Reis boedolf: LA-LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
boedolf
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2015, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis boedolf: LA-LV

Bericht door boedolf »

Hoi allemaal,

Begin augustus is het dan eindelijk zo ver voor ons (2e keer). Alhoewel ik natuurlijk al diverse vergelijkbare schema's op dit forum heb bekeken, zie ik altijd weer nieuwe tips. Dat zal vast bij de onze niet anders zijn :D

We hebben onderstaand schema en reizen met (kleine) kinderen (4, 7 en 8 jaar) per auto. Ben vooral benieuwd naar jullie tips, in het speciaal voor de kinderen, de routes die we tussen de stops moeten nemen en natuurlijk alle andere handige weetjes! Alvast bedankt!

Dag 1: LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA
Dag 5: Joshua Tree
Dag 6: Kingman
Dag 7: Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon
Dag 9: Page
Dag 10: Page
Dag 11: Page
Dag 12: Monument Valley
Dag 13: Moab
Dag 14: Moab
Dag 15: Moab
Dag 16: Capitol Reef
Dag 17: Bryce
Dag 18: Zion
Dag 19-21: Las Vegas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis boedolf: LA-LV

Bericht door Martin & Marianne »

Ik neem aan dat alles al vastligt of kan er nog wat geschoven worden? Ik vind de tijd voor de Grand Canyon en Page erg ruim, terwijl er bij Zion wel een nacht bij zou mogen.

Neem tussen Capitol Reef en Bryce de UT12.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis boedolf: LA-LV

Bericht door Marcopstal »

Schema's zet je best altijd in een van-naar vorm zodat het duidelijk is wanneer de verplaatsing plaatsvind. Dat kan immers een grote invloed hebben.
Ga je bvb op dag 4 reeds naar Joshua Tree toe of pas in de ochtend van dag 5 ?

De twee dagen GC en drie dagen Page vind ik wat bizar. Zeker met kinderen van die leeftijd.
Grote hikes aan de GC zitten er niet in en voor de rest is daar dan niet zoveel te beleven.
Een dagje Sedona met Slide Rock State Park lijkt me dan bvb iets stukken interessanter.

Zeker voor Zion zou ik toch een dag toevoegen, die kan gerust van Page af.


Edit: ik zie nu net dat je een jaar terug ook al een post aanmaakte met net dezelfde dagen en toen ook reeds tips en reacties kreeg. Vreemd dat je daar dan in je route niets mee gedaan hebt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
boedolf
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2015, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis boedolf: LA-LV

Bericht door boedolf »

Klopt, we hebben het meeste al wel vastgelegd. Grand Canyon hebben we inderdaad een volle extra dag. Willen waarschijnlijk ook een helicopter vlucht doen en hebben dan nog een dag. Page willen we o.a. Horse Shoe Bend doen, maar ook even wat rust/zwem tijd doen.
boedolf
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2015, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis boedolf: LA-LV

Bericht door boedolf »

@Marcopstal

Goede tip! Waar we de dag met locatie hebben staan is inclusief de reis er naartoe. Dus Joshua Tree hebben we eerst de reis, en dan de rest van de dag op het park. Verder niet.

Page hebben we idd dus iets ruim. Waar we best wel e.e.a. willen en kunnen zien, maar dus ook bewust wat meer ruimte nemen voor rust en een zwemdagje.

Jaar geleden inderdaad ook een schema gepost, en zeker wel kleine aanpassingen gedaan.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis boedolf: LA-LV

Bericht door IngridUSA »

In Zion heb je echt te weinig tijd, dat is heel jammer want daar heb je echt meer aan een extra dag dan bij de GC. Hoe laat is de helicoptervlucht? Meestal heb je die 's morgens al en sta je om 9 uur of half 10 weer op de grond. In Zion is ook veel meer te doen voor de kinderen. Ik zou het echt nog even heroverwegen (zoals vorig jaar ook al is geadviseerd). Je reis wordt er zeker mooier door, dat zul je merken als je in Zion bent.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis boedolf: LA-LV

Bericht door josea »

Eens met alle bovenstaande. Zion, daar moet echt een dag bij.
En bij de Grand Canyon kan er makkelijk een dag af, daar heb je tijd genoeg als je daarna alleen maar naar Page hoeft te rijden en komende vanaf Kingman.
boedolf
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2015, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis boedolf: LA-LV

Bericht door boedolf »

Dank IngridUSA en josea. Ik gooi het nog even in de groep hier!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis boedolf: LA-LV

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat ik je niets hebt gedaan met de adviezen in je vorige topic. Maar als je bewust voor deze verdeling kiest is het natuurlijk prima.
Ik denk dat het lastig is om nog te gaan schuiven. Heb je de overnachtingen zelf gereserveerd? En zit je op goede locaties?
boedolf schreef:
28 jun 2022, 08:23
Ben vooral benieuwd naar jullie tips, in het speciaal voor de kinderen, de routes die we tussen de stops moeten nemen en natuurlijk alle andere handige weetjes!
Je hebt meestal maar weinig keuze wat routes betreft. Ik noemde al de UT12, dat is de enige weg waarbij je niet de route van Google Maps moet nemen.
In Arizona zou je kunnen kijken of je Oatman mee kunt nemen. Hier lopen ezels door de straat. Bearizona is wellicht ook leuk voor de kinderen.

Verder zou ik me vooral focussen op de parken zelf.
En lees vooral veel. Bekijk eens wat reisverslagen van mensen die met kinderen hebben gereisd.

Je weet dat je voor Arches een toegangsreservering nodig hebt?

Marianne
boedolf
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2015, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis boedolf: LA-LV

Bericht door boedolf »

Sommige dus wel, andere bewust niet. Inderdaad zelf de overnachtingen al geboekt, ook met tips van dit forum.

Oatman nemen we zeker mee. Bearizona hebben we de vorige keer gedaan, maar slaan we nu over.

Inderdaad al ook al veel verslagen en tips gelezen. En blijven dat vast doen totdat we gaan.

Van Arches wist ik nog niet. Wederom bedankt!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis boedolf: LA-LV

Bericht door IngridZw »

In je vorige topic schreef je dat je met 7 personen reist incl. schoonouders. Ik ben benieuwd wat het geworden is wat betreft vervoer omdat je daar nog wat vragen over had. Reizen jullie nu samen in 1 auto of hebben jullie toch besloten om met 2 auto's te reizen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis boedolf: LA-LV

Bericht door josea »

Dan zou ik héél snel kijken voor een entry ticket voor Arches; voor veel dagen in augustus zijn alle tickets in de ochtend al weg. Dan kun je nog wel een tijdslot krijgen vanaf 11.00 uur, maar echt fijn is dat niet in de 40 graden hitte in Arches….. probeer iets ‘s ochtends vroeg te krijgen!
Laatst gewijzigd door josea op 29 jun 2022, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis boedolf: LA-LV

Bericht door jill1234 »

Oef, dat hoop ik ook, dat je nog een tijdslot voor Arches kan krijgen; anders wordt het vroeg op om voor 6 uur het park in te rijden.
Ik raad je aan op de site van https://www.nps.gov/index.htm per park te kijken naar de actuele situatie; het zou toch zonde zijn als je bij zo'n dure reis ter plekke er achter komt dat je ergens voor had moeten reserveren.
Ook vind je op die site de actuele situatie omtrent waarschuwingen of afsluitingen van (delen van) het park als gevolg van extreem weer.
Zo was afgelopen week de scenic drive in Capitol Reef dicht vanwege flashfloods. Ik zou de app op je telefoon zetten, dan kun je altijd bij de actuele situatie.
In Page staat het water momenteel heel erg laag en liggen delen van het meer ook helemaal droog; 3 dagen Page vind ik erg veel, zeker nu met de lage waterstand. Ik zou zeker een nacht Zion toevoegen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
boedolf
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2015, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis boedolf: LA-LV

Bericht door boedolf »

Gaan doen! En we houden de site in de gaten.
We rijden wel met 1 grote auto. Vinden het te belangrijk om samen te rijden. Ook al zijn we dan erg beperkt op o.a. het gebied van bagage.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis boedolf: LA-LV

Bericht door Tantelotje »

Het is jullie keus natuurlijk, maar als je met 7 mensen in 1 auto rijdt, waar laat je dan je bagage?

Wij reizen nu met 4 volwassenen in een Jeep Grand Wagoneer (categorie Expedition/Suburban). Die is vrij gigantisch maar zonder de achterste bank neergeklapt zouden wij met 4 niet eens onze spullen kwijt kunnen... Je hebt hoe dan ook koffers, misschien niet 7 maar toch. Je koopt een koelbox, andere spullen.
Laat ik het zo zeggen: met 4 normaal formaat koffers, de handbagage en een koelbox hebben wij niet voldoende ruimte als we de achterste bank niet neerklappen.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis boedolf: LA-LV

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet wat voor auto je gehuurd hebt, maar met een minivan lijkt het me zeker te krap.
Wij hebben met 4 personen meestal een minivan, en die is echt behoorlijk vol. Zoals Tantelotje zegt heb je ook een koelbox bij je, die neemt ook ruimte in, zeker als je er een hebt waarin voor 7 personen drankjes etc in moeten passen. Wij hebben daarnaast ook nog onze rugzakken bij ons, die nemen ook ruimte in, want die ga je ook niet altijd weer leeghalen en in je koffer stoppen.

Met twee auto's kun je ook nog eens afzonderlijk van elkaar iets doen.

Neem in elk geval niet te veel mee, en geen harde koffers.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis boedolf: LA-LV

Bericht door hemmie »

Wij hebben een expedition, en reizen daar regelmatig met 7 personen in (als mijn ouders hier zijn). Van de 3e rij kunnen we dan 1/3 omlaag klappen.
Dat kan net, omdat we dan maar een week gaan en zo min mogelijk kleding meenemen, en ook weinig extra's, alleen een koelbox en wat water en snacks. Oh ja, ook nog een matje en slaapzak voor sommige hotels.
Het kan dus wel, maar dan moet je echt heel erg opletten bij het inpakken.
Met een minivan heb ik geen ervaring, ik denk dat een nadeel daarvan is dat de middelste rijbvaak 2 losse stoelen zijn, dus dan heb je de hele 3e rij nodig voor de passagiers. Maar misschien wel ietsje meer bagageruimte.
Terug in Texas!
boedolf
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2015, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis boedolf: LA-LV

Bericht door boedolf »

Ja, dat zijn wij ook van plan hemmie. We nemen alleen zachte tassen handbagage mee, en vast een koelbox. Dat zou moeten lukken. En desnoods een dakkoffer halen bij de Walmart.
boedolf
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2015, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis boedolf: LA-LV

Bericht door boedolf »

We zijn inmiddels weer terug van een fantastische reis, mede door jullie tips!
Kan me voorstellen dat mensen benieuwd zijn/iets hebben aan onze ervaring.....Vooral met kleine kinderen.

We zijn met 7 personen (waarvan 3 kinderen) met 1 auto (chrysler pacific) gegaan uiteindelijk. Ons is dit prima bevallen. We hadden allemaal een handbagage koffer, en hadden daarnaast voldoende ruimte voor boodschappen en een koelbox. Geen dakkoffer o.i.d. gebruikt. We hebben ook geen navigatie geboekt bij de auto, maar google maps en een Airlo E-sim internet bundel. Werkte prima!

Wat betreft onze route was dit met kinderen wel echt de max. We hadden o.a. in Page 3 dagen, wat misschien veel lijkt. Alleen voor ons waren dit soort langere stops echt een uitkomst om even bij te tanken. Zo kon iedereen weer fris door de rit erna.

Nogmaals dank voor alle input!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis boedolf: LA-LV

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn dat je een terugkoppeling geeft en mooi om te horen dat het goed bevallen is. Met een groter gezelschap en met kinderen is het zeker goed om het rustig aan te doen. Vonden jullie de tijd voor Zion ook voldoende?
En voor Capitol Reef?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer