Reis ZwaagS: 3 weken roadtrip

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ZwaagS
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jul 2022, 09:31

Reis ZwaagS: 3 weken roadtrip

Bericht door ZwaagS »

Hallo allemaal!

Mijn eerste post op dit forum gaat over mijn eerste reis naar Amerika! Alles nog te ontdekken dus. Met z'n tweeën stappen we begin september in het vliegtuig richting San Francisco om daar in 3 weken met een huurauto de "standaard" route te maken. Er ligt nog weinig vast in de zin van dat alles nog geannuleerd/ gewijzigd kan worden, ons plan op dit moment is:

Dag 1: Aankomst SFO
2: San Francisco
3: San Francisco
4: San Francisco -> Monterey
5: Monterey -> Yosemite
6: Yosemite
7: Yosemite -> Fresno
8: Fresno -> Seqouia -> Ridgecrest
9: Ridgecrest -> DV -> LV
10: LV
11: LV -> Zion/Bryce
12: Zion/Bryce
13: Zion/Bryce
14: Zion/Bryce -> Page
15: Page -> MV
16: MV -> GC
17: GC
18: GC -> ...
19: ... -> LA
20: LA
21: weer terug naar AMS

Een in mijn ogen realistische route met een flink aantal highlights waarbij we hotels en campings (tent etc. daar aanschaffen) willen combineren. Ik ben vooral benieuwd of jullie plaatsen op de route weten die de moeite waard zijn, of juist niet.

En er moet ook nog iets op de puntjes; vaak lees ik dat mensen stoppen in Kingman, maar Joshua Tree NP lijkt ons ook interessant.. zoveel (leuke) keuzes :D
Trom
Amerikakenner
Berichten: 906
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis ZwaagS

Bericht door Trom »

Wij hebben dit jaar ook een standaardronde gedaan. Daar hadden we ook de kustroute van LA naar San Francisco bijzitten en dat vonden we toch wel een hoogtepunt. In Monterey hebben we een walvistour gemaakt en flink wat walvissen en dolfijnen gezien.
Je zou van Yosemite ook via b.v. Lone Pine naar Death Valley kunnen gaan. Death Valley was zeer indrukwekkend en één van de hoogtepunten van onze reis. Als je Sequoia's wilt zien, kan dat b.v. ook langs de prachtige Tioga road die je neemt als je van Yosemite richting Lone Pine/Death Valley rijdt. We hebben trouwens niet geslapen in Death Valley. Dat schijnt erg mooi te zijn maar de prijzen voor overnachten en eten zijn erg hoog. Wij sliepen in Pahrump.
Rond Page is erg veel te zien. Daar moet je echt een dag verblijven. Je kunt een dag besparen door, als je b.v. van LA komt, via Las Vegas terug te vliegen. Dat bespaart een enorm eind rijden en een overnachting. Bovendien geen extra kosten voor One Way.
Ons rondje zag er zo uit
1.LA-Pismo Beach
2.Pismo Beach (wij vonden een relaxdag na de vlucht erg fijn en ons hotel lag prachtig maar dit is niet echt noodzakelijk)
3.Pismo-Monterey
4.Monterey
5.Monterey-SF
6.SF-Yosemite
7.Yosemite
8.Yosemite-Mammoth Lakes (via Tioga pas en Tuolumne Grove of giant Sequoia's)
9.Mammoth Lakes-Lone Pine
10.Lone Pine-Pahrump (via Death Valley)
11.Pahrump-LV (vroege aankomst in LV en 18 km gelopen in de stad en dat was voor ons genoeg)
12.LV-Zion
13.Zion
14.Zion-Bryce
15.Bryce
16.Bryce-Page
17.Page
18.Page-Monument Valley
19.MV-Tuba City (je kunt ook direct doorrijden naar GC. Tuba City ligt echter niet zo ver van GC en zo bespaarden we nacht in GC)
20.Tuba-Williams (via veel stops in GC)
21.Williams-Kingman (Kingman viel ons erg tegen in vergelijking tot Williams. Wij zouden dat niet meer doen)
22.Kingman-Las Vegas

In deze route zou je m.i. kunnen besparen op Mammoth Lakes en/of Tuba City en zeker op Kingman
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 882
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis ZwaagS: 3 weken roadtrip

Bericht door Tantelotje »

Wat een heerlijk vooruitzicht!

Er zijn een paar dingetjes die ik anders zou doen.
Zo zou ik bovenlangs van Yosemite naar Las Vegas rijden, dus via de Tioga Pas. De route onderlangs is niet perse inspirerend en zéker niet zo mooi als de Tioga Pass. Bovendien heb je Sequoia genoemd in je route, maar daar heb je nu helemaal geen tijd voor. De sequoia's kun je ook bezoeken in Yosemite, wij vinden de Tuolumne Grove een leuke. Normaliter is de Mariposa ook een aanrader maar geen idee hoe dat zal zijn in september met de huidige branden.
Ik zou de overnachting in Fresno verplaatsen naar iets langs de 395 (wij vinden Bishop een leuk plekje en bovendien zit daar een goede bakker met weliswaar duur maar lekker brood :D ) en dan een stop in (de buurt van) Death Valley.

Verder snap ik niet helemaal wat je bedoelt met de 3 nachten Zion/Bryce. Ik neem aan dat je 2 nachten bij Zion verblijft en 1 nacht bij Bryce?
Doe het in ieder geval niet allebei vanuit 1 plaats; je moet dan veel heen-en-weer rijden want je zit dan eigenlijk nergens centraal. Bovendien kan het lastig zijn om in Springdale te parkeren (en denk ook aan de parkeerkosten) voor het bezoek aan Zion; als je in het park/in Springdale verblijft is dat in ieder geval geen issue.

Op zich heb je voldoende tijd om met één overnachting bij Page bijvoorbeeld de Antelope Canyon en de Horseshoe Bend te 'doen'. Maar ik zou liever 2 nachten page hebben dan 2 nachten Grand Canyon, behalve als je van plan bent een eind in de canyon af te dalen.
De extra nacht die nu bij de GC staat, zou ik bij Page zetten. Daarna 1 nacht GC en dan een overnachting in Kingman/Needles/Laughlin. Kun je de dag erna naar LA rijden en Joshua Tree meepakken.

Veel plezier met voorbereiden!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42155
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ZwaagS: 3 weken roadtrip

Bericht door Martin & Marianne »

Helemaal eens met de voorgaande reacties. Sequoia is mooi, maar je hebt er zo geen tijd voor. Neem dan liever de mooiere en kortere route via de Tioga Pass. Ik vind dan een stop in Lee Vining en daarna Lone Pine of Death Valley mooi. Wij deden dat stuk in 2019 ook in september, kijk daarvoor eens in ons reisverslag.

Als je wilt kamperen moet je nu echt heel snel naar campings kijken maar ik vermoed dat je daar al te laat voor bent. In Yosemite zou het je heel veel geld schelen als je in het park zou kunnen kamperen maar het is daar altijd heel snel volgeboekt. Kijk eens op www.nps.gov/yose voor meer informatie. In Zion zou je South nog kunnen proberen. Zie www.nps.gov/zion voor informatie.
In Monument Valley vonden wij kamperen bij the View campground prachtig.

Als je in Yosemite geen camping hebt kijk dan naar accommodatie in het park via www.travelyosemite.com. Zonder overnachting in het park heb je een reservering voor de toegang nodig. Ze ook daarvoor de genoemde NPS-site.

Hou rekening met het Labor Day weekend (3-5 september); dan is het zeker erg druk in de parken (zie ook daarvoor ons 2019-verslag).

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 29 jul 2022, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
ZwaagS
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jul 2022, 09:31

Re: Reis ZwaagS: 3 weken roadtrip

Bericht door ZwaagS »

Nu al bedankt voor alle tips :D
Trom schreef:
28 jul 2022, 13:46
Rond Page is erg veel te zien. Daar moet je echt een dag verblijven. Je kunt een dag besparen door, als je b.v. van LA komt, via Las Vegas terug te vliegen. Dat bespaart een enorm eind rijden en een overnachting. Bovendien geen extra kosten voor One Way.
Misschien had ik iets specifieker moeten zijn. Alles kan nog worden aangepast, behalve de vluchten. Dus het begin- en startpunt SFO en LA staan wel vast.

Tantelotje schreef:
28 jul 2022, 16:13


Er zijn een paar dingetjes die ik anders zou doen.
Zo zou ik bovenlangs van Yosemite naar Las Vegas rijden, dus via de Tioga Pas. De route onderlangs is niet perse inspirerend en zéker niet zo mooi als de Tioga Pass. Bovendien heb je Sequoia genoemd in je route, maar daar heb je nu helemaal geen tijd voor. De sequoia's kun je ook bezoeken in Yosemite, wij vinden de Tuolumne Grove een leuke. Normaliter is de Mariposa ook een aanrader maar geen idee hoe dat zal zijn in september met de huidige branden.
Juist die Seqouia bomen staan hoog op ons lijstje. Denk je dat we wel aan onze trekken komen als we juist Seqouia dan overslaan? Met andere woorden; staan er ook veel immense indrukwekkende bomen aan bijvoorbeeld de Tioga Pas? Of elders in Yosemite? In Mariposa geloof ik wèl, al is dat natuurlijk even de vraag hoe dat over een maand zal zijn.

En je zegt Zion/Bryce niet vanuit 1 plaat aandoen? Ik vind een tot anderhalf uur in de auto zitten van slaapplaats tot NP niet zo'n probleem, en als ik op Google Maps kijk moet dat haalbaar zijn. Is het in de werkelijkheid wellicht anders?


Daarnaast moet ik nog even inlezen wat betreft Page, ik dacht dat het vooral de Canyon en de Horseshoe Bend is, en daardoor wel te doen in een (na)middag + ochtend, maar blijkbaar is daar nog veel meer te zien!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42155
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ZwaagS: 3 weken roadtrip

Bericht door Martin & Marianne »

Van Fresno naar Ridgecrest via Sequoia is ongeveer 6,5 uur rijden. Je hebt dus heel weinig tijd voor een bezoek aan het park. De sequoia's zijn wel indrukwekkender dan in de Tuolumne Grove, maar die laatste is zonder vergelijkingsmateriaal ook al mooi. En wellicht is de Mariposa grove weer open als jullie er zijn. Ik vind de Merced Grove ook mooi, zie hier ons verslag van een bezoek aan de Merced Grove.
Wat je zou kunnen doen is in plaats van Monterey naar Kings Canyon gaan; een overnachting in Grant Grove zou mooi zijn. Van Grant Grove Village rij je dan naar Yosemite en dan via de Tioga Pass richting Death Valley. Vanuit Grant Grove Village kun je naar de General Sherman rijden, maar je kunt ook alleen de General Grant bekijken; die is ook indrukwekkend.
ZwaagS schreef:
29 jul 2022, 08:02
En je zegt Zion/Bryce niet vanuit 1 plaat aandoen? Ik vind een tot anderhalf uur in de auto zitten van slaapplaats tot NP niet zo'n probleem, en als ik op Google Maps kijk moet dat haalbaar zijn. Is het in de werkelijkheid wellicht anders?
Bedenk dat je dat uur of anderhalf uur ook weer terug moet! Stel dat je in Kanab overnacht; dan rij je eerst van LV via Zion naar Kanab. De volgende dag moet je weer terugrijden van Kanab naar Zion. Met het risico dat er geen parkeerplaats meer is. Kost je 2 uur extra ten opzichte van overnachten in Springdale of in Zion. Bovendien: als je wilt kamperen dan is dat het mooiste en goedkoopste in het park zelf.
In Bryce zijn met name de uren rond zonsopkomst en -ondergang erg mooi; dat wordt lastig als je op een uur of anderhalf rijden zit. En in het donker rijden is niet zo leuk.

Het belangrijkste is nu dat je zo snel mogelijk naar accommodatie kijkt; dat zal echt lastig worden. Wanneer vertrek je precies?

Marianne
ZwaagS
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jul 2022, 09:31

Re: Reis ZwaagS: 3 weken roadtrip

Bericht door ZwaagS »

Martin & Marianne schreef:
29 jul 2022, 08:36

Het belangrijkste is nu dat je zo snel mogelijk naar accommodatie kijkt; dat zal echt lastig worden. Wanneer vertrek je precies?

Marianne
We vertrekken/komen aan op zaterdag 3 september. Het Labor Day weekend zitten we dus nog in San Francisco.

Qua accommodaties is er al een hoop vol inderdaad, maar een beetje uitdaging houdt het spannend :wink:
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis ZwaagS: 3 weken roadtrip

Bericht door Old Faithful »

Als je tijdens het Memorial Day weekend dan toch in de V.S. bent, is San Francisco waarschijnlijk één van de gunstigere plekken om te zijn. In de parken, bij andere bezienswaardigheden en in Las Vegas kan het heel druk zijn, omdat de Amerikanen een lang weekend hebben. Tegen de tijd dat jullie met de rondreis beginnen zijn zij weer naar huis.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 882
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis ZwaagS: 3 weken roadtrip

Bericht door Tantelotje »

Voor wat betreft de sequoia's: het gaat er vooral om dat je, zoals je de route nu hebt, er geen tijd voor hebt om er wat te zien.
En als je dan tóch al in Yosemite bent, neem daar dan een sequoia grove mee.
De General Grant is dan wel de grootste, maar eerlijk gezegd zie je dat verschil niet echt met de sequoia's in de Tuolumne grove, zeker niet als dit de eerste kennismaking met sequoia's is. Ze zijn sowieso indrukwekkend!

Als je echt echt echt naar Sequoia/Kings Canyon wilt, doe dan wat Marianne voorstelt en verschuif de nacht van Monterey. Dan heb je gewoon iets meer tijd. Maar ik zou het dus anders doen.

Voor wat betreft je bezoek aan Bryce en Zion: hoe dichter je bij een park zit, hoe rustiger het is. Het scheelt je ook maar 1 keer verkassen tenslotte, dus dat maakt in feite niets uit. En daarnaast wat Marianne ook aangeeft: het is echt een hoop extra rijden. En dat een paar dagen. Nog los van alle parkeerproblemen (let op: behalve bij het visitor center is het overal betaald parkeren, en ook in september zal het (nog) druk zijn) in Zion/Springdale en het feit dat in september de dagen korter zijn en ik niet in het donker zou willen rijden. We hebben dat een keer noodgedwongen moeten doen, meerdere uren zelfs, maar dat was geen fijne rit terwijl ik er helemaal geen problemen mee heb. Donker is daar ook echt donker, ook op/om de wegen, en er zit veel wildlife wat juist dan actief wordt.

O ja, voor wat betreft Page: dat kan zeker met één overnachting. Afgelopen juni waren wij daar, we kwamen vanaf de Grand Canyon. In de middag hadden we de tour door de Lower Antelope Canyon en de volgende morgen 'deden' we de horseshoe bend voordat we (via Monument Valley) naar Moab reden. Jij hebt daar in feite nog meer tijd want je komt vanaf Monument valley en hoeft de voglende dag maar naar de Grand Canyon.
maar de omgeving Page vind ik leuker om 2 nachten te blijven dan de Grand Canyon. Tenzij je dus plannen zou hebben om de canyon in te lopen, dan kan het lekker zijn om een volle dag te hebben.

Vergeet trouwens tussen Bryce en Page de Toadstool Hoodoo niet, dat is een erg leuke stop, wandeling van 15/20 minuten ofzo naar bijzondere hoodoos :thumbup:
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis ZwaagS: 3 weken roadtrip

Bericht door josea »

Je kunt ook de extra nacht bij Grand Canyon gebruiken om de extra stop bij Kings Canyon in te lassen. Dan hoef je Monterey niet te schrappen.
ZwaagS
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jul 2022, 09:31

Re: Reis ZwaagS: 3 weken roadtrip

Bericht door ZwaagS »

josea schreef:
29 jul 2022, 14:11
Je kunt ook de extra nacht bij Grand Canyon gebruiken om de extra stop bij Kings Canyon in te lassen. Dan hoef je Monterey niet te schrappen.
Tantelotje schreef:
29 jul 2022, 12:55
Voor wat betreft de sequoia's: het gaat er vooral om dat je, zoals je de route nu hebt, er geen tijd voor hebt om er wat te zien.
En als je dan tóch al in Yosemite bent, neem daar dan een sequoia grove mee.
De General Grant is dan wel de grootste, maar eerlijk gezegd zie je dat verschil niet echt met de sequoia's in de Tuolumne grove, zeker niet als dit de eerste kennismaking met sequoia's is. Ze zijn sowieso indrukwekkend!

Als je echt echt echt naar Sequoia/Kings Canyon wilt, doe dan wat Marianne voorstelt en verschuif de nacht van Monterey. Dan heb je gewoon iets meer tijd. Maar ik zou het dus anders doen.

Martin & Marianne schreef:
29 jul 2022, 08:36
Van Fresno naar Ridgecrest via Sequoia is ongeveer 6,5 uur rijden. Je hebt dus heel weinig tijd voor een bezoek aan het park. De sequoia's zijn wel indrukwekkender dan in de Tuolumne Grove, maar die laatste is zonder vergelijkingsmateriaal ook al mooi. En wellicht is de Mariposa grove weer open als jullie er zijn. Ik vind de Merced Grove ook mooi, zie hier ons verslag van een bezoek aan de Merced Grove.
Wat je zou kunnen doen is in plaats van Monterey naar Kings Canyon gaan; een overnachting in Grant Grove zou mooi zijn. Van Grant Grove Village rij je dan naar Yosemite en dan via de Tioga Pass richting Death Valley. Vanuit Grant Grove Village kun je naar de General Sherman rijden, maar je kunt ook alleen de General Grant bekijken; die is ook indrukwekkend.



Het belangrijkste is nu dat je zo snel mogelijk naar accommodatie kijkt; dat zal echt lastig worden. Wanneer vertrek je precies?

Marianne
Wederom bedankt. Jullie tips worden ontzettend gewaardeerd!
We mixen jullie tips en onze halsstarrigheid een beetje. Ons plan is nu: We houden de nacht in Monterey aan, dan rijden we door voor een nachtje Kings Canyon, en 2 nachten Yosemite voordat we via de Tioga pas verder gaan naar het oosten.

De nacht in Kings Canyon (camping) gaat wel lukken als ik naar de huidige beschikbaarheid kijk, hetzelfde geldt voor Zion/Bryce. Alleen waar we de nacht doorbrengen in Yosemite is nog even puzzelen. Ik heb een leuke camping gezien nabij Buck Meadows, maar ik wil eerst nog even uitzoeken wat we in Yosemite precies willen zien/doen om die knoop door te hakken. Al zal ik er maar niet al te lang mee wachten :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42155
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ZwaagS: 3 weken roadtrip

Bericht door Martin & Marianne »

Je gaat in Yosemite ongetwijfeld de meeste tijd in de vallei doorbrengen, dat is een uur rijden vanaf Buck Meadows. Waarom niet iets in de vallei zoeken? Neem een tent in Curry Village, dan zit je heel centraal. Je hoeft dan ook geen reservering te hebben. Die kun je pas een week voor aankomst reserveren, en als dat niet lukt heb je niets aan een reservering voor accommodatie buiten het park. Je zit er met je planning deels in het weekend, dat maakt het lastiger om iets te vinden.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 01 aug 2022, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
ZwaagS
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jul 2022, 09:31

Re: Reis ZwaagS: 3 weken roadtrip

Bericht door ZwaagS »

Onze (last-minute) reis begint stap voor stap beter te worden. Ik heb nog wel een vraag over (onder andere) Curry Village, wellicht weet iemand op dit forum dit te beantwoorden. Als ik kijk naar de beschikbaarheid van een tent in Curry Village is heel augustus nog te boeken, september is halfvol en oktober is weer helemaal vrij.

Afbeelding

Dat oktober vrij is snap ik wel, het seizoen is dan immers wel echt voorbij. Maar wat zou de reden zijn dat augustus ook nog helemaal vrij is? Zullen er mensen zijn die vanwege de branden hun boeking hebben gecanceld, of...?
Hetzelfde geldt overigens voor The Ahwahnee en in mindere mate voor Housekeeping Camp en Valley Lodge.

Waarom dit voor mij vooral interessant is, is het feit dat de dagen dat wij die kant op willen nu niet volledig beschikbaar zijn. Ik zou alleen de eerste nacht kunnen boeken, maar ik denk dat ik liever 2 nachten boek of anders geen. Wat wel beschikbaar was, was Wawona hotel. Deze heb ik nu -voor de zekerheid- geboekt, al is dat qua ligging natuurlijk weer een stuk minder gunstig voor een bezoek aan de vallei.


@Martin & Marianne ik heb wel al een Yosemite reservering voor de dagen van ons bezoek, dus dat is gelukkig alvast een zorg minder.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 882
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis ZwaagS: 3 weken roadtrip

Bericht door Tantelotje »

Geen idee waarom dat is. Nu is er in Curry Village meestal nog wel wat vrij, maar een hele maand volop beschikbaarheid is inderdaad wel opvallend. Maar het zou goed kunnen dat de brand(en) daar debet aan zijn.

Ik zou liever 1 nacht in de vallei hebben en 1 nacht erbuiten dan 2 nachten Wawona. Want dat ligt echt niet zo praktisch.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42155
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ZwaagS: 3 weken roadtrip

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou nu sowieso een nacht in de vallei boeken. en wie wet komt er nog een tweede nacht vrij daar. Een heated tent heeft een stopcontact. Ze zijn ook duurder in september zie ik, dan zal de kachel het wel doen in die maand; in de zomermaanden is er geen prijsverschil.

Wawona is leuk - zie ons 2019-verlag) maar niet handig voor meerdere nachten.
Er is inderdaad veel beschikbaarheid in augustus, en dat lijkt niet alleen in de tenten te zitten maar ook in de cabins en de Stoneman Room. Misschien zijn er veel annuleringen geweest door een reisorganisatie?

Marianne
ZwaagS
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jul 2022, 09:31

Re: Reis ZwaagS: 3 weken roadtrip

Bericht door ZwaagS »

Het blijft nog altijd een (leuke) puzzel. We hadden een camping op het oog: Sunset Campground in Kings Canyon NP. Hier komen de plaatsen een maand vooraf vrij om te boeken, het plan was een nachtje van 7 tot 8 september. Wat blijkt nu? Camping gaat 7 september dicht :lol: Hebben wij weer.. Nu hebben we een camping een uurtje verder de Canyon in geboekt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42155
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ZwaagS: 3 weken roadtrip

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn dat je nog wel iets hebt kunnen vinden. Is dat in Sequoia? Of in Cedar Grove misschien? Het kost je wel meer reistijd denk ik. Is er geen andere camping vrij in Grant Grove Village?
Dat Sunset dicht zou zijn was wel bekend denk ik; verwachte sluiting de woensdag na Labor Day stast op de NPS-site.

Marianne
ZwaagS
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jul 2022, 09:31

Re: Reis ZwaagS: 3 weken roadtrip

Bericht door ZwaagS »

Martin & Marianne schreef:
08 aug 2022, 19:51
Fijn dat je nog wel iets hebt kunnen vinden. Is dat in Sequoia? Of in Cedar Grove misschien? Het kost je wel meer reistijd denk ik. Is er geen andere camping vrij in Grant Grove Village?
Dat Sunset dicht zou zijn was wel bekend denk ik; verwachte sluiting de woensdag na Labor Day stast op de NPS-site.

Marianne
Cedar Grove. Kost inderdaad iets meer reistijd, maar ik geloof wel mooie reistijd, dus dat is niet erg!


Ik zat ook nog eens naar Yosemite te kijken. We hebben nu geboekt in Curry Village, dus we zitten wat dat betreft wel goed. Maar ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met Camp 4? Als ik het goed begrijp werkt dat middels een loting, maar slechts een dag van tevoren. Dat kun je toch niet gokken? Stel je wil daar overnachten, maar heb de pech dat je geen plek toegewezen krijgt. Wat dan?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42155
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ZwaagS: 3 weken roadtrip

Bericht door Martin & Marianne »

Daar zou ik niet op gokken. Je kunt regelmatig eens kijken of er nog iets vrijkomt op de Pines-campings, maar hou dan wel in de gaten dat je Curry Village op tijd annuleert (kan gratis tot een week voor aankomst als ik me niet vergis).
Ik heb zelf geen ervaring met deze camping; het is niet te vergelijken met de nadere campings in de vallei omdat Camp 4 vooral gebruikt wordt door klimmers. Je kunt je auto ook niet bij de tent zetten volgens mij.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer