Reis JonasVH: huwelijksreis - eerste keer USA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JonasVH
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2022, 14:48
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis JonasVH: huwelijksreis - eerste keer USA.

Bericht door JonasVH »

Hi iedereen!

Eerste forumbericht, dus maar even netjes voorstellen: Ik ben Jonas, 27 jaar, en stap in september van volgend jaar in het huwelijksbootje met m'n prachtige verloofde. Beiden zijn we enorme muziekfanatiekelingen. Ikzelf ben in de weekends vaak te vinden als DJ her en der in Vlaanderen en samen doen we maar al te graag verschillende festivals en concerten aan. Dat muziek dus hét thema zal worden op ons huwelijk, is niet verwonderlijk.

Samen zijn we ook weg van Amerika en dus keken we al snel richting de USA als bestemming voor onze huwelijksreis. Als blockbuster-nerds (Marvel, Harry Potter, ...) en muziekfanaten lijkt het me leuk om hiervoor Californië aan te snijden als allereerste bestemming.
(We twijfelden even met Florida maar na wat opzoekwerk op dit forum best maar niet doen?)

We zijn nog redelijk veraf, maar niets belet ons om al vooruit te kijken en wat weg te dromen, natuurlijk. Vandaar de vraag of er must-sees tussen zitten en hoe jullie deze reis zouden indelen. We houden zowel van wat avontuur maar evengoed van een dag aan een zwembad of op het strand te liggen met een cocktail in de hand. We dachten eraan om een 3-tal weken hiervoor uit te trekken.

Persoonlijke must-sees voor mij is een bezoekje aan de Whiskey a Go Go (en misschien een concertje er mee te pikken), Eens binnenspringen in een Hard Rock Café (is een soort van traditie geworden), de Walk of Fame (duh) en dan misschien Universal Studios en/of Disney California.

Ik vergeet hier wellicht nog tal van info om jullie een beter beeld te geven, maar dat zal ik dan wel nog bijvoegen, indien nodig.

Bedankt alvast!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Huwelijksreis - Eerste keer USA

Bericht door Hockey »

Hallo Jonas, gefeliciteerd met je huwelijk en wees welkom hier. Een tip is om te beginnen met de voorbeeldrondreis en deze naar hartelust aan te passen zodat het precies bevat wat jullie willen. Dan hoef je niet vanaf nul te beginnen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Huwelijksreis - Eerste keer USA

Bericht door Tipsy_1 »

De vraag is ook of je eerder geinteresseerd bent in een aantal steden te bezoeken of dat je een typische USA-natuurpark-roadtrip wil.
Beide kunnen schitterende ervaringen zijn maar wel heel anders.
JonasVH
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2022, 14:48
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis JonasVH: huwelijksreis - eerste keer USA.

Bericht door JonasVH »

Thanks voor de reacties!

Het is eerder even polsen naar wat jullie zeker de moeite waard vinden om te bezoeken tijdens deze eerst kennismaking met de regio, de staat en het land op zich. Een beetje een mengelmoes van alles is dus ideaal. Met al de vergaarde info kan ik dus zeker aan de slag met puzzelen naar wat voor ons de meest ideale trip zou zijn.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Reis JonasVH: huwelijksreis - eerste keer USA.

Bericht door Hockey »

JonasVH schreef:
24 jun 2022, 10:09
......... naar wat jullie zeker de moeite waard vinden om te bezoeken tijdens deze eerst kennismaking met de regio, de staat en het land op zich.
Mag ik deze gelijk de kop indrukken? Je gaat nu vragen wat wij de moeite waard vinden, maar je zal veel verschillende meningen te horen krijgen en zelfs dan zullen ze lang niet allemaal aansluiten bij wat jullie willen. Pak de voorbeeldroute, kijk eens wat je daar uit aanspreekt, bepaal goed wat jullie willen qua interesses en ga dan pas aan de slag, anders laat je je leiden door wat een ander wil.
De een zal LA vreselijk vinden, een ander vindt het fantastisch; weer een ander wil vooral natuur, en nummer twee een mix van natuur en stad, nummer 3 wil er graag wat musea bij; de een zal vol lof spreken over een camper, terwijl een ander dat wellicht vreselijk vindt. Sommigen zullen het juist mooi vinden als je veel ziet, t/m parken in Arizona aan toe, terwijl anderen alleen Californië zouden adviseren.

Vandaar, bepaal eerst globaal wat jullie zelf willen en ga dan pas kijken naar wat wij zouden adviseren. Als jij wat meer muziek (festivals, concerten, musea) erin wil brengen zal dit ook jullie mogelijkheden tot reizen beïnvloeden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JonasVH: huwelijksreis - eerste keer USA.

Bericht door Martin & Marianne »

De voorbeeldroute geeft je in 3 weken een mooi beeld van wat het zuidwesten te bieden heeft. Het is een mix van natuur en steden, met toch wel de focus op de natuur. Zijn jullie ook geïnteresseerd in de nationale parken? Dan is de voorbeeldroute een goed uitgangspunt, maar met jull ie extra wensen is 3 weken wat aan de korte kant.
Zoals Hockey al aangeeft gast het natuurlijk niet om wat wij de moeite waard vinden, maar om wat jullie aanspreekt. Lees de voorbeeldroute eens door en kees ook wat reisverslagen zodat je een goed beeld krijgt en maak dan keuzes.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer