Reis manono: westen VS en Hawaii.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
manono
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2022, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 25

Reis manono: westen VS en Hawaii.

Bericht door manono »

Beste allemaal,

komende zomer gaan wij na 30 jaar lang naar Florida te zijn geweest naar de andere kant van de VS. :) Nu heb ik jullie hup nodig. Wij willen met 4 of 5 personen (2 volwassen en 3 jongvolwassen) voor ongeveer 3 weken een (rond)reis maken. Wat ons nu geweldig lijkt is: Californië, San Francisco, Las Vegas, LA, nationale parken en Hawaï te combineren. Zijn er hier mensen die deze reis al eens gemaakt hebben en ons advies kunnen geven hoe dit aan te pakken? Kan je dit het beste georganiseerd boeken? Of zelf de zaken regelen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7780
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: westen vs en hawaii

Bericht door mtl »

Zelf de zaken regelen! Maar wat jullie willen lijkt me erg ambitieus.
manono
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2022, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: westen vs en hawaii

Bericht door manono »

te veel in te korte tijd? ik hoor graag wat meer haalbaar zou zijn
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7780
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: westen vs en hawaii

Bericht door mtl »

Wat willen jullie precies gaan doen? Steden? Natuur? Je zou de routetopics van het subforum Zuidwesten eens kunnen doorlezen om inspiratie op te doen. Dan zullen jullie zien dat je heel veel wilt in weinig tijd.
manono
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2022, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: westen vs en hawaii

Bericht door manono »

dank voor de tip ik ga daar kijken, natuur zeker en de steden ook maar niet heel intensief. ik zit te kijken wat de beste combi met hawaii gaat zijn. misschien zijn er hier wel mensen die de combi hebben gemaakt en dit zelf in orde hebben gemaakt.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: westen vs en hawaii

Bericht door Pete.Z »

Het kan natuurlijk, maar ik zou Hawaii vergeten als je maar 3 weken de tijd hebt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42177
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: westen VS en Hawaii

Bericht door Martin & Marianne »

Voor het standaardrondje zuidwesten heb je al 3 weken nodig. Kijk eens hier voor dit rondje. Als je dat wilt combineren met Hawaii moet je een flink stuk van die voorbeeldroute laten vallen; het complete rondje in minder dan 3 weken is echt geen optie. Je kunt dan het beste een deel overslaan en je beperken tot bijvoorbeeld alleen Californië, eventueel met Las Vegas.
manono schreef:
10 sep 2022, 16:12
ik zit te kijken wat de beste combi met hawaii gaat zijn. misschien zijn er hier wel mensen die de combi hebben gemaakt en dit zelf in orde hebben gemaakt.
Het is niet zo relevant lijkt me of er mensen zijn die die combi hebben gemaakt. Je kunt alles zelf regelen.
Maar belangrijker is dat je eerst kijkt wat er mogelijk is in 3 weken.
Kijk ook eens naar het Hawaï subforum. Daar staat ook een topic met reisverslagen. Wellicht vind je daar wat combinaties met het zuidwesten.
Zie hier: viewtopic.php?f=20&t=12014

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis manono: westen VS en Hawaii.

Bericht door IngridZw »

Familieleden van ons hebben jaren geleden zo'n combi gemaakt maar daarvoor hadden ze wel 4 weken de tijd.
Als je afsluiten wilt met Hawaii dan moet je inderdaad iets laten vallen. Het beste is dan om er een one way route van te maken.
Bijv. dit
Dag 1 naar LV
Dag 2 LV
Dag 3 LV - Grand Canyon
Dag 4 GC - Page
Dag 5 Page
Dag 6 Page - Bryce
Dag 7 Bryce - Zion
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion - Death Valley
Dag 10 DV - Lee Vining
Dag 11 LV - Yosemite
Dag 12 Yosemite
Dag 13 Yosemite - San Francisco
Dag 14 SF
Dag 15 of 16 naar Hawaii
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2036
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis manono: westen VS en Hawaii.

Bericht door dejong89 »

Persoonlijk vind ik dit een wel heel erg ambitieus plan. 3 weken is perfect voor Hawaii of het westen van de V.S maar om ze beide te combineren?
Vergis je niet in de afstanden. Het is vanaf de westkust al snel zo'n 5 uur vliegen naar Hawaii. Ik zou daarnaast niet in het westen willen starten maar op Hawaii zelf. Zo breek je de terugvlucht nog een beetje.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis manono: westen VS en Hawaii.

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn dit voorjaar 10 dagen op Hawaii geweest (voor ons een 12 u vlucht vanaf waar wij wonen) en ik vond dat zeker voldoende voor een eerste indruk. Wij (wel, vooral mijn man) hadden na 10 dagen ook wel genoeg van Hawaii (te toeristisch ;-) ). Als je niet met het vliegen en de kostprijs inzit, en het juiste island voor jouw wensen uitpikt (of twee eilanden) moet het op zich wel kunnen. Het is wel een leuke afwisseling: tropisch Hawaii met rode rotsen zuidwesten en bvb Las Vegas er bij. Vanaf de westkust zijn er ook veel vluchten.

Ons reisverslag staat hier hier op het forum bij de reisverslagen. Zelf vonden wij Big Island wel zeer de moeite (we hadden allemaal leuke airbnbs) en erg bijzonder/afwisselend. Het heeft twee airports zodat je er ook een soort one way van kan maken.

Kwestie van keuzes maken en dat kan het beste door veel reisverslagen lezen :-) .
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis manono: westen VS en Hawaii.

Bericht door IngridZw »

Het ligt er ook aan hoeveel dagen je wilt spenderen op Hawaii en wat je plannen daar zijn. Is het een paar dagen relaxen aan het eind van de vakantie of wil je ook echt het eiland verkennen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer