Reis Daan08: route Zuidwesten met 2 baby's - juli 2023.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Daan08
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mei 2022, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Daan08: route Zuidwesten met 2 baby's - juli 2023.

Bericht door Daan08 »

Hello iedereen.

Ik ben sinds een 3-tal jaar een stille volger van het forum.
3 jaar geleden een rondje Zuidwesten gedaan en vorig jaar een rondje Deep South + Texas.
Telkens heel veel aan dit forum gehad bij het samenstellen van de routes, waarvoor uiteraard veel dank.

Juli 2023 zouden we opnieuw een rondje Zuidwesten willen inplannen, ditmaal met een bevriend koppel, nog een extra persoon en, heel belangrijk, 2 baby's. Zowel mijn vrouw als de vrouw van het bevriende koppel zijn momenteel zwanger en op het moment van de reis zullen ze 13 en 9 maanden oud zijn. We zijn dus met 5 volwassenen en 2 baby's.
Ik probeer hier bij het samenstellen van de route zoveel mogelijk rekening mee te houden maar ik hoor graag of er mensen zijn die hier meer ervaring mee hebben en die de haalbaarheid van de route dus beter kunnen inschatten. Zoals jullie in mijn huidige potentiële route(s) zullen zien heb ik geprobeerd om niet te veel lange rijdagen in te plannen en om wat langer in de steden te blijven om het daar wat rustiger aan te kunnen doen.

Hieronder de 2 routes die ik momenteel voor ogen heb. De tussenstop in Prescott is niet zeer logisch in de route maar is niet random gekozen.
De vrouw van het bevriende koppel heeft hier een jaar bij een gastgezin gewoond en wil deze mensen, na zoveel jaar, terug gaan bezoeken.

Mijn initieel idee was route 1 maar, na het met wat vrienden besproken te hebben, kwam naar boven dat Death Valley in die periode misschien veel te warm zou zijn en dus niet aangeraden met baby's. Heeft er hier iemand al ervaring mee? Dit zat 3j geleden niet in onze route dus ik kan het niet beoordelen.
Verder had ik gewoon graag jullie mening, advies gekregen ivm de routes, alle tips zijn zeker welkom!

Route 1 :

J 1 : BXL -> San Francisco
J 2 : San Francisco
J 3 : San Francisco -> Monterey (Highway1)
J 4 : Monterey -> Pismo beach (Highway 1)
J 5 : Pismo beach -> LA (Highway 1)
J 6 : LA (Universal of Disney)
J 7 : LA (Beach day)
J 8 : LA (visiting Tourist spots)
J 9 : LA -> Death valley (via Callico ghost town)
J 10 : Death Valley
J 11 : Death Valley -> Las Vegas
J 12 : Las Vegas (Valley of fire)
J 13 : Las Vegas -> Zion (in Park of Springdale)
J 14 : Zion
J 15 : Zion -> Bryce (Tropic)
J 16 : Bryce -> Page
J 17 : Page (Antelope Canyon/Horseshoe Bend)
J 18 : Page (Lake Powell)
J 19 : Page -> Monument Valley (The View)
J 20 : Monument Valley -> Grand Canyon
J 21 : Grand Canyon -> Prescott (via Route 66 : Williams)
J 22 : Prescott (Sedona bezoeken?)
J 23 : Prescott -> Las Vegas (Via Route 66 : Seligman)
J 24 : Las Vegas
J 25 : Las Vegas -> BXL


Alternatief :

J 1 : BXL -> San Francisco
J 2 : San Francisco
J 3 : San Francisco
J 4 : San Francisco -> Monterey (Highway 1)
J 5 : Monterey -> Pismo Beach (Highway 1)
J 6 : Pismo Beach -> LA (Highway 1)
J 7 : LA (Universal of Disney)
J 8 : LA (Beach day)
J 9 : LA (Visiting tourist spots)
J 10 : LA -> Las Vegas (via Callico Ghost town)
J 11 : Las Vegas (Valley of fire)
J 12 : Las Vegas -> Zion (Park ou Springdale)
J 13 : Zion
J 14 : Zion -> Bryce (Tropic)
J 15 : Bryce
J 16 : Bryce -> Page
J 17 : Page (Horseshoe Bend/Antelope Canyon)
J 18 : Page (Lake Powell)
J 19 : Page -> Monument Valley (The View)
J 20 : Monument Valley -> Grand Canyon
J 21 : Grand Canyon -> Prescott
J 22 : Prescott (Sedona bezoeken?)
J 23 : Prescott -> Las Vegas
J 24 : Las Vegas
J 25 : Las Vegas -> BXL


Een andere vraag is het vervoer. Liefst van al zouden we allen in dezelfde wagen zitten. Ik denk dan aan een type Volkswagen Caravelle of Mercedes V-klasse, waar je in principe met 8 personen in kan zitten (soort van sallonnetje achteraan) en toch nog een degelijke koffer hebt, maar ik vind dit nergens terug bij verhuurbedrijven. anders is het uiteraard met 2 voertuigen maar dat neemt dan de charme wat weg van samen een roadtrip te doen. Alle tips en ervaringen op dit vlak zijn dus ook welkom!

Hartelijk bedankt al aan iedereen die de tijd neemt dit te lezen en om hun ervaring/expertise te willen delen!

Groeten, Daan.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Route Zuidwesten met 2 baby's : Juli 2023

Bericht door Pepito »

Mooie plannen, en een spannend jaar dus met de baby’s op komst, gefeliciteerd.

Toen ik het in eerste instantie las dacht ik : “Die zijn gek.” Deels vanwege de opmerking over de hitte in DV, dat riep herinneringen op aan toen we met onze dochter met 5 maanden in de hitte in Peru zaten en ze koorts en diarree had en we echt wel even op moesten passen voor uitdroging.
Maar eigenlijk direct daarna ook aan hoe het met onze dochter ging toen we met haar 13 maanden oud 3 weken in LA en omgeving waren.
Ik had het idee dat we veel rustig aan gedaan hadden en alleen maar bij opa en oma in LA gebleven waren, maar heb even de foto’s terug gekeken en dat viel toch ook wel mee. We zijn er een aantal keer op uit geweest, soms met zijn drietjes en soms met 6 (5 volwassenen en 1 baby.)
We zijn naar Sequoia National Forest geweest. (National Park was dicht vanwege shutdown, Forest eigenlijk ook, maar daar is geen poort met controle, en het huisje net buiten het NP was toch al geboekt.)
We zijn naar La Jolla, San Diego en Santa Barbara geweest.
Wij waren toen in oktober, dus het zal iets minder heet geweest zijn dan in juli.
Is DV te heet, misschien, maar op veel meer plaatsen in het Zuid-Westen is het dan ook erg warm, dus of dat nu reden is om het wel of niet te doen weet ik niet. Je zal voornamelijk kort uit de airco-auto zijn en er weer in. Lange wandelingen ga je daar met de 2 baby’s denk ik toch niet doen. En hoe dan ook veel water meenemen.

De route specifiek heb ik niet zoveel over te zeggen. Zorg dat je overal voldoende tijd hebt voor rust, het tempo met baby’s is toch anders dan zonder kinderen en de zorg vraagt ook extra tijd en je wilt niet elke dag pas laat op je overnachtingsplek aankomen.

Qua vervoer hadden wij toen een minivan, met dus 5 volwassenen en 1 baby.
9412007D-FE5F-48EC-A9D9-E6DA1A4E9AF0.png

En hier is de koffer met alle stoelen omhoog, er ligt onderin in ieder geval een grote harde grijze koffer en rechts staat een reisledikantje op zijn kant, geeft een beetje aan hoe diep het gat is waar je de derde zitrij in kan klappen. Dit was voor een tripje met zijn drietjes denk ik, aan de hoeveelheid bagage te zien. Wat ik me herinner was het met 5 en de baby wel helemaal vol aan bagage.
Dus met 2 baby’s wordt het wel selectief zijn met wat je meeneemt. Alhoewel elk hotel wel baby-bedjes heeft, dus die hoef je ook niet zelf mee te nemen. En wij hadden een relatief grote buggy, bugaboo bee, omdat die zo goed als helemaal plat kan wat bij 5 maand nog belangrijk was, maar voor 9 of 13 misschien al minder en dan kan een paraplu buggy misschien ook wel.

En ook kinderstoeltjes nemen best wat ruimte in, ik weet niet of die ook op de achterste rij konden, onze dochter zat in een van de stoelen in het midden:
32508252-A505-4917-BB57-3BCC92B1B242.jpeg

Voor jullie met 7 zou een minivan dus misschien net kunnen, maar dat wordt met 3 achterin en veel bagage denk ik ook wel krap. Een premium SUV, zoals Suburban zou misschien ook kunnen, die zijn er misschien ook nog 8 persoons met 2 3-zits banken, maar qua bagageruimte maakt dat niet veel verschil met de minivan omdat je in de SUV vanaf de vloer gezien relatief weinig hoogte hebt.
Ik snap het in 1 auto samen willen rijden, maar 2 geeft wel meer ruimte en ook flexibiliteit om te splitsen, tussen een activiteit met baby’s en rust, en een wat meer actieve/vermoeiendere dag.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route Zuidwesten met 2 baby's : Juli 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt prima door Death Vlaley rijden natuurlijk. Ik zou daar echter geen volle dag plannen, dat doet niemand in de zomer, baby's of geen baby's.
Je kunt ervoor kiezen om voor het park te overnachten in plaats van in het park, maar je hebt overal airco dus zoveel last hoef je nu ook weer niet van de hitte te hebben. Qua route is het echter wel een aanrader. Kijk eens in ons 2019-verslag; toen hadden we een overnachting in Lone Pine, dat bevalt ons altijd goed.
Bedenk dat het in Calico en Valley of Fire ook net zo heet kan zijn als in DV. Ik zou trouwens niet voor Calico kiezen. Wil je een mooie spookstad zien dan zou ik naar Bodie gaan. Is er een reden dat je niet via Yosemite rijdt?

Wat de auto betreft; ik zou twee auto's niet gek vinden, misschien een grote (dan kun je die voor daguitstapjes gebruiken) en een kleine erbij; dat geeft je ook de gelegenheid om eens apart van elkaar iets te gaan ondernemen.

De routes zijn prima en qua afstanden goed te doen. Maar echt heel rustig is het niet, het zijn min of meer de gebruikelijke routes en afstanden. Er is weinig rust in de parken.
Valley of Fire kun je op weg van Las Vegas naar Zion bezoeken; waarom zou je dat vanuit Las Vegas willen doen? Als je die dag niet voor LV gebruikt dan is ene extra dag in Zion niet gek. Springdale is een leuke plaats; je kunt het dorp en het park met de gratis shuttlebussen bezoeken en het is fijn om het park in de vroege en late uren te kunnen bezoeken.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Route Zuidwesten met 2 baby's : Juli 2023

Bericht door josea »

Sorry, dubbel….
Laatst gewijzigd door josea op 21 mei 2022, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Route Zuidwesten met 2 baby's : Juli 2023

Bericht door josea »

Death Valley kun je prima in je route opnemen, alleen de hele dag die je daar gepland hebt, heeft geen nut. Bij voorkeur kom je einde middag aan en doe je volgende ochtend nog wat uitzichtpunten en weer verder. Avond en ochtend zijn het mooiste daar. En ja, het is heet, maar dat zal je wel op meer plaatsen tegenkomen….

Valley of Fire zou ik niet vanuit Las Vegas doen, maar op weg naar Zion, dan ligt het op de route. En als je daar niet heel vroeg bent, zal het ook beperkt blijven tot wat korte stops. Het heet niet voor niets Valley of Fire :)

Je kunt ook vanuit Death Valley meteen (via Valley of Fire) naar Zion rijden, en de dagen Las Vegas allemaal aan het einde doen. Scheelt weer een keer in- en uitpakken. Dat is dan wel een langere dag rijden, maar dan zou ik drie nachten Zion pakken.

Als startpunt LA nemen, dan naar SF en via Yosemite naar Death Valley en verder is de meest gebruikelijke route en ook erg mooi.

Qua auto zou mijn voorkeur uitgaan naar twee SUV’s. Met twee babies neem je toch behoorlijk wat extra bagage mee lijkt me, en dat wordt krap in één auto. Ook blijf je dan wat flexibeler als je eens iets apart van elkaar wilt doen. Ook al rijd je met twee auto’s, je kunt de reis nog steeds prima samen beleven.
Daan08
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mei 2022, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route Zuidwesten met 2 baby's : Juli 2023

Bericht door Daan08 »

Eerst en vooral bedankt al voor de reacties!
Pepito schreef:
21 mei 2022, 08:44
Mooie plannen, en een spannend jaar dus met de baby’s op komst, gefeliciteerd.
Bedankt, het zijn spannende tijden inderdaad :D binnen dit en 2-3 weken is het zover.

Na de foto van jullie koffer te zien, en ook de andere reacties te lezen denk ik inderdaad dat 2 auto's waarschijnlijk toch aangeraden is. Met nog een extra buggy en reistas wordt het denk ik wel heel krap. Ook de opmerkingen van Marianne en Josea zijn zeker terecht om dan ook afhankelijk van elkaar eens iets te kunnen doen.
Martin & Marianne schreef:
21 mei 2022, 10:04
toen hadden we een overnachting in Lone Pine, dat bevalt ons altijd goed.
Bedenk dat het in Calico en Valley of Fire ook net zo heet kan zijn als in DV. Ik zou trouwens niet voor Calico kiezen. Wil je een mooie spookstad zien dan zou ik naar Bodie gaan. Is er een reden dat je niet via Yosemite rijdt?
Bedankt voor de tip. Lone Pine had ik inderdaad ook al bekeken indien we naar DV zouden gaan.
Bodie hebben we 3 jaar geleden bezocht, was leuk maar na 1keer heb je het wel gezien natuurlijk. Vandaar dat ik deze keer Calico op de route had gezet? Iemand hier al geweest? de moeite of niet?

Yosemite hebben ik en mijn vrouw 3 jaar geleden zeer uitgebreid gedaan. Was prachtig maar we hebben zo wat het gevoel dat we daar gezien hebben wat we wouden zien. En Ik krijg het precies ook niet in de route ingepland zonder ofwel een heel lange rijdag, ofwel 1 a 2 dagen tijdverlies op weg er naartoe. De "omweg" zorgt er dan voor dat ik Yosemite deze keer links laat liggen. Een optie was ook om van SF via Yosemite en sequoia naar LA te gaan maar we verkiezen de highway 1 die we nog niet hebben gedaan. Dit is ook de voorkeur van de 3 anderen die meekomen.

Wat Valley of fire betreft. Het idee om het vanuit Las Vegas te doen was eigenlijk omdat we Las Vegas ook op het einde terug doen.
Om dan niet 2maal dezelfde ervaring te hebben dacht ik die dag Las Vegas te gebruiken voor Valley of Fire. Ik had ook wat schrik dat het misschien wat te gehaast zou zijn om Valley of Fire snel als tussenstop te doen bij het rijden van Las Vegas naar Zion. Vandaar dat ik dacht om dat rustig op een volledige dag in te plannen. Maar dat is dus niet nodig volgens jullie?
Indien niet kan het zoals Josea zegt zeker ook een optie zijn om van Death Valley meteen door te rijden naar Zion met Valley of Fire als tussenstop.

Indien we Death Valley dus behouden maar geen volledige dag inplannen, en we meteen van Death Valley naar Zion zouden rijden, winnen we dus 3 dagen. Waar zouden jullie die dan inplannen in route 1?
Ik denk dan aan 1 extra dag San Francisco, 1 extra dag Las Vegas op het einde en dan is het kiezen tussen een extra dag Zion of een extra volledige dag Bryce... Bryce vind ik persoonlijk ongelooflijk maar met de baby's gaan we ons daar waarschijnlijk beperken tot de Queens garden/navajo loop trail. In Zion twijfel ik gezien de drukte om daar nog een extra dag te doen. Persoonlijk zou ik daar graag enkel de Narrows doen die ik 3jaar geleden niet kunnen doen heb. Dit zou dan uiteraard niet met de baby's gebeuren :D Mijn vrouw doet dan wel wat rustigere wandelingen.
Zien jullie nog een andere optie om die extra dag in te plannen?

Nogmaals bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route Zuidwesten met 2 baby's : Juli 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Daan08 schreef:
21 mei 2022, 12:53
Indien we Death Valley dus behouden maar geen volledige dag inplannen, en we meteen van Death Valley naar Zion zouden rijden, winnen we dus 3 dagen. Waar zouden jullie die dan inplannen in route 1?
Ik zie die winst niet, wil je dan minder tijd uittrekken voor Las Vegas? En wil je dan van Lone Pine naar Springdale rijden? Daar zou ik nog wel een tussenstop plannen, anders wordt dat wel een erg lange dag.

Is het zuidwesten voor iedereen al bekend? Ik begrip dat jullie al in Yosemite zijn geweest maar geldt dat ook voor de rest van het gezelschap? Je zou ook in LA kunnen beginnen en dan naar SF en via Yosemite naar Death Valley rijden. Je zou dan van Yosemite alleen de Tioga Road kunnen bekijken. Met misschien de Mariposa Grove.
Wij zijn er al meerdere keren uitgebreid geweest en zien en doen elke keer weer iets nieuws. Zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag (ook voor Sequoia) en 2015-verslag.

Calico is erg commercieel. Wij zijn er in 1988 en in 2006 geweest. De eerste keer was nog wel aardig maar de tweede keer was achteraf zonde van de tijd en het geld.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Route Zuidwesten met 2 baby's : Juli 2023

Bericht door josea »

Voor Valley of Fire hoef je geen volledige dag uit te trekken, want in juli is het toch veel te heet om veel te doen.
Als voorzetje:

1. BXL -> San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. San Francisco -> Monterey (Highway1)
5: Monterey -> Pismo beach (Highway 1)
6: Pismo beach -> LA (Highway 1)
7: : LA (Universal of Disney)
8: : LA (Beach day)
9: LA (visiting Tourist spots)
10: LA -> Death valley
11: Death Valley -> Zion (via Valley of Fire)
12: Zion
13: Zion
14: Zion -> Bryce (Ruby’s Inn)
15: Bryce -> Capitol Reef
16: Capitol Reef - Monument Valley
17: Monument Valley - Page
18 : Page
19 : Page -> Grand Canyon
20: Grand Canyon -> Prescott (via Route 66 : Williams)
21: Prescott (Sedona bezoeken?)
22: Prescott -> Las Vegas (Via Route 66 : Seligman)
23: Las Vegas
24: Las Vegas
25 : Las Vegas -> BXL

Liever zou ik nog een dag van LA afhalen en toevoegen aan Capitol Reef. Naar het strand kun je overal 😊
Daan08
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mei 2022, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route Zuidwesten met 2 baby's : Juli 2023

Bericht door Daan08 »

Martin & Marianne schreef:
21 mei 2022, 13:24
Ik zie die winst niet, wil je dan minder tijd uittrekken voor Las Vegas? En wil je dan van Lone Pine naar Springdale rijden? Daar zou ik nog wel een tussenstop plannen, anders wordt dat wel een erg lange dag.

Is het zuidwesten voor iedereen al bekend? Ik begrip dat jullie al in Yosemite zijn geweest maar geldt dat ook voor de rest van het gezelschap? Je zou ook in LA kunnen beginnen en dan naar SF en via Yosemite naar Death Valley rijden. Je zou dan van Yosemite alleen de Tioga Road kunnen bekijken. Met misschien de Mariposa Grove.
Indien we voor Death Valley geen volledige dag zouden inplannen en we vandaar meteen naar Zion zouden doorrijden vallen dagen 10-12-13 weg uit de planning. Dus 3 dagen winst die ergens anders ingepland kunnen worden.
1 dag daarvan zou dan een extra dag Las Vegas op het einde zijn dus dat zou niet per se minder tijd in Las Vegas betekenen. Een andere zou dan waarschijnlijk een extra dag San Francisco kunnen zijn.
Lone Pine naar Zion lijkt me inderdaad wel een lange rit te zijn waar we misschien toch best een tussenstop inplannen. Maar is er dan een andere leuke tussenstop dan Las Vegas? Dit zou dan de laatste in te plannen dag zijn (dus geen extra dag bryce of zion)

De rest is nog niet in Yosemite geweest. De tip die je geeft is inderdaad wel interessant om op die manier toch Yosemite ingepast te krijgen dus daar ga ik zeker de haalbaarheid eens van bekijken. Bedankt, daarvoor zijn we hier ;-)

En zou je Calico dan volledig afraden of is het toch leuk om 1x gezien te hebben?
Daan08
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mei 2022, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route Zuidwesten met 2 baby's : Juli 2023

Bericht door Daan08 »

Bedankt Josea voor je potentiële aangepaste route.

Capitol Reef hebben we 3jaar geleden gedaan en we vonden dit het minste van alles wat we toen gedaan hebben.
Dus deze keer bewust er van tussen gelaten. Maar ik snap zeker dat je het voorstelt want het zou anders wel makkelijk in de route passen.

Ik ga eens trachten de route aan te passen met jullie opmerkingen tot nu toe en ik ga me ook eens buigen om misschien toch Yosemite toe te voegen.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 873
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route Zuidwesten met 2 baby's : Juli 2023

Bericht door Trom »

Gefeliciteerd, wat leuk.
Hoe leuk een roadtrip ook is...mijn advies zou zijn: wacht nog een paar jaar zodat de kinderen wat bewuster de reis kunnen beleven. Ga de eerste vakanties vooral genieten van en met je kind en zet ze niet urenlang en dagenlang in de auto.
Het is natuurlijk helemaal aan jullie maar dit is mijn welgemeende advies.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Route Zuidwesten met 2 baby's : Juli 2023

Bericht door Marcopstal »

Daan08 schreef:
20 mei 2022, 20:50
Mijn initieel idee was route 1 maar, na het met wat vrienden besproken te hebben, kwam naar boven dat Death Valley in die periode misschien veel te warm zou zijn en dus niet aangeraden met baby's.
Dit is zo een dooddoener. Waarom toch steeds weer vraag ik me af. Er zijn tal van plaatsen in het zuidwesten waar het even warm of enkele graadjes koeler is dan in Death Valley zelf. Het enige wat steeds weer de kop op steekt is dan Death Valley...... Enkele jaren terug hadden we in Death Valley 118°F en in Las Vegas 114°F. Tussen Zion en Vegas in wees de thermometer 120°F aan. En er zijn heus nog plaatsen waar het zo warm wordt. IK had zelfs in LA al dagen na elkaar temperaturen boven de 100°F en dan zit je vlak bij de zee (op enkele kilometers). Ik zie overigens zelfs geen enkel probleem om te overnachten in Death Valley. Bij zonsondergang een duikje in het natuurlijk warm zwembad is zelfs een aanrader.


Een voertuig om met 8 in te zitten dat ook nog eens comfortabel in dat lijkt me toch niet echt mogelijk te zijn.


Calico is toch vrij toeristisch gericht.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Daan08
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mei 2022, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route Zuidwesten met 2 baby's : Juli 2023

Bericht door Daan08 »

Hey Trom,

Bedankt voor je eerlijke mening die ik zeker begrijp.
Alleen willen wij al van kleins af zoveel mogelijk met hem beginnen reizen zodat hij dit ook gewoon wordt en naar later toe zelf de microbe te pakken krijgt. Ook komt in het topic "reizen met kinderen" vaak terug dat het net makkelijker is om te reizen met kinderen van 0-3jaar omdat ze vanaf 3-4 jaar net wat meer hun eigen willetje krijgen en koppiger kunnen worden, wat het reizen moeilijker kan maken.
We gaan deze reizen natuurlijk ook later nog opnieuw maken eens hij ouder en wat meer bewust is maar we vinden niet dat dit er ons nu moet van weerhouden dit type reizen te maken.
Maar ik apprecieer en respecteer uiteraard je reactie.

Ik heb mij ook het hoofd even gebroken op een aangepaste route. 1 met en 1 zonder Yosemite.
enige vraagteken is dan nog de tussenstop tussen Lone Pine en Springdale. Indien iemand hier een tip kan geven is deze zeker welkom.
Een overnachting in Vegas als tussenstop kan uiteraard ook, hoeven dan niet per se op de strip te zitten zodat het niet dezelfde ervaring is als Vegas op het einde van de reis.

Route 1 (zonder Yosemite)

J 1 : BXL -> San Francisco
J 2 : San Francisco
J 3 : San Francisco
J 4 : San Francisco -> Monterey (Highway 1)
J 5 : Monterey -> Pismo Beach (Highway 1)
J 6 : Pismo Beach -> LA (Highway 1)
J 7 : LA (Universal of Disney)
J 8 : LA (Beach day)
J 9 : LA (Visiting tourist spots)
J 10 : LA -> Death Valley (Lone Pine)
J 11 : Death Valley -> ?
J 12 : ? -> Zion (Park ou Springdale)
J 13 : Zion
J 14 : Zion -> Bryce (Tropic)
J 15 : Bryce
J 16 : Bryce -> Page
J 17 : Page (Horseshoe Bend/Antelope Canyon)
J 18 : Page (Lake Powell)
J 19 : Page -> Monument Valley (The View)
J 20 : Monument Valley -> Grand Canyon
J 21 : Grand Canyon -> Prescott
J 22 : Prescott
J 23 : Prescott -> Las Vegas
J 24 : Las Vegas
J 25 : Las Vegas -> BXL

Misschien toch proberen om de vrouw van het bevriende koppel te overtuigen om geen volledige dag in Prescott te moeten blijven zodat we nog een extra dag Las Vegas kunnen inplannen op het einde.

Route 2 (met Yosemite)

J 1 : BXL -> LA
J 2 : LA (Universal of Disney)
J 3 : LA (Beach day)
J 4 : LA (Visiting tourist spots)
J 5 : LA -> Pismo Beach (Highway 1)
J 6 : Pismo Beach -> Monterey (Highway 1)
J 7 : Monterey -> San Francisco
J 8 : San Francisco
J 9 : San Francisco -> Yosemite
J 10 : Yosemite
J 11 : Yosemite -> Death Valley (Lone Pine)
J 12 : Death Valley -> ?
J 13 : ? -> Zion (Springdale)
J 14 : Zion
J 15 : Zion -> Bryce (Tropic)
J 16 : Bryce -> Page
J 17 : Page (Horseshoe Bend/Antelope Canyon)
J 18 : Page (Lake Powell)
J 19 : Page -> Monument Valley (The View)
J 20 : Monument Valley -> Grand Canyon
J 21 : Grand Canyon -> Prescott
J 22 : Prescott
J 23 : Prescott -> Las Vegas
J 24 : Las Vegas
J 25 : Las Vegas -> BXL

Ook hier weer bekijken of die volledige dag Prescott noodzakelijk is.
Laat maar weten wat jullie van deze aanpassingen vinden?
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Route Zuidwesten met 2 baby's : Juli 2023

Bericht door Pepito »

We hebben ooit in Beatty overnacht, dan zit je net voorbij DV, maar eigenlijk kan je dan misschien beter in Death Valley overnachten.

Waarom zou je proberen het verblijf in Prescott in te korten? Als ze daar geweest is, en graag terug wil, geef haar de tijd en ga zelf lekker daar iets in de omgeving doen.
Ik ken het niet, maar er vast genoeg leuks in de buurt. In ieder geval bergen en meren. Juist de niet heel bekende plaatsen zijn tussen de toeristen highlights en Las Vegas ook wel eens fijn om je te laten verassen. En eventueel gewoon een beetje tot rust te komen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route Zuidwesten met 2 baby's : Juli 2023

Bericht door Martin & Marianne »

Als ze net een jaar oud zijn is het nog relatief gemakkelijk want dan kun je ze nog in een rugdrager meenemen zodat je toch kunt wandelen. En je kunt rijden als ze slapen. Met kleuters wordt dat al een stuk lastiger. Die doe je ook niet echt een plezier met een rondreis lijkt me.
Daan08 schreef:
21 mei 2022, 14:21
En zou je Calico dan volledig afraden of is het toch leuk om 1x gezien te hebben?
Dat kun je het beste zelf bepalen. Lees je in en bekijk ons verslag om je een beeld te vormen.

Voor een stop tussen Lone Pine en Zion kun je ons 2019 verslag bekijken, ik had dat al genoemd voor Lone Pine.
Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel tijd je nog in Lone Pine wil doorbrengen en of je in Death Valley iets wil zien. En ja, overnachten in het park kan ook prima.

Met de route via Yosemite zou ik nog een overnachting in Lee Vining of Mammoth Lakes doen, anders heb je nauwelijks tijd voor de Tioga Road.

Kijk voor Page eens naar het Red Rock Motel. Daar heb je een eigen keuken en aparte slaapkamers. Zie ons 2017-verslag daarvoor.

Marianne
frouyellowstone65ke
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 sep 2013, 10:38

Re: Route Zuidwesten met 2 baby's : Juli 2023

Bericht door frouyellowstone65ke »

even aanhakend bij de reactie van Pepito: “of gewoon een beetje tot rust komen” . Het Watsonlake vlakbij Prescott
leent zich hier uitstekend voor....Heel relaxt wandelen langs dit werkelijk prachtige meer....
Daan08
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mei 2022, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route Zuidwesten met 2 baby's : Juli 2023

Bericht door Daan08 »

Jullie hebben wel een punt wat betreft Prescott.
Watsonlake ziet er inderdaad ook wel de moeite uit om te bezoeken.
Bedankt voor de tip!
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Route Zuidwesten met 2 baby's : Juli 2023

Bericht door Elendan »

Of ga zelf vanuit GC naar Las Vegas en dan komen je vrienden een dag later naar Las Vegas. Met twee auto's heb je die vrijheid. En wil je toch samen blijven, vanaf Prescott naar Jerome en terug is ook een leuke dagrit. Zij kunnen de familie bezoeken en jullie gaan met z'n drietjes een dagje op pad.

We vonden Jerome best een leuk plaatsje om te bezoeken (we deden het vorige maand onderweg van Sedona naar Prescott).
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Daan08
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mei 2022, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Daan08: route Zuidwesten met 2 baby's - juli 2023.

Bericht door Daan08 »

Hello allen,

kleine J-D is ondertussen 2 weken geleden geboren! We kijken er al naar uit om met hem naar de US te reizen volgend jaar! :)

we hebben ook de route lichtjes aangepast en denken dat we zo wel een leuke mix hebben zonder te gehaast te zijn.
Opmerkingen blijven uiteraard nog steeds welkom.

J 1 : BXL -> San Francisco
J 2 : San Francisco
J 3 : San Francisco
J 4 : San Francisco -> Monterey (Highway 1)
J 5 : Monterey -> Pismo Beach (Highway 1)
J 6 : Pismo Beach -> LA (Highway 1)
J 7 : LA (Universal of Disney)
J 8 : LA (Beach day)
J 9 : LA (Visiting tourist spots)
J 10 : LA -> Death Valley (slapen in park)
J 11 : Death Valley -> Las Vegas
J 12 : Las Vegas -> Zion (tussenstop Valley of fire) (slapen in park ofwel Springdale)
J 13 : Zion (angel's landing)
J 14 : Zion (narrows)
J 15 : Zion -> Bryce (Tropic)
J 16 : Bryce
J 17 : Bryce -> Page (horseshoe bend)
J 18 : Page (Lake Powell)
J 19 : Page -> Monument Valley (ochtend antelope canyon) (slapen @ The View)
J 20 : Monument Valley -> Grand Canyon (Bright angel lodge)
J 21 : Grand Canyon -> Prescott
J 22 : Prescott
J 23 : Prescott -> Las Vegas
J 24 : Las Vegas
J 25 : Las Vegas -> BXL


Ik weet dat er bepaalde dingen een hele tijd op voorhand moeten geboekt worden maar wat kan ik best wanneer boeken?
-angel's landing : wanneer gaan de reservaties open voor juli 2023?
-Narrows : reservatie nodig?
-antelope canyon : hoelang op voorhand best reserveren om een goed tijdslot te hebben?
-Moet Valley of fire tegenwoordig ook gereserveerd worden?
-The view hotel : hoelang op voorhand best reserveren om zeker te zijn van een goede kamer?

Zijn er nog dingen die jullie aanraden om voldoende op voorhand te boeken?
Ook naar vliegtickets toe, zijn er periodes waarbinnen het voordeliger is om de vliegtickets te boeken? Raden jullie aan om zo snel mogelijk de tickets vast te leggen of toch even te wachten tot een bepaalde periode?

alleszins al bedankt voor de eventuele feedback!

Daan
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Daan08: route Zuidwesten met 2 baby's - juli 2023.

Bericht door IngridUSA »

The View kun je al boeken. Kijk ook eens naar de cabins en vergelijk de prijzen hiervan met hotelkamers gezien jullie gezelschap. Er zijn veel minder cabins dan hotelkamers en die zijn over niet al te lange tijd als eerste weg. Weten jullie dan nu precies alle data al?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer