Reis Ronny2: advies/hulp reis

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ronny2
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2022, 11:31

Reis Ronny2: advies/hulp reis

Bericht door Ronny2 »

Dag iedereen,

Wij - een koppel van 64 en 63 jaar oud - plannen een reis naar West-USA. In het verleden hebben we reeds een vergelijkbare trip gemaakt. Dit verklaart ook waarom bepaalde bestemmingen (vb Page) nu niet opgenomen zijn.
Andere reeds eerdere bezochte plaatsen willen we dan absoluut terug bezoeken. Ik denk dan vooral aan Bryce en Yellowstone. Dit laatste vinden we - in deze route - heel moeilijk in te passen. Echter, we kunnen er geen extra reis van maken.

In ieder geval hebben we tot nu volgende route uitgewerkt:
Dag 1: Brussel - Las Vegas of Phoenix (hangt af van de prijs/reisduur die we vinden)
Dag 2: Las Vegas of Phoenix - Sedona
Dag 3: Naar Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 6: Monument Valley
Dag 7: MV - Mesa Verde
Dag 8: Mesa Verde
Dag 9: Mesa Verde - Moab
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab
Dag 12: Moab - Capitol Reef
Dag 13: Capitol Reef
Dag 14: CR - Bryce
Dag 15: Bryce - Salt Lake City
Dag 16: Salt Lake City
Dag 17: SLC - Idaho Falls
Dag 18: Idaho Falls - Yellowstone
Dag 19: Yellowstone
Dag 20: Yellowstone
Dag 21: Yellowstone
Dag 22: Yellowstone - Jackson Hole - Brussel

Wat zijn de vragen/problemen:
a) de route op zich: hoe kan die beter
b) de duur: eigenlijk zouden we er 1 of 2 dagen moeten afkrijgen. Ik vraag me af waar ik best knip? Capitol Reef/Mesa Verde/Monument Valley?
c) de huur van een auto blijkt verschrikkelijk duur. Ik zie niet direct een oplossing hiervoor. Met een rondje Las Vegas besparen we drop-off kosten, maar dan moeten we een vlucht nemen van Las Vegas naar Jackson Hole
d) periode ligt nog open. Graag jullie mening wanneer dit best te doen. Wij zijn beide met pensioen, dus kiezen.

Nog ter info: vorige keer hebben we Las Vegas bezocht. Het is niets dat we absoluut opnieuw willen doen. Dus voorstellen vanuit andere steden ook welkom.

Alvast bedankt.
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Advies/hulp reis Ronny

Bericht door mikekiwi »

Wanneer zal de reis moeten plaatsvinden? Dat vooral ivm de huidige problemen in Yellowstone.

Ik ben zeker geen kenner, maar wij hebben gekozen om 1 overnachting bij de Grand Canyon te doen, dat leek ons genoeg en dat is ook wat ik elders wel heb gelezen...

Autohuur is in vergelijking met het verleden behoorlijk prijzig. Er zijn diverse topics over dit onderwerp waar - bijv met behulp van kortingscodes - er nog iets van de prijs af te krijgen is. Heel goedkoop ga je het nu niet krijgen, tenzij er weer een bijzondere actie is - zoals recent bij AVIS - waar je van kunt profiteren als je er tijdig bij bent.
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Ronny2
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2022, 11:31

Re: Advies/hulp reis Ronny

Bericht door Ronny2 »

Bedankt alvast
Reis pas voorzien april/mei volgend jaar. Ik heb in het verleden echter gemerkt dat vliegtickets vroeg kopen soms gunstig is, vandaar vroege start.
Grand canyon kan ms dag minder of zelfs helemaal niet .Vorige keer gedaan
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies/hulp reis Ronny

Bericht door Martin & Marianne »

April is te vroeg voor Yellowstone. Ik zou proberen daar niet eerder dan eind mei of begin juni aan te komen. Hou rekening met het Memorial Day weekend!
Voor Monument Valley is 1 overnachting meer dan voldoende. Ook voir Mesa Verde is 1 n acht voldoende.

Willen jullie niet naar Grand Teton?

Misschien hebben jullie iets aan ons 2015-verslag voor met name Yellowstone.

Marianne
Ronny2
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2022, 11:31

Re: Advies/hulp reis Ronny

Bericht door Ronny2 »

Bedankt.
Effe gezien, Memorial day in 2023 = 29 mei
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies/hulp reis Ronny

Bericht door Martin & Marianne »

Het probleem is niet zozeer Memorial Day maar het weekend daarvoor. Dan is het overal erg druk, zeker in de parken. Op de maandag zelf gaan de Amerikanen weer naar huis.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Advies/hulp reis Ronny

Bericht door IngridZw »

Ik weet niet of jullie er al geweest zijn, maar zo niet dan zou ik in Sedona wat langer verblijven ten koste van de extra tijd voor de Grand Canyon. Je zou ook vanuit Sedona op weg naar Monument Valley via de GC kunnen rijden en nog wat uitzichtpunten meepikken.
In de omgeving van Sedona is genoeg te zien en te doen en wij vonden Sedona zelf ook een leuke plaats.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Ronny2: advies/hulp reis

Bericht door josea »

Twee mogelijke routes:

1. Brussel - Phoenix
2. Phoenix - Sedona
3. Sedona
4. Sedona - Monument Valley
5. Monument Valley - Mesa Verde
6. Mesa Verde - Moab
7. Moab
8. Moab
9. Moab - Capitol Reef
10. Capitol Reef
11. Capitol Reef - Bryce
12. Bryce
13. Bryce - Salt Lake City
14. Salt Lake City - Grand Teton
15. Grand Teton
16. Grand Teton - Yellowstone
17. Yellowstone
18. Yellowstone
19. Yellowstone
20. Yellowstone - Salt Lake City (of Jackson Hole)
21. SLC - Brussel

Of draai het middenstuk om:

1. Brussel - Phoenix
2. Phoenix - Sedona
3. Sedona
4. Sedona - Bryce
5. Bryce
6. Bryce - Capitol Reef
7. Capitol Reef
8. Capitol Reef- Monument Valley
9. Monument Valley - Mesa Verde
10. Mesa Verde - Moab
11. Moab
12. Moab
13. Moab - Vernal
14. Vernal - Grand Teton
15. Grand Teton
16. Grand Teton - Yellowstone
17. Yellowstone
18. Yellowstone
19. Yellowstone
20. Yellowstone - Salt Lake City
21. SLC - Brussel

Als je nog een dag minder wilt, zou ik Mesa Verde eruit laten.
Normaal zou ik zeggen: één nacht Bryce is voldoende maar aangezien je specifiek aangaf daarnaar terug te willen, wil je misschien wat extra tijd om een mooie wandeling te maken.
Ronny2
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2022, 11:31

Re: Reis Ronny2: advies/hulp reis

Bericht door Ronny2 »

Weerom bedankt!
Zeker te overwegen.
Bijkomend kan ik misschien na aankomst op Phoenix onmiddellijk doorrijden naar Sedona, uiteraard ifv aankomst vlucht. Ik heb eens een simulatie gemaakt met fictieve data en Britisch Airways komt aan rond 14u20 . Nog uren rijden lijkt me niet aangewezen maar tot Sedona moet lukken
Echter !! Ik heb ook gemerkt dat de huur van de wagen drop-off kosten zwaar oplopen . Dus dacht ik even aan 2 rondjes Salt Lake City te doen (autohuur toch beduiden minder)
Rondje 1 zou dan ongeveer Salt Lake- Capitol Reef- Moab- Mesa Verde- Monument Valley (evt tussenstop Page)- Zion- Bryce- SLC
Rondje 2 Salt Lake-Grand Teton-Yellowstone- Salt Lake

Hier heb ik dan Zion ( wat we reeds bezocht hebben en ons aansprak) mee opgenomen. grand Canyon heb ik tegenover vorig idee laten vallen. Ook zou ik- cfr eerder advies- maar één nacht besteden aan Mesa Verde en Monument Valley.
Alleen... vreemd genoeg kost de vlucht naar Salt Lake en terug ongeveer evenveel als Phoenix en terug van Jackson, wat ik raar vind
En veel meer km's

Al spreekt de eerste route hierboven ( los van kostprijs ) me meer aan
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Ronny2: advies/hulp reis

Bericht door josea »

Een one way route hóeft qua vluchten niet duurder te zijn dan een rondje, dus dat kan best.

Als je Zion ook nog wilt toevoegen, zul je ergens anders twee nachten moeten “vinden”. Dat zou kunnen door Bryce op één nacht te houden en je reis toch 22 dagen te laten zijn. Of toch meteen na aankomst naar Sedona rijden, hoewel dat persoonlijk nooit mijn voorkeur heeft.

Dan krijg je zoiets:
1. Brussel - Phoenix
2. Phoenix - Sedona
3. Sedona
4. Sedona - Monument Valley
5. Monument Valley - Mesa Verde
6. Mesa Verde - Moab
7. Moab
8. Moab
9. Moab - Capitol Reef (via Little Wild horse canyon)
10. Capitol Reef
11. Capitol Reef - Bryce
12. Bryce - Zion
13. Zion
14. Zion- Salt Lake City
15. Salt Lake City - Grand Teton
16. Grand Teton
17. Grand Teton - Yellowstone
18. Yellowstone
19. Yellowstone
20. Yellowstone
21. Yellowstone - Salt Lake City (of Jackson Hole)
22. SLC - Brussel
Ronny2
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2022, 11:31

Re: Reis Ronny2: advies/hulp reis

Bericht door Ronny2 »

Merciekes!
Ik ben in principe ook er niet voor te vinden om na de vlucht direct door te rijden... dat moet ik eens bekijken.
Anderzijds zal er rond Phoenix Airport ook niet veel te beleven zijn
Voor de rest denk ik dit te volgen ,zeker als ik kan terugvliegen van Jackson Hole; al is de afstand Zion-Salt Lake en Yellowstone - Salt Lake (eventueel) wel heel zwaar
Ik kan eventueel (hier dag13 ) 's avonds al vertrekken en deel nog doen op dag 13
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Ronny2: advies/hulp reis

Bericht door josea »

Die afstanden vallen toch wel mee?
Van Zion naar SLC is 4,5 uur en van West Yellowstone (als je dat de laatste avond in Yellowstone zou nemen) naar SLC ook zoiets.
Ronny2
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2022, 11:31

Re: Advies/hulp reis Ronny

Bericht door Ronny2 »

Martin & Marianne schreef:
23 jun 2022, 16:58

Misschien hebben jullie iets aan ons 2015-verslag voor met name Yellowstone.

Marianne
Al zeker geleerd dat we NIET aan de "Panorama Trail" moeten beginnen :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ronny2: advies/hulp reis

Bericht door Martin & Marianne »

Hij is echt wel te doen hoor, kwestie van voldoende tijd er voor uittrekken. Maar jullie gaan niet naar Yosemite dus is ook niet aan de orde. :wink:

Misschien ter overvloede: via het menu aan de rechterkant ( in de internetversie) kun je direct naar de dagen gaan die voor jullie interessant zijn, dan hoef je niet alles te lezen. :wink:

Marianne
Ronny2
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2022, 11:31

Re: Reis Ronny2: advies/hulp reis

Bericht door Ronny2 »

Oeps!!
Heb toch nog "probleem" gevonden. Bij het maken van een simulatie voor een huurwagen, viel mijn oog op het "verplicht" huren van e-toll ..En dat is niet goedkoop ..Moet eerlijk toegeven dat ik dit precies niet helemaal snap. Vraag hoort misschien ook elders thuis. Ik heb al wat gezocht op het forum.
Mag ik het zo samenvatten??
Vermits ik de staten Utah, Arizona, Colorado en Wyoming aandoe zou dit niet zo een zwaar probleem mogen zijn. Voor zover dit daar van toepassing is, kan ik best dit weigeren en zorgen dat ik onmiddellijk betaal aan de tol . Moest ik toch éénmalig missen, heb ik een boete van 15usd of zo. Maar dat weegt niet op tegen de huur voor de ganse periode.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ronny2: advies/hulp reis

Bericht door Martin & Marianne »

Stel deze vraag eens in het autohuur topic (in het vervoer-subforum).
Ik heb nog nooit meegemaakt dat het verplicht is. In het zuidwesten heb je ook nauwelijks tolwegen. Op jullie route helemaal niet denk ik.

Op welke site kijk je? En hoe kan je dit weigeren als het verplicht is?

Marianne
Ronny2
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2022, 11:31

Re: Reis Ronny2: advies/hulp reis

Bericht door Ronny2 »

Thanks
Zie tekst van verhuurder:
E-Toll is not mandatory, however, all of the rental cars are equipped with a SunPass/e-toll transponder that is glued to the windshield of the car and is not removable.
Prepaid tolls are available for 8.99-21.49 USD per day.
Personal consumption will be charged separately at the end of the rental period.
If the customer declines Toll pass / E-toll device, a penalty of 15 USD for each toll used in addition to the cost for each unpaid toll will apply.
Please note, that it is difficult to avoid Toll Roads while driving in Florida State, so it is highly recommended to activate Toll Device offered by the provider in order to avoid violation charges (up to the full amount of security deposit). Note that it is not possible to use personal Toll device or pay on spot.
Echt verplicht is het dus niet , maar toch veel druk. Ik dacht dat ik hier en daar toch tolwegen heb, volgens google maps. Ga het terug nakijken en dan eventueel je advies volgen en op de juiste plaats posten :D
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Ronny2: advies/hulp reis

Bericht door josea »

Nee, je hebt geen tolwegen. En je gaat toch ook niet naar Florida??
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ronny2: advies/hulp reis

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt geen tolwegen.
Als er op GoogleMaps toll staat aangegeven zal dat de ingang van een nationaal park betreffen, in verband met de entreekosten.

Marianne
Ronny2
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2022, 11:31

Re: Reis Ronny2: advies/hulp reis

Bericht door Ronny2 »

In Florida kom ik ind niet, maar ik vind die tekst ook bij andere verhuurders, maar zonder vermelding florida. In het verleden heb ik daar nooit aan gedacht en nooit problemen gehad... dus zit ws wel goed. Maar ik ben geen kenner hé
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer