Reis aronneke: Rondje Salt Lake City - 17 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
aronneke
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis aronneke: Rondje Salt Lake City - 17 dagen

Bericht door aronneke »

Hi forumleden!

Na een uitgestelde reis uit 2020 naar 2021 naar 2022, gaan we nu eindelijk weer! Hiervoor zijn we al 3 keer in de USA geweest, waarvan 1 keer in dezelfde regio. Echter willen we nu de dingen bezoeken waar we de vorige keer naar onze mening te weinig tijd voor gehad hebben (met name de Tetons en de Rockies). We houden erg van wandelen en zijn niet bang voor flinke (dag)tochten. Daarom hebben we langere periodes in gedachte voor de nationale parken, maar is het geen overkill aan natuur?
We gaan met een huurauto in combinatie met onze eigen tent. In de parken zullen we dus kamperen . Sommige plaatsen dienen puur als tussenstop tussen 2 parken/locaties. Er is nog niets vastgelegd, dus vooral met de campings moeten we vaart maken.
Vertrek op zaterdag 26 augustus

Amsterdam - Salt Lake City / Tremonton
Tremonton - Grand Teton NP (regio Jenny Lake)
Grand Teton NP - Grand Teton NP
Grand Teton NP - Grand Teton NP
Grand Teton NP - Vernal
Vernal - New Castle/Aspen (om de Maroon Bells te bezoeken)
New Castle/Aspen - Black Canyon of the Gunnison South
Black Canyon of the Gunnison South - Great Sand Dunes
Great Sand Dunes - Garden of the Gods
Garden of the Gods - Rocky Mountain NP
Rocky Mountain NP - Rocky Mountain NP
Rocky Mountain NP - Rocky Mountain NP
Rocky Mountain NP -Grand Junction
Grand Junction - Salt Lake City (Airport)
Salt Lake City (Airport) - Amsterdam

Iedere dag lijken we hooguit een uur of 4 a 5 maximaal te rijden, dus we doen het lekker rustig aan. Heeft iemand nog verder op- of aanmerkingen op deze route? Hij lijkt mij wel logisch in elkaar te zitten.

We kijken er naar uit! :thumbup:
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Rondje Salt Lake City - 17 dagen

Bericht door Marcopstal »

Als jullie van natuur houden dan zal het geen overkill zijn, maar dat is iets persoonlijks lijkt me.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis aronneke: Rondje Salt Lake City - 17 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Lijkt me echt niet te veel natuur, ik vind het heel mooi zo! Wel zitten er toch wel war flinke rijdagen tussen lijkt me, zeker naar Grand Teton en van Grand Teton naar Vernal. Of het logisch is zo weet ik niet, volgens mij maak je een soort 8 nu? Je zou ook vanuit Grand Teton rechtstreeks naar RMNP kunnen rijden, je hebt hoe dan ook wat minder spectaculaire kilometers naar Grand Teton.
Ik zou het zelf ook niet gek vinden om Grand Teton over te slaan en de focus op Colorado te leggen.
De vlucht ligt ook nog niet vast?

Voor Colorado in september zou je eens naar ons 2019-verslag kunnen kijken. Wij waren toen ook in Aspen en RMNP.

Marianne
aronneke
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis aronneke: Rondje Salt Lake City - 17 dagen

Bericht door aronneke »

Hi

Bedankt voor je reactie! De vlucht ligt nog niet vast inderdaad, ook de huurauto nog niet. We twijfelen eventueel over en one-way met Denver, maar KLM vliegt niet rechtstreeks op Denver, en dat vinden we toch wel veel waard. Tevens missen we dan de on-way-fee van de huurauto. Grand Teton houden we er graag in omdat we dit in onze reis in 2016 overgeslagen hebben. Dat is de reden dat we inderdaad een soort achtje maken, vandaar de vraag of dit wel logisch in elkaar zat. Grand Teton - Vernal is een goede 6 uur rijden zonder tussenstops, dat is voor ons nog acceptabel. Bedankt voor je link naar het verslag, zonde dat bij jullie de herfst laat viel. Bij ons in 2016 was het prachtig namelijk, maar toen waren we later in september.
Heb je nog meer tips in Colorado (off the beaten path?).
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer