Reis Resetovic: April 2023 rondreis zuidwesten.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Resetovic: April 2023 rondreis zuidwesten.

Bericht door Resetovic »

@Martin & Marianne

Graag wil u iets vragen :).

Is in plaats van Yosemite van 15 t/m 17 Sequoia/Kings in optie, had graag Yosemite nogmaals willen zien maar zit nu te twijfelen om dit te veranderen. Beide locaties kunnen koud/sneeuw en veel wegen/paden zijn geloof ik ook nog gesloten her en der, maar hoe is het weer zo ongeveer in Sequoia/Kings in vergelijking met Yosemite?

Natuurlijk het weer tegenwoordig best onvoorspelbaar :).

Overzicht staat nog Panamint, maar is op dit moment Ridgecrest.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Resetovic: April 2023 rondreis zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Bekijk de NPS sites eens voor het weer in die periode. Het is natuurlijk lastig om er iets van te zeggen. Ook binnen een park heb je grote verschillen. Aangezien Sequoia hoger ligt is de kans groter dat het daar kouder is.
Waarom zou je voor Sequoia willen kiezen?

Marianne
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Resetovic: April 2023 rondreis zuidwesten.

Bericht door Resetovic »

Wil toch andere parken meepakken en gezien ik er in 10 maanden een 2e keer kom ga ik er vanuit dat ik dit gebied heel erg lang niet meer zal bezoeken en in de toekomst dus zal uitwijken ergens anders heen :).
Hierom dacht ik Sequoia/Kings aan te doen, ik weet dat ik qua periode overal nog vroeg ben half april gezien het begin juni alleen 's middags nog fijn was met een korte broek / tshirt van Lee Vining tot Yosemite.

Yosemite is overigens geweldig en leun eigenlijk toch ook wel meer hier heen voor een laatste keer, maar dacht ik vraag het is toch even of Sequoia meerwaarde heeft tegenover Yosemite :).

Mijn screensaver wordt ik elke dag gewoon vrolijk van.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Resetovic: April 2023 rondreis zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt niet verkeerd kiezen. Misschien af laten hangen van het weer? Reserveer voor beide parken iets dat je kunt annuleren. Voor de accommodatie in Yosemite is dat tot een week voor aankomst maar dan heb je misschien al wel een beeld van de weersomstandigheden.
De meerwaarde van Sequoia zit vooral in de sequoia's, zowel qua grootte als qua aantal. En het is er in de zomer rustiger. De Kings Canyon scenic Byway is ook mooi, mar die is waarschijnlijk nog niet open dan. Verder is Yosemite wat veelzijdiger. In het voorjaar is een bezoek aan Hetch Hetchy wel mooi lijkt me.
Kijk voor beide parken eens in ons 20113-verslag.

Marianne
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Resetovic: April 2023 rondreis zuidwesten.

Bericht door Resetovic »

Dank voor je advies, ik zal het ook eens met mijn gezelschap overleggen.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Resetovic: April 2023 rondreis zuidwesten.

Bericht door Resetovic »

Kan iemand mij adviseren welke locatie nu echt de meest ideale tussenstop is, uitgebreide verkenning zal niet gebeuren alleen her en der een stop etc.

Vorig jaar was ik gestopt in Monterey voor een nachtje, maar pas uur of 18/19 vertrokken vanuit Pier 39 en tot Monterey in het donker vooral niks gezien :crazy:

Aankomst is 27 maart en overnachting is in San Mateo, volgende ochtend hopen zo vroeg mogelijk weg te zijn richting de Pacific Coast Highway 1 vanaf Half Moon Bay.
Op de 28e wil ik doorrijden naar San Luis Obispo of San Simeon voor een overnachting en dag later door richting LA, hier heb ik helaas achteraf te weinig te tijd ingepland gezien ik inmiddels een volle Wrestlemania event schema heb op 31,1 en 2, dus ik wil op de 29e niet laat arriveren in LA en heb de 30e alleen een hele dag zonder enige planning en op andere dagen halve dagen of misschien zelfs totaal niet tot aan vertrek op 3 april richting Joshua Tree en van daaruit voor overnachting in Laughlin in plaats van Kingman.
Gebruikersavatar
Raziel
Amerikafan
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Den Helder

Re: Reis Resetovic: April 2023 rondreis zuidwesten.

Bericht door Raziel »

@Resetovic houd ook de conditie van highway1 goed in de gaten... er zijn een paar afsluitingen wat wel weken kan duren...
https://blogbigsur.wordpress.com/2023/0 ... or-slides/
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Resetovic: April 2023 rondreis zuidwesten.

Bericht door Resetovic »

Ja klopt, had dit inderdaad al gezien en hopen dat ze het eind maart weer op orde hebben.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Resetovic: April 2023 rondreis zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Even ervan uitgaand dat alles open is zou ik de eerste nacht naar Monterey rijden. Er is onderweg het nodige te zien, zie bijvoorbeeld ons 2017- en 2019-verslag, en als je op tijd in Monterey bent kun je een bezoek brengen aan het aquarium of huur fietsen en doe (een deel van) de 17 miles drive. Zie daarvoor ons 2019-verslag. Dan de volgende dag naar Cambria of al wat verder.

Wat de ideale stop is is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je onderweg wilt doen.

Marianne
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Resetovic: April 2023 rondreis zuidwesten.

Bericht door Resetovic »

@Martin & Marianne

Mijn beide gezelschappen weten nu met nog 2 maanden te gaan niet eens waar ze heen allemaal heen/langsgaan :lol:. Echt uitgebreid iets doen zit er niet in, de 28e gaan we sowieso niks doen in San Francisco en hoop vroeg te vertrekken indien vlucht en aankomst in San Mateo allemaal meezit.

Wil dus op de 28e halverwege eindigen voor een overnachting en uiteraard onderweg her en der stoppen, vorig jaar had ik Monterey aangedaan en was ik uur of 11/12 of zelfs iets later vertrokken richting de 17-mile drive en voordat ik in Ventura was was het al donker, op 29 maart gewoon relax doorrijden naar Los Angeles.
Eigenlijk moest ik gewoon 2 nachten uittrekken voor de kustroute, dus een beetje dom te snel ingepland :crazy: gezien ik sowieso voor 31 maart in LA moest zijn.
Hmm Cambria is iets verder dan San Simeon, dus denk dat ik gewoon 1 van mijn beide opties ga aanhouden in Obispo of Simeon.

Zal je verslagen dus even rustig nalezen om ideeën eruit te halen :thumbup:


Nog wel even een vraag betreft Lake Powell, ik verblijf hier een hele dag en wil een Antelope Canyon en Kayak combinatie inplannen of los Canyon X en ergens relax met elkaar varen, heb je voor dit laatste een verslag en tip voor ons??
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Resetovic: April 2023 rondreis zuidwesten.

Bericht door Resetovic »

Route en verblijf inmiddels aangepast gezien vakantie steeds dichterbij komt.

27-mrt-23 ma naar San Francisco
28-mrt-23 di San Francisco - San Simeon (via Highway 1)
29-mrt-23 wo San Simeon - LA (via Highway 1)
30-mrt-23 do LA
31-mrt-23 vr LA
1-apr-23 za LA
2-apr-23 zo LA
3-apr-23 ma LA - Laughlin (via Joshua Tree) (twijfel nog met Kingman)
4-apr-23 di Laughlin- Grand Canyon
5-apr-23 wo Grand Canyon - Monument Valley
6-apr-23 do Monument Valley - Page
7-apr-23 vr Page
8-apr-23 za Page - Bryce
9-apr-23 zo Bryce - Zion
10-apr-23 ma Zion - Las Vegas (via Valley of Fire)
11-apr-23 di Las Vegas
12-apr-23 wo Las Vegas
13-apr-23 do Las Vegas
14-apr-23 vr Las Vegas - Lake Isabella (via Death Valley) (twijfel nog met Ridgecrest)
15-apr-23 za Lake Isabella - Yosemite
16-apr-23 zo Yosemite
17-apr-23 ma Yosemite - San Francisco
18-apr-23 di San Francisco
19-apr-23 wo San Francisco
20-apr-23 do San Francisco naar huis
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Resetovic: April 2023 rondreis zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet dat het een bewuste keuze is om zoveel tijd uit te trekken voor de steden maar misschien is het toch een idee om de eerste nacht Las Vegas te vervangen door een overnachting bij Valley of Fire? Dat geeft je ook meer tijd voor Zion en Valley of Fire is prachtig tegen de avond en vroeg in de ochtend.

Ik heb geen ervaring met kajakken bij Page of met Canyon X. Voor de Lower Antelope Canyon zie ons 2008- en 2011-verslag en voor een tocht op de Colorado ons 2017-verslag.
Je moet wel reserveren voor Antelope Canyon.
Tussen Page en Bryce kun je naar de Toadstool Hoodoo. Zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Resetovic: April 2023 rondreis zuidwesten.

Bericht door Resetovic »

Bedoeling is dat wij zo vroeg mogelijk vertrekken vanuit Page richting Zion, indien op tijd in Springdale dan toch zoveel mogelijk genieten gezien Zion prachtig is.
Los Angeles is door mijn activiteit al behoorlijk anders geworden en ik zelf weer weinig echt LA kan zien, Las Vegas zal de enige locatie eigenlijk zijn zonder plannen en 2 volle dagen in San Francisco op 18/19 april.

Overnachting bij Valley of Fire is inderdaad een optie, waar kan dit dan zoal op de route?

Hmmm denk dat ik dan maar een combi boek met kajakken richting Antelope Canyon en deze zo bezoeken, geloof dat dit al zo'n 4 uur lang is.

Dank voor je tip voor Toadstool Hoodoo.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Resetovic: April 2023 rondreis zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Valley of Fire zou de North Shore Inn een mogelijkheid kunnen zijn.

Marianne
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Resetovic: April 2023 rondreis zuidwesten.

Bericht door Resetovic »

Edit: ik heb een losse topic geopend voor de zekerheid.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Resetovic: April 2023 rondreis zuidwesten.

Bericht door Resetovic »

Ik had een aantal bezienswaardigheden genoteerd op mijn route, maar ben dit ook kwijt kom ik nu achter nadat ik per ongeluk mijn harde schijf had gewist door in 1 seconde de verkeerde te selecteren :crazy:.
Er was een geautomatiseerde bitlocker functie actief van Windows 11 op die ssd, dus kon niks meer terug halen waaronder dashcam video's van mijn 1e USA vakantie, GoPro opnames, iPhone/Samsung photo's-video's die ik had gesorteerd en backups van telefoon vervangingen van de afgelopen 2 jaar en van alles en nog wat.
Had al wel denk ik vrijwel alles op Google Photo's geupload en GoPro materiaal staat waarschijnlijk nog veel in de cloud in combinatie met een GoPro abonnement.

Anyway,

Dit is mijn finale route vanaf Los Angeles terug naar San Francisco. Google Maps geeft op dit moment geen afwijkingen aan wat dicht is op onze route,

https://shorturl.at/gsHM4

Dus kan men aub de mooiste bezienswaardigheden met mij delen buiten de Nationale Parken wat meegenomen kan worden puur met stops om te bekijken en voor foto momenten.

Route op maps waarvan Joshua Tree en Death Valley geen overnachting is,

Los Angeles-Joshua Tree-Laughlin-Grand Canyon-Monument Valley-Page-Bryce-Zion-Las Vegas-Death Valley-Lake Isabella-Yosemite-San Francisco


Onderstaande is 1e gedeelte van San Francisco naar Los Angeles via Highway 1, deze klopt even niet omdat een stuk tussen Big Sur en San Simeon er nu nog uit ligt.

https://shorturl.at/htvG9

Pa. Tips voor Scenic routes zijn uiteraard ook zeer welkom.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Resetovic: April 2023 rondreis zuidwesten.

Bericht door IngridZw »

Tip: Wij hebben ooit overnacht in Laughlin en zijn de volgende dag via Oatman richting Kingman gereden (route 66). Je neemt dan bij Mesquite Creek de afslag naar Oatman. Leuk historisch westernstadje voor een tussenstop en vooral de weg na Oatman is prachtig. Daarna is een route 66 stop in Seligman (waar je teruggaat naar de jaren 60) leuk.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer