Reis GPTR: route advies gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
GPTR
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 feb 2016, 18:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis GPTR: route advies gevraagd.

Bericht door GPTR »

Hoi,

Als alles normaal verloopt (en ze dus op Brussels Airport niet gaan staken) vertrekken wij voor de 5x naar de US.
De meeste natuurparken zoals Bryce , Gran Canyon , Yosemite hebben we al gedaan in het verleden.
Ik ben op zoek naar waar extra tips om de 2e week op te vullen. initieel heb ik 2 nachten geboekt in Lake Powell , maar omwille van de lage waterstand op Lake Powel vallen de geplande activiteiten.... in het water.

Dus ik zoek ergens een extra tussen stop , of eventueel wat tips waar het de moeite is om 2 nachten te blijven. Ik dacht dit in Sedona te doen , maar sta open voor alle antwoorden.

3/07 San Diego (landen pas tegen 21 uur)
4/07 San Diego (Viering Independence day , Bezoek aan de La Jolla Beach , vuurwerk big bay boom)
5/07 San Diego (Harbor cruise , USS Midway Balboa park , gaslamp Quarter)
6/07 SD => Tucson (met tussenstop in Yuma, Saguaro NP)
07/07 Tucson => Tombstone (Pima , Amarc , Cactus Forrest trail , Ascaro mineral pit , bezoek aanTombstone)
08/07 Tucson => Phoenix (Bajada Loop Scenic Drive , Lost Dutchman)
09/07 Phoenix => Sedona (Phoenix Sonoran Preserve + agua frai + Prescott + Jerome ghost town)
10/07 Sedona => Holbrook (devils bridge + slide rock state park)
11/07 Sedona => Bluff (Painted desert+ Canyon de Chelly ) (eventueel omboeken naar overnachting Monument Valley)
12/07 Bluff => Lake Powell (Zonsopgang Monument Valley + zonsondergang Horshoe bend)
13/07 Lake Powell (???)
14/07 Lake Powel => Zion (North rim Gran canyon , Zion)
15/07 Zion (Narrows hike)
16/07 Zion => Las Vegas
17/07 Las Vegas
18/07 Vertrek Las Vegas
Laatst gewijzigd door GPTR op 10 jun 2022, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: route advies gevraagd.

Bericht door IngridZw »

Wij zijn in Sedona geweest en ik vind het een hele mooie omgeving en de plaats zelf is ook leuk. Dus ja, ik vind het een goede keuze om daar wat langer te verblijven. Genoeg te zien en te doen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42175
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: route advies gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Schrijf het eens in een van/naar schema uit, dan zie je beter wat de reisdagen zijn.
Rij je in 1 dag van Page via de North Rim naar Springdale? Dat is een lange rijdag en maar weinig tijd voor de Grand Canyon. Een overnachting daar zou wel mooi zijn.

Het wordt vroeg opstaan als je de zonsopgang in MV wilt zien. :wink: Waarom Bluff? Ik zou wat dichter bij het park overnachten

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: route advies gevraagd.

Bericht door josea »

Ik zou een kamer nemen in The View hotel in Monument Valley, dan zit je eerste rang voor de zonsopkomst.
En één overnachting nemen aan de North rim van Grand Canyon, als er nog plaats is.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6137
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: route advies gevraagd.

Bericht door Old Faithful »

GPTR schreef:
08 jun 2022, 13:13
10/07 Holbrook (devils bridge + slide rock state park)
11/07 Bluff (Painted desert+ Canyon de Chelly )
12/07 Lake Powell (Zonsopgang Monument Valley + zonsondergang Horshoe bend)
Het wordt misschien wat veel maar ik zou zeker ruimte zoeken om via de zuidingang Petrified Forest N.P. in te rijden en je niet te beperken tot het Painted Desert gedeelte. Ik vond het gedeelte van het park ten zuiden van I-40 landschappelijk zelfs mooier dan de Painted Desert. Ik had dat niet willen missen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
GPTR
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 feb 2016, 18:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: route advies gevraagd.

Bericht door GPTR »

IngridZw schreef:
08 jun 2022, 21:18
Wij zijn in Sedona geweest en ik vind het een hele mooie omgeving en de plaats zelf is ook leuk. Dus ja, ik vind het een goede keuze om daar wat langer te verblijven. Genoeg te zien en te doen.
Bedankt voor de feedback , we gaan het zeker in overweging nemen.
GPTR
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 feb 2016, 18:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: route advies gevraagd.

Bericht door GPTR »

josea schreef:
09 jun 2022, 07:55
Ik zou een kamer nemen in The View hotel in Monument Valley, dan zit je eerste rang voor de zonsopkomst.
En één overnachting nemen aan de North rim van Grand Canyon, als er nog plaats is.
Bedankt voor de feedback , ik ga inderdaad dit advies opvolgen. Bedankt
GPTR
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 feb 2016, 18:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: route advies gevraagd.

Bericht door GPTR »

Old Faithful schreef:
09 jun 2022, 12:05
GPTR schreef:
08 jun 2022, 13:13
10/07 Holbrook (devils bridge + slide rock state park)
11/07 Bluff (Painted desert+ Canyon de Chelly )
12/07 Lake Powell (Zonsopgang Monument Valley + zonsondergang Horshoe bend)
Het wordt misschien wat veel maar ik zou zeker ruimte zoeken om via de zuidingang Petrified Forest N.P. in te rijden en je niet te beperken tot het Painted Desert gedeelte. Ik vond het gedeelte van het park ten zuiden van I-40 landschappelijk zelfs mooier dan de Painted Desert. Ik had dat niet willen missen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Bedankt voor de feedback , ik ga dit meenemen in onze trip
GPTR
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 feb 2016, 18:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: route advies gevraagd.

Bericht door GPTR »

Martin & Marianne schreef:
08 jun 2022, 23:07
Schrijf het eens in een van/naar schema uit, dan zie je beter wat de reisdagen zijn.
Rij je in 1 dag van Page via de North Rim naar Springdale? Dat is een lange rijdag en maar weinig tijd voor de Grand Canyon. Een overnachting daar zou wel mooi zijn.

Het wordt vroeg opstaan als je de zonsopgang in MV wilt zien. :wink: Waarom Bluff? Ik zou wat dichter bij het park overnachten

Marianne
Hallo Marianne , Ik heb het al iets beter uitgeschreven. Je had een punt ivm de overnachting in Bluff , d
we gaan dit omboeken naar een Hotel in monument Valley.
Een hotel aan de North Rim is voorlopig niet mogelijk. De hotels zijn al enkele maanden geleden volgeboekt
GPTR
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 feb 2016, 18:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: route advies gevraagd.

Bericht door GPTR »

josea schreef:
09 jun 2022, 07:55
Ik zou een kamer nemen in The View hotel in Monument Valley, dan zit je eerste rang voor de zonsopkomst.
En één overnachting nemen aan de North rim van Grand Canyon, als er nog plaats is.
Bedankt voor de tip , maar in het verleden hebben we hier al overnacht , vandaar dat ik een ander hotel geboekt had.
GPTR
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 feb 2016, 18:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: route advies gevraagd.

Bericht door GPTR »

GPTR schreef:
10 jun 2022, 08:26
Old Faithful schreef:
09 jun 2022, 12:05

Het wordt misschien wat veel maar ik zou zeker ruimte zoeken om via de zuidingang Petrified Forest N.P. in te rijden en je niet te beperken tot het Painted Desert gedeelte. Ik vond het gedeelte van het park ten zuiden van I-40 landschappelijk zelfs mooier dan de Painted Desert. Ik had dat niet willen missen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Bedankt voor de feedback , ik ga dit meenemen in onze trip
Ik heb de roadbook wat aangepast al. Ik ga vanuit Holbrook de Interstate 180 nemen en dan via de zuidelijke ingang doorrijden tot de I40
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: route advies gevraagd.

Bericht door josea »

GPTR schreef:
10 jun 2022, 08:30
josea schreef:
09 jun 2022, 07:55
Ik zou een kamer nemen in The View hotel in Monument Valley, dan zit je eerste rang voor de zonsopkomst.
En één overnachting nemen aan de North rim van Grand Canyon, als er nog plaats is.
Bedankt voor de tip , maar in het verleden hebben we hier al overnacht , vandaar dat ik een ander hotel geboekt had.
Maar als je zegt dat je een hotel IN Monument Valley wilt, voor de zonsopkomst, dan heb je niet veel andere keuzes dan The View :wink:
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: route advies gevraagd.

Bericht door IngridZw »

Of héél vroeg vertrekken :wink:
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer