Reis Malou97: rondje San Francisco incl. Yellowstone NP.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Malou97: rondje San Francisco incl. Yellowstone NP.

Bericht door Malou97 »

Hallo allemaal! Een paar weken zijn mijn vriend (sinds deze reis verloofde zelfs :lol:) en ik teruggekomen uit de VS. We hebben een rondje gemaakt vanaf Las Vegas en zijn richting het oosten gegaan (Zion, Bryce, Capitol Reef, Moab, Monument Valley, Page, Grand Canyon etc.). Het begint uiteraard alweer te kriebelen om nog een keer te gaan en daarom zijn we al weer aan het plannen gegaan voor een volgende reis.

Omdat deze regio voor ons beide nog onbekend is, zouden we advies over onze route enorm waarderen. Zouden jullie met ons mee willen kijken? We hebben nog geen vlucht o.i.d. geboekt, dus zouden ook een ander startpunt kunnen nemen. Een one-way heeft niet onze voorkeur.

Dag 1: Amsterdam - San Francisco (vlucht) - Stockton (willekeurige tussenstop zodat we al een eindje op weg zijn richting Yosemite)
Dag 2: Stockton - Yosemite
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite - Lee Vining
Dag 5: Lee Vining - Lone Pine
Dag 6: Lone Pine - Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas - Springdale
Dag 9: Springdale - Springdale
Dag 10: Springdale - Salt Lake City
Dag 11: Salt Lake City - Grand Teton
Dag 12: Grand Teton
Dag 13: Grand Teton - Yellowstone
Dag 14: Yellowstone
Dag 15: Yellowstone
Dag 16: Yellowstone
Dag 17: Yellowstone - Craters of the Moon
Dag 18: Craters of the Moon - Winnemucca (willekeurige tussenstop)
Dag 19: Winnemucca - Lake Tahoe
Dag 20: Lake Tahoe
Dag 21: Lake Tahoe - San Francisco
Dag 22: San Francisco
Dag 23: San Francisco - Amsterdam
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Rondje San Francisco incl. Yellowstone

Bericht door paulr »

1e reactie: wat een hoop kilometers ! Afgelopen juni hebben wij 2400 mijl in 4 weken gedaan (Las Vegas naar Estes en terug, met heel veel hoogtepunten). Plan was Las Vegas naar Yellowstone, maar door overstromingen ging dat niet door. Wij vonden dat veel rijden... Jullie gaan in 3 weken denk ik wel zo'n 2600-2700 mijl rijden, met veel stukken die niet zo interessant zijn... Waarom geen one way en terug vanaf Salt Lake of Denver ? Snap dat wellicht auto/camper duurder zal zijn, maar tijd en brandstof zijn ook kostbaar. Als je je totale reissom deelt door het aantal uren dat je leuke dingen aan het doen bent, zal je er denk ik achter komen dat onnodig veel rijden dure uren zijn. Tel je extra reistijd eens op, mogelijk scheelt dat wel 1 of 2 overnachtingen en ook 2 of 3 dagen autohuur (+ brandstof). Mogelijk dat een one way dan voordeliger is...
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rondje San Francisco incl. Yellowstone

Bericht door Malou97 »

Dankjewel voor je reactie Paul! Dat is inderdaad waar wij ook mee zaten.. Maar we vinden het lastig hoe we anders de route kunnen indelen. We willen niet heel veel overlap met onze reis van dit jaar en daarom leek de hoek San Francisco / Yosemite ons “logisch”. Maar het zijn inderdaad aardig wat kilometers. Ik ga eens kijken naar een one-way.

Mocht iemand nog andere suggesties hebben voor een manier waarop we deze reis kunnen vormgeven, dan is dat heel welkom!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Rondje San Francisco incl. Yellowstone

Bericht door paulr »

Het is even “omdenken” wellicht. Vaak kijk je eerst naar goedkope vluchten, dan naar voordelige autohuur. Maar uiteindelijk gaat het om het totaal, inclusief overnachtingen, wellicht 1 of 2 x extra uit eten en brandstof. Boek dus pas iets als je dat eenmaal bekeken hebt. Je zal niet de eerste zijn op dit forum die al bepaalde onderdelen vastgelegd heeft, vervolgens allerlei tips krijgt en erachter dan komt dat een alternatief toch beter is….
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42155
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondje San Francisco incl. Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Leg inderdaad niet te snel je vluchten vast, dan kun je niets meer aanpassen. Ik denk dat het wel te dien is qua afstanden maar die laatste dagen zijn eigenlijk wat loze kilometers. Het stuk tussen Zion en Yellowstone is ook niet echt interessant. Maar goed, daar ontkom je niet aan als je naar Yellowstone gaat.
Ik kan me voorstellen dat vluchten en autohuur duurder zijn met een one way SF-SLC dus je moet kijken of de extra kilometers en overnachtingen daar tegenop wegen.
Malou97 schreef:
03 sep 2022, 23:13
Maar we vinden het lastig hoe we anders de route kunnen indelen. We willen niet heel veel overlap met onze reis van dit jaar en daarom leek de hoek San Francisco / Yosemite ons “logisch”. Maar het zijn inderdaad aardig wat kilometers. Ik ga eens kijken naar een one-way.
Er is natuurlijk niets mis met die hoek. De route tot aan Yellowstone is prima. Eindigen in SLC is dan de beste optie. Of rij naar Las Vegas. Toch iets minder ver dan SF en wellicht geen drop off kosten en goedkopere vluchten.

Zonder Yellowstone zou je ook de kust en LA mee kunnen nemen. En misschien Sequoia en Kings Canyon. Dat scheelt veel rijden.

Wij deden in 2008 ook een route met SF en Yellowstone , misschien heb je iets aan aan ons reisverslag.

Marianne
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Malou97: rondje San Francisco incl. Yellowstone NP.

Bericht door Malou97 »

Dankjewel voor je reactie Marianne! Misschien is een one-way Los Angeles - Salt Lake City nog wel een goed idee, en dan Highway 1 meenemen in de route. Wij gaan jullie reisverslag eens nalezen, bedankt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer