Reis Estragon112: kort reisschema.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Estragon112
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2022, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Estragon112: kort reisschema.

Bericht door Estragon112 »

Hi allen,

Ik vertrek in oktober voor 12/13 dagen naar West Amerika voor een (korte) rondreis.
Hebben jullie nog aanbevelingen of tips voor deze reis? Reis is van 7 okt t/m 18 okt.

Dag 1: Middag aankomst San Francisco (vlucht AMS-SF)
Dag 2: Dagje SF, bezoek aan Alcatraz
Dag 3: Dagje SF, o.a.fietsen via Golden Gate naar Sausalito, terug met Ferry
Dag 4: SF -> Yosemite Curry Village, route via Highway 1 eerst naar beneden, dan vanaf Santa Cruz de 1 verlaten en dan rechte lijn, (5,5 uur rijden)
Dag 5: Wandeling Yosemite
Dag 6: Yosemite -> Death Valley, route via via Death Valley, als de route tenminste weer begaanbaar is, overnachten Furnace Creek (6,5 uur rijden)
Dag 7: Furnace Creek -> Grand Canyon (onderlangs, via Hoover Dam, via oude Route 66 (Kingman) 6,5 uur rijden)
Dag 8: Wandeling Grand Canyon
Dag 9: Grand Canyon -> Las Vegas (boven langs, via Marble Canyon, Valley of Fire) (6,5 uur rijden)
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Middag terug Las Vegas -> Amsterdam.
Dag 13: Ochtend aankomst AMS.

Wellicht vergeet ik iets, of reken ik me ergens te rijk! Ik hoor het graag.
Autohuur vanaf dag 4 in San Francisco en terug op dag 10 in Las Vegas.
Reis is met vader (65)/zoon (33).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Kort reisschema

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!

Liggen de hotels vast? Je hebt met je autohuur geen mogelijkheid om nog iets te schuiven, dat is niet meer aan te passen?
Met zo weinig tijd zou ik zelf wat andere keuzes hebben gemaakt. Nu heb je relatief veel tijd voor de steden en voor de Grand Canyon, waar een middag en ochtend ook volgende zouden kunnen zijn.
En erg jammer om niet nog een overnachting tussen Yosemite en Death Valley te doen; het is een prachtige route met erg veel te zien en te doen onderweg. Zo rij je de Tioga Pass, waar je veel mooie wandelingen hebt, je kunt naar Bodie en Mono Lake, en de Alabama Hills bij Lone Pine. En dan nog de nodige bezienswaardigheden in DV.
Ik vind het ook jammer dat je wel langs Zion rijdt, maar daar geen tijd voor hebt. Sowieso is het wel een heel erg lange dag, als je ook via VoF rijdt. Dat is echt wel meer dan 6,5 uur. Waar overnacht je bij de Grand Canyon?

Marianne
Estragon112
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2022, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kort reisschema

Bericht door Estragon112 »

Hi,

Alles is, zowel auto als hotel, flexibel geboekt en dus nog aan te passen (behalve vlucht).
Alleen overnachten in Curry Village ligt redelijk vast, maar kan eventueel nog geschoven worden met wat bijbetalen.

Grand Canyon overnachting is nu in Grand Canyon Village (Holiday Inn Express).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Kort reisschema

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou dan echt proberen om iets te schuiven; een overnachting in Lee VIning of Mammoth Lakes toevoegen, en maar 1 nacht GC en dan nog een nacht in Page of Kanab, zodat je die rit wat kunt opbreken.
Curry Village is gewoon te annuleren als je via de officiële site hebt geboekt (tot een week voor aankomst), maar dat is wel prima zo.

Die HIE ligt niet in het park maar in Tusayan. Misschien is iets in het park nog te overwegen? Op loopafstand van de rim zitten heeft wel iets. Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com.

Marianne
Estragon112
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2022, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Estragon112: kort reisschema.

Bericht door Estragon112 »

Ok, het wordt iets anders. Er is 1 dag extra bijgeboekt (vlucht kon dag later).

Dag 1: Middag aankomst San Francisco (vlucht AMS-SF)
Dag 2: Dagje SF, bezoek aan Alcatraz
Dag 3: Dagje SF, o.a.fietsen via Golden Gate naar Sausalito, terug met Ferry
Dag 4: SF -> Yosemite Curry Village, route via Highway 1 eerst naar beneden, dan vanaf Santa Cruz de 1 verlaten en dan rechte lijn, (5,5 uur rijden)
Dag 5: Wandeling Yosemite
Dag 6: Yosemite -> .... ergens tussen Yosemite en Death Valley.....
Dag 7: .... Ergens overnachten in Death Valley, Furnace Creek = vol........
Dag 8: ....... naar Zion
Dag 9: Zion - Grand Canyon (4,5 uur rijden, ochtend weg, rond 13.00 uur in GC).
Dag 10: Grand Canyon - Las Vegas, via Route 66 oud, Kingman, Hooverdam (4,5 uur rijden, rond 12:00 uur weg, rond 20:00 uur in LV)
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Middag terug Las Vegas -> Amsterdam
Dag 14: Ochtend aankomst AMS.

Hoe kijk jij tegen dit schema aan? En heb je nog tips voor overnachten in Death Valley? En de stop tussen Curry Village en Death Valley?

En ik heb Holiday Inn kunnen omboeken naar Maswik Lodge in GC Park zelf.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Estragon112: kort reisschema.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had al een overnachtingsplek genoemd tussen Yosemite en Death Valley. Kijk eens in ons 2019-verslag voor delen van jullie route en voor overnachtingen tussen Yosemite en Zion. Misschien heb je ook iets aan ons 2013-verslag voor dat stuk. Wij overnachtten toen in Stovepipe Wells, zie voor reserveringen: https://deathvalleyhotels.com/

De Maswik Lodge ligt niet pal naast de rim, maar het is een paar minuten lopen. Prima dus. Mocht er nog iets anders vrijkome, dan is voor de ligging de Bright Angel Lodge een aanrader.
Voor Zion zou je naar het Zion Park Motel in Springdale kunnen kijken, zie https://www.zionparkmotel.com.

Rij niet te laat weg uit de GC: het is om 6 uur al donker. In Las Vegas is dat niet erg, maar de rest van de route is niet prettig in het donker.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Estragon112: kort reisschema.

Bericht door Marcopstal »

Waarom de highway 1 naar Santa Cruz als je naar Yosemite gaat ? Lijkt me toch wat nutteloos.
Dag 6: Lone Pine lijkt me het meest interessante of Panamint Springs en Stovepipe Wells. Dan heb je de volledige volgende dag in Death Valley en kan je bvb tot Pahrump rijden zodat je ook al een stukje op weg bent naar Zion
Dag 10: wat ik dan weer echt mis is Oatman
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Estragon112
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2022, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Estragon112: kort reisschema.

Bericht door Estragon112 »

Dan zou het met alle tips ongeveer dit worden:

Dag 1: Middag aankomst San Francisco (vlucht AMS-SF)
Dag 2: Dagje SF, bezoek aan Alcatraz
Dag 3: Dagje SF, o.a.fietsen via Golden Gate naar Sausalito, terug met Ferry
Dag 4: SF -> Yosemite Curry Village, route via Highway 1 eerst naar beneden, dan vanaf Santa Cruz de 1 verlaten en dan rechte lijn, (5,5 uur rijden)
Dag 5: Wandeling Yosemite
Dag 6: Yosemite -> Lone Pine (4 uur)
Dag 7: Lone Pine -> Pahrump (3 uur via DV als route open is)
Dag 8: Pahrum -> Zion (3,5 uur, zonder Valley of Fire)
Dag 9: Zion - Grand Canyon (4,5 uur).
Dag 10: Grand Canyon - Las Vegas (via Route 66 oud, Kingman -> Oatman (5,5 uur rijden, rond 12:00 uur weg, rond 20:00 uur in LV)
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Middag terug Las Vegas -> Amsterdam
Dag 14: Ochtend aankomst AMS.

- Ik wilde via highway 1 rijden naar Yosemite vanwege de kustroute. Het alternatief is rechtstreeks en dat is +- 4 uur. Ik dacht die extra 1,5 uur is wel de moeite waard?

- Is het echt de moeite om in DV te overnachten? Of zou ervoor (Lone Pine) en erna (Pahrump) ook goed zijn en dan in een dag door de woestijn trekken om e.e.a. te zien?

- Iemand wel eens bij de wijnhuizen in Pahrump geweest?

-> Zion Park Motel in Springdale is vol, maar ik zie wel andere hotels/motels in Springdale. Dus dat moet goedkomen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Estragon112: kort reisschema.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had al naar ons 2019verslag verwezen. Wij reden toen van SF naar Monterey. Vooral het stuk ten zuiden van Monterey is mooi, dat missen jullie. Kijk voor het eerste stuk ook eens naar ons 2017 verslag.
Wij hebben diezelfde reis in Lone Pine en Amargosa Valley overnacht. Maar toen hadden we ook een overnachting in Lee Vining. Ik zou niet vanuit Curry Village helemaal naar Lone Pine rijden, dat geeft je veel te weinig tijd voor de Tioga Road en Bodie etc.
De mooiste verdeling is wat mij betreft Lee Vining en dan Death Valley.

Marianne
Estragon112
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2022, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Estragon112: kort reisschema.

Bericht door Estragon112 »

Ja ik zag het in je reisverslag wat betreft de stop in Lee Vining. Alleen we komen dan gewoon letterlijk een dag tekort.
Anders wordt het stop in Lee Vining en geen stop in Lone Pine, en dan vervolgens ergens in DV (maar Furnace Creek is dus vol).

Dan zou het worden:

Curry Village -> Lee Vining
Lee Vining -> Stove Pipe Wells
Stove Pipe -> Zion

Lijkt jou dat een beter alternatief?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Estragon112: kort reisschema.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, dat lijkt me prima. Furnace Creek zou iets gunstiger zijn want dan heb je iets meer tijd de volgende dag om Valley of Fire mee te nemen.
Je kunt kijken of er annuleringen zijn - dat gebeurt regelmatig - en dan Stovepipe Wells vervangen door Furnace Creek, maar zo kan het ook. De zandduinen zijn mooi bij zonsondergang en zonsopkomst (als je er vroeg bent zie je nog allerlei sporen van dieren).
De Grand Canyon laten vallen is zeker geen optie? Of doe een dag minder Las Vegas. Een nacht Las Vegas (bijvoorbeeld bij Fremont Street) is ook niet gek; dan heb je meer tijd voor de rit naar Zion. Wij vonden de Main street Station Hotel plezierig (zie ons 2015-verslag). En dan nog twee nachten o\aan de Strip op het laatst.

Marianne
Estragon112
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2022, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Estragon112: kort reisschema.

Bericht door Estragon112 »

thanks voor alle reacties! Inmiddels is de boel omgeboekt en weer vastgelegd.
Estragon112
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2022, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Estragon112: kort reisschema.

Bericht door Estragon112 »

Volgende week vrijdag 7 okt. vertrekken wij naar Amerika met volgend reisschema:

Dag 1: Aankomst San Francisco (vlucht AMS-SF)
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco -> Yosemite Curry Village
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite -> Lone Pine
Dag 7: Lone Pine -> Pahrump
Dag 8: Pahrump -> Zion (Springdale)
Dag 9: Zion - Grand Canyon
Dag 10: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Middag terug Las Vegas -> Amsterdam
Dag 14: Ochtend aankomst AMS.

Ik lees dat de Route 190 in Death Valley nog steeds gesloten is. Onze route vanaf Yosemite naar Lone Pine, van Lone Pine naar Pahrump en van Pahrump naar Zion lijkt dus een beetje in het water te vallen. Het lijkt raar om van Yosemite naar Lone Pine te rijden, om vervolgens weer terug naar boven te moeten rijden omdat we om death valley heen moeten.

Hebben jullie voorstellen voor leuke alternatieven als blijkt dat volgende week de 190 in DV nog steeds gesloten is?
Alles is vooralsnog nog wijzigbaar/annuleerbaar.

Ik zat zelf te denken aan:

Dag 1: Aankomst San Francisco (vlucht AMS-SF)
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco -> Yosemite Curry Village
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite -> Lee Vining
Dag 7: Lee Vining -> Zion (Springdale), bovenlangs via 120, 6, 95, 319 etc. = 7,5 uur.
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Grand Canyon
Dag 10: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Middag terug Las Vegas -> Amsterdam
Dag 14: Ochtend aankomst AMS.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Estragon112: kort reisschema.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wel een erg lange dag van Lee Vining naar Zion, maar op zich wel mooi om daar dan een volle dag te hebben. Je zou ook iets eerder kunnen stoppen, bijvoorbeeld bij Valley Of Fire; het is schitterend om daar doorheen te rijden, en misschien nog een korte wandeling te maken. Overnachten kan bijvoorbeeld bij de North Shore Inn.
Misschien heb je ook nog iets aan het topic over de afsluitingen in DV in het zuidwesten algemeen forum.

Lee Vining is sowieso een goede keuze, ook als je wel door DV kunt rijden; ik weet niet waarom je dat hebt gewijzigd in Lone Pine, dat geeft je weinig tijd voor de Tioga Pass en de 395.

Marianne
Estragon112
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2022, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Estragon112: kort reisschema.

Bericht door Estragon112 »

Ik had gekozen voor Lone Pine i.p.v. Lee Vining, zodat we een hele dag van Lone Pine naar Pahrump zouden hebben en de hele dag in DV zouden kunnen verblijven. En zo mogelijk in de ochtend nog een wandeling in de heuvels bij Lone Pine zouden kunnen doen.

Topic afsluitingen houd ik in de gaten. Hopen dat het met 14 dagen is opgelost in DV, althans voor wat betreft de hoofdweg.
Estragon112
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2022, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Estragon112: kort reisschema.

Bericht door Estragon112 »

De route San Francisco naar Yosemite Village kan via de 120 .

Hij kan ook via 132 en 140.

Zijn er voor wat betreft deze route voorkeuren? Kan het zo in de reisgids niet vinden en zie verder geen bijzonderheden onderweg.
Qua reistijd is het verschil 1 minuut.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Estragon112: kort reisschema.

Bericht door Marcopstal »

Van Lone Pine naar Death Valley zal geen optie zijn, de weg zou niet meer opengaan in oktober.
Lone Pine - Pahrump is dus geen optie.

Lee Vining-Zion is dan weer een echt lange rit met onderweg nagenoeg iets te zien, maar het is natuurlijk ook de kortste optie.
Veel vroeger is er amper logement te vinden. Je zou eventueel kunnen kijken voor St George maar dat is natuurlijk ook geen ideaal alternatief voor het bezoek aan Zion.

Met 120 mijl meer kan je de 395 naar beneden rijden en via Barstow naar Vegas en zo verder naar Zion. Langsheen de 395 zijn best nog wel wat zaken te zien of activiteiten te plannen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Estragon112: kort reisschema.

Bericht door Martin & Marianne »

Estragon112 schreef:
04 okt 2022, 21:35
De route San Francisco naar Yosemite Village kan via de 120 .

Hij kan ook via 132 en 140.

Zijn er voor wat betreft deze route voorkeuren? Kan het zo in de reisgids niet vinden en zie verder geen bijzonderheden onderweg.
Qua reistijd is het verschil 1 minuut.
Dat is een lastige keuze. Ik vind Groveland een leuk plaatsje, en de route is vanaf Groveland ook mooi. Maar ik denk dat de route langs de Merced River, langs El Portal, net iets mooier is. Je kunt eens met GoogleStreetview alvast een voorproefje nemen.

Marianne
Estragon112
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2022, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Estragon112: kort reisschema.

Bericht door Estragon112 »

thanks! Wij vertrekken vanmiddag om 13.30 nadat onze 1e vlucht gecanceld was, dank schiphol
Roning
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Estragon112: kort reisschema.

Bericht door Roning »

Ik ben heel benieuwd hoe jullie trio geweest is en hoe de route is bevallen. Laat je wat weten wanneer je terug bent?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer