Reis Gerben Steeg: Vegas - Yosemite - Moab - Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vegas - Yosemite - Moab - Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt inderdaad niet met de auto of bus naar Glacier Point, vandaar mijn voorstel om de 4MT en PT te combineren. Als je denkt dat je Half Dome in 1 dag kunt doen moet dit ook geen probleem zijn.
Wij deden de 4MT in 2013. We wilden toen via de PT terug maar dat hebben we niet gedaan omdat er onweer verwacht werd. We zijn toen via dezelfde route weer teruggegaan.
De wandeling naar Vernal Fall is sowieso een aanrader in juni. Zie ook daarvoor ons 2013-verslag. Je kunt omhoog de Mist Trail nemen en terug de John Muir Trail.

Vergeet niet te stoppen bij Valley View als je de vallei uit rijdt. Vind ik mooier dan Tunnel View.

Je trekt helemaal geen tijd uit voor de Tioga Road?

Marianne
Gerben Steeg
Amerikakenner
Berichten: 451
Lid geworden op: 14 mar 2009, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vegas - Yosemite - Moab - Vegas

Bericht door Gerben Steeg »

Iig bij Olmsted Point een stop.
Vernal Fall ook erg mooi, maar voorkeur heeft Glacier.
De planning die dagen hangt ook vh weer af. Voorspellingen nu vooralsnog goed...
Gr, Gerben
Gerben Steeg
Amerikakenner
Berichten: 451
Lid geworden op: 14 mar 2009, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vegas - Yosemite - Moab - Vegas

Bericht door Gerben Steeg »

ik weet dat er veel data is op dit forum, maar even kort hier gevraagd in mijn draadje :wink: : een antigeen test (dacht iets van 40 euro) 1 dag van tevoren is toch voldoende; die uitslag is binnen half uur binnen.
Of toch beter een PCR test? Heb wel gewoon vaccinaties. Uitslag PCR duurt veel langer..
Vlucht is vanaf Brussel.
Gr, Gerben
Gerben Steeg
Amerikakenner
Berichten: 451
Lid geworden op: 14 mar 2009, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vegas - Yosemite - Moab - Vegas

Bericht door Gerben Steeg »

Hi, inmiddels ligt de route wel vast en ik heb de 1e overnachtingen nu zo:

13e Las Vegas
14e drive via 395 vanuit Las Vegas via oa Alabama Hills -> Curry Village,
15e Yosemite Point/Upper Falls -> Curry Village,
16e 4 Mile/Panorama -> Mamm Lakes,
17e Tioga pas/ ..... -> Mamm Lakes (nog vastleggen)

Als ik de 17e dus ook naar Yosemite wil, moet ik dan een permit regelen voor die dag? Of geldt die van Curry Village nog?
En moet ik opnieuw een entree betalen van $ 35,-? Beter dan om toch de Beautiful pas te kopen dan denk ik.
Gr, Gerben
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Vegas - Yosemite - Moab - Vegas

Bericht door josea »

Dag 16 snap ik niet, hoezo ga je in Mammoth Lakes overnachten en op dag 17 Tioga Pass rijden?
Die rijd je toch al op dag 14 (park in) en dag 16 (park uit)??

Een ticket a $35 entree voor Yosemite is 7 dagen geldig.
Een entry ticket peak hours (dat je dus vanaf de 14e nodig hebt) is 3 dagen geldig, dus 14-15-16.
Alleen heb jij dat dus niet nodig, omdat je in het park slaapt.
Dus als je de 17e ook nog het park in wilt, moet je een entry ticket hiervoor hebben, maar niet opnieuw betalen voor entree.
Snap je het nog? :D

Maar als je de 17e nog naar Yosemite wilt, hoezo ga je dan overnachten in Mammoth Lakes?
Gerben Steeg
Amerikakenner
Berichten: 451
Lid geworden op: 14 mar 2009, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vegas - Yosemite - Moab - Vegas

Bericht door Gerben Steeg »

ja, die 16e in Mamm al eerder geboekt om van daaruit richting Ely te gaan. Maar nu dus de overweging om nog 1 dag Yos eraan vast te plakken en daarna naar het oosten te gaan.
Ik zie nu dat in het park de prijzen behoorlijk hoog zijn, dus een ritje extra Tioga dan maar:-) Geen straf en de 17e wat meer de tijd hiervoor dan de 14e en de 16e. Ik zou nog wel even bij Curr Village kunnen kijken en wat schuiven als het nog kan.

Zou de 17e evt ook nog voor 6 uur het park in kunnen rijden, zonder entry ticket issues, maar dat is wel rond 5 uur weg dan.

Iig goed te weten dat die entree 7 dagen geldig is.
Ik snap het nog :)
Gr, Gerben
Gerben Steeg
Amerikakenner
Berichten: 451
Lid geworden op: 14 mar 2009, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Gerben Steeg: Vegas - Yosemite - Moab - Vegas.

Bericht door Gerben Steeg »

Korte feedback: reis(je) was weer gaaf
20220616_115045.jpg
.
Gelukkig goed weer, geen pech etc. Want daarvoor was de reis te kort :)
Uiteindelijk alles kunnen doen wat in de planning stond. Paar puntjes:

Eindelijk dus naar Yosemite geweest. Tioga road had aan de oostkant kort na entree Yosemite een flink stuk road work. Daar is het nu rekening houden met een delay van een half uurtje en dan vervolgens in een stoet verder.
De hike naar Yosemite Point (via de Falls dus) was nog best pittig in de warmte. Ik las later dat er 135 steile switchbacks zijn (en dus ook weer 135 terug) en bijna alleen maar over stone steps. Kwam geen eind aan:-) Maar view boven natuurlijk top.
Vanuit de Tunnel View de bekende foto kunnen maken, wat een mazzel met het weer.
Slapen in Curry Village -> geen kruimel eten in je tent, auto etc: 'beertechnisch'.... :wink: Ook bijzonder.

Valley of the Fire toch ook echt de moeite. Paar keer dus al vlakbij geweest(Las Vegas), eigenlijk altijd makkelijk in te plannen als je daar bent. Stukjes die bijna 'Wave' achtig zijn. Daar kan je je uren vermaken.

En de rt6 vanuit Mammoth via Tonopah icm de ET Highway leuk om een keer te rijden.

Thanx voor de tips en hopelijk tot volgend jaar weer :)
Laatst gewijzigd door Gerben Steeg op 25 jun 2022, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Gerben
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Gerben Steeg: Vegas - Yosemite - Moab - Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Dank voor de terugkoppeling en goed dat je alles hebt kunnen doen!
Was Yosemite Point de enige wandeling die je in Yosemite hebt gedaan?

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Gerben Steeg: Vegas - Yosemite - Moab - Vegas.

Bericht door josea »

Leuk, je feedback, dankjewel!
Gerben Steeg
Amerikakenner
Berichten: 451
Lid geworden op: 14 mar 2009, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Gerben Steeg: Vegas - Yosemite - Moab - Vegas.

Bericht door Gerben Steeg »

Ja, wat kleinere hikes. Die naar Glacier Point werd ' m niet. Heen en terug wat te gortig (zeker met de zware benen van de dag ervoor :) ). Ook grappig om even dat korte stukje naar El Cap te lopen en ze in de verte recht boven je te zien hangen.... :shock: en te beseffen dat ene Alex daar dus free solo naar boven ging...
Gr, Gerben
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer