :)

Dank allemaal!!
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Tantelotje »

even enigszins off topic, maar voor de zekerheid...

@Paulr: ga je nu qua tijd niet de verkeerde kant op? Je verliest toch een uur vanuit Page (Arizona, Mountain time zonder dayligt saving aanpassing dus praktisch gezien Pacific Time, -9 t.o.v. hier) naar Monument Valley (Utah, Mountain time met daylight saving, -8 t.o.v. hier)?
Of zit ik mis en is er voor MV weer een bijzondere timezone?
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Klopt idd Tantelotje!

In Monument Valley is het op 27/4 1 uur later dan in Page..
Desondanks toch The View geboekt! :)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door paulr »

haha, heb ik weer verkeerd om gerekend :-).
Heb je wel de volgende dag een uurtje extra weer.... sorry !!!!!!!
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Dag allemaal,

Ik hoop dat jullie me nog eens kunnen helpen :)
Ik ben bezig met het plannen van Death Valley. We vertrekken maandag 1/5 vanuit Las Vegas naar DV en hebben vanwege de tijd besloten gewoon via de 190 het park in te rijden.

De volgende dingen willen we graag zien/doen op dag 1:
Dante’s view
Badwater Basin
Devil’s golfcourse
Natural Bridge hike
Zabriskie
Artists scenic drive loop en Artists Palette vlak voor en tijdens zonsondergang

Mesquite Sand dunes (dag 2 sunrise)
Darwin Falls hike (dag 2)
Father Crowley overlook (dag 2, hierna hier park verlaten)

We hebben 1 overnachting in Furnace Creek en zullen 2/5 naar LA rijden. Om 16:00 kunnen we inchecken bij The Ranch at DV

Starten met Dante’s view wanneer we DV inrijden met dan Zabriskie is meest logisch. Maar vind het lastig dan de route van de bezienswaardigheden te plannen met tussendoor inchecken in hotel en dag eindigen met zonsondergang bij Artists Palette. Na Zabriskie zijn we praktisch bij het hotel maar kunnen we nog niet inchecken. We zouden dan naar beneden kunnen rijden om badwater, devils course en natural bridge te doen en dan kunnen inchecken en wat eten en dan voor zonsondergang richting Artists drive en Palette. Maar Artists Palette vanuit FC is veel minder logisch dan op weg naar FC. Hier loop ik dus vast..

Iemand hier nog andere ideeën over die ik mis? Lastig in te schatten hoe veel tijd we overal moeten uittrekken..

Heel Dank alvast!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

JFeetje83 schreef:
27 feb 2023, 11:16
ik ben bezig met het plannen van Death Valley. We vertrekken maandag 1/5 vanuit Las Vegas naar DV en hebben vanwege de tijd besloten gewoon via de 190 het park in te rijden.
Ik denk dat je voldoende tijd hebt voor alles, dus als je een andere route dan de 190 op het oog hebt kan dat ook prima. Wij vinden de route via Shoshone mooi. Dat is misschien iets langer, maar aan de andere kant betekent het dat je niet hoeft heen en weer te rijden om naar Badwater te gaan. Je zou alle punten eens in googlemaps uit kunnen zetten om te zien wat de reistijd is van Las Vegas naar Furnace creek via verschillende routes.

Artist Palette zal mooi zijn tegen zonsondergang, maar dat geldt ook voor bijvoorbeeld Zabriskie Point. Laat je niet te veel leiden door ergens op een bepaald moment te willen zijn, dan loop je het risico dat je elders weer wat mist of onnodig heen en weer rijdt. Hou er rekening mee dat de zon al snel achter de bergen verdwijnt. De uren voor zonsondergang zijn al erg mooi, met de lange schaduwen overal.
JFeetje83 schreef:
27 feb 2023, 11:16
Maar Artists Palette vanuit FC is veel minder logisch dan op weg naar FC
Dat maakt niet veel uit, je rijdt bijna langs Furnace Creek als je naar de Badwater Road rijdt.

Dat je om 4 uur kunt inchecken lijkt me niet zo belangrijk, waarom zou je dat tussendoor willen doen?
Ik heb geen ervaring met de wandeling naar Natural Bridge; dat zal wel wat tijd kosten. Dat geldt ook voor Dante's View. Voor de rest heb je niet veel tijd nodig.
JFeetje83 schreef:
27 feb 2023, 11:16
Mesquite Sand dunes (dag 2 sunrise)
De zon komt om 6 uur op; dat betekent dus dat je erg vroeg moet vertrekken uit Furnace creek. Is dat echt de bedoeling? Je kunt helaas niet overal zijn tijdens de mooiste uren. Ook Zabriskie Point is prachtig bij zonsopkomst.
In mei kun je bij de Salt Creek (tussen FC en SPW) pup fish zien; dat is ook leuk om even mee te nemen.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door paulr »

Ik zou zeggen: rij erheen en bekijk ter plaatse wat je eerste wilt zien, wat daarna, waar de zon staat. Voor echt lange wandelingen is het toch waarschijnlijk te warm, het is veelal even de auto uit, wat wandelen, foto's maken en door naar volgende punt. Wellicht wil je juist tussendoor ff in Furnace Creek wat lunchen en daarna weer op pad.
Álles wat jullie op dag één plannen hebben wij ook in 1 dag gedaan en toen zijn we zelfs weer terug gereden naar LV. (ja, ik weet het, beetje gek, maar hadden dag over, hebben na een camper reis een auto gehuurd en op en neer gereden. We reden rond 07.30 weg, onderweg koffie, korte lunch en waren voor het eten weer terug in LV :) )
Artist Palette doe je inderdaad op weg terug van Badwater.
Zelfs als je het rondje hotel-badwater-artist palette-hotel zou doen vlak voor zonsondergang, ben je een uur of 1,5 tot 2 bezig.
Natural Bridge hebben we niet gedaan, denk dat je dit soort dingen ook elders op je reis wel ziet/gezien hebt...
image.png
Kortom, niet teveel plannen en kijken wat de dag brengt....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer