Reis lindat: rondje 2023 Las Vegas - San Francisco - Los Angeles - Las Vegas, tips gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis lindat: rondje 2023 Las Vegas - San Francisco - Los Angeles - Las Vegas, tips gevraagd.

Bericht door lindat »

Hallo allemaal,

In de zomer van 2020 zouden wij een camperreis naar de USA maken, zie hiervoor ook mijn eerdere berichten. We zouden toen starten in Las Vegas en vervolgens een rondje maken ten oosten van Las Vegas. Het westen van Las Vegas zouden we letterlijk en figuurlijk links laten liggen (dus geen Yosemite, San Fransisco, etc). Dat stuk zouden we graag in een aparte reis willen opnemen. Zoals zovelen ging de reis vanwege corona niet door en hebben we nu plannen om eindelijk volgend jaar zomer, dus in 2023, naar Las Vegas te vliegen.

MAAR: we zien inmiddels steeds meer op tegen de enorme hoge temperaturen in juli en augustus van de plekken die we eigenlijk zouden bezoeken in onze eerste route en hebben besloten om de oorspronkelijke route te maken als we niet meer afhankelijk zijn van juli/augustus.

Dus we willen nu juist wel het stuk ten westen van Las Vegas doen, en niet de parken ten oosten van Las Vegas, met uitzondering van de Grand Canyon.

We starten en eindigen dan in Las Vegas, gaan met een camper reizen en willen in ieder geval de volgende plekken bezoeken:
- Las Vegas (begin aantal nachten en aan einde aantal nachten)
- Grand Canyon
- Yosemite
- San Fransisco
- Los Angeles (in verband met bezoek aan pretpark)

We moeten echt rustdagen inbouwen in de route voor onze zoon (dus bv een dagje op camping blijven en alleen bij zwembad) en willen dus niet alleen maar onderweg zijn. We kunnen ongeveer 28 dagen uittrekken voor deze reis.

We zouden heel graag van jullie tips gebruik willen maken om een mooie, rustige route op te stellen. Is bv Lake Tahoe ook een mooie optie om op te nemen?

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik ben heel erg benieuwd wat jullie ons adviseren!

Groeten Linda.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd: Rondje 2023: Las Vegas - San Francisco - Los Angeles - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij een goed plan om je in de zomermaanden te richten op het westelijke deel. Ik begrijp echter niet waarom je dan de Grand Canyon wilt meenemen. Dat is er niet echt logisch in te passen. Je zou zelfs kunnen overwegen om Las Vegas ook voor een volgende keer te bewaren. Met een camper is Death Valley geen optie, dus een aantrekkelijke route van en naar Las Vegas is er niet echt.

Wil je Las Vegas wel handhaven dan zou je bijvoorbeeld de volgende route kunnen doen:
Las Vegas
Mammoth Lakes
Yosemite
Sequoia / Kings Canyon
San Francisco
Monterey
Cambria
Los Angeles
Kingman
Grand Canyon
Las Vegas.

Schrijf het eens per dag uit om te zien of dit past in 28 dagen.
Ik denk dat je wel ruimte hebt om San Diego toe te voegen.
In plaats van naar Sequoia zou je ook naar Lake Tahoe kunnen gaan. En misschien is het dan ook een optie om Lassen Volcanic NP en de kust boven SF mee te nemen

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tips gevraagd: Rondje 2023: Las Vegas - San Francisco - Los Angeles - Las Vegas

Bericht door IngridZw »

Met 4 weken heb je de tijd om naast de plekken die je al noemde wat extra bestemmingen toe te voegen. Je zou ook kunnen starten in LA en vandaaruit via de kustroute naar San Diego. Vervolgens richting Grand Canyon (eventueel via Sedona) - Las Vegas - richting Yosemite - Sequoia - San Francisco - en eindigen via de kustweg in LA.
Op deze manier kun je LV voor een paar dagen beschouwen als een rustpunt. Alhoewel het daar in de zomer ook heet is.
Lake Tahoe kun je doen na Yosemite en daarna San Francisco maar dan is Sequoia lastig in te passen.
Er zijn dus meerdere mogelijkheden om een mooie route te maken maar het hangt af van de keuzes die je maakt en hoelang je overal wilt verblijven.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis lindat: rondje 2023 Las Vegas - San Francisco - Los Angeles - Las Vegas, tips gevraagd.

Bericht door lindat »

Bedankt voor jullie reacties. @Martin & Marianne Ik had zelf nog nooit van Lassen Volcanic NP gehoord, en wat ziet dat er mooi uit zeg! Daar ben ik echt wel door getriggerd. Grand Canyon is een wens van mijn man, hij wil dat toch niet missen als we er zo dicht bij zijn. Net als Las Vegas. En dat voel ik toch ook wel zo. Maar zoveel mooie plekken! We gaan eens goed nadenken over een mogelijke route en zullen ook zeker het rondje in gedachten houden van @IngridZw
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis lindat: rondje 2023 Las Vegas - San Francisco - Los Angeles - Las Vegas, tips gevraagd.

Bericht door lindat »

Hallo allemaal,

Ik word een beetje gek van ons getwijfel :crazy: Na overleg met thuisfront (die echt Grand Canyon wilde, en toch dan ook echt Zion) gaan we proberen om tot een tussenweg te komen. Dus toch ook wel parken ten oosten van Las Vegas (waar we de hitte dan voor lief nemen), maar toch ook het westen. En dan komen we eigenlijk uit op een 'klassieke' route. Voorwaarden blijven: rust inbouwen (relatief rustig aan doen in ochtend en bij bepaalde plaatsen wellicht op eerste oog teveel nachten staan die we echter voor rustdagen willen gebruiken).

Opnieuw een poging voor een route:

dag 1: Vlucht - Las Vegas
dag 2 - 6: Las Vegas (4 nachten)
dag 6: Las Vegas - Kingman (camper ophalen, 1 nacht Kingman)
dag 7: Kingman - Grand Canyon Village (hopelijk Mather Campground, 2 nachten)
dag 8: Grand Canyon
dag 9: Grand Canyon- Page (3 nachten): Wahweap RV & Campground
dag 10: Page
dag 11: Page
dag 12: Page - Bryce (2 nachten) : Canoncille/Bryce Valley KOA
dag 13: Bryce
dag 14: Bryce - Zion (2 nachten): Watchmen
dag 15: Zion
dag 16:Zion - Big Pine of Mammoth Lakes (2 nachten)
dag 17: Big Pine of Mammoth Lakes
dag 18: Big Pine of Mammoth Lakes - Yosemite (campground hopelijk in NP): 4 nachten
dag 19 - 21: Yosemite
dag 22: Yosemite - San Francisco (3 nachten)
dag 23 - 24: San Francisco
dag 25: San Francisco - Big Sur (2 nachten)
dag 26: Big Sur
dag 27: Big Sur - Santa Barbara (2 nachten)
dag 28: Santa Barbara
dag 29: Santa Barbara - Disney Los Angeles (3 nachten)
dag 30 - 31 : Disney
dag 32: Disney - Los Angeles (2 nachten)
dag 33: Los Angeles
dag 34: Vlucht Los Angeles - naar huis
dag 35: aankomst thuis

Korte toelichting/vragen op aantal zaken:
- we hebben overwogen om de route andersom te doen. Niet echt een idee wat het fijnste is. We dachten echter dat wellicht halverwege juli de temperatuur nog net iets minder warm is in Las Vegas en het oosten, dan in augustus. Dus vandaar dat we nu in de route starten in Las Vegas

- dag 25 - 29: kustroute. De plaatsen die hier zijn opgenomen puur even om aan te geven dat we de route willen rijden en dat we hier dus ook enkele dagen willen verblijven. Wat dan precies de mooiste/leukste plekken zijn om te overnachten, dat horen we heel graag

- is deze kustroute ook prima met grote RV te doen, of zou het wellicht een goede optie zijn om de RV in San Francisco in te leveren (dag 22), en dan een auto huren (vanaf dag 25)

- en natuurlijk ben ik zeer benieuwd naar feedback op bovenstaande route.

Super bedankt alweer!

Groeten Linda
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis lindat: rondje 2023 Las Vegas - San Francisco - Los Angeles - Las Vegas, tips gevraagd.

Bericht door josea »

Heerlijke rustige route!
Ik weet niet of juli significant koeler zal zijn dan augustus….
Wat ik wel zou aanraden, als je de hitte een beetje wilt ontlopen, is gebruik maken van de koelere ochtenduren.
Je zegt “rustig aan doen in de ochtend”, maar ik zou juist dán op pad gaan en de warme middagen gebruiken om rustig aan te doen. In ieder geval in de parken Zion en Bryce en in Page. Een wandeling daar maken is echt fijner bij 25 graden dan bij 35 graden.
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis lindat: rondje 2023 Las Vegas - San Francisco - Los Angeles - Las Vegas, tips gevraagd.

Bericht door KatyHG »

Mooie plannen, Linda! Ik lees jouw post even mee, wij gaan in de zomer van 2023 namelijk ongeveer hetzelfde rondje doen:
Vliegen naar Las Vegas (+ 2 overnachtingen daar), met camper naar Kingman - Grand Canyon - Monument Valley - Page - Bryce - Zion - Valley of Fire - Beatty - Mono Lake - Yosemite - San Francisco - Monterey - Santa Maria (of andere plek langs kustroute) - Long Beach (camper inleveren) - huurauto naar San Diego (oa Sea World) en na 3 hotelovernachtingen terugvlucht vanaf San Diego.
Jouw route is wat relaxter tov de onze. Met de camper zijn we 2 nachten in Page, Yosemite en San Francisco, rest van de camperroute maar 1 nacht.
Sla je Monument Valley over om die rustdagen in te bouwen?

Voor ons wordt het de eerste rondreis in Amerika met de kinderen (14+11 jaar) met een camper, dus ik kan niet zoveel adviezen geven op basis van ervaring; alleen maar op basis van alle research die ik op dit forum, via mensen in mijn eigen netwerk en via Google en YouTube heb opgedaan.

Naar wat ik heb begrepen is kustroute goed te doen met een RV.
Bezoeken van een stad zoals San Francisco met een camper is niet zo handig. Via dit forum werd ik geattendeerd op Marin RV Park in San Francisco. Beetje betonplaat-camping, maar wel op loopafstand van een veerpont waar je eenvoudig mee naar San Francisco kan. Die camping is al te boeken voor de zomer van 2023.
Misschien leuk om Monterey in je kustroute mee te nemen, omdat je daar mooie walvisexcursies kan doen.

Ik blijf je post evt volgen, ben benieuwd welke mooie en handige tips je gaat krijgen.
Veel plezier met de voorpret!!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis lindat: rondje 2023 Las Vegas - San Francisco - Los Angeles - Las Vegas, tips gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Heerlijke route zo. Het is natuurlijk afwachten hoe het met de warmte is (het is nu ruim 40 graden in Zion) en hoe dat gaat bevallen, maar als het kan zou ik ook de koelere ochtenden gebruiken om te wandelen of andere activiteiten te ondernemen.
Ik zou dan ook proberen om zoveel mogelijk in de parken te overnachten Ik begrijp dan Cannonville voor Bryce niet, waarom niet in het park overnachten? Of, als je iets meer voorzieningen wilt, bij Ruby's? Dan kun je lopend of met de shuttlebus de view points bereiken.
Met zoveel dagen overal vind ik de tijd voor Zion heel kort, zeker met de lange rijdag erna. Misschien nog een tussenstop doen? Of een extra nacht Zion? Ik weet niet hoe het met de campings zit, maar ik zou eerder kiezen voor Mammoth Lakes dan voor Big Pine. Je kunt ook naar June Lake kijken.
Voor Yosemite is overnachten in de vallei het mooiste. Lukt dat niet dan is Crane Flat een mogelijkheid. Maar bij alle campings buiten de vallei of buiten het park kun je nooit de camper eens laten staan. Oefen goed met reserveren, één of ook twee maanden van te voren, om te zien hoe het werkt.
Voor de kust is Monterey niet gek, en dan Cambria of iets verder. In Monterey is het aquarium een bezoek waard. En whalewatchen. Wij hebben er fietsen gehuurd en een deel van de 17 miles drive gefietst.
Je schrijft LA, maar ik neem aan dat je in Anaheim gaat staan als je naar Disneyland gaat?

Je hebt nu 5 nachten Las Vegas. Wat zijn de plannen daar, ga je daar een auto huren?

Marianne
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis lindat: rondje 2023 Las Vegas - San Francisco - Los Angeles - Las Vegas, tips gevraagd.

Bericht door lindat »

josea schreef:
04 sep 2022, 18:05
Heerlijke rustige route!
Ik weet niet of juli significant koeler zal zijn dan augustus….
Wat ik wel zou aanraden, als je de hitte een beetje wilt ontlopen, is gebruik maken van de koelere ochtenduren.
Je zegt “rustig aan doen in de ochtend”, maar ik zou juist dán op pad gaan en de warme middagen gebruiken om rustig aan te doen. In ieder geval in de parken Zion en Bryce en in Page. Een wandeling daar maken is echt fijner bij 25 graden dan bij 35 graden.
Klopt, als we gaan lopen dan inderdaad vroeg starten met wandelen, die tip gaan we zeker aanhouden, net zoals @Martin & Marianne ook al aangaf. In de ochtend rustiger aan doen heeft meer betrekking op het reizen van de ene naar de andere plek. Dus niet dat we dan al om 08.00u moeten vertrekken. We moeten daarin rekening houden met onze zoon. Een keer of wat de wekker en snel opstarten is geen probleem, maar dat kan niet iedere dag in de vakantie.

@KatyHG Oh leuk om te lezen! Inderdaad bijna gelijke route. Ik moet zeggen dat er zeer waarschijnlijk toch nog dagen af moeten. Ik had nu met het meest gunstige aantal dagen gepland. En dan zal er bv een dag weg gaan in Las Vegas, Page, Disney. En Monument Valley slaan we inderdaad over ivm de rust. En inderdaad, een stad met camper is niet handig. Dan een campground buiten de stad, of dus dat laatste stukje met een auto. Daar gaan we nog over nadenken.

@Martin & Marianne De keuze voor Cannonville heeft te maken met het idee dat we qua campground willen afwisselen tussen bv geen zwembad of wel zwembad voor de kids. Ik moet wel zeggen dat ik deze even gewoon heb overgenomen van mijn allereerste route. Deze was toen anders, en nu komen we vanuit Page met een campground met zwembad, dus dan zouden we in Bryce inderdaad in het park kunnen gaan kijken. Goede tip! En bij de kust gaan we ook zeker Monterey meenemen. Als we naar Disneyland gaan zal dat inderdaad Anaheim gaan worden, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar nog in moet verdiepen. En ja, met die lange rijdag na Zion zat ik ook een beetje. Vandaar dat ik 2 nachten vervolgens bij Big Pine/Mammoth Lakes heb gedaan om even bij te komen van de rit. Ik heb me ook nog niet verdiept in Mammoth Lakes of Big Pine, Mammoth Lakes is mooier?

Voor ons nu even belangrijk het exact aantal dagen (daar ga ik nog mee aan de slag omdat dat toch helaas wat minder moet: wrsch meer rond de 28-30). En dat we de vliegtickets kunnen gaan boeken: heen dan Las Vegas, terug LA. En daarna kunnen we dan het echt meer in detail gaan vast zetten.

Groeten Linda
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis lindat: rondje 2023 Las Vegas - San Francisco - Los Angeles - Las Vegas, tips gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je in Bryce een zwembad wilt is Ruby's een goede keuze. Je zit dan aan de rand van het park, en de gratis shuttlebus vertrekt daar. Dat lijkt me prettiger dan met de camper heen en weer rijden.

Mammoth Lakes en Big Pine zijn niet met elkaar te vergelijken. Wij zijn meerdere keren door Big Pine gereden maar het heeft geen enkele indruk achter gelaten. Mammoth Lakes is groter en je zit er alweer dichter bij Yosemite. Dat betekent meer tijd voor de Tioga Road als je naar Yosemite Village rijdt.
Ik weet niet wat het aanbod aan campings is in beide plaatsen. Daar kun je je keuze ook van af laten hangen.

Marianne
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis lindat: rondje 2023 Las Vegas - San Francisco - Los Angeles - Las Vegas, tips gevraagd.

Bericht door lindat »

@Martin & Marianne Dan ga ik eens kijken voor Ruby's Inn... met een shuttlebus is inderdaad handig. En dan ga ik Mammoth Lakes aanhouden in plaats van Big Pine :thumbup:
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis lindat: rondje 2023 Las Vegas - San Francisco - Los Angeles - Las Vegas, tips gevraagd.

Bericht door paulr »

Hoi Linda,
Wij hebben diverse plaatsen met een camper bezocht afgelopen jaar (met z'n 2-en) en een paar jaar geleden (toen kinderen al wel wat ouder). Mooie route, snap de rustpunten en de wat kleinere afstanden. Kan ik alleen maar aanraden. Wel een paar overwegingen:
Las Vegas: wel lang denk ik, juist omdat het daar dus warm zal zijn. Om de dag wat te breken zou ik inderdaad een auto huren voor de eerste dagen en bijvoorbeeld uitstapjes maken naar de Valley of Fire (wel vroeg doen, maar in het begin ben je tóch vroeg wakker) en de Hooverdam (leuke excursie om door de dam te lopen). De middag dan lekker aan het zwembad.
Page: wij stonden op Wahweap, maar deze heeft geen zwembad (of heb ik gemist?). Wij stonden daar 2 nachten óók om ''even'' naar het meer te wandelen en daar wat te relaxen. Er staat echter zó weinig water in, dat dit echt een heel eind lopen is ! Hebben we dus uiteindelijk niet gedaan. Paar jaar geleden op camping Lake Powel gestaan (dicht bij Antelope Canyon), daar is een (binnen)zwembad. Wellicht dus beter 1 nacht Page te doen in jullie geval ? Op één dag kun je prima Antelope Canyon én Horseshoe Bend doen. Als je een boot wilt huren in Page dan kun je een extra nacht overwegen, verder denk ik dat Page anders vooral heet zal zijn... :)
Monument Valley: áls je 1 nacht Page doet kun je eventueel de omweg via MV doen (3 uur extra ongeveer). Camping Gouldings heeft een (binnen)zwembad.
Bryce: inderdaad Ruby's Inn nemen voor als je met zwembad wil. Ga je op North Campground staan, dan raad ik aan maar één nacht Bryce te doen. Voor 2 dagen is dat té lang. Je doet daar een ochtendwandeling en hebt dan voldoende aan 1 nacht. Zijn daar nu 2 x geweest en de eerste keer hadden we ook 2 nachten waarvan we ter plaatse de 2e nacht geannuleerd hebben en doorgereden zijn.
Zion: Ook al door anderen aangegeven, ik zou overwegen daar een extra nacht te doen. Je zou dan hier bijvoorbeeld 1-2 nacht(en) op Watchman kunnen doen en 1-2 nacht(en) Zion Campground kunnen doen: lekker aan de rivier mét een zwembad (https://zioncamp.com/zion-canyon-campground/)
dag 16: deze dag is veel te lang volgens mij... Ruim 400 mijl, dus hier ga je met een camper zeker een uur of 9 over doen! Je zal dus een extra overnachting ergens onderweg moeten plannen. Wat je ook kan doen is aan het begin een nacht Las Vegas minder doen en dus op deze dag een extra nacht Vegas te doen. Wat wij deden is toch gewoon een (goedkoop) hotel boeken en de camper een nachtje rust te geven :) Bijvoorbeeld: https://www.booking.com/searchresults.n ... se=leisure. Kost niks, best ok hotel (het is schoon!), camper naast je kamer parkeren en 2 kamers nemen (heb je ook een keer wat privacy, haha). Strip op 15-20 lopen...
Na dag 25: ik vind het idee om de camper in te leveren in SF helemaal niet gek! In SF heb je er niks aan, in LA ga je 'm ook snel inleveren en een auto huren hoop ik. Ik zou het als volgt doen: laatste nacht camper op dag 22 ergens net buiten SF camping zoeken. Dan op dag 23 eerst een auto huren, met auto én camper naar de inleverplaats en vervolgens met auto en hotels de reis verder afmaken.
Heel veel plezier en wijsheid met de voorbereiding !
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis lindat: rondje 2023 Las Vegas - San Francisco - Los Angeles - Las Vegas, tips gevraagd.

Bericht door lindat »

@paulr bedankt voor je reactie. Je hebt helemaal gelijk met die camping Page :roll: ik denk dat ik die toegevoegd heb met de gedachte dat de kids dan dichtbij het water zijn! Maar op basis van jouw ervaring dus blijkbaar niet omdat er zo weinig water is. Daar gaan we eens goed over nadenken dus op welke camping we dan gaan staan. Is het dan wel nog goed genoeg om een dag een boot te huren en op die manier Lake Powell te verkennen? Dat waren we namelijk van plan, ook als leuke activiteit voor de kids.

Las Vegas ga ik al een nachtje wegnemen, dus inclusief dag van aankomst 3 nachten.

Mbt Zion heb ik inderdaad even gekeken. Een nacht toevoegen is geen optie, omdat ik nachten moet weghalen. Dan zou ik al een nacht bij Bryce moeten weghalen en deze bij Zion erbij zetten. Is 1 nacht dan niet te weinig bij Bryce? Ik dacht in eerste instantie dat 2 nachten bij elk ok is.

Dag 16: inderdaad lange reisdag, zeker als we naar Mammoth Lakes gaan. Dan is een tussenstop wellicht een goede aanrader, zoals Marianne ook al aangaf. Iemand hier goede ervaringen mee? Dus een overnachtingsstop op de weg van Zion naar Mammoth Lakes, bv bij Tonopah? Dan zijn we de dag erna eerder bij Mammoth Lakes en dan hoeven we in Mammoth Lakes ook maar 1 nacht te blijven.

Na dag 22: als we de camper in San Francisco inleveren, was het idee om dan de dagen in San Francisco geen auto te huren, maar gewoon met OV doen (eerst met taxi naar hotel voor bagage). Pas dan op dag 25 auto huren en deze ook weer inleveren als we aankomen voor Disney (dag 29). Ik kan me zo voorstellen dat er shuttles zullen gaan vanuit hotels naar Disney. Daarna gaan we naar LA en ook dat lijkt me prima met OV te kunnen?

Bedankt voor de tips.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis lindat: rondje 2023 Las Vegas - San Francisco - Los Angeles - Las Vegas, tips gevraagd.

Bericht door IngridUSA »

In LA heb je echt een auto nodig. Veel te groot om met aanwezige ov te doen. Kijk eens in het topic all about LA of gebruik de zoekfunctie. Vergis je niet in de grootte van LA; zet bv maar eens een route uit in maps. Disney shuttles zijn er zeker maar kijk even goed wat het handigst/voordeligst is. En dan kun je daarna ook met de auto naar het vliegveld.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis lindat: rondje 2023 Las Vegas - San Francisco - Los Angeles - Las Vegas, tips gevraagd.

Bericht door paulr »

Een boot huren in Page is denk nog steeds wel de moeite, zo weinig water staat er ook weer niet. Je kan er vast wel wat over vinden op het internet denk ik.
Wij, en met ons nog wel een aantal op het forum denken dat je met 1 nacht Bryce voldoende hebt. Zion en Springdale lenen zicht meer voor een iets langer verblijf.
SF met openbaar vervoer kan natuurlijk ook. LA is echt een auto stad. Ik weet niet of je je daar zo makkelijk verplaatst zonder auto met het OV. Wij hebben in LA ooit zo snel mogelijk de camper ingeleverd en een auto gehuurd. Wij gingen die kant op voor Universal….
De optie van camper inleveren in SF is ook vanuit financieel oogpunt wellicht interessant. Met een camper reis je vooral voor de mooie plekjes in de parken. Omdat je SF-LA via de 1 gaat rijden zijn daar ook wel leuke plekjes in de stadjes/dorpen die je gaat tegenkomen. En auto+hotel is wellicht voor die laatste dagen juist wel voordeliger.
Wij hebben ooit de combi 1 week auto en 2 weken camper in Canada gedaan en dat is uitstekend bevallen, ook door de afwisseling!
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis lindat: rondje 2023 Las Vegas - San Francisco - Los Angeles - Las Vegas, tips gevraagd.

Bericht door lindat »

@IngridUSA daarom is dit forum nu zo ontzettend handig! Bedankt, dat is heel goed om weten. Inderdaad een overweging om toch gewoon de auto aan te houden tot en met vliegen.

@paulr ik neem de tip mbt Bryce mee in onze overweging. En dan houden we Page aan met het idee om daar dus het water op te gaan. De kids willen echt naar Disney California Adventure Park. In 2019 zijn we in Florida geweest en toen hebben we Universal gedaan (super trouwens, zeker als je fan van Harry Potter bent, zoals wij zijn).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer