Reis johndees: route Park City (Salt Lake City) naar Yellowstone NP.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
johndees
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2022, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 20

Reis johndees: route Park City (Salt Lake City) naar Yellowstone NP.

Bericht door johndees »

Hallo,

Op onze komende trip gaan wij Yellowstone bezoeken. Wij vertrekken vanuit Park City. Nu hebben wij zitten kijken naar de route, die lijkt vrij saai.

Is er wellicht iemand die tips heeft voor bezienswaardigheden? We hebben zelf Evanston, Afton en wat Viewpoints gevonden.

Wij horen graag jullie ervaringen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: route Park City (Salt Lake City) naar Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo. welkom op het forum!
Waar verblijven jullie in Yellowstone? De reistijd hangt natuurlijk sterk af van de exacte locatie. En hebben jullie 1 dag voor die rit?
Het mooiste en meest voor de hand liggend is natuurlijk om via Grand Teton te rijden, of ligt dat al op een ander moment in de planning?

Ik heb geen idee wat er in Evanston en Afton te doen is. Jackson vinden wij erg leuk. Welke viewpoints hebben jullie gevonden?

De laatste keer dat wij dat stuk reden, reden we via Bear Lake; zie hier voor ons verslag.

Marianne
johndees
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2022, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: route Parkcity (Salt Lake City) naar Yellowstone

Bericht door johndees »

Hallo Marianne,

we rijden in 1 dag inderdaad . Grand Tenton doen wij aan op de terugweg ( na Yellowstone) naar Parkcity, vanuit daar gaan we verder naar Bryce, Zion, Grand Canyon, Las vegas, Deat Valley , Mamoth Lakes , Yosemite en San Francisco.


ik heb nog niet specifiek naar de View Points gekeken maar zag op de kaart en Google Maps er een aantal staan, die gaan we nog even uitzoeken.

Jackson nemen we in ieder geval alvast op in de lijst van opties. In Evanston heb je het Bear River State Park, wellicht iets met Bear Lake van doen? ook dat zoeken we nog even uit .

dank voor de tips zover
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: route Park City (Salt Lake City) naar Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou door Grand Teton rijden en in Jackson rondkijken en ook al iets in Grand Teton doen. Er lopen twee wegen door het park; je kunt dan op weg naar Yellowstone de ene weg nemen en terug de andere (zie ons 2015 verslag voor zowel Yellowstone als Grand Teton, en beide routes door Grand Teton). Het is een flink eind rijden vanaf Park City, dus veel tijd om iets te doen onderweg heb je niet.
Overnacht je niet in Jackson voor het bezoek aan Grand Teton? En waar overnacht je in Yellowstone? Je weet dat er misschien nog iets is afgesloten?

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: route Park City (Salt Lake City) naar Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Als je eerste nacht in Yellowstone aan de westkant is, dus bijvoorbeeld West Yellowstone of Old Faithful, zou je ook via Craters of the Moon kunnen rijden.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: route Parkcity (Salt Lake City) naar Yellowstone

Bericht door IngridZw »

johndees schreef:
15 jul 2022, 12:03
In Evanston heb je het Bear River State Park, wellicht iets met Bear Lake van doen? ook dat zoeken we nog even uit .
Wij hebben ook de route via Bear Lake gereden. Bear Lake SP bij Garden City (aan het meer) is leuk voor een tussenstop. Wij hebben daar nog even gezwommen. Bear River SP bij Evanston heeft niets te maken met Bear Lake.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis johndees: route Park City (Salt Lake City) naar Yellowstone NP.

Bericht door Wadu »

Ik ben net terg van daar :D

Vanuit Park City naar Jackson gereden via de route die je hebt opgegeven.
Deweg ernaar toe vond ik echt geen straf.

We waren vroeg wakker en dan heb je echt wel tijd :)

Klassieke uitzichtpunten (Schwabacher Landing, Chapel , Oxbow Bend,...) nemen echt niet zoveel tijd in beslag en de Moose Wilson Road is ook een leuk tochtje.

S avonds in Jackson overnacht en de dag nadien via Jenny Lake (wandeling) naar Grant Village gereden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis johndees: route Park City (Salt Lake City) naar Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad een mooie rit, en jij had voldoende tijd, maar jij ging naar Jackson, topicstarter gaat naar Yellowstone. en wil niet door Grand Teton (of misschien ook wel?). En het is ook niet duidelijk waar in Yellowstone TS naar toe gaat.
@johndees Ben je er al uit wat je gaat doen? Zonder iets meer informatie kunnen we je niet echt verder helpen.

Marianne
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis johndees: route Park City (Salt Lake City) naar Yellowstone NP.

Bericht door NaMiSe »

johndees schreef:
15 jul 2022, 11:28
Hallo,

Op onze komende trip gaan wij Yellowstone bezoeken. Wij vertrekken vanuit Park City. Nu hebben wij zitten kijken naar de route, die lijkt vrij saai.

Is er wellicht iemand die tips heeft voor bezienswaardigheden? We hebben zelf Evanston, Afton en wat Viewpoints gevonden.

Wij horen graag jullie ervaringen.
Magnum vragen hoe jullie route wordt en hoe lang? Het is preci3s wat ik zou willen doen in 2024, maar ik denk dat we te weinig tijd hebben en /of teveel dagen moeten rijden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis johndees: route Park City (Salt Lake City) naar Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

@NaMiSe De route staat in het tweede bericht van Johndees - iets verderop in dit topic. Die route zou in 3 weken te doen moeten zijn.

Marianne
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis johndees: route Park City (Salt Lake City) naar Yellowstone NP.

Bericht door NaMiSe »

@Martin & Marianne : dank je wel. Ik bedoelde meer een dag-tot-dag route, zodat ik kan zien of dat voor ons haalbaar is. Mijn man en kinderen rijden lieve niet dagelijks, maar we zouden graag vanuit meerdere vaste punten dingen bekijken. Waarschijnlijk zijn dan gewoon niet alle bestemmingen haalbaar.
Afbeelding
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis johndees: route Park City (Salt Lake City) naar Yellowstone NP.

Bericht door NaMiSe »

@Martin & Marianne : dank je wel. Ik bedoelde meer een dag-tot-dag route, zodat ik kan zien of dat voor ons haalbaar is. Mijn man en kinderen rijden lieve niet dagelijks, maar we zouden graag vanuit meerdere vaste punten dingen bekijken. Waarschijnlijk zijn dan gewoon niet alle bestemmingen haalbaar.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis johndees: route Park City (Salt Lake City) naar Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

@NaMiSe Je kunt het beste een eigen topic aanmaken met jullie wensen er in. Wat iemand anders doet hoeft niet overeen te komen met wat jullie willen. Het voordeel van een eigen topic is ook dat je alles van jouw reis bij elkaar hebt staan.
Meestal betekent een aantal vaste punten dat je meer (heen en weer) rijdt dan wanneer je meerdere overnachtingen langs je route plant. En natuurlijk trek je sowieso voor de parken meerdere nachten uit.

Ik heb zo het gevoel dat johndees niet meer reageert.

Marianne
johndees
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2022, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: route Park City (Salt Lake City) naar Yellowstone

Bericht door johndees »

Martin & Marianne schreef:
15 jul 2022, 12:45
Ik zou door Grand Teton rijden en in Jackson rondkijken en ook al iets in Grand Teton doen. Er lopen twee wegen door het park; je kunt dan op weg naar Yellowstone de ene weg nemen en terug de andere (zie ons 2015 verslag voor zowel Yellowstone als Grand Teton, en beide routes door Grand Teton). Het is een flink eind rijden vanaf Park City, dus veel tijd om iets te doen onderweg heb je niet.
Overnacht je niet in Jackson voor het bezoek aan Grand Teton? En waar overnacht je in Yellowstone? Je weet dat er misschien nog iets is afgesloten?
Hallo Marianne, we rijden terug, na 3 dagen Yellowstone, via Grand Teton (daar blijven we 2 nachten) . Wij verblijven in het Mammoth Hot Springs Hotel in Yellowstone. De route die jullie opgeven is daarmee iets langer als de route die Google Maps opgeeft, maar geeft wel opties. De omweg is een uurtje langer dus dat is te overzien. We hebben geen haast. :wink:
johndees
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2022, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis johndees: route Park City (Salt Lake City) naar Yellowstone NP.

Bericht door johndees »

Magnum vragen hoe jullie route wordt en hoe lang? Het is preci3s wat ik zou willen doen in 2024, maar ik denk dat we te weinig tijd hebben en /of teveel dagen moeten rijden.
Route :

Parkcity - Yellowstone
Yellowstone - Grand Tenton
Grand Tenton - Parkcity
Parkcity - Bryce
Bryce - Zion
Zion - Grand Canyon
Grand Canyon - Las Vegas
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Yosemite
Yosemite - San Francisco

Yellowstone verblijven wij 4 nachten, 2 nachten in Grand Teton, 2 nachten in Bryce, 2 nachten in Zion, 2 nachten in Grand Canyon, 2 nachten in Las Vegas, 2 nachten in Yosemite en 2 nachten in San Francisco. De rest van de stops verblijven wij 1 nacht.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis johndees: route Park City (Salt Lake City) naar Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet of alles vast ligt, maar het zou mooi zijn als je van SLC via Torrey (Capitol Reef) en de UT 12 naar Bryce rijdt. In Bryce is 1 overnachting wel voldoende.
johndees schreef:
28 jul 2022, 09:47
De route die jullie opgeven is daarmee iets langer als de route die Google Maps opgeeft maar geeft wel opties . De omweg is een uurtje langer dus dat is te overzien. We hebben geen haast
Welke route bedoel je? Via Bear Lake? Ja, is iets langer. Het is een flinke afstand naar Mammoth, misschien toch maar rechtstreeks rijden?
Mammoth Hot Springs ligt wel wat decentraal. Is er niets anders in het park vrij voor 1 of 2 nachten?

Het quoten gaat nog niet helemaal goed. :wink: Altijd de quote beginnen met [ quote] en eindigen met [ /quote].

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer