Reis JJV001: rondreis vanaf San Francisco (6 weken).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JJV001
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2022, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis JJV001: rondreis vanaf San Francisco (6 weken).

Bericht door JJV001 »

Hi all,

Mijn vriendin en ik plannen een rondreis met een campervan vanuit San Francisco (21 aug t/m 1 okt 2022). We zijn nog niet eerder in dit deel van de VS geweest, maar hebben ons (oa op dit forum) ingelezen over de verschillende highlights. Op basis van deze informatie hebben we een route uitgestippeld (bewust richting het oosten ipv richting Salt Lake City/Yellowstone). Aangezien we op dit forum goede tips voorbij hebben zien komen, zijn we benieuwd wat jullie hiervan vinden. We staan open voor alle suggesties, mochten we voor jullie gevoel ergens te lang of te kort staan (of andere plekken aan te raden zijn), schroom niet dat te laten weten!

De campervan hebben we al gehuurd vanaf 24 aug en voor de zekerheid alvast de camping geboekt in Yosemite NP (28/29 aug). Verder willen we de 1e 4 dagen in SF verblijven en rond 25/26 september in Los Angeles zijn (ivm bezoek Universal Studios Hollywood). Hotel/B&B en camping tips zijn welkom (met name in SF en Los Angeles).

Los van de route waren we nog benieuwd hoe het precies zit met toegang tot de verschillende national parks. We hoorden van een ticket (Annual Pass) waarmee je in alle parken kan. Is die pass handig om te boeken als we ook al campingplekken willen boeken in de national parks en niet in de VS wonen of langer willen blijven?

Datum Dag Plaats
21-aug-22 1 San Francisco
22-aug-22 2 San Francisco
23-aug-22 3 San Francisco
24-aug-22 4 San Francisco – Napa Valley
25-aug-22 5 Napa Valley
26-aug-22 6 Napa Valley – Lake Tahoe
27-aug-22 7 Lake Tahoe - Columbia – Yosemite Park
28-aug-22 8 Yosemite Park
29-aug-22 9 Yosemite Park
30-aug-22 10 Yosemite Park – Lee Vining (Mono Lake)
31-aug-22 11 Lee Vining (Mono Lake)
01-sep-22 12 Lee Vining – Las Vegas
02-sep-22 13 Las Vegas
03-sep-22 14 Las Vegas - Zion
04-sep-22 15 Zion
05-sep-22 16 Zion
06-sep-22 17 Zion – Cedar Breaks - Bryce
07-sep-22 18 Bryce Canyon
08-sep-22 19 Bryce Canyon
09-sep-22 20 Bryce Canyon – Capitol Reef
10-sep-22 21 Capitol Reef
11-sep-22 22 Capitol Reef – Natural Bridges - Moab
12-sep-22 23 Moab – Durango
13-sep-22 24 Durango
14-sep-22 25 Durango – Monument Valley
15-sep-22 26 Monument Valley – Grand Canyon
16-sep-22 27 Grand Canyon
17-sep-22 28 Grand Canyon
18-sep-22 29 Grand Canyon – Phoenix
19-sep-22 30 Phoenix
20-sep-22 31 Phoenix – Palm Springs
21-sep-22 32 Palm Springs – San Diego
22-sep-22 33 San Diego
23-sep-22 34 San Diego
24-sep-22 35 San Diego – Los Angeles
25-sep-22 36 Los Angeles
26-sep-22 37 Los Angeles – Santa Barbara
27-sep-22 38 Santa Barbara
28-sep-22 39 Santa Barbara -  Monterey
29-sep-22 40 Monterey – San Francisco
30-sep-22 41 San Francisco - Amsterdam

Nogmaals, alle tips welkom!

Groet, Jeroen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis vanaf San Francisco (6 weken)

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo,
Welkom op het forum!
Dat wordt een prachtige, lange reis, met heerlijk veel tijd overal. Qua verdeling zou ik wel het nodige aanpassen, maar het belangrijkste is denk ik de mogelijkheid om nog ergens campings te vinden. Goed dat je al iets in Yosemite hebt, maar dat geldt niet voor de nacht van aankomst? Als je dan niet in het park overnacht moet je een reservering voor de toegang hebben.
Voordat ik andere tips geef; kun je ook wat keuzes toelichten? Waarom 2 volle dagen Grand Canyon? En waarom maar 1 nacht Moab? Wat zijn de plannen in Phoenix?

Wat de toegang voor de parken betreft: met de America the Beautiful pas heb je voor 80 dollar toegang tot alle parken; bekijk op de NPS-sites van de parken eens wat het park park kost en dan zal je zien dat die pas zeker uit kan. Het wel of niet in een park overnachten staat hier los van. De pas koop je bij het eerste park waar je komt. Ook in SF is de pas te koop, bijvoorbeeld bij de Maritime National Historic Park. Maar bij de ingang van Yosemite kan het ook prima.
Los van die pas heb je voor Yosemite en Arches een entry permit nodig. Kijk daarvoor op www.nps.gov/yose en www.nps.gov/arch.

En kijk goed naar het Labor Day weekend, vermijd dan populaire parken (en dus schuiven met Zion!).

Marianne
JJV001
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2022, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rondreis vanaf San Francisco (6 weken)

Bericht door JJV001 »

Hoi Marianne,

Dank voor je snelle reactie! En fijn dat je wil meedenken.

In reactie op je vragen:

1. In Yosemite hebben we inderdaad niet een overnachting op de dag van aankomst. Er was geen plek meer vrij op de campings, maar we zijn bereid mee te doen aan de loting. Alternatief is buiten het park overnachten en reserveren voor toegang.

2. Onze keuzes voor 2 dagen Grand Canyon en 1 nacht Moab zijn niet per se ergens op gebaseerd (behalve dat we 2 dagen in de Grand Canyon een mooi rustmoment vonden). Mocht je dit anders doen, dan staan we daar zeker voor open.

Dank ook voor de toelichting op de toegang tot de parken. Aangezien we best wat parken willen bezoeken, zullen we denk ik voor de America the Beautiful pas gaan. Gelden er verder - los van entry permits - nog restricties (bijvoorbeeld max aantal bezoekers per dag oid) waar we rekening mee moeten houden?

Qua campings lijkt er nog best wat plek te zijn (buiten de parken) en anders doen we mee aan lotingen. Aangezien we het grootste deel buiten het hoogseizoen reizen, verwacht ik dat overal wel een plekje kunnen bemachtigen (positief gedacht haha).

Groet,
Jeroen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis vanaf San Francisco (6 weken)

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt niet loten voor de campings, je moet er gewoon snel bij zijn. Ik denk dat alles al behoorlijk vol zit; augustus en september zijn nog drukke maanden. Heb je al eens gekeken naar campings in bijvoorbeeld Zion, Bryce en Grand Canyon? Ook Fruita in Capitol Reef is snel vol. Wat heb je in Yosemite? Dat heb je blijkbaar wel al een tijd terug gereserveerd? Via www.recreation.gov?
Bekijk de NPS-sites eens voor campings, eventuele restricties etc. Die sites zijn de beste bron van informatie voor een park.
Het is erg jammer (en vaak duur) om geen plek te hebben in een park als je gaat kamperen, dus kijk zo snel mogelijk naar mogelijkheden in de parken, en schuif desnoods iets, je hebt voldoende tijd overal.
Misschien nog een idee om Sequoia NP toe te voegen? Ik zou dat eerder doen dan Napa en Lake tahoe; voor dat laatste heb je ook wel weinig tijd nu.

Bij Moab heb je twee nationale parken, en ook een State park (Dead Horse Point SP); 3 nachten is wel het minimum daar.

Vergeet ook Valley of fIre niet, tussen LV en Zion. En wil je niet naar Page? Als je met de campervan door Death Valley mag rijden zou ik dat zeker meenemen, en daar (of vlak voor of na het park) ook een overnachting plannen.

Kijk eens in ons 2019-verslag voor onze ervaring in september - en voor de drukte in Yosemite in het Labor Day weekend.
Ik zou proberen dat weekend in Las Vegas te zijn; zal ook druk en duur zijn, maar dat is niet zo erg als eindeloze wachtrijen in een park als zion.

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 865
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Rondreis vanaf San Francisco (6 weken)

Bericht door Tantelotje »

Heerlijk zo'n lange reis in het verschiet!

Een paar opmerkingen:
Ik zou zeker meer tijd bij Moab inplannen. Daar kun je je dagen vermaken en is, naar mijn mening, een leukere plek voor een rustmoment dan bijvoorbeeld de Grand Canyon. Die is ook mooi, maar heb je sneller 'gezien'.
Als het mijn reis zou zijn, zou ik het volgende aanpassen:
- 2e overnachting van Lee Vining (in de buurt van) Death Valley plaatsen.
- Of bijvoorbeeld Lee Vinging, Lone Pine en Death Valley. Dan ben je al weer een dag later in Zion. Doe desnoods een dag LV extra als dat er voor zorgt dat je niet in het Memorial Day weekend in Zion bent.
- Ik zou Cedar Breaks overslaan. Ondanks dat CB mooi is, is het een 'kleine' versie van Bryce. Dus dat ga je al zien. En zo heb je er toch weinig tijd voor.
- Bij Bryce zou ik max 2 overnachtingen (1 volle dag) zetten.
- De overnachting die je 'wint' van Bryce en de Grand Canyon zou ik bij Moab zetten zodat je daar minimaal 3 overnachtingen hebt.
- Ik zou Durango skippen. Leuk plekje hoor, maar behoorlijke omweg. Die nachten zou ik inzetten voor Page, tussen Monument Valley en de Grand Canyon. Hier heb je bijvoorbeeld de prachtige Antelope Canyon, de Horseshoe Bend en ook een bezoek aan de Glen Canyon dam is leuk.
- Bij de Grand Canyon zou ik max. 2 nachten blijven.
- Phoenix zou ik overslaan en inruilen voor Sedona. Prachtige omgeving!
- Je zou een extra overnachting aan Lake Tahoe kunnen toevoegen. Kom je ook precies op tijd in Yosemite aan voor je reservering :D

Veel plezier met voorbereiden!
JJV001
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2022, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rondreis vanaf San Francisco (6 weken)

Bericht door JJV001 »

@Marianne:
We hebben inderdaad gekeken (en geboekt) via www.recereation.gov. Voor best een aantal campings zagen we dat je (pas) een x aantal weken of zelfs dagen vantevoren kan boeken, waarbij sommige campings werken met een lotingsysteem.

En dank voor alle tips en de verwijzing naar jullie reisverslag! Napa willen we overigens bezoeken vanwege de wijnstreek daar, zijn we erg benieuwd naar. De campervan mag niet mee door Death Valley helaas.

@Tantelotje
Ja enorm veel zin in! En dank voor je tips, nemen we mee :D

Groet,
Jeroen
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Rondreis vanaf San Francisco (6 weken)

Bericht door Old Faithful »

Hartelijk welkom op het forum. :hello2:

Is het een optie om op 27 augustus in (de omgeving van) Lee Vining te overnachten? Je kunt die dag besteden aan Bodie en Mono Lake. De twee volgende dagen ben je dan in Yosemite N.P. en op 30 augustus kun je doorrijden tot Lone Pine. Onderweg en in die buurt is genoeg te zien of doen.
Je rijdt op die manier twee keer de Tioga Road maar dat is beslist geen straf.

Heb je er niet over gedacht om tussen San Francisco en Yosemite N.P. een bezoek te brengen aan Sequoia N.P. en Kings Canyon N.P. i.p.v. Nappa Valley en Lake Tahoe?
edit: ik zie nu dat Nappa Valley een bewuste keuze is.

Mag je met de campervan door Death Valley rijden? Zo niet, dan ligt Lone Pine een beetje ongelukkig en zou je een honderd kilometer om moeten rijden via Ca-68, Ne-266 en Beatty. Ik zou er dat wel voor over hebben.
edit: ik zie nu dat dit inderdaad niet mag.

Voor Moab heb je minstens drie overnachtingen - twee hele dagen - nodig. Ik zou daarvoor graag de overnachtingen in Phoenix opofferen.

Van Moab naar Durango is ongeveer 2.30u rijden. Je zou via Mesa Verde N.P. kunnen rijden. Je hebt daar wel weinig tijd maar het zorgt voor wat afwisseling tussen de rode rotsen. Een alternatief is om via de San Juan Skyway of de Million Dollar Highway te rijden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
JJV001
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2022, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rondreis vanaf San Francisco (6 weken)

Bericht door JJV001 »

Duly noted! En dank voor het warme welkom :D

Komende dagen de plannen maar eens finetunen met jullie zeer gewaardeerde tips. Hoe zit het eigenlijk met wildkamperen of lokaal/spontaan een camping te zoeken op de dag zelf, of is dat echt niet aan te raden? We zijn ervaren kampeerders die weinig luxe behoeven en waren initieel niet van plan elke dag/precieze slaapplek te plannen, maar ik krijg de indruk - mede vanwege de NPs die we willen bezoeken - dat we dan wel eens voor onaangename verrassingen kunnen komen te staan.

Groet,
Jeroen
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 650
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Rondreis vanaf San Francisco (6 weken)

Bericht door Elendan »

We 'wild'kamperen vaak, maar met een camper. Via Campendium.com kun je eens een kijkje nemen of en waar er plekken zijn waar je zou kunnen wild kamperen op jullie route. Wij houden ook niet van reserveren en alles vastleggen, maar na corona is het wel behoorlijk drukker geworden. Ik durf dus niet aan te raden helemaal zonder reserveringen te reizen als je echt naar de bekende parken in het Zuidwesten gaat.

We hebben afgelopen maand 3,5 week rondje Phoenix gedaan met minder bekende plaatsen en daar kon het nog wel, al was het bij bv. Walnut Canyon en Sedona ook erg druk op de wildkampeer plekken.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Rondreis vanaf San Francisco (6 weken)

Bericht door jojostravelusa »

JJV001 schreef:
01 jun 2022, 12:07
sommige campings werken met een lotingsysteem
Kun je aangeven welke campings dat bv. zijn? Ik heb hier nog nooit van gehoord :?:
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Rondreis vanaf San Francisco (6 weken)

Bericht door Marcopstal »

De volle dagen SF had ik zowiezo achteraan gezet, kwestie van rustig te kunnen eindigen. Nu er natuurlijk al reservaties gemaakt zijn is dit niet direct nog een optie.

- Lake Tahoe zou misschien wat meer tijd mogen hebben, dagje SF eraf halen ?
- Is er niet aan gedacht om vanaf Lake Tahoe naar Mono Lake te rijden en zo Yosemite mee te nemen ? Dat zou namelijk zeker mij keuze zijn in dit geval, om dan vanaf Yosemite via Sequoia National Park richting Vegas te gaan.
-Bryce canyon is zeker een overshooting. Daar heb je geen twee volle dagen nodig.
- De tijd in Moab is veel en veel te kort.
- Durango zou ik in deze ronde vergeten, dat gaat dan weer teveel naar het Oosten toe en wordt beter met andere zaken gecombineerd. De tijd kan je best voor andere zaken gebruiken
- Twee volle dagen GC vind ik best wel veel, Ok je kan er rust zoeken, maar daar zijn dan misschien plaatsen voor met iets meer vertier.
- Page is wel een zeer ontbrekende plaats in deze planning.
- Wat ga je in Phoenix zoeken ?
- Sedona is eveneens ontbrekend.
- De tijd voor LA is zeer bepekt, wil je daar ook iets zien dan zou een dagje meer mogen aangezien de volle dag opgaat aan Universal.

Ik zie overigens een reis van 5 weken staan en niet van 6 weken. Hierdoor is het ondanks alles misschien toch wat te veel van het goede.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
JJV001
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2022, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rondreis vanaf San Francisco (6 weken)

Bericht door JJV001 »

Elendan schreef:
01 jun 2022, 14:10
We 'wild'kamperen vaak, maar met een camper. Via Campendium.com kun je eens een kijkje nemen of en waar er plekken zijn waar je zou kunnen wild kamperen op jullie route. Wij houden ook niet van reserveren en alles vastleggen, maar na corona is het wel behoorlijk drukker geworden. Ik durf dus niet aan te raden helemaal zonder reserveringen te reizen als je echt naar de bekende parken in het Zuidwesten gaat.

We hebben afgelopen maand 3,5 week rondje Phoenix gedaan met minder bekende plaatsen en daar kon het nog wel, al was het bij bv. Walnut Canyon en Sedona ook erg druk op de wildkampeer plekken.
Thanks, goed te weten en handige website zo te zien.
jojostravelusa schreef:
01 jun 2022, 15:44
JJV001 schreef:
01 jun 2022, 12:07
sommige campings werken met een lotingsysteem
Kun je aangeven welke campings dat bv. zijn? Ik heb hier nog nooit van gehoord :?:
Bijvoorbeeld North Pines (https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/ ... -pilot.htm) en Camp 4 in Yosemite Park (https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm, zoek op Lottery). Maar zo ook nog een aantal andere op andere plekken. Er een speciale pagina over: https://www.recreation.gov/lottery/available. Iets nieuws maybe, bij North Pines staat bijv aangegeven dat het om een pilot gaat.
Marcopstal schreef:
01 jun 2022, 16:05
De volle dagen SF had ik zowiezo achteraan gezet, kwestie van rustig te kunnen eindigen. Nu er natuurlijk al reservaties gemaakt zijn is dit niet direct nog een optie.

- Lake Tahoe zou misschien wat meer tijd mogen hebben, dagje SF eraf halen ?
- Is er niet aan gedacht om vanaf Lake Tahoe naar Mono Lake te rijden en zo Yosemite mee te nemen ? Dat zou namelijk zeker mij keuze zijn in dit geval, om dan vanaf Yosemite via Sequoia National Park richting Vegas te gaan.
-Bryce canyon is zeker een overshooting. Daar heb je geen twee volle dagen nodig.
- De tijd in Moab is veel en veel te kort.
- Durango zou ik in deze ronde vergeten, dat gaat dan weer teveel naar het Oosten toe en wordt beter met andere zaken gecombineerd. De tijd kan je best voor andere zaken gebruiken
- Twee volle dagen GC vind ik best wel veel, Ok je kan er rust zoeken, maar daar zijn dan misschien plaatsen voor met iets meer vertier.
- Page is wel een zeer ontbrekende plaats in deze planning.
- Wat ga je in Phoenix zoeken ?
- Sedona is eveneens ontbrekend.
- De tijd voor LA is zeer bepekt, wil je daar ook iets zien dan zou een dagje meer mogen aangezien de volle dag opgaat aan Universal.

Ik zie overigens een reis van 5 weken staan en niet van 6 weken. Hierdoor is het ondanks alles misschien toch wat te veel van het goede.
De reisindeling is nog zeker niet finaal en we gaan de komende dagen eea finetunen waarin we alle tips en overwegingen van dit forum zeker meenemen. De keuze voor Phoenix en het ontbreken van bijvoorbeeld Page en Sedona is onze onervarenheid. Dank dus voor het meedenken!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Rondreis vanaf San Francisco (6 weken)

Bericht door josea »

Je zou zoiets kunnen doen:

Datum Dag Plaats
21-aug-22 1 Amsterdam - San Francisco
22-aug-22 2 San Francisco
23-aug-22 3 San Francisco
24-aug-22 4 San Francisco – Napa Valley
25-aug-22 5 Napa Valley
26-aug-22 6 Napa Valley – Lake Tahoe
27-aug-22 7 Lake Tahoe - Lee Vining
28-aug-22 8 Lee Vining - Yosemite
29-aug-22 9 Yosemite
30-aug-22 10 Yosemite
31-aug-22 11 Yosemite - Sequoia/King’s Canyon
01-sep-22 12 Sequoia
02-sep-22 13 Sequoia
03-sep-22 14 Sequoia- Las Vegas (lange reisdag; ben je in ieder geval niet in een druk park in Labor day weekend)
04-sep-22 15 Las Vegas
05-sep-22 16 Las Vegas
06-sep-22 17 Las Vegas - Zion (via Valley of Fire)
07-sep-22 18 Zion
08-sep-22 19 Zion
09-sep-22 20 Zion - Bryce Canyon
10-sep-22 21 Bryce Canyon - Capitol Reef
11-sep-22 22 Capitol Reef
12-sep-22 23 Capitol Reef - Moab (bezoek aan Little Wild horse canyon / Goblin Valley)
13-sep-22 24 Moab
14-sep-22 25 Moab
15-sep-22 26 Moab - Monument Valley
16-sep-22 27 Monument Valley - Page
17-sep-22 28 Page
18-sep-22 29 Page - Grand Canyon
19-sep-22 30 Grand Canyon - Sedona
20-sep-22 31 Sedona
21-sep-22 32 Sedona - Palm Springs (of Joshua tree NP)
22-sep-22 33 Palm Springs - San Diego
23-sep-22 34 San Diego
24-sep-22 35 San Diego
25-sep-22 36 San Diego - Los Angeles
26-sep-22 37 Los Angeles
27-sep-22 38 Los Angeles - Santa Barbara
28-sep-22 39 Santa Barbara - Monterey
29-sep-22 40 Monterey – San Francisco
30-sep-22 41 San Francisco - Amsterdam
JJV001
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2022, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rondreis vanaf San Francisco (6 weken)

Bericht door JJV001 »

josea schreef:
01 jun 2022, 18:48
Je zou zoiets kunnen doen:

...
Wow dank! Ja, dat ziet er goed uit.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Rondreis vanaf San Francisco (6 weken)

Bericht door josea »

Als je je route weet, zou ik heel snel kaartjes voor Arches gaan reserveren, want omstreeks jouw data zijn ze in de ochtend (beste tijd) echt bíjna op.

https://www.recreation.gov/timed-entry/10088426
JJV001
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2022, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rondreis vanaf San Francisco (6 weken)

Bericht door JJV001 »

josea schreef:
01 jun 2022, 22:13
Als je je route weet, zou ik heel snel kaartjes voor Arches gaan reserveren, want omstreeks jouw data zijn ze in de ochtend (beste tijd) echt bíjna op.

https://www.recreation.gov/timed-entry/10088426
Gaan we doen, dank!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis vanaf San Francisco (6 weken)

Bericht door Martin & Marianne »

De route van Josea is prachtig. Ik zou dat aanhouden als ik jullie was. En kijk zo snel mogelijk naar campings. Wat dat loten betreft: North Pines is inderdaad een pilot. Camp 4 is alleen voor tenten. Verder zou ik het niet weten voor de parken die op jullie route liggen.
Campings in Sequoia kun je dit jaar een maand van te voren reserveren. In Zion kun je South twee weken voor aankomst reserveren.

Marianne
JJV001
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2022, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rondreis vanaf San Francisco (6 weken)

Bericht door JJV001 »

Ja, erg fijn voor het meedenken allen. We zijn er over uit dat we de route van Josea aanhouden, iig tot en met San Diego. Campings zijn we nu zoveel mogelijk aan het vastleggen net als tickets/permits etc. Onze tijdslot in de ochtend voor Arches hebben we ook kunnen boeken.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Rondreis vanaf San Francisco (6 weken)

Bericht door Pepito »

De bewuste keuze voor Napa Valley ivm de wijnen triggerde bij mij een herinnering aan een aantal YouTube filmpjes die ik tijdens de tijd dat we niet mochten reizen zag, waar men bij wijnboeren kon blijven met je RV tegen ik dacht de ‘verplichting’ wat wijn te kopen.
Het idee vond ik heel leuk, en past misschien wel bij de wat langere rustigere reisplanning.
Volgens mij heette het iets met harvest, dus ik denk dat het deze was:
https://harvesthosts.com/

(Denk dat ik het bij Kara and Nate channel zag, maar dat moet je zelf maar nazoeken…)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Rondreis vanaf San Francisco (6 weken)

Bericht door jojostravelusa »

JJV001 schreef:
01 jun 2022, 16:28
Bijvoorbeeld North Pines (https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/ ... -pilot.htm) en Camp 4 in Yosemite Park
Dank je. Yosemite hoort niet tot onze favoriete parken, dus daar zullen we niet heel snel last van hebben. Bovendien hebben we eerst nog een aantal andere regio's op het programma staan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer