Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Wat vervelend! Maar een extra dag is ook niet gek. Ik zou dan inderdaad een overnachting bij Fremont Street doen en dan de volgende dag op je gemak in Las Vegas rondkijken en winkelen en dan via Lake Mead naar Valley of Fire rijden.

Ik weet weinig van vluchten, maar is het niet mogelijk om op een andere vlucht geboekt te worden? Met een andere luchtvaartmaatschappij maar wel van dezelfde alliantie?

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door IngridZw »

Ik zou niet de hele reis omgooien omdat de vlucht nu een dag eerder is. Je kunt het ook positief bekijken want het is ook niet verkeerd om je reis relaxt te beginnen. Ik kan me voorstellen dat de school hier wel coulant mee omgaat want dit zijn wel uitzonderlijke omstandigheden. Jullie worden immers voor een voldongen feit geplaatst zonder dat je hier invloed op hebt gehad. Of je moet inderdaad overleggen met de vliegmaatschappij of er een andere oplossing is.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Elendan »

Heb je zelf gekeken naar een alternatieve vlucht op dag zelf en gebeld met airline? Onze vluchten afgelopen voorjaar met BA zijn twee keer geannuleerd. Eerste keer maanden van te voren en herplaatst op een vlucht die we niet wilden. Zelf een beter alternatief gevraagd en gekregen. Tweede keer 4 dagen voor vertrek, geen alternatief geboden, dus zelf weer gezocht en gebeld en op andere vlucht gezet. Je moet er wel zelf achteraan.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Heb ik idd gedaan. Heb ook meteen gebeld maar alternatieven zijn enkel met een tussenlanding op die dag. Helaas dus geen goede alternatieven..
We gaan gewoon maar een dagje eerder. Overmacht dus dan maar een dagje school missen..
missmercedes
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2022, 13:07
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door missmercedes »

JFeetje83 schreef:
14 sep 2022, 11:44
Ik heb het gevonden, dank! Ik kreek idd naar one way tickets ;). Multi city scheelt inderdaad een hele hoop. 😃 Echter de tickets naar Vegas voor 2500€ voor 4p is natuurlijk wel echt heel goedkoop. Waardoor er weer meer ruimte over blijft voor andere dingen. Even goed kijken dus.

Voor wat betreft de parken. De eerdere geplande reis die ik heb op het forum had gezet is niet doorgaan vanwege ons baby’tje toen. We hebben dus geen enkel park nog gezien, dus alles is mooi. We zouden gewoon vooral graag mooie uitzichten zien. Echt lange trails lopen >10km is niet echt haalbaar met de jongste iig.
mag ik vragfen of je de tickets gewoon via klm geboekt hebt?
wij gaan ook in de meivakantie met onze kids die kant op maar ik kom voor ons 5en al snel op 5000 euro uit!
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

@missmercedes Sorry voor de late reactie.

Wij vliegen niet met KLM maar met Lufthansa vanaf Frankfurt. Aangezien wij bij Maastricht wonen is dit voor ons maar een klein stukje verder dan Schiphol.. onze tickets waren ook goed geprijsd.. zelfde tickets kosten daar nu meer dan 4000€..
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Dag allemaal,

De reis komt steeds dichterbij en waar ik eerst vrede had met het missen van Monument Valley, vind ik het toch wel erg jammer. Vooral omdat we voorlopig niet snel een reis opnieuw zouden doen waarin we het zouden kunnen meenemen. Wat zou een optie kunnen zijn qua aanpassingen in onze plannen om dit toch mee te nemen? Of is dit echt niet slim? Ik hoor het heeel graag!

Dankjewel!!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien goed om even de route zoals die nu is te plaatsen? Het is wel even zoeken met 6 pagina's.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door paulr »

hoi,
als de route nog zo is dat je 2 nachten Page hebt en dan naar GC gaat, dan zou je je 2e nacht Page kunnen inruilen voor MV.
Je doet dan eerst Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powel. Eind van de dag rij je naar MV (maar 2 uur rijden...). Je wint één uur ivm tijdverschil Page/MV. Dan heb je de zonsondergang en evt de volgende ochtend zonsopgang MV en rij je naar GC. Vanuit MV is het maar een half uurtje extra die dag tijden naar GC in vergelijking met Page. En je bent toch vroeg op, want je wil immers de zonsopgang zien :lol: :lol:
Hebben ooit hetzelfde gedaan en toen reden we al om 10.30 uur aan de oostkant GC in...
Laatst gewijzigd door paulr op 11 feb 2023, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Zeker, ik had hem erna getypt maar kan het hele bericht niet vinden ertussen… gek! Even een nieuwe poging :)
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

21/4 14:35 aankomst Las Vegas. Overnachting Fremont st.
22/4 Las Vegas - Overton (VoF) via 167
23/4 Overton - Springdale (Zion)
24/4 Zion
25/4 Zion - Bryce
26/4 Bryce - Page
27/4 Page
28/4 Page - Grand Canyon
29/4 Grand Canyon - Las Vegas
30/4 Las Vegas
1/5 Las Vegas - Furnace Creek (Death Valley)
2/5 Furnace Creek - LA
3/5 LA
4/5 LA - San Diego
5/5 San Diego
6/5 San Diego vertrek naar huis 17:15

Ik kijk voor verandering eventueel vanaf Bryce aangezien de Lodge in het park vol zit en niet meer aan te passen is hierdoor. De ochtend van vertrek uit Bryce willen we de Queens Garden en Navajo loop vroeg wandelen en dan richting Page rijden met een stop voor de Toadstool Hoodoo trail. We hebben de 27e de lower antilope canyon geboekt maar dit kan wel nog aangepast denk ik. Verder willen we daar horseshoe bend, lake powell en Glen canyon Dam graag zien en verder vooral ontspannen en zwemmen..
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

JFeetje83 schreef:
11 feb 2023, 15:32
Zeker, ik had hem erna getypt maar kan het hele bericht niet vinden ertussen… gek! Even een nieuwe poging :)
Als je iets wilt plaatsen terwijl iemand anders net iets heeft geplaatst, krijg je een melding dat er ondertussen iets is geplaatst en of je daarom je bericht nog aan wilt passen. Als je dat niet ziet en niet aangeeft dat je het toch wilt plaatsen gaat het mis.

Zoals Paul al aangeeft is het met twee nachten Page eigenlijk heel eenvoudig: je vervangt de tweede nacht Page door MV.
Ik weet niet hoe laat je de Lower Antelope Canyon hebt geboekt, maar je kunt normaal gesproken nog prima daarna naar MV rijden; je zit dan al op de juiste route.
Misschien kun je de wandelingen in Bryce al doen op de dag dat je uit Zion komt, maar dat kun je ter plekke nog bekijken. Wil je een tour doen bij de Glen Canyon Dam? Zo niet, dan kost dat niet veel tijd. Horseshoe Bend kun je de 26e al doen, of de 27e, afhankelijk van hoe laat je ANtelope Canyon.

Bij MV vonden wij de Wildcat Trail erg leuk, zie hier voor onze ervaring. Je kunt ook met je auto de Valley drive doen, of een tour boeken.

Marianne
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Ah dank voor die info, dan zal dat inderdaad gebeurd zijn.
We hebben de lower antilope canyon om 10:30 staan, dus vrij vroeg. Wilden erna door naar Horseshoe bend en Lake Powell en de Dam bekijken. Geen tour. We dachten vooral in Page even wat rustig aan te doen ivm de kindjes. Maar als we zo Monument Valley kunnen inplannen is dat natuurlijk wel een kans!

Ik zie dat er nog een hotelkamer in De View vrij is, maar daar kan ik volgens mij niet gratis annuleren.
Maar zie ook goede recensies over de Goulding’s Lodge. Heb daar maar alvast een te annuleren kamer geboekt.
Wat denken jullie?

Super bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Qua ligging gaat er niets boven de View, maar je kunt inderdaad niet gratis annuleren.
Vanuit Gouldings moet je wel een eindje rijden voor het mooiste uitzicht.

Qua eten waren we wel meer gecharmeerd van Gouldings, maar dat is gebaseerd op 3 ervaringen bij Gouldings (1988, 2008 en 2017) en een keer bij de View (in 2019), dus niet allemaal even recent. :wink:

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door paulr »

Ik ken Gouldings niet (alleen in die regio gekampeerd), maar qua sfeer en eten was ik niet overdonderd door The View. Het uitzicht is natuurlijk fenomenaal ! Jaar of 8 geleden er een keer geluncht, maar niet zo'n succes. 4 jaar geleden koffie met wat lekkers, maar was niet bijzonder. Afgelopen jaar was er zelfs geen koffie.... Kortom, ik ben niet zo enthousiast over deze locatie qua service.
Page: Ik denk dat je zelfs op de 26e aan het eind van de middag nog tijd hebt voor Horseshoe Bend. Kost al met al niet veel tijd. Kwartiertje rijden vanaf je acco incl parkeren, wandelen naar viewpoint en weer terug. Al met al een uurtje, anderhalf uur...
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door IngridZw »

The View is gedeeltelijk restitueerbaar. Annuleer je 45 dagen tot 72 uur voor aankomst betaal je 25 % van het totaalbedrag. Daarna geen restitutie. Tenminste zo lees ik het.
Forfeiture of 10% of deposit assessed on all cancellations. Forfeiture of 25% of deposit on cancellations 45 days or less prior to arrival. Forfeiture of entire deposit on cancellations after 12:01 AM, 72 hours prior to arrival.

Wij hebben er ook overnacht. Fantastische ervaring qua ligging en uitzicht.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door SaskiaC »

Hi,

Ik zat bij het plannen van onze route met hetzelfde dilemma als jij. 2 nachten Page of toch Monument Valley :D
Ik heb uiteindelijk gekozen voor 1 nacht Page en 1 nacht Monument Valley.
Bij ons was het The View hotel al vol, dus heb ik op advies van hier Goulding's lodge geboekt. Wat daar weer fijn aan is, is dat ze ook cottages hebben (meer ruimte voor de kindjes). Ik heb rechtsstreeks bij Gouldings Lodge geboekt, dat was goedkoper. Maar wel het enige niet (geheel) te annuleren hotel van onze reis.

Groetjes, Saskia
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door JFeetje83 »

Dank jullie wel!

Als Bryce nog om te boeken zou zijn zouden we Overton kunnen overslaan en 22 april vanuit LV via VoF naar Zion rijden.. wellicht wordt er tzt nog iets geannuleerd.

Anders Page missen een dag..

Dank!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn toch ook wel andere mogelijkheden bij Bryce? Kijk eens naar Ruby's Inn of de Bryce View Lodge. Voor de kinderen misschien ook wel leuker.
Je wilt Page liever zo houden? In principe kun je alles wat je hebt gepland ook met één overnachting doen. Ik zou de dam dan doen als je van Bryce komt, dan kom je er langs. Net als Lake Powell. Maar daar kun je ook nog naar toe voordat je nasr Monument Valley rijdt. Let wel op de tijdsverschillen!

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis JFeetje83: tips gevraagd korte reis met kinderen zuidwesten.

Bericht door paulr »

Ik zou idd niets aanpassen in het eerdere deel van je route... Het maakt niet zoveel uit of je na alles wat je gedaan hebt in Page naar je hotel in Page terug rijdt of ''nog 2 uurtjes'' naar MV rijdt. Ga je rond 16.30 uur weg uit Page (lang licht), dan ben je om 18.30 uur in Gouldings Lodge en dan is het weer pas 17.300 uur :-). Lekker gaan eten en vervolgens nog even genieten van de zonsondergang (iets na 20.00 uur eind april...)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer