Reis Trom: route Salt Lake City-Yellowstone-RMNP-Moab.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: route Las Vegas-Moab-Yellowstone-Glacier-Seattle.

Bericht door IngridZw »

Wat @Old Faithful voorstelt, nl. een rondje Denver, kan ik je ook aanraden. Zoveel afwisseling in natuur, leuke western stadjes en bezienswaardigheden onderweg, kortom ik vind het nog steeds één van de mooiste reizen die we bezocht hebben in Amerika.
In South Dakota heb je de Black Hills met o.a. Custer SP, Mount Rushmore en Badlands NP. Als voorbeeld was dit onze route:
Dag 1 naar Denver
Dag 2 Denver - Keystone (South Dakota)
Dag 3 Keystone (Custer SP)
Dag 4 Keystone - Deadwood ((via Badlands)
Dag 5 Deadwood - Sheridan
Dag 6 Sheridan - Cody
Dag 7 Cody
Dag 8 Cody - Yellowstone (via Beartooth Hyw)
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone - Grand Teton
Dag 13 Grand Teton - Salt Lake City
Dag 14 SLC - Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab - Durango (stukje Colorado)
Dag 18 Durango - Grand Junction (via Million Dollar Hyw)
Dag 19 GJ - Grand Lake
Dag 20 Grand Lake - RMNP (via de Trail Ridge Road)
Dag 21 RMNP
Dag 22 RMNP - Denver
Dag 23 naar huis
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Trom
Amerikakenner
Berichten: 873
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: route Las Vegas-Moab-Yellowstone-Glacier-Seattle.

Bericht door Trom »

@IngridZw
Bedankt, ik ga de route bekijken.
Zijn er redenen waarom je in Denver bent gestart? Vanuit Salt Lake City is er een directe vlucht naar Amsterdam.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Trom: route Las Vegas-Moab-Yellowstone-Glacier-Seattle.

Bericht door Old Faithful »

Trom schreef:
22 jul 2022, 20:20
@Old Faithful waarom met schroom?
Ik ga je alternatief eens bestuderen. Welke plekken bedoel je met South Dakota?
Ik ben altijd terughoudend om een andere route voor te stellen dan iemand zelf heeft bedacht.

Veelgenoemde bezienswaardigheden in South Dakota: Black Hills, Custer S.P. (met o.a. Needles Highway, Iron Mountain Road, Wildlife loop en Sylvan Lake), Mount Rushmore National Memorial, Wind Cave N.P., Badlands N.P. en Minuteman Missile Range. Waarschijnlijk ben ik nog wel iets vergeten.
Groet,

Old Faithful
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: route Las Vegas-Moab-Yellowstone-Glacier-Seattle.

Bericht door IngridZw »

Trom schreef:
23 jul 2022, 10:18
Zijn er redenen waarom je in Denver bent gestart? Vanuit Salt Lake City is er een directe vlucht naar Amsterdam.
Vanuit SLC of Denver maakt niet uit. Het kan allebei maar destijds waren de vliegtickets met aankomst en vertrek Denver goedkoper. En wij hoeven niet perse een directe vlucht.
In mijn route kan je eventueel Durango vervangen door de UT 12 en Capitol Reef. Maar wij vonden dat gedeelte van Colorado wel erg mooi.
Als je vertrekt vanuit SLC zou ik dan eerst richting Moab gaan (onderlangs) zodat je RMNP via de Trail Ridge Road kan binnenrijden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Trom
Amerikakenner
Berichten: 873
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: route Las Vegas-Moab-Yellowstone-Glacier-Seattle.

Bericht door Trom »

@IngridZw @Old Faithful @Martin & Marianne
De zgn Denver route lijkt me ook erg mooi. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor mijn eerdere route. Een beslissing genomen welke ik nu verder ga uitwerken, heb ik nog niet genomen.
Extra's van de Seattle route: Mount Rainier, Glacier
Extra's Denver route: Rocky Mountain, Keystone e.o. (en Durango route)
Qua afstand maakt het vrijwel niets uit. One way huur Seattle-Denver levert geen extra kosten op (i.t.t. Seattle-Salt Lake)
Tja??
Trom
Amerikakenner
Berichten: 873
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: route Las Vegas-Moab-Yellowstone-Glacier-Seattle.

Bericht door Trom »

N.a.v. alle adviezen heb ik een rondje Salt Lake City (eventueel Denver) gemaakt. Graag jullie commentaar om het te verbeteren
1. Amsterdam-Salt Lake City
2. Amsterdam-Panguitch (start highway 12)
3.Panguitch-Torrey
4.Torrey-Moab
5.Moab
6.Moab
7.Moab-Durango
8.Durango-Grand Junction
9.Grand Junction-Grand Lake/RMNP
10.Grand Lake-Estes/RMNP
11.Estes
12.Estes-Cheyenne
13.Cheyenne-Keystone
14.Keystone
15.Keystone-Deadwood
16.Deadwood-Sheridan
17.Sheridan-Cody
18.Cody-Canyon City/Yellowstone
19.Canyon City/Gardiner
20.Gardiner-West Yellowstone
21.West-Yellowstone-Jackson
22.Jackson
23.Jackson-Park City
24.Park City-Salt Lake City
25.Salt Lake City-Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Trom: route Las Vegas-Moab-Yellowstone-Glacier-Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route zo. Voor het stuk tussen Panguitch (wij overnachtten bij Cedar breaks) en Moab kun je ons 2019-verslag bekijken. Na Moab gingen wij via Monument Valley en Canyon de Chelly naar Durango en vandaar via een omweg naar Grand Lake en Estes Park.
Ik zou een extra nacht in Capitol Reef wel mooi vinden. en vergeet niet om tijd uit te trekken voor Little wild Horse Canyon en Goblin Valley als je naar Moab rijdt.
De stop in Cheyenne kan, maar je kunt ook kiezen voor een lange rijdag. Er is niet veel te doen op dat stuk.
Voor Yellowstone zou ik zeker ook naar accommodatie in het park kijken. Canyon Village (het is niet Canyon City) is erg prijzig. Zoals ik al eerder schreef is Lake minder duur. Kijk ook even naar het topic waar ik naar verwees in dat bericht. Een overnachting bij Old Faithful mag ook niet ontbreken. De Snow Lodge frontier cabin geeft je daar het meeste waar voor je geld, maar een kamer in de Inn is ook mooi. Waarom zou je naar West Yellowstone gaan?
Park City is vlakbij SLC, waarom niet daar 2 nachten op het eind?

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Trom: route Las Vegas-Moab-Yellowstone-Glacier-Seattle.

Bericht door josea »

Ik zou de nacht in West Yellowstone wijzigen naar een nacht bij Old Faithful, of misschien wel twee nachten. En de dag daarna door Grand Teton naar Jackson rijden.

Die extra nacht kun je winnen door Cheyenne te laten vallen en meteen door te rijden naar Keystone.
Alhoewel ik liever voor Custer zou kiezen. Dan hoef van Colorado af ook iets minder ver te rijden, en het ligt gunstiger voor Custer State Park en omgeving.

In Torrey zou ik ook een nacht toevoegen en die afhalen van Park City; wat wil je daar doen?
Als je twee nachten Torrey hebt, kun je de dag vanaf Panguitch volledig gebruiken voor Highway 12 en de dag naar Moab gebruiken voor Wild Horse Canyon en Goblin Park. Dan heb tussenin een dag voor Capitol Reef, anders heb je daar nauwelijks tijd.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 873
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: route Las Vegas-Moab-Yellowstone-Glacier-Seattle.

Bericht door Trom »

@Martin & Marianne @josea
Bedankt voor alle info. Jullie stelden allebei voor om Cheyenne te laten vallen. Dus dat heb ik nu gedaan en ik heb Keystone in Custer veranderd.
De vrijgekomen dag schuif ik naar Torrey. De afslag richting Monument Valley nemen we niet omdat we dit jaar in Monument Valley zijn geweest en overnacht hebben in het prachtig gelegen View hotel. Ik haal wellicht de nacht Park City eraf. Hoe ik Yellowstone ga indelen, ga ik ook nog even overdenken. Bij mijn huidige indeling heb ik het kaartje op de site: https://www.readysetpto.com/the-best-3- ... itinerary/
als uitgangspunt gebruikt. Ik kom dan vanuit Custer en het leek me een mooi rondje om dan de punten op het kaartje langs te rijden zonder heen en weer te rijden. Maar wellicht zie ik dat fout.

Ik heb besloten om de reis vanaf Seattle en Glacier uit te stellen en te combineren met een misschien toekomstige reis met Canada.
Het wordt dus deze reis voor volgend jaar in wellicht september omdat ik dan direct a.s. september kan boeken voor Yellowstone
Daarom beëindig ik dit topic en start ik een topic Trom: Salt Lake City-Moab-RMNP-Yellowstone
Trom
Amerikakenner
Berichten: 873
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Trom: Salt Lake City-Moab-RMNP-Yellowstone

Bericht door Trom »

Aanvankelijk heb ik een topic aangemaakt voor een reis Seattle-Olympic-Mount Rainier-Glacier-Yellowstone-Grand Teton-Moab. Daar heb ik veel waardevolle reacties op gehad en ik heb besloten om de reis in twee reizen te hakken. De reis Seattle-Olympic-Glacier wil ik in de toekomst gaan maken en wellicht gaan combineren met Canada.
Voor september 2023 wil ik de volgende reis maken en graag jullie opmerkingen om hem te verbeteren.
1. Amsterdam-Salt Lake City
2. Salt Lake City-Panguitch (start highway 12)
3.Panguitch-Torrey
4.Torrey
5.Torrey-Moab
6.Moab
7.Moab
8.Moab-Durango
9.Durango-Grand Junction
10.Grand Junction-Grand Lake/RMNP
11.Grand Lake-Estes/RMNP
12.Estes
13.Estes-Custer
13.Custer
14.Custer
15.Custer-Deadwood
16.Custer-Sheridan
17.Sheridan-Cody
18.Cody-Yellowstone
19.Yellowstone
20.Yellowstone
21.Yellowstone-Jackson
22.Jackson
23.Jackson-Park City
24.Park City-Salt Lake City
25.Salt Lake City-Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Trom: route Las Vegas-Moab-Yellowstone-Glacier-Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Dat rondje door Yellowstone is prima zo, daar hebben we ook niets over gezegd. Het enige wat wij zeggen is dat je West Yellowstone door Old Faithful zou kunnen vervangen. Je zit bij OF op een prachtige locatie, met de gelegenheid om tijdens de rustige uren de geiserbassins te bezoeken. Kijk bijvoorbeeld in ons 2015-verslag daarvoor. Als je in dat verslag kijkt zie je dat wij nogal kriskras door het park reden (in verband net de beschikbaarheid van de lodges); eigenlijk maakt het ook niet veel uit in welke volgorde je alles bekijkt; je ontkomt er vaak niet aan om stukken dubbel te rijden Gardiner ligt net buiten het park, als je daar iets kunt vinden is dat prima maar je kunt ook naar Mammoth kijken.

Canyon ligt heel centraal en heeft nieuwe cabins, maar die zijn erg prijzig. Als dat geen bezwaar is, is dat prima, maar anders is Lake Lodge een goed alternatief.

Marianne
Trom
Amerikakenner
Berichten: 873
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: route Las Vegas-Moab-Yellowstone-Glacier-Seattle.

Bericht door Trom »

@Martin & Marianne Thx.
Ik heb tot nu toe niet gekozen voor de cabins in Yellowstone omdat we twee erg slechte ervaring hadden in Yosemite village.
Het waren de duurste maar ook de allerslechtste en meest gehorige overnachtingen en ook geen ontbijt. De reviews over de verblijven in Yellowstone zijn, m.u.v. locatie ook niet altijd geweldig. Dus daarom twijfel ik enorm. Over Canyon village lodge lijken de reviews beter. Wel ca 314 dollar p.n.
Je foto's in het verslag 2015 zijn prachtig. Ik ga het verslag lezen zodat ik een mooi dagprogramma kan maken.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Trom: route Las Vegas-Moab-Yellowstone-Glacier-Seattle.

Bericht door josea »

Tja, dat is een keuze. De cabins zijn niet altijd de allernieuwste, maar wel prima te doen.
Persoonlijk heb ik dat dan liever, en dat ik dan bij zonsondergang nog iets moois kan bekijken in Yellowstone, daarna lopen naar mijn cabin en mijn bedje in duiken, dan dat ik rond zes uur al weer moet vertrekken en nog een uur moet rijden naar West Yellowstone.
Laatst gewijzigd door josea op 26 jul 2022, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: route Las Vegas-Moab-Yellowstone-Glacier-Seattle.

Bericht door IngridZw »

De route ziet er prima uit. Behalve het schrappen van Cheyenne zou ik qua route er niets aan verbeteren. Naar gelang de prijzen van de vliegtickets kunt je kiezen voor SLC of Denver als uitgangspunt. Als je vertrekt vanuit Denver zou ik eerst naar South Dakota rijden en RMNP op het eind doen.
Custer of Keystone maakt niet zoveel uit. Beiden zijn leuke overnachtingplaatsen. Voordeel van Keystone is dat het dichtbij Mount Rushmore ligt. Dat is handig als je de avondceremonie daar wilt meemaken.
Deadwood is vooral 's avonds erg gezellig. Je hebt er saloons met live muziek, leuke winkeltjes en er is iedere avond een shoot out. Een mooie Scenic weg is de 14A tussen Deadwood en Spearfish.
Onderweg naar Sheridan is een stop bij Devil's Tower een mooie afwisseling op de route. Je kunt er een wandeling maken rondom de rots.
Wij hebben tussen Moab en Durango nog een stop gemaakt bij Mesa Verde NP.
Halfweg de Million Dollar Hyw ligt het westernstadje Silverton. Ook mooi voor een tussenstop. Het is tevens het eindpunt van de oude stoomtrein die vanuit Durango vertrekt.
En zo zijn er veel mooie dingen op te noemen die je tijdens de reis kunt tegenkomen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Trom: Salt Lake City-Moab-RMNP-Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou een dag minder South Dakota doen en een dag Yellowstone erbij.
En zoals al eerder gevraagd: waarom Park City?

Marianne
Trom
Amerikakenner
Berichten: 873
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: Salt Lake City-Moab-RMNP-Yellowstone

Bericht door Trom »

@Martin & Marianne
Het vorige topic had als titel Seattle-Olympic-mount Rainier-Glacier enz. Met alle adviezen heb ik die reis gewijzigd in de huidige reis. De titel erboven raakt dus kant noch wal. Bovendien valt de reis meer in mid-west dan zuid-westen.
Daarom had ik het topic afgesloten. Maar wellicht was dat toch niet zo handig. Ik zag achteraf dat het Mid-westen een veel minder actief onderdeel is van het forum. Dus ik volg je advies en keer terug. Heb je trouwens een idee of ik de titel in dat topic kan aanpassen?

Opmerking moderator

Topics samengevoegd om overzicht te houden
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Trom: Salt Lake City-Moab-RMNP-Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Ergens anders verder gaan kan op zich wel, maar dan moet je in je bestaande topic dat even aangeven. Je schrijft dat je je topic had afgesloten, maar dat kun je niet zelf doen, en je had het ook niet aangegeven.
Je kunt een moderator vragen om de titel aan te passen. Zelf kun je je eerdere berichten /topictitel niet meer aanpassen, maar in je recente berichten wel. Ik heb nu boven mijn bericht de titel alvast aangepast.

Nog even over de accommodatie in de parken; In Yosemite is het inderdaad duur en vrij basic om in het park te overnachten . Dat geldt voor Yellowstone iets minder. De Snowlodge die ik noemde is echt prima. Maar het is lastig om voor iemand anders in te schatten. Voor ons is ligging een stuk belangrijker dan luxe. In de parken heb je geen ontbijt, maar dat geldt ook voor veel accommodatie buiten de parken. Ik denk dat je je dan voor Yosemite niet echt goed ingelezen had.

Marianne
Trom
Amerikakenner
Berichten: 873
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Trom: route Salt Lake City-Moab-RMNP-Yellowstone

Bericht door Trom »

@Martin & Marianne Bedankt voor al je adviezen. De moderator had inmiddels al zelfstandig orde op zaken gesteld :D

Wat Yosemite betreft, wist ik wel dat er geen ontbijt bij zat maar we hebben het erg slecht getroffen met de kamer.
Je zegt dat Snowlodge ok is. Bedoel je dan de kamers in het gebouw of de cabins of beiden?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Trom: route Las Vegas-Moab-Yellowstone-Glacier-Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Over de Snowlodege had i dit geschreven:
Martin & Marianne schreef:
25 jul 2022, 12:07
Een overnachting bij Old Faithful mag ook niet ontbreken. De Snow Lodge frontier cabin geeft je daar het meeste waar voor je geld, maar een kamer in de Inn is ook mooi.
Die frontier cabin is de goedkoopste optie daar. Dat kun je ook zien in de link die ik op de vorige pagina heb gegeven (hier nog een keer).
Wij vonden die cabin prima; een nette kamer en badkamer. Als je er alleen slaapt is dat het enige dat belangrijk is vind ik.
Wij zaten er in 2015, zie hier voor wat foto's.

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Trom: route Las Vegas-Moab-Yellowstone-Glacier-Seattle.

Bericht door Tantelotje »

Wij verbleven in 2019 in een cabin bij de Snowlodge en die vonden we echt meer dan prima.
Als ik de lodge dan eens bekeek, dan had ik honderd keer liever een cabin (die overigens echt netjes ingericht, schoon en behoorlijk ruim was) dan zo'n kamer in dat toch wel donkere gebouw, zonder enige mogelijkheid om bij je kamer buiten te zitten. Dat heb je bij een cabin wel.
Maar voor ons geldt hetzelfde als wat Marianne aangeeft: je zit er voor de locatie, het bed moet goed zijn en de kamer moet schoon zijn. Dan vind ik het al snel prima alhoewel de cabin bij de snowlodge mijn verwachting behoorlijk oversteeg.

Ben toch wel benieuwd naar waar je dan logeerde in Yosemite... de tent cabins bij bijvoorbeeld Yosemite Village zijn inderdaad basic, maar ook in vergelijking met andere opties in het park behoorlijk goedkoop. In ieder geval wat mij betreft niet te vergelijken met de cabins bij de snowlodge.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer